Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2008, 22:31
JanDeVries
JanDeVries is offline
Drie weken geleden is tijdens een volleybalwedstrijd mijn schouder deels uit de kom geschoten. Omdat hij echter meteen weer terugfloepte en ik daarna nauwelijks pijn voelde, heb ik de rest van de dag nog doorgespeeld. Dit was achteraf bezien natuurlijk ontzettend dom en de volgende dag deed mijn schouder dan ook behoorlijk veel zeer. Ik ben er niet mee naar de dokter gegaan omdat ik dacht dat het wel weer over zou gaan met een beetje rust.

Punt is, ik loop er nu al drie weken mee rond en de pijn is alleen maar erger geworden. Nu ben ik vanmiddag naar de dokter geweest, maar ik voel me eigenlijk enorm afgescheept met een receptje voor Ibuprofen en een vage instructie om mijn arm toch maar te blijven bewegen om een frozen shoulder te voorkomen. Ik heb in die drie weken dat ik hiermee rondloop mijn arm normaal gebruikt tot het punt waarop ik pijn kreeg (dus niet te ver boven mijn hoofd strekken, geen dingen tillen met links etc.), en ik heb eigenlijk expres geen pijnstillers gebruikt omdat ik die grens aan wil blijven voelen. Daarbij komt dat de pijn er dus niet constant is, alleen bij bepaalde bewegingen, en dat ik geen groot fan ben van Ibuprofen.

Misschien had ik wat assertiever moeten zijn bij de huisarts, maar eigenlijk wil ik dus voor een second opinion gaan. Helemaal aangezien ik in mijn nieuwe woonplaats me nu toch ga inschrijven voor een nieuwe huisarts. Ik weet echter niet precies wat ik hiermee wil bereiken, oftewel: wat denken jullie dat een andere huisarts me kan vertellen wat me wél kan helpen, of moet ik me gewoon neerleggen bij driemaal daags een Ibuprofen en hopen dat het overgaat?
Oud 13-06-2008, 23:49
Balance
Balance is offline
Aan een arm uit de kom kan een dokter eigenlijk ook niks doen. Het is heel logisch dat het pijn doet, want banden zijn uitgerekt en er is meestal sprake van extra vocht (dat laatste is nu waarschijnlijk wel weg). Het enige wat een dokter kan doen is jou iets voor pijnbestrijding geven en dat heb je al. Doorverwijzen naar een fysiotherapeut oid kan ook, maar dat is vooral zinvol als er een structureel probleem is, dat wordt niet gedaan bij 1x. Dus ik denk dat je weinig hebt aan een second opinion. En ik zou gewoon die Ibuprofen slikken, omdat het voor jezelf een stuk prettiger is om minder pijn te hebben én omdat je dan ook wat meer (ongemerkte) bewegingen kan maken met je arm, wat mogelijk positief is voor de genezing.
Oud 14-06-2008, 11:16
JanDeVries
JanDeVries is offline

Regels voor berichten