Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2002, 16:48
Budster
Budster is offline
Over 2 weken ga ik een nieuwe computer kopen.. Inmiddels heb ik al wat op het oog.. Graag wil ik jullie mening over de kwaliteit en de prijs.. Alvast thanx..

Nieuwe comp:

Moederbord: MSI KT3 DDR 333 chipset
Processor: AMD XP 2200 /266Mhz AMD Athlon
(cooled by Coolermaster)
Video: ASUS128MB GeForce 4 Ti 4600
Harde schijf: Maxtor 80Gb 7200Rpm ATA133
CDRom / DVD: LiteOn16xDVD 48XCD
Geheugen: Samsung 512MB 333Mhz pc2700
Behuizing: YS 300W 4x 5.25 2xHDD 2x FDD

Software:
-PC-cillin 2000 anti virus
-DirectX 8
-Acrobat reader 5.0
-3 Games

Ook krijg je als extraatje deze dingen erbij:
- USB 1.0
- DVI --> VGA converter
- S-VHS kabel voor TV-out
- S-VHS --> tulp converter

Ivm met videokaart..

Verder krijg je er nog sound onboard, 2boxen+subwoofer, multimedia keyboard en een Logitech muis..

Dit alles voor 1380 euro ..
Oud 20-07-2002, 20:44
Verwijderd
Nice systeem! Eventueel kan je ipv dat moederbord de iets duurdere variant nemen, de MSI KT3 Ultra-Aru, daar zit nog een RAID aansluiting op. Verder vind ik het wel een mooie config
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 20:57
Budster
Budster is offline
Citaat:
henri schreef:
Nice systeem! Eventueel kan je ipv dat moederbord de iets duurdere variant nemen, de MSI KT3 Ultra-Aru, daar zit nog een RAID aansluiting op. Verder vind ik het wel een mooie config
Zal eens kijken of dat kan..

i.p.v. MSI KT3 --> MSI KT3 Raid + USB2.0 +5.1 sound +bluetooth voorbereid

Die?
Oud 20-07-2002, 20:58
Budster
Budster is offline
Wat is RAID btw.. (ik weet wel wat van comps, dat punt ff niet )
Oud 20-07-2002, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Budster schreef:
Wat is RAID btw.. (ik weet wel wat van comps, dat punt ff niet )
Met RAID kun je meerdere harde schijven in een bepaalde configuratie zetten, bijvoorbeeld 2 40GB schijven als één 80GB laten werken. Voordeel is dan dat je minstens 80% snelheid wint; omdat de datastroom verdeeld wordt. Nadeel daarvan is echter dat wanneer één schijf uitvalt, ál je data foetsie is. Dat is RAID-0.

Zo heb je -dacht ik- 5 vormen van RAID. Maar die onboard-controller zal wel alleen RAID-0 en RAID-1 ondersteunen. RAID-1 is 2 schijven; en één schijf dient dan als backup (mirror). Dacht ik.

Met die ARU-plank heb je ook USB 2.0 overigens. Dat is wél fijn om te hebben (i.i.g. belangrijker dan een RAID-controller, i.m.o.).

Weet je trouwens zéker dat je zoveel geld uit wilt gaan geven voor een videokaart? Beter is i.m.o. een GF4Ti4200. Stukken goedkoper; dat in het opzicht van de nieuwe reeks kaarten die eraan staan te komen (die grúwelijk sneller zijn weer) van ATI en NVidia. Dan doet 't upgraden eventueel niet zoveel pijn. Maar als je voorlopig goed wilt zitten (voor -pak 'm beet- 2 jaar) is de GF4Ti4600 een aardige keus, hoor. Ligt er maar aan hoe 'gek' je bent, of je per sé 't snelste wilt hebben.

Lite-On schijnt goed te zijn, maar ik kan het niet laten: als je geld over hebt; neem Plextor. Domweg de beste drives. En néé, Plextor maakt geen rebagded Sanyo drives. (Voordat iemand weer over die mythe begint).
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 21:17
Budster
Budster is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Met RAID kun je meerdere harde schijven in een bepaalde configuratie zetten, bijvoorbeeld 2 40GB schijven als één 80GB laten werken. Voordeel is dan dat je minstens 80% snelheid wint; omdat de datastroom verdeeld wordt. Nadeel daarvan is echter dat wanneer één schijf uitvalt, ál je data foetsie is. Dat is RAID-0.

Zo heb je -dacht ik- 5 vormen van RAID. Maar die onboard-controller zal wel alleen RAID-0 en RAID-1 ondersteunen. RAID-1 is 2 schijven; en één schijf dient dan als backup (mirror). Dacht ik.

Met die ARU-plank heb je ook USB 2.0 overigens. Dat is wél fijn om te hebben (i.i.g. belangrijker dan een RAID-controller, i.m.o.).

Weet je trouwens zéker dat je zoveel geld uit wilt gaan geven voor een videokaart? Beter is i.m.o. een GF4Ti4200. Stukken goedkoper; dat in het opzicht van de nieuwe reeks kaarten die eraan staan te komen (die grúwelijk sneller zijn weer) van ATI en NVidia. Dan doet 't upgraden eventueel niet zoveel pijn. Maar als je voorlopig goed wilt zitten (voor -pak 'm beet- 2 jaar) is de GF4Ti4600 een aardige keus, hoor. Ligt er maar aan hoe 'gek' je bent, of je per sé 't snelste wilt hebben.

Lite-On schijnt goed te zijn, maar ik kan het niet laten: als je geld over hebt; neem Plextor. Domweg de beste drives. En néé, Plextor maakt geen rebagded Sanyo drives. (Voordat iemand weer over die mythe begint).
Thanx.. En die videokaart willik idd wel 2 jaar houden, ja.. Die DVD-player maakt mijn niet zoveel uit.. Wanneer ik een brander ga kopen zou ik deze wel van Plextor kopen..
Oud 20-07-2002, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Budster schreef:
Thanx.. En die videokaart willik idd wel 2 jaar houden, ja.. Die DVD-player maakt mijn niet zoveel uit.. Wanneer ik een brander ga kopen zou ik deze wel van Plextor kopen..
Ow, het is alleen een lezer. Dan zit je wel goed met die Lite-On, ik zag 't voor brander aan.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 10:23
NightmareZ
NightmareZ is offline
goeie PC
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 15:52
Koen
Koen is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

zéker dat je zoveel geld uit wilt gaan geven voor een videokaart? Beter is i.m.o. een GF4Ti4200. Stukken goedkoper; dat in het opzicht van de nieuwe reeks kaarten die eraan staan te komen (die grúwelijk sneller zijn weer) van ATI en NVidia. Dan doet 't upgraden eventueel niet zoveel pijn. Maar als je voorlopig goed wilt zitten (voor -pak 'm beet- 2 jaar) is de GF4Ti4600 een aardige keus, hoor. Ligt er maar aan hoe 'gek' je bent, of je per sé 't snelste wilt hebben.
Agree. Lees bijvoorbeeld dit eens: http://www.hardware.info/reviews.php?id=298&page=1

En ik quote:

Citaat:
Door het snellere geheugen is de kaart standaard al net wat sneller dan andere GeForce 4 Ti 4200 videokaarten, maar ook het overklok-potentieel ligt veel hoger, zodat er met een beetje handigheid nog betere prestaties dan een niet overgeklokte GeForce 4 Ti 4600 uit te persen zijn. Wat wil de mens nog meer?
Waarom zou je dan nu meer dan het dubbele van de prijs van een 4200 betalen (Deze kost 209 Euro, een 4600 vaak rond de 500), als je met deze kaart soortgelijke resultaten kunt behalen en je toch geld overhoudt?

Ik had 't wel geweten
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 15:53
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
ik zou eerlijk gezegd een andere cooler pakken.
een volcano 7+ of een Alpha Pal8045 + een goeie/stille fan.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 17:24
Hippie Klootzak
Hippie Klootzak is offline
sinds wanneer heeft 128 mb video geheugen zin ?
Oud 23-07-2002, 18:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Hippie Klootzak schreef:
Sinds games steeds grotere textures gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 19:26
wilhelm
wilhelm is offline
lijkt me een leuk systeem, maar persoonlijk zou ik ipv die dikke videokaart een wat minder model nemen (tenzij je een die-hard gamer bent voor wie elke frame telt zegmaar) en daarvoor in de plaats een (betere) geluidskaart zoals een Live audigy of gewoon een Live 5.1 kaart met een leuke (surround?) boxenset. Wat heb je aan een superdikke videokaart als je maar brak geluid hebt (onboard sound...), mij lijkt mijn combi dan toch beter voor games, en uiteraard voor je mp3's...

maar dat ligt er dus aan waar je interesses liggen
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 11:51
Budster
Budster is offline
Citaat:
wilhelm schreef:
lijkt me een leuk systeem, maar persoonlijk zou ik ipv die dikke videokaart een wat minder model nemen (tenzij je een die-hard gamer bent voor wie elke frame telt zegmaar) en daarvoor in de plaats een (betere) geluidskaart zoals een Live audigy of gewoon een Live 5.1 kaart met een leuke (surround?) boxenset. Wat heb je aan een superdikke videokaart als je maar brak geluid hebt (onboard sound...), mij lijkt mijn combi dan toch beter voor games, en uiteraard voor je mp3's...

maar dat ligt er dus aan waar je interesses liggen
Die geluidskaart en boxen heb ik al.. Monitor heb ik ook al (19' inch, flatscreen, 0.22 pitch..)
Sound onboard krijg je er 'gratis' bij.. snappie
Oud 27-07-2002, 16:52
Koen
Koen is offline
Citaat:
Hippie Klootzak schreef:
Sinds Doom 3 al zeker 80mb aan textures gaat gebruiken, heeft dat wel degelijk nut.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:43
p-chez
p-chez is offline
Sound onboard, dus geluidschip onboard?

Waarom neem je niet een of ander leuk Creative geluidskaartje?
Oud 27-07-2002, 19:15
Budster
Budster is offline
Citaat:
p-chez schreef:

Citaat:
Budster schreef:
Die geluidskaart en boxen heb ik al.. Monitor heb ik ook al (19' inch, flatscreen, 0.22 pitch..)
Oud 27-07-2002, 21:58
Koen
Koen is offline
Citaat:
p-chez schreef:

Kán, maar veel moederborden leveren tegenwoordig kwalitatief best leuk 6 kanaals geluid..
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:

Kán, maar veel moederborden leveren tegenwoordig kwalitatief best leuk 6 kanaals geluid..
Yep, het is niet zo beroerd meer als dat 't ooit was. Die AC'97 die vaak onboard zit is heel redelijk, hoor.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 04:09
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Koen schreef:

Ja, ok, maar... een geluidkaart wordt speciaal ontwikkeld om geluid te produceren (Ja, echt). Ik denk dat die wel wat beter geluid hebben dan een onboard geluidschipje.
Oud 29-07-2002, 10:32
Koen
Koen is offline
Citaat:
p-chez schreef:

Ja, ok, maar... een geluidkaart wordt speciaal ontwikkeld om geluid te produceren (Ja, echt). Ik denk dat die wel wat beter geluid hebben dan een onboard geluidschipje.
Het zal ook vast wel beter zijn, maar er zit niet meer zo'n groot verschil in onboard of een losse geluidskaart. Vandaar dat de afweging onboard / nieuwe geluidskaart gebruiken toch best gemaakt mag worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten