Bedankt voor de reacties allemaal. Ik zal maar niet scrubben dan. Merk ook dat mn gezicht nu al gevoeliger is. Wel heb ik nog een andere vraag. Vorig jaar heb ik een kuur gehad van 4 maanden (30 mg per dag) bij een gewicht van 54 kg. Alleen heb ik nu de acne teruggekregen. En nou heb ik op de website van Roche gelezen dat de kans dat het niet meer terugkomt afhankelijk is van de dagdosering en niet van de duur.
Dit staat er:
Dosering
Als in de eerste behandelingsperiode een totale kuurdosering van 120 mg per kg lichaamsgewicht wordt bereikt bestaat een grote kans (± 65%) dat de acne jarenlang of zelfs voor altijd wegblijft . De behandelingsduur zal dus afhangen van de dagelijkse dosis, bijvoorbeeld bij een dagdosering van 1 mg per kg lichaamsgewicht duurt de behandeling 4 maanden; bij een dagdosering van 0,5 mg per kg lichaamsgewicht 8 maanden. Zelfs als de acneverschijnselen volledig verdwenen zijn moet u de kuur voortzetten tot de totale kuurdosering van 120 mg per kg lichaamsgewicht bereikt is. In het algemeen geldt: hoe hoger de dagdosering, hoe kleiner de kans dat acne terugkomt
Uit onze gegevens blijkt, dat van de met Roaccutane behandelde patiënten ondanks een correct toegediende dosis 17% een tweede kuur nodig heeft, 5% een derde kuur en 1% meer kuren
De mate waarin de acne terugkomt is dus afhankelijk van de dagdosering. En nou slik ik weer 30 mg per dag bij een gewicht van 54 kg. Is dat niet te weinig? Ik ben bang dat de acne dan weer terugkomt.
|