Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2009, 13:25
Bollie
Bollie is offline
Ik ben van de eerste lading Havo leerlingen die geslaagd zijn met de vernieuwde tweede fase. Het grote verschil met de oude tweede fase is dat vakken gewoon Natuurkunde, Scheikunde etc. heten ipv Natuurkunde 1 of 1,2.
Nu ga ik verder met Vwo op een andere school en ik had begrepen dat ze dit jaar ook voor het eerst beginnen met de vernieuwde tweede fase op het Vwo. Nou heb ik gisteren mijn boeken binnen gekregen maar dit zijn allemaal hele oude boeken waar er ook nog opstaat of je 1 of 1,2 doet.
Klopt het dat dit op Vwo wel hoort? of heb ik nou helemaal de verkeerde boeken besteld
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2009, 13:28
Alyssia
Alyssia is offline
Waarschijnlijk klopt het wel gewoon hoor, ondanks dat je nu automatisch het hele vak hebt en geen deelvak, blijft de informatie toch wel hetzelfde.

(En vorig jaar was het eerste jaar vernieuwde tweede fase van het vwo al, overigens. Dus nog minder om je zorgen te maken, want je bent geen proefkonijn. Dit jaar is wél het eerste jaar dat er een lading nieuwe tweede fase examen doet.)
Met citaat reageren
Oud 08-08-2009, 14:19
Bollie
Bollie is offline
Citaat:
Waarschijnlijk klopt het wel gewoon hoor, ondanks dat je nu automatisch het hele vak hebt en geen deelvak, blijft de informatie toch wel hetzelfde.

(En vorig jaar was het eerste jaar vernieuwde tweede fase van het vwo al, overigens. Dus nog minder om je zorgen te maken, want je bent geen proefkonijn. Dit jaar is wél het eerste jaar dat er een lading nieuwe tweede fase examen doet.)
Nouja bij Havo zijn er toch een behoorlijk aantal dingen veranderd (extreem voorbeeld AK)... Ik doe dit jaar ook al meteen eindexamen (vwo sprint) dus zou wel balen als ik er aan het eind van het jaar achterkom dat ik teveel of verkeerde informatie heb geleerd want ik heb al behoorlijk weinig tijd.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 10:31
Alyssia
Alyssia is offline
Nou als je het echt zeker wil weten, bel dan gewoon je school.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 21:29
Verwijderd
Dit jaar was het laatste jaar eindexamen "oude" tweede fase. Als je nu sprint doet, zit je dan niet in een bezemklas achtig iets waar je dus nog wel 1,2 examen doet?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 17:24
Verwijderd
Denk dat het gewoon klopt, vorig jaar was inderdaad de laatste lichting die in de oude Tweede Fase examen deed. Ik ben dus van het eerste jaar die in de nieuwe lichting examen doet. Die boeken komen nog uit de oude tweede fase en op zich is er weinig veranderd. Wiskunde C is bijv. hetzelfde als Wiskunde A1 en Wiskunde A staat gelijk aan wiskunde A12. Maar ik neem aan dat het klopt, vakken met 12 erachter zijn altidj het hele vak en volgens mij volg je dat in de vernieuwde fase altijd.

Dus wat mij betreft klopt het gewoon, vraag het anders voor de zekerheid nog na.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten