Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2008, 15:16
Mjoez
Mjoez is offline
Hoi,

Ik weet niet veel van computers, misschien weet iemand van jullie iets wijs:
Sindskort als ik mijn laptop op standby zet, of als ie na een tijdje wachten uit zichzelf op standby gaat, en ik hem daarna weer aan wil zetten, reageert ie nergens op. Alsof ie is vastgelopen. Ik kan 'm ook niet uitzetten, dus ik moet dan de batterij er uit halen of wachten tot ie uit zichzelf uitgaat. Lijkt me niet zo goed..
Het ding is ongeveer 3,5 jaar oud, is een Acer. Verder is het ventilatortje continue aan 't draaien als ie aan staat, houdt er niet mee op.

Waar kan 't door komen? Is het tijd voor een nieuwe? Of moet ik 'm naar een mannetje brengen?

Tnx!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2008, 17:32
Verwijderd
Als je de laptop op standby zet en je hebt de accu erin (dus niet aan het stopcontact) dan loopt je accu gewoon leeg. Dan gaat hij dus niet aan. Het aanzetten gaat vanuit iedere toets behalve de powerknop... hier heb ik ook last van bij mijn Acer van 3,5 jaar oud. Heb hier geen oplossing ofzo voor... ik zet nu altijd mn laptop in slaapstand of gewoon uit, via start > afsluiten.

Wat betreft die ventilator... hoogstwaarschijnlijk blijft het constant goed warm bij de onderdelen (Processor, geheugen etc...) waardoor de notebook constant de warmte weg moet blazen en die ventilator dus niet uit / zachter gaat draaien. Het kan ook zijn dat er veel stof zit en dus weinig warmte weg komt... je kunt proberen de stof weg te krijgen maar dan moet je de laptop open schroeven. Hoe dan ook, het komt altijd door de warmte waardoor hij moet blazen.

Hopelijk heb je iets aan de info.

Gr.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 21:11
Mjoez
Mjoez is offline
Bedankt voor je berichtje. Het is alleen niet helemaal het antwoord. Normaal kun je een laptop prima weer gewoon werkende krijgen vanuit standby. Maar nu, ook als ie wel aan de netstroom zit, krijg ik als ik in standbystand een willekeurige toets indruk wel 't scherm om mijn wachtwoord in te voeren maar daar houdt t dus op, ik kan dan niks meer. Ook als ik hem op standby zet en direct daarna weer probeer aan te zetten.

Citaat:
Verhaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten