Advertentie | |
|
![]() |
|
Lijkt me genoeg leesvoor over te vinden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Segmentation_fault Tenzij je specifieker kunt zijn.
||
Citaat:
En of ik nog wat ga doen in de geologie.. ik verwacht eigenlijk van niet. Geologie vind ik heel interessant om dingen over te weten, maar qua werk wil ik liever wat wiskundigs gaan doen. |
![]() |
||
Citaat:
programmeren bijvoorbeeld? ![]() ![]() Maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt. ![]() |
![]() |
|
Ja haha het zal op het begin wel vooral segmentation faults maken worden
![]() Plan is om Scientific Computing te gaan doen, dus ook een flinke dosis programmeren, en dat zou ik eigenlijk al moeten kunnen maar ik kan het nog maar een heel klein beetje. Is het heel moeilijk/tijdrovend om bijvoorbeeld C echt goed te leren? (ik neem aan dat jij dat wel kunt als Unix-expert ![]() |
![]() |
|
Ik kan wel wat programmeren in ANSI C, ja. Op z'n minst " Hello World"
![]() Maar het is wel zo dat je avontuurlijk aangelegt moet zijn voor C/C++ development. Het enige (wat ik moeilijk vind) is memory management en classes. In C/C++ moet je dat zelf regelen. Wat in Java automatisch word gedaan en waar je dus ook niet naar hoeft te kijken als programmeur. En het is ook waarvoor je het wilt gebruiken. In Scientific Computing ga je dus iets doen met het ontwikkelen van hoogwaardige software waar je alleen met een venstertje en een button niet volstaat. Dus ik zeg wel zet je schrap. Je zal heel snel van " Hello World" naar library's en high demand software development gaan. Wat ik dus bedoel dat je wordt opgeleid als programmeur die applicaties kan maken die wetenschappelijke bewerkingen kan doen. Dit is wat ik denk hoor. In Unix/Linux wordt het meestal gebruikt voor het ontwikkelen van applicaties voor beheer enzo. En tegenwoordig is dat niet echt noodzakelijk dat je het kent. Omdat je ook heel veel kan doen met shellscripting. Ik heb het mijzelf aangeleerd omdat ik wel leuk vind. En het heeft zich af en toe wel nuttig bewezen af en toe. ![]() Het is wel zo dat wanneer je C++ kent dat je snel over kan stappen naar Java. Wat heel snel zal gebeuren tijdens de opleiding denk ik. Ik denk ook dat wanneer jij klaar bent ermee dat ik wat van jou kan leren. ![]() Maar waarom wil je de opleiding doen? Laatst gewijzigd op 11-06-2008 om 14:13. |
![]() |
|
Nouja, heel simpel eigenlijk, omdat ik het altijd al heel leuk heb gevonden om met wiskunde bezig te zijn, en nu ik in m'n bachelor wat programmeerdingen heb gehad ben ik dat ook ontzettend leuk gaan vinden. Vandaar dat ik een baan in die business wel zie zitten en dan lijkt me een master S.C. heel logisch
![]() Geologie vind ik alleen interessant om te weten, maar de banen erin trekken me veel minder. Ik vind de overstap alleen wel een beetje eng want ik ben bang dat het allemaal heel moeilijk gaat worden met programmeren enzo. En het klopt ook wel wat je zegt, dus het gaat ook moeilijk worden. Maar Hello World kan ik wel al ![]() Net weer een (simpel) matlab scriptje werkend gekregen, dat geeft toch een beetje vertrouwen ![]() |
![]() |
|
Ik denk van wel. Want wanneer je klaar bent, weet je hoe een applicatie moet ontwikkelen op een hoogstaande manier.
Maar als je Matlab makkelijk vind is de overstap naar C/C++ niet eens zo groot. Alleen je weet niets over loops als ik het mij herinner over Matlab. Maar dat is heel makkelijk: if, else if else statement Code:
if(persoon == "Anika") { // is de aangegeven statement true dan moet je iets doen printf("Hallo Anika!\n") } else if(!persoon) { // is de bovenstaande niet waar maar deze statement wel dan moet je iets doen printf("Er is niemand!\n"); } else { Zijn de bovenstaande statements niet waar maar is het iets anders, doe dan het volgende printf("Hallo %s", persoon); } while loop: Code:
// zolang de aangegeven statement waar is blijft het lopen: int leeftijd = 0; while(leeftijd < 21) { leeftijd++; } ![]() |
![]() |
|
Ja ik was er een tijdje geleden wel mee begonnen, maar nu slokt m'n bachelorproject zo'n beetje al m'n tijd op. En dat schiet niet bepaald op
![]() Maar op één weekje weg na ben ik niet van plan om vakantie te nemen deze zomer, en ik neem aan dat m'n project toch ook geen maanden meer gaat duren, dus als het goed is heb ik zeker nog een maand om fulltime te leren programmeren. En dan maar hopen dat dat genoeg is ![]() |
![]() |
|
Das aardig
![]() Op dit moment gebruik ik nog ff zo'n online boek, The C Book van Banahan, Brady en Doran, maar op het moment dat ik me er volledig op ga storten wil ik wel een echt boek kopen, dat lijkt me toch beter. Maar dat stel ik nu alsmaar uit omdat ik geen idee heb wat een goed boek is en ik wil ook weer niet de verkeerde aanschaffen ![]() Ik zat te denken aan C Programming Language van Ritchie, maar als dat te moeilijk is kan ik altijd nog voor C for Dummies gaan natuurlijk ![]() |
![]() |
|
The C programming language is een onmogelijk boek om uit te leren(en velen programmeurs delen die mening met mij). Dan kan inderdaad nog over naar C++ for dummies. Ik zelf heb heel lang gezocht naar een goed boek maar dat is zeer moeilijk te vinden. Wat je anders kan doen is kijken of O'Reilly's C++ in a nutshell iets voor je is.
|
![]() |
|
Die 'for dummies'-boeken zijn op technisch niveau toch echt voor dummies, ik zou er niet op vertrouwen dat je daarmee de taal goed gaat beheersen. Van het minste dat de mogelijkheid bestaat dat hun boek in de buurt komt van een iets minder simpel onderwerp, beginnen ze al te waarschuwen: 'je kan er dit en dat mee, maar het is te moeilijk dus we zeggen enkel dat het bestaat'. Bv. bij hun database-boeken: veel-op-veel-relaties, terwijl dat dat een fundamenteel iets is.
Ik kan nu zelf geen C/C++ dus ik kan je niet zeggen wat wel een goed boek is, maar wel dat For Dummies ook echt enkel is wat het zegt: voor mensen die niets te zeggen hebben over het onderwerp.
|
![]() |
|
C for Dummies zag ik ook niet echt als serieuze mogelijkheid hoor
![]() Op bol.com stonden twee hele positieve reacties over dat boek The C programming language, vandaar dat ik dat aan het overwegen was. Maar misschien is het meer bedoeld als naslagwerk en dat is niet echt wat ik zoek natuurlijk. Edit: hm op internet staan wel goede verhalen over C/C++ in a nutshell, bedankt voor de tip ![]() |
![]() |
|
Geen dank. Ik verwacht gewoon dat je binnen de kortste keren een software pakket in elkaar kan flanzen.
![]() Met ITboeken (en ik heb er genoeg) zeg ik: je moet het in je handen hebben gehad voordat je uberhaubt kan zeggen dat het goed is. Het kan zijn dat de aanpak van de schrijver jou niet ligt, maar voor een ander wel. Maar ik ga er vanuit dat het helemaal goed gaat komen. Je hebt meestal bij een van de Selectyz vestigingen dat deze boeken kan bekijken/bestellen ter inzage. Moet je inderdaad even bekijken. Laatst gewijzigd op 12-06-2008 om 21:59. |
![]() |
||
Citaat:
Maar als jij in DH woont, dan zit je bij TU Delft op school? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb ooit les gehad uit 't C++ boek van Ammeraal. Dat's ook niet bepaald een aanrader ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Persoonlijk vind ik dat je niet moet kijken naar de hoeveel tijd wat je kwijt bent aan iets maar wat je ervoor terugkrijgt. Als een half jaar tot een jaar kan uitmaken dat jij op een goede manier een opleiding goed kan afronden, waarom niet? Dit verdien je wel terug in de toekomst. Maar dit is een mening. ![]() Maar het is wel een keer leuk om een keer ergens anders te zitten dan Delft. Alleen al vanwege het feit dat je dan niet lang met je medeschoolgenoten massaal op de bus hoeft te wachten. En Utrecht is opzich een heel relaxed. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Waarschijnlijk beginnen ze in Delft gewoon op een hoger niveau ofzo. Er is dan wel weer veel ruimte om vakken bij andere opleidingen te volgen, maar dat heb ik wel al genoeg gedaan in m'n bachelor. Ik ben het wel met je eens hoor, dat je in principe niet moet kijken naar de tijd die ervoor staat, maar of ik die opleiding nou hier doe of in Utrecht, het resultaat is als het goed is ongeveer hetzelfde. Op een ingenieurstitel na natuurlijk, maar ach.. In Utrecht kun je weer zelf een toepassingsgebied kiezen en dat heb je hier niet echt voor zover ik weet. Trouwens, ik fiets meestal naar Delft dus ik rijd altijd vrolijk voorbij alle mensen die op de bus staan te wachten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Welke toepassingsgebieden kan je dan kiezen, weet je dat? En ga je ook naar Utrecht verhuizen of vind je het wel gezegend in Den Haag? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Plaats hier spreuken! monkey86 | 90 | 04-01-2004 21:24 |