Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2008, 18:18
sojamelk
sojamelk is offline
Op de bijsluiter staat geen uitgebreide dermabrasiebehandeling. Maar je gezicht 1 keer per week scrubben valt daar toch niet onder? Of kun je dat beter niet doen ivm littekens.

Ik ben vandaag begonnen met mijn tweede kuur. Eerste kuur was vorig jaar. Resultaat was goed, alleen kwam het weer terug een paar maanden later.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 12:32
meime
meime is offline
Het ligt eraan hoe je huid eruit ziet. Als er bijv. veel korstjes zitten kun je deze met een scrub openhalen. En is je huid gevoelig en droog? Dan kan je ook beter niet scrubben. Je kunt dan een lelijke reactie krijgen op je huid!

Ikzelf scrub 1x in de week, soms eens in de 2 weken, maar dit doe ik met een hele milde scrub. En ik heb het geluk dat ik geen droge & gevoelige huid heb door de roa omdat ik me dagelijks insmeer met een goede vochtinbrengende crème. Anders had ik het denk ik ook niet geprobeerd om te scrubben.

Kortom; kijk even hoe je huid eruit ziet. Misschien eerst eens op een stukje uitproberen en kijken hoe je huid erop reageert?

Wat je trouwens als scrub kunt gebruiken en heel mild is: gemalen koffie! Wellicht een idee?

Succes en laat even weten wat je bevindingen zijn!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 17:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik me goed voor de geest kan halen hoe de huid van mijn ex-vriend eruit zag toen hij aan de roa zat, lijkt het me geen goed plan om te scrubben.
Oud 23-06-2008, 21:54
Stefanie
Stefanie is offline
Hoe ziet dat eruit dan Daantje? En waarom gebruiken mensen het als je huid er zo uitziet?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 01:19
Lyne
Lyne is offline
NEE niet doen!

Kijk anders even in het Roa topic. Ik heb het zelf gebruikt en ik raad je ten zeerste af om te gaan scrubben, je verpest echt je huid ermee. Vooral omdat littekens en wondjes heel traag wegtrekken door de Roa.

Gewoon even geduld hebben tot na de kuur, het wordt allemaal beter. Ik heb zo min mogelijk gesmeerd en gepeeld en gedaan en ik heb na de kuur ook geen puistjes meer gezien.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 19:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Naja, je huid wordt er over het algemeen heel droog en schilferig van. Mijn ex-vriend had allemaal velletjes en als je dan gaat scrubben beschadig je je huid heel snel wat door de roa dan weer heel langzaam geneest en snel littekens geeft.
Oud 27-06-2008, 19:45
Apomes
Apomes is offline
Niet doen en helemaal niet met gemalen koffie wat dat zorgt ervoor dat je poriën gaan verstoppen. Gewoon niet doen en goed hydrateren zodat de velletjes vanzelf afvallen! Een erg goede hydraterende creme tijdens de ROA is bijvoorbeeld: Louis Widmer Eye contour creme (jaja oogcreme) maar dan gebruiken voor het hele gelaat! ERg voedend en niet comedogeen!
Oud 28-06-2008, 14:58
sojamelk
sojamelk is offline
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik zal maar niet scrubben dan. Merk ook dat mn gezicht nu al gevoeliger is. Wel heb ik nog een andere vraag. Vorig jaar heb ik een kuur gehad van 4 maanden (30 mg per dag) bij een gewicht van 54 kg. Alleen heb ik nu de acne teruggekregen. En nou heb ik op de website van Roche gelezen dat de kans dat het niet meer terugkomt afhankelijk is van de dagdosering en niet van de duur.

Dit staat er:

Dosering
Als in de eerste behandelingsperiode een totale kuurdosering van 120 mg per kg lichaamsgewicht wordt bereikt bestaat een grote kans (± 65%) dat de acne jarenlang of zelfs voor altijd wegblijft . De behandelingsduur zal dus afhangen van de dagelijkse dosis, bijvoorbeeld bij een dagdosering van 1 mg per kg lichaamsgewicht duurt de behandeling 4 maanden; bij een dagdosering van 0,5 mg per kg lichaamsgewicht 8 maanden. Zelfs als de acneverschijnselen volledig verdwenen zijn moet u de kuur voortzetten tot de totale kuurdosering van 120 mg per kg lichaamsgewicht bereikt is. In het algemeen geldt: hoe hoger de dagdosering, hoe kleiner de kans dat acne terugkomt
Uit onze gegevens blijkt, dat van de met Roaccutane behandelde patiënten ondanks een correct toegediende dosis 17% een tweede kuur nodig heeft, 5% een derde kuur en 1% meer kuren

De mate waarin de acne terugkomt is dus afhankelijk van de dagdosering. En nou slik ik weer 30 mg per dag bij een gewicht van 54 kg. Is dat niet te weinig? Ik ben bang dat de acne dan weer terugkomt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2008, 15:02
sojamelk
sojamelk is offline
En wat wordt er bedoelt met 120 mg per kg lichaamsgewicht? Betekent dat dat ik in totaal 6480 mg (120 x 54 kg) binnen moet hebben. Vorige keer heb ik in totaal in die 4 maanden maar 3600 mg binnen gehad. Is dat te weinig?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten