![]() |
|
Na jaren alleen telefoons te hebben gehad die alleen maar kunnen bellen en sms'en wil ik nu overstappen op een 'smartphone'.
Dit moet er in elk geval opzitten: - Volledig qwerty toetsenbord, uitschuifbaar - 'Normale telefoon' modus (oftewel, als toetsenbord niet is uitgeschoven is het een gewone telefoon met numerieke knoppen) - Onder de 300 euro - Toetsblokkering (klinkt stom, maar om een of andere reden hebben ze dat niet allemaal) Leuk als het erop zit maar niet noodzakelijk: - Camera - Symbian OS - T9 (ook voor toetsenbord) - 200+ mhz met vergelijkbare ram - Wi-Fi G3, GPRS, EDGE, Bluetooth Een grote harde schijf of goede muziek/video ondersteuning is trouwens niet nodig, daar heb ik m'n iPod tenslotte voor. Na een tijdje zoeken vond ik de HTC S710 en iemand adviseerde de Nokia 9300i. De HTC lijkt me erg aantrekkelijk en heb ik (op internet weliswaar) voor 250 euro gezien. De 9300i is ouder, lelijker, groter en zwaarder maar heeft Symbian, terwijl de HTC op Windows Mobile 6.0 draait. Een aantal keer heb ik gehoord dat Symbian beter is omdat het specifiek voor smartphones is ontwikkelt, stabilier en beter in gebruik dan Windows Mobile. Maar die laatste zou weer meer (3rd-party) software hebben. Help! Wat moet ik kiezen? Zijn er nog andere smartphones die ik eventueel interessant zou vinden? Wat zijn jullie ervaringen met deze of vergelijke phones en/of OS?
Toch? Laatst gewijzigd op 11-06-2008 om 19:08. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Heb ervaring met toestellen van HTC.
Zelf heb ik de HTC-Wizard, met uitschuifbaar toetsenbord. (ook genoemd als T-Mobile MDA Vario, QTEK 9100) Deze toestellen zijn zeer degelijk en makkelijk in gebruik. Wat betreft het OS, tja het blijft Windows dus zo nu en dan een vasthanger gebeurd weleens maar verder niets te klagen over Windows Mobile. Je zou ook eens kunnen kijken naar de MDA Vario IV (van T-Mobile) is een HTC Touch met uitschuifbaar toetsenbord. Link: http://www.gsmhelpdesk.nl/en/specs.php?id=2522 Ik zelf ben wel van plan deze aan te schaffen... ben er helemaal weg van ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|