Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2008, 12:01
OnderkofferMe
OnderkofferMe is offline
[]

Laatst gewijzigd op 17-08-2009 om 08:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2008, 12:20
Verwijderd
Lijkt me dat dit vooral iets zegt over je relatie en je eens een goed gesprek moet aangaan met je vriend..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 12:35
Verwijderd
Eh, kappen dan met die relatie, als jullie allebei geen zin meer hebben om het vuur er weer in te brengen? Al een jaar geen seks gehad is zelfs op je 80e nog geen goed teken Als jullie het er allebei niet meer voor over hebben, waar doe je het dan nog voor? En als je deze relatie wel wil behouden, ga er dan in godsnaam wat moeite voor doen? Die Oostenrijker zou ik maar even laten zitten, al was het alleen omdat hij a) een ínternetkennis is uit b) Oostenrijk. Je bent verliefd op de leuke fantasie die hij representeert, verder niks, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 12:35
Iduna
Iduna is offline
Alsof je zijn moeder bent in plaats van partner van je vriend. Ik kan me voorstellen dat je veel van je vriend houdt, maar is dat genoeg? Vaak blijven mensen bij elkaar uit gewoonte (lange relatie, zonde om uit elkaar te gaan na zo'n lange relatie), maar gelukkig word je er niet van, hoeveel je ook van elkaar houdt.
Die Oostenrijker geeft je de aandacht die jouw vriend je niet geeft en dat is natuurlijk fijn.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 13:25
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Je bent verliefd op de leuke fantasie die hij representeert, verder niks, denk ik.
Is dat niet met alle vormen van "internetrelatie" zo tot je eens besluit te kijken hoe de werkelijkheid bevalt?
Oud 06-06-2008, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Eh, kappen dan met die relatie, als jullie allebei geen zin meer hebben om het vuur er weer in te brengen? Al een jaar geen seks gehad is zelfs op je 80e nog geen goed teken Als jullie het er allebei niet meer voor over hebben, waar doe je het dan nog voor? En als je deze relatie wel wil behouden, ga er dan in godsnaam wat moeite voor doen? Die Oostenrijker zou ik maar even laten zitten, al was het alleen omdat hij a) een ínternetkennis is uit b) Oostenrijk. Je bent verliefd op de leuke fantasie die hij representeert, verder niks, denk ik.
Koekjes voor Morgan!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 13:37
Signy
Signy is offline
Citaat:
Heb ik al té vaak gedaan..Hij vindt 't wel chill zo geloof ik, zolang zijn sokken maar gewassen zijn en zijn eten 's avonds voor hem klaar staat. Zzzz...
bah, je bent gek dat je dan bij hem blijft...
waarom blijf je bij hem? da's de vraag die je je moet stellen.
maak een lijst met de voor- en nadelen van je vriend/relatie. en dan kijken welk rijtje langer is.
Oud 06-06-2008, 13:39
Verwijderd
als ie in oostenijk woont heeft ie vast ook wel een gezellige kelder om samen knusjes te doen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 13:48
OnderkofferMe
OnderkofferMe is offline
Citaat:
als ie in oostenijk woont heeft ie vast ook wel een gezellige kelder om samen knusjes te doen

Zoiets als het sprookje van 'Fritzl en de Incestkelder'.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 15:17
Signy
Signy is offline
Citaat:
Ik denk vanwege het vertrouwde, en omdat ik heel veel van hem hou. We hebben veel meegemaakt samen en ik ben bang om al die 'veiligheid' op te geven.
Maar ik ben ook bang dat ik van hem hou zoals ik ook van mijn moeder, vader, zusje hou. In de zin van 'als broer en zus'.
Als je nu al als broer en zus leeft, misschien kan je dan na het beeindigen van de relatie vrienden blijven?
Oud 06-06-2008, 16:41
Myuki
Myuki is offline
Wil je voor altijd samen blijven met je huidige vriend?
nee?
Doe dat dan ook niet, ookal is het eng om bij hem weg te gaan.
Oud 06-06-2008, 16:45
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 17:07
Changshan
Changshan is offline
Die internetverliefdheid kan inderdaad net zo goed je verlangen naar een normale relatie inhouden en hoeft niet persoonlijk te zijn (iedereen kan immers via internet lief doen, zelfs Oostenrijkers. Vanwege deze gevoelens is het juist extra belangrijk dat jullie je er weer toe zetten samen dingen te gaan doen die verliefde stelletjes ook doen, óf de boel afkappen.
Oud 06-06-2008, 17:12
Verwijderd
Ik zou het uitmaken met je vriend, en wat dichterbij huis gaan vissen...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 07:29
WolterB
WolterB is offline
Ik zou me iig gaan afvragen of dit is waar je mee door wilt gaan. Als alle passie uit de relatie lijkt weggeëbt te zijn dan heeft het imo geen toekomst meer en kan je er beter vandaag mee stoppen dan morgen.
Hoeveel jullie ook samen meegemaakt hebben, dat ligt in het verleden en op dit moment was je zijn sokken en lijk je verder vooral 'handig' te zijn voor hem.

Ik zou ook niet gelijk voor die Oostenrijker gaan, maar denk wel dat hij je doet inzien dat waar je nu mee bezig bent iets is waar jij je niet prettig bij voelt en iets anders wil.
Praten met je vriend helpt niet, dus dan zal je drastischer maatregelen moeten nemen.
Oud 07-06-2008, 09:21
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Hoe kun je nu een jaar geen seks hebben met je partner?! Ben je hem dan niet al lang zat? Lijkt mij juist dat je dan alleen maar vrienden bent, als je toch geen intimiteit deelt Na 4 jaar had ik nog steeds veel zin, en dat lijkt me normaal
Oud 07-06-2008, 13:46
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
bah, je bent gek dat je dan bij hem blijft...
waarom blijf je bij hem? da's de vraag die je je moet stellen.
maak een lijst met de voor- en nadelen van je vriend/relatie. en dan kijken welk rijtje langer is.
Hier ben ik het deels mee eens. Maar je moet niet kijken naar welk rijtje langer is, maar naar welk rijtje je beter je best op hebt gedaan.
Oud 07-06-2008, 14:07
Signy
Signy is offline
Citaat:
Hier ben ik het deels mee eens. Maar je moet niet kijken naar welk rijtje langer is, maar naar welk rijtje je beter je best op hebt gedaan.
Explain?
Oud 07-06-2008, 14:22
Verwijderd
Daaraan kun je zien bij welke persoon je meer hebt geprobeerd goede eigenschappen te verzinnen - oftewel van wie je eigenlijk het liefste wil dat hij bij je past.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 19:50
Signy
Signy is offline
Oh oke.
Oud 07-06-2008, 20:55
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Morgan was me voor!

Het hoeft niet eens bij vergelijking tussen de 2 personen, als je merkt dat je heel hard probeert voordelen te verzinnen wil je dus blijkbaar bij iemand blijven.
Oud 07-06-2008, 22:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
Heb ik al té vaak gedaan..Hij vindt 't wel chill zo geloof ik, zolang zijn sokken maar gewassen zijn en zijn eten 's avonds voor hem klaar staat. Zzzz...
Gaat het in die gesprekken dan enkel over hoe hij het vindt?
Ik zou hem eens confronteren met het feit dat jij op het punt staat hem te verlaten. Dat JIJ het NIET best vindt zo en dat als het zo blijft, hij zijn chille relatie kwijt is. Misschien kunnen jullie beiden nog je best doen om de relatie nieuw leven in te blazen. Als dat niet lukt óf als jullie daar niet toe bereid zijn, dan is de relatie gewoon over, lijkt me.
Oud 09-06-2008, 14:02
OnderkofferMe
OnderkofferMe is offline
Dank jullie allemaal voor de bruikbare tips en adviezen
Het is een heel moeilijke situatie voor me. Hoezeer ik me ook erger aan mijn vriend, soms denk ik; als het echt zo erg was, was ik allang vertrokken.
Maar aan de andere kant; als het wel meevalt, waarom heb ik dan gevoelens voor een ander? (is overigens niet de eerste keer..)
De zaken zijn op dit moment totaal niet helder voor me.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 14:19
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
als het echt zo erg was, was ik allang vertrokken.
Dat je niet uit die relatie stapt, wil niet zeggen dat het niet echt zo erg is. Waarschijnlijk probeer je dingen voor jezelf goed te praten. 'Hij is toch heel lief, zorgzaam en zo en 'we hebben al zo lang met elkaar, dat kunnen we toch niet weggooien?'
Het klinkt misschien egoistisch, maar er valt niks meer te 'halen' uit je huidige relatie, denk ik. Daarnaast heb jij hem ook niks meer te bieden. Vriendschap is leuk, maar in een relatie is er meer nodig dan vriendschap.

Over gevoelens voor een ander, dat hoeft niet altijd te betekenen dat het niet goed zit (in jouw geval is het misschien wel een teken). Je kunt altijd verliefd op een ander worden, de vraag is alleen of je daar iets mee wilt doen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het uitmaken met je vriend, en wat dichterbij huis gaan vissen...
ich bin damit einverstanden!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2008, 14:25
Verwijderd
Alhoewel het een duidelijk teken is dat jullie relatie OF aan een revamp nodig is, OF aan een beëindiging (met nadruk op de laatste optie), is die Oostenrijker ook alleen maar (zoals gezegd) een representatie van de relatie die jij graag zou willen. Maar het is natuurlijk wel heel erg overdreven om daarvoor helemaal naar Oostenrijk te gaan op basis van een internet-indruk.
Bovendien moet je je eens afvragen: wie weet zal deze Oostenrijker na een tijdje ook alweer vervelen en opgehouden zijn met die mooie woordjes en dingen doen zoals ijsjes eten enzo.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 17:48
Verwijderd
Citaat:
om daarvoor helemaal naar Oostenrijk te gaan op basis van een internet-indruk.
Bovendien moet je je eens afvragen: wie weet zal deze Oostenrijker na een tijdje ook alweer vervelen en opgehouden zijn met die mooie woordjes en dingen doen zoals ijsjes eten enzo.
Wie weet wat hij in zijn kelder heeft

maar betreft deze topic! ik vind het raar dat je verliefd bent op een internetvlam, eerder hopeloos. simple like that. Geen passie? ik vraag mij echt af waarom jij niks onderneemt om wat met hem te doen!

Ik vind het eerder schandelijk dat je via internet een nieuwe alvast gaat zoeken, terwijl je een relatie heb!!!! sorry, maar dat zegt meer wat over jou dan over je vriend. ik ga niet eens advies geven
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 18:58
groovy
groovy is offline
Ook raar dat je vriend geen seks meer met jou heeft/wil maar wel elke avond eten op tafel wil zien en zijn schone was. Klinkt alsof hij jou totaal niet waardeert, in ieder geval niet als vriendin. Hij zie je nu meer als iemand die voor hem zorgt zodat hij het tenminste zelf niet hoeft te doen. Het gebrek aan waardering is ook op te merken uit het feit dat hij je niet serieus neemt als jij over de relatie begint; terwijl je niet zomaar zit te zeiken; een jaar geen seks of andere intimiteit is echt niet normaal.

Zolang jij daar genoegen mee neemt, heb je blijkbaar niet veel zelfrespect. En kom op, wil je zelf niet meer uit het leven halen dan dit? Nouja, als je dit gewoon lekker makkelijk vindt allemaal en hij ook, vind ik het ook maar lui. Maar wie weet komt je vriend weer eens iemand tegen die hij echt leuk vindt en dan laat hij jou ook keihard vallen.

Wat gaat zitten chatten met iemand die je totaal niet kent maar er wel verliefd op wordt, vind ik nogal triest. Het wijst er toch op dat je aandacht buitenshuis zoekt omdat je die in je relatie niet krijgt.

sorry als ik wat wazig typ, ben moe
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 20:05
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ook raar dat je vriend geen seks meer met jou heeft/wil maar wel elke avond eten op tafel wil zien en zijn schone was.
je bent gewoon zijn moeder
Oud 09-06-2008, 22:32
Verwijderd
Citaat:
ik ga niet eens advies geven
Heb je net gedaan
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 08:27
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Je bent verliefd op een idee ipv een persoon.
Oud 10-06-2008, 12:14
Verwijderd
Godverdomme P.: NTIL, wat zeg je dat toch weer mooi!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 13:57
the unknown 1
the unknown 1 is offline
Kansloos.
Maak het eerst uit, & zoek dan "iets beter"
Dat je zulk leven al kan volhouden, echt wow
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 14:52
stout!
stout! is offline
Citaat:
Wie weet wat hij in zijn kelder heeft
Hahahahaha een Oostenrijker en een kelder, omg tijdloos!
Oud 12-06-2008, 06:54
Doelwit
Doelwit is offline
mss nog eens kijken naar de punten wrm dat je verlief was op je vriend. welke punten hem sterk maakten wat van hem je verlief maakte. en hem daar duidelijk van maken
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 07:38
snoopy
snoopy is offline
Stel jezelf eens, heel eerlijk, de vraag: hoe zou ik het vinden als mijn vriend verliefd werd op een ander?

Natuurlijk vind je dat sowieso moeilijk, maar zou je meer opluchting voelen of zou je het echt vreselijk vinden?
Oud 12-06-2008, 07:59
Doelwit
Doelwit is offline
Citaat:
Stel jezelf eens, heel eerlijk, de vraag: hoe zou ik het vinden als mijn vriend verliefd werd op een ander?

Natuurlijk vind je dat sowieso moeilijk, maar zou je meer opluchting voelen of zou je het echt vreselijk vinden?

erger nog stel jezelf het vraag op een andere op INTERNET. moet toch wel iets heel groots zijn dat ik mis wat ze kon het vinden op internet bij iemand anders.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 08:00
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
erger nog stel jezelf het vraag op een andere op INTERNET. moet toch wel iets heel groots zijn dat ik mis wat ze kon het vinden op internet bij iemand anders.
Wat?
Oud 12-06-2008, 08:34
Doelwit
Doelwit is offline
"hoe zou ik het vinden als mijn vriend verliefd werd op een ander?"

hoe zou je het vinden als mijn vriend verliefd werd op een andere die hij.zijn leerde kennen op internet.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 09:07
Verwijderd
die vriend van je vindt het maar al te makkelijk. Veel plezier nog de rest van je sexloze leven vol witte sokken wasjes!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 10:43
OnderkofferMe
OnderkofferMe is offline
De tip van Snoopy vind ik een heel goede. Als ik erover nadenk, zou ik het naar alle waarschijnlijkheid vreselijk vinden. Echter niet zo vreselijk als dat ik het bijvoorbeeld 2 jaar geleden zou hebben gevonden. Ik zou nu heel verdrietig zijn, maar ergens ook denken: nou ja, misschien is het beter, heeft het zo moeten zijn en kan ik ook op zoek naar een ander.
Wat Doelwit zegt kan ik ook goed begrijpen: als je zelfs op internet notabene iemand vindt die je gelukkiger maakt (of van wie je denkt dat hij je gelukkiger maakt) dan dat je eigen vriend dat doet, is het wel heel erg met de relatie gesteld.

Valt me trouwens op dat de beelden en mooie romantische gedachten die ik over mijn internet- Oostenrijker heb, precies die bezigheden bevatten waarvan ik 6 jaar geleden zo genoot toen het net 'aan' was met mijn vriend. Nostalgie misschien?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 11:31
snoopy
snoopy is offline
Nou ja, ik denk dat het dan wel duidelijk is. Hoe moeilijk het ook is...

Het valt me op dat je bij je vriend vooral denkt aan het verleden ('wat hebben we het mooi gehad' etc.) en niet aan je toekomst.

Sterkte!
Oud 12-06-2008, 16:51
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Waarom gebruik je trouwens het woord 'vlam'?
Oud 12-06-2008, 18:33
Lilything
Lilything is offline
Ik vermoed dat er ondanks dat jullie niet over seks praten, misschien toch wat seksuele spanning tussen jullie is opgebouwd. Of misschien verwachtingen van hoe het zou zijn om met de ander samen te wonen of iets dergelijks. Je hebt in ieder geval een positief beeld bij op de bank zitten met hem

Ik kan me best voorstellen dat je iemand na 6 jaar echt compleet beu bent hoor Maar ik merk dat je er zelf ook niets aan doet to turn it around. Jammer! Eigenlijk zeg je "ja mijn relatie is al een jaar doodsaai en ik doe er zelf ook niets aan". Als je dat objectief bekijkt: hoe stom is dat eigenlijk wel niet he?

Op zich zijn er meerdere scenario's nu denkbaar, waarbij de optie dat je jouw relatie gaat opgeven waarschijnlijk een beangstigend scenario is voor jou. Ik vermoed dat je het moeilijk vind om alleen (vrijgezel) te zijn. Eigenlijk weet je ook niet precies wat je op gaat geven als je je vriend aan de kant zet (of je nou wel of niet met die oostenrijker verder gaat doet er dan even niet toe).

Probeer te ontdekken of je wel of niet met je vriend verder wilt. Daarna kun je altijd nog over je gevoel voor die Oostenrijker nadenken (en de evt. bezwaren voor een vriend zo ver weg evalueren etc). (Klein puntje van aandacht: let er even op dat hij geen Fitzler heet)

Het feit dat je uberhaupt gevoelens voor een ander iemand ontwikkelt, geeft aan dat je dus een bagger relatie hebt momenteel De vraag aan jou is: vind je het waard om voor hem te gaan vechten? (en idd dan moet hij ook wel gaan vechten, die luie sokkengast)

Succes!
Oud 12-06-2008, 18:34
Lilything
Lilything is offline
Ow de grap over Fitzler was al gemaakt, jammer
Oud 12-06-2008, 18:43
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Je moet niet afgaan op wat je voelt over een computerscherm heen, want dat heeft vrijwel niets te maken met hoe iemand is als hij in levende lijve naast je staat. Het is heel naďef om verliefdheid over een computer te vergelijken met een relatie in het echt. Het zegt idd meer iets over jouw verlangens, dan hoe het werkelijk is. Ga met je vriend praten of neem een beslissing. Maar ga er niet vanuit dat je verliefd bent op een virtuele vlam.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten