Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2009, 18:03
Verwijderd
Er zijn grote tegenstellingen in mijn leven. Bijvoorbeeld in groep 5 van de basisschool had ik volgens leraren extra hulp nodig omdat mijn motivatie zo slecht was, maar ik heb jaren later wel het gymnasium afgerond.

Ook op andere vlakken zijn er tegenstellingen. Er wordt vaak tegen me gezegd dat ik er goed uitzie, dat ik me leuk kleed etc. (door meisjes van de middelbare school onder andere), maar ik ben bijvoorbeeld nog steeds vrijgezel (ben bijna 20).

Ik vind het niet moeilijk om contact te leggen met andere mensen, ik heb best gevoel voor humor. Ik hoor dat ook van anderen.

Ik vind echter momenteel een meisje heel leuk en ik krijg ook aandacht van haar. Het is alleen een beetje vervelend dat ik me in haar aanwezigheid heel onzeker en stuntelig voel.
Soms weet ik niet wat ik moet zeggen en als zij een beetje met me aan het dollen is lijk ik mijn gevoel voor humor soms totaal kwijt. Als ik een meisje leuk vind ben ik echt heel onzeker en daardoor lijkt het misschien of ik haar niet interessant vind (voor haar), maar ik denk juist heel veel aan haar.

Hoe kom ik van deze onzekerheid af? Mensen die dit probleem ook hebben?
Ik vind het echt heel frustrerend dat door mijn onzekerheid en verlegenheid leuke meisjes, die ook interesse tonen in mij, aan mij voorbijgaan.
Goede tips zijn zeer welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2009, 19:21
zeehond23
zeehond23 is offline
Iedereen is onzeker bij het meisje wat je leuk vindt. En voor jezelf is het altijd erger dan het op die ander over komt. Maak je maar geen zorgen
Oud 25-07-2009, 12:26
Verwijderd
Ik denk dat zeehond23 gelijk heeft.

En ik denk ook dat iedereen grote tegenstellingen heeft in zijn leven. (Ik vind alleen er goed uitzien/je leuk kleden en nog steeds vrijgezel zijn niet echt een tegenstelling, een vriendin vinden is van (veel) meer afhankelijk dan uiterlijk.)

Ik denk dat het heel normaal en heel gezond is om je onzeker te voelen als je iemand leuk vindt, maar niet weet of het wederzijds is. Maar ik denk ook dat in dit geval oefening kunst baart. En zo nu en dan zul je gewoon de stap moeten zetten om te laten merken dat je een meisje leuk vindt, ook al ben je daar onzeker over.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 23:25
Verwijderd
Ik denk dat iedereen wel onzeker is als hij/zij een persoon leuk vindt... En iedereen zal er wel over mee kunnen praten, al zullen er altijd wel mensen zijn die dat niet toe willen geven. Voor mij was het zo dat ik over een bepaalde drempel heen moest, als het gesprek eenmaal liep, kreeg ik meer zelfvertrouwen. Het werkt beter als je de persoon beter kent... Gewoon rustig beginnen met praten zoals je bij vrienden ook doet.

Je geeft bv zelf aan dat je wel gevoel voor humor hebt, en dat je niet slecht bent in het contact naar mensen toe. Durf gewoon een stap te nemen! Als dat eenmaal lukt, kun je daaraan terugdenken, zodat je zekerder bent. Misschien werkt dat?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 08:58
Alyssia
Alyssia is offline
Ik snap best dat je bang bent, want je wil natuurlijk geen blauwtje lopen bij het meisje dat je zo leuk vindt. Maarja, niks doen helpt vervolgens ook niet. Soms moet je gewoon je angsten opzij schuiven en het risico nemen, dan loop je maar eens een blauwtje, maar dan ben je wel een ervaring rijker en lukt het de volgende keer misschien wel makkelijker.
Vooral niet op gaan geven als het een keer niet lukt, er zijn genoeg meisjes op de wereld.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 20:22
arPos
arPos is offline
Citaat:
Er zijn grote tegenstellingen in mijn leven. Bijvoorbeeld in groep 5 van de basisschool had ik volgens leraren extra hulp nodig omdat mijn motivatie zo slecht was, maar ik heb jaren later wel het gymnasium afgerond.
Dit is geen tegenstelling.

Citaat:
Ik vind echter momenteel een meisje heel leuk en ik krijg ook aandacht van haar. Het is alleen een beetje vervelend dat ik me in haar aanwezigheid heel onzeker en stuntelig voel.
slappe knieën, dat soort dingen; dan heb je een goede gevonden.
Oud 01-08-2009, 11:37
Verwijderd
Dankjewel voor de reacties!

Jullie hebben gelijk, ik zal de stap toch eens moeten nemen. Toch blijf ik dit moeilijk vinden, voor mij is het echt een behoorlijke drempel waar ik over heen moet.

Er is alleen sinds mijn post het een en ander gebeurd: het meisje waar ik het over had ken ik van het werk (ik heb een bijbaan in een supermarkt), alleen kwam ik er vorige week achter dat zij na een korte periode alweer ontslag heeft genomen.

Dat is echt heel jammer aangezien ik haar verder nooit tegenkom. Ik heb haar toegevoegd op hyves een week geleden, maar dat is het ook. Zij zit nog op de middelbare school, woont in een hele andere buurt etc.

Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 18:33
xxChange
xxChange is offline
Citaat:

Jullie hebben gelijk, ik zal de stap toch eens moeten nemen. Toch blijf ik dit moeilijk vinden, voor mij is het echt een behoorlijke drempel waar ik over heen moet.

Er is alleen sinds mijn post het een en ander gebeurd: het meisje waar ik het over had ken ik van het werk (ik heb een bijbaan in een supermarkt), alleen kwam ik er vorige week achter dat zij na een korte periode alweer ontslag heeft genomen.

Dat is echt heel jammer aangezien ik haar verder nooit tegenkom. Ik heb haar toegevoegd op hyves een week geleden, maar dat is het ook. Zij zit nog op de middelbare school, woont in een hele andere buurt etc.

Stuur haar een leuk berichtje via hyves! Een vriendin heeft verkering gekregen met iemand die ze via-via kende -en dus normaal ook maar heel weinig zag- doordat ze hem toegevoegd had op hyves en vervolgens met hem berichtjes begon te versturen. Not all hope is lost
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 18:06
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:

Als je nu júist achter haar aan gaat, dan heeft ze vast sneller door dat je haar wel leuk vindt. Probeer idd met een leuk berichtje een gesprek op te starten. Daarna kun je haar op msn vragen en misschien nog wel een keertje met haar afspreken. Dan hoef je heus niet meteen te zeggen dat je haar leuk vindt, maar dan heb je wel een date gehad, toch? En als ze toch niet geinteresseerd is, dan heb je het in elk geval geprobeerd en heb je je heus niet voor lul gezet ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 16:25
Verwijderd
Dankjewel voor de tips

Ze heeft via hyves haar msn gegeven alleen is dat wel drie weken geleden.

Ik ben zelf in de tussentijd een week op vakantie geweest, maar sinds ik terug ben is ze niet op msn geweest.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten