Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2008, 19:00
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Na jaren alleen telefoons te hebben gehad die alleen maar kunnen bellen en sms'en wil ik nu overstappen op een 'smartphone'.

Dit moet er in elk geval opzitten:
- Volledig qwerty toetsenbord, uitschuifbaar
- 'Normale telefoon' modus (oftewel, als toetsenbord niet is uitgeschoven is het een gewone telefoon met numerieke knoppen)
- Onder de 300 euro
- Toetsblokkering (klinkt stom, maar om een of andere reden hebben ze dat niet allemaal)

Leuk als het erop zit maar niet noodzakelijk:
- Camera
- Symbian OS
- T9 (ook voor toetsenbord)
- 200+ mhz met vergelijkbare ram
- Wi-Fi G3, GPRS, EDGE, Bluetooth

Een grote harde schijf of goede muziek/video ondersteuning is trouwens niet nodig, daar heb ik m'n iPod tenslotte voor.

Na een tijdje zoeken vond ik de HTC S710 en iemand adviseerde de Nokia 9300i.
De HTC lijkt me erg aantrekkelijk en heb ik (op internet weliswaar) voor 250 euro gezien. De 9300i is ouder, lelijker, groter en zwaarder maar heeft Symbian, terwijl de HTC op Windows Mobile 6.0 draait.
Een aantal keer heb ik gehoord dat Symbian beter is omdat het specifiek voor smartphones is ontwikkelt, stabilier en beter in gebruik dan Windows Mobile. Maar die laatste zou weer meer (3rd-party) software hebben.

Help! Wat moet ik kiezen? Zijn er nog andere smartphones die ik eventueel interessant zou vinden?
Wat zijn jullie ervaringen met deze of vergelijke phones en/of OS?

Laatst gewijzigd op 11-06-2008 om 19:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2008, 16:25
Verwijderd
Heb ervaring met toestellen van HTC.
Zelf heb ik de HTC-Wizard, met uitschuifbaar toetsenbord. (ook genoemd als T-Mobile MDA Vario, QTEK 9100)
Deze toestellen zijn zeer degelijk en makkelijk in gebruik.
Wat betreft het OS, tja het blijft Windows dus zo nu en dan een vasthanger gebeurd weleens maar verder niets te klagen over Windows Mobile.

Je zou ook eens kunnen kijken naar de MDA Vario IV (van T-Mobile) is een HTC Touch met uitschuifbaar toetsenbord.
Link: http://www.gsmhelpdesk.nl/en/specs.php?id=2522
Ik zelf ben wel van plan deze aan te schaffen... ben er helemaal weg van
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 18:13
Diary of Dreams
Ik heb liever geen touch screen, het zou best kunnen dat het makkelijk enzo is maar om eerlijk te zijn heb ik er maar weinig vertrouwen in. Liever gewone fysieke knopjes .

Wat is "zo nu en dan een vasthanger"? Moet je hem om de dag halverwege je werk opnieuw opstarten en elke week een harde reset doen, of valt het mee?
Heb je trouwens ook ervaringen met andere OS'en, zoals Symbian?

Laatst gewijzigd op 12-06-2008 om 19:32.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 19:01
Koning
Koning is offline
Grappig dat ik je topic tegenkom. Ik zoek ongeveer het zelfde, een smartphone (os maakt me opzich niet uit) met als enige eis WiFi en een toetsenbord. De S710 zou dan een optie zijn of de S730. De S730 kan ik zo bij Hi oppikken maar deze heeft last van geheugen problemen en HTC weigert mee te werken.
Oud 14-06-2008, 20:04
Diary of Dreams
Er is ook een heel drama (geweest?) over de drivers van HTC. Qua hardware was er goede hardware ondersteuning maar ze handden niet de drivers erop gezet die er ook daadwerkelijk gebruik van maaken...
Daarom weet ik dus ook niet zeker of ik wel een HTC wil, maar er is zo weinig keus met mijn eisen. De 9300i vind ik maar lelijk, de E90 vind ik ook niet zo mooi en ik ga er echt geen 800+ euro voor uitgeven (of een lang en duur abbonoment wat nog meer gaat kosten).
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten