Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2008, 08:47
NiceR
NiceR is offline
Hallo mensen,

Ik heb een dringende vraag

Ik heb een presentatie gemaakt van ongeveer 12 mb.
Deze presentatie word op een tv afgespeeld in de winkel via een laptop.

Maar de powerpoint presentatie loopt soms na 20 minuten al vast en soms pas na 2 uur of 4 uur.

Het is niet heletijd de zelfde dia waar die bij stopt, het zijn gewoon steeds andere.

Het is de bedoeling dat deze presentatie 10 uur per dag door draait zonder 1x te stoppen.

Ik hoop dat jullie het weten.

PS de powerpoint presentatie word afgespeeld via powerpoint viewer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2008, 09:59
Verwijderd
Neem een snellere pc?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 10:49
NiceR
NiceR is offline
Weinig kans vriend ligt niet aan de snelheid van de laptop
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 12:49
ILUsion
ILUsion is offline
Ik zou toch ook daar eens aan denken: de specificaties van die notebook of anders misschien dat die notebook te warm wordt of iets dergelijks. Een manier om te zien wat er misschien mis is: als hij vastloopt (ik hoop niet de ganse computer) in het taakbeheer via Ctrl-Alt-Del gaan kijken wat er volop verbruikt is: RAM of CPU. Je kan ook eens proberen met gewone powerpoint (of desnoods OpenOffice), maar volgens mij zou dat niet veel mogen uitmaken.

Als je de notebook toeklapt, misschien is daar het probleem als hij een ventilator heeft die lucht naar boven blaast (of van boven aanzuigt). Voor wat jij doet zou ik er eigenlijk een simpel desktopje zetten, als dat het enige doel is, kom je toe met een Pentium 3/4 met 256 MB RAM (of misschien zelfs ietsje minder) en een maagdelijke installatie van XP. Dat laatste lijkt me eigenlijk het beste om te doen: ervoor zorgen dat die installatie met niets vervuild is: gewoon XP (geen Vista, is veel te log), Powerpoint viewer en de presentatie. Dan blijft een computer vaak heel lang stabiel draaien, terwijl een computer die dagelijks misschien ook voor andere dingen gebruikt wordt, in mijn ervaring na een tijd toch wel stabiliteit begint te missen.
Oud 16-06-2008, 12:59
NiceR
NiceR is offline
Citaat:
Ik zou toch ook daar eens aan denken: de specificaties van die notebook of anders misschien dat die notebook te warm wordt of iets dergelijks. Een manier om te zien wat er misschien mis is: als hij vastloopt (ik hoop niet de ganse computer) in het taakbeheer via Ctrl-Alt-Del gaan kijken wat er volop verbruikt is: RAM of CPU. Je kan ook eens proberen met gewone powerpoint (of desnoods OpenOffice), maar volgens mij zou dat niet veel mogen uitmaken.

Als je de notebook toeklapt, misschien is daar het probleem als hij een ventilator heeft die lucht naar boven blaast (of van boven aanzuigt). Voor wat jij doet zou ik er eigenlijk een simpel desktopje zetten, als dat het enige doel is, kom je toe met een Pentium 3/4 met 256 MB RAM (of misschien zelfs ietsje minder) en een maagdelijke installatie van XP. Dat laatste lijkt me eigenlijk het beste om te doen: ervoor zorgen dat die installatie met niets vervuild is: gewoon XP (geen Vista, is veel te log), Powerpoint viewer en de presentatie. Dan blijft een computer vaak heel lang stabiel draaien, terwijl een computer die dagelijks misschien ook voor andere dingen gebruikt wordt, in mijn ervaring na een tijd toch wel stabiliteit begint te missen.
Ja waarschijnlijk ligt het aan omdat die te waarom word bedankt voor je antwoord !

De laptop beschikt over een 1.8 dualcore processor, het is opzig een goede laptop maar een laptop is er eingelijk niet voor gemaakt om 10 uur per dag aan te staan tenzij je een pro laptop hebt

Toppie van je antwoord
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 17:02
ILUsion
ILUsion is offline
Een laptop kan wel 10 uur per dag aanstaan, maar je moet dan ook goed voor airflow zorgen: niet wegsteken in een kast, scherm niet toeklappen, om de paar maand moet je hem eens ontstoffen langs de binnenkant (de mijne toch). Ik heb zelf ook een notebook en die draait zonder problemen 10 uur aan een stuk (de laatste weken draait hij 12 tot 14h per dag), of langer (tot bijna 50 uur af en toe). Ik zorg er wel steeds voor dat ik hem wat hoger zet dan normaal (twee handwoordenboeken eronder zodat hij wat schuin staat en lucht er langs de onderkant makkelijker bijkan en langs alle kanten ook goed afgevoerd kan worden). En hij wordt wel warm, maar hij draait vlot genoeg. Trouwens, ik heb zeker geen professionele notebook (Compal HEL-80), want prijs/kwaliteit/prestaties waren voor mij het belangrijkste.
Oud 17-06-2008, 07:53
NiceR
NiceR is offline
Het bleek niet aan het te warm van de laptop te liggen

Vandaag stond hij 15 minuten te draaien en toen liep de al vast.

Terwijl die gister pas vastliep na 6 uur.

Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 10:42
Gunkan
Gunkan is offline
Je kan'm toch ook gewoon exporteren naar een filmpje ofzo? Dan heb je geen Powerpoint nodig om het af te spelen en kan elke drol van een bak het aan.

Ik heb die optie in elk geval wel bij Powerpoint 2004 (Mac). File -> Export -> Quicktime Movie.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 11:21
NiceR
NiceR is offline
Hmm ik zal eens kijken want als ik hier weg ben

Moeten hun het ook zelfstandig kunnen aanpassen ( de presentatie dan)

en dan weer naar Quicktime exportere

Naja ik check het even ik gebruik namelijk poweropint 2003
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 11:22
NiceR
NiceR is offline
Naja ik zie nergens bij powerpoint staan dat ik het kan exporteren ?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 11:31
freyk
freyk is offline
Citaat:
Ik heb die optie in elk geval wel bij Powerpoint 2004 (Mac). File -> Export -> Quicktime Movie.
Voor windows is dat "opslaan als" -> type
Oud 17-06-2008, 12:22
NiceR
NiceR is offline
Als ik op opslaan als klik krijg ik dit lijstje

Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 13:56
NiceR
NiceR is offline
Nog iemand suggesties?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 18:31
Gunkan
Gunkan is offline
Dan kan de Windows versie van PP dat blijkbaar niet :/

Als ik me niet vergis zijn er websites die die conversie voor je kunnen doen. Bijvoorbeeld Slide Share.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 20:56
freyk
freyk is offline
En anders zijn er genoeg andere converters te vinden, volgens google
Oud 18-06-2008, 07:25
NiceR
NiceR is offline
Wat houd zo'n converter in
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 08:10
Gunkan
Gunkan is offline
Wat we net zeggen: die neemt een Powerpoint en maakt er een filmpje van. Wat ik dus met mijn Powerpoint 2004 kan, moet op Windows vooralsnog met een apart programmaatje gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 08:20
NiceR
NiceR is offline
Ik heb slideshare probeert maar dan krijg ik OOPS

Ook heb ik andere dingen geprobeerd tot nu toe nog niet gelukt.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 08:25
NiceR
NiceR is offline
Ik heb nou ook deze geprobeerd maar dan krijg ik een heel lelijke presentatie

http://www.bytescout.com/how_to_conv..._to_video.html
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 10:34
NiceR
NiceR is offline
Citaat:
Ik heb nou ook deze geprobeerd maar dan krijg ik een heel lelijke presentatie

http://www.bytescout.com/how_to_conv..._to_video.html
Ondertussen heb ik al 7 programma's geprobeerd en geen 1 werkt hier van fatsoenlijk.

Iemand een goed programma om te converte dan

Btw heb nog wat programmas probeerd en als ik zon film bestandje heb ziet de presentatie er behoorlijk slecht uit.

Laatst gewijzigd op 18-06-2008 om 11:33.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 19:51
ILUsion
ILUsion is offline
Microsoft heeft normaalgezien Microsoft Producer dat naar het schijnt gratis zou zijn; en het lijkt me sterk als het daar ook slecht uit zou komen. Verder moet je er wel op letten dat je de resolutie hoog genoeg zet: 800x600 of 1024x768 lijkt me geen overbodige luxe (en ja, dat is veel; dus ik vraag me eigenlijk af of die computer dat liever toont dan een presentatie, maar goed).

Hmm, ik heb misschien wel een idee: als je de slides kan laten exporteren naar een afbeelding per slide (als je geen filmpjes erin hebt zitten), dan kan je het eventueel gewoon met de slideshow van Windows XP/Vista laten weergeven?
Oud 18-06-2008, 20:57
Gunkan
Gunkan is offline
Wat ILUsion zegt kan natuurlijk ook Losse, grafische bestanden. Maar kies dan geen JPEG, want dan is de tekst niet mooi te lezen.

Als je mij een PM stuurt kan ik je PPT ook wel converteren naar Quicktime, met mijn PP. PM me, als je daar gebruik van wilt maken.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 07:33
NiceR
NiceR is offline
Citaat:
Wat ILUsion zegt kan natuurlijk ook Losse, grafische bestanden. Maar kies dan geen JPEG, want dan is de tekst niet mooi te lezen.

Als je mij een PM stuurt kan ik je PPT ook wel converteren naar Quicktime, met mijn PP. PM me, als je daar gebruik van wilt maken.
Je hebt een PM
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 07:35
NiceR
NiceR is offline
Citaat:
Microsoft heeft normaalgezien Microsoft Producer dat naar het schijnt gratis zou zijn; en het lijkt me sterk als het daar ook slecht uit zou komen. Verder moet je er wel op letten dat je de resolutie hoog genoeg zet: 800x600 of 1024x768 lijkt me geen overbodige luxe (en ja, dat is veel; dus ik vraag me eigenlijk af of die computer dat liever toont dan een presentatie, maar goed).

Hmm, ik heb misschien wel een idee: als je de slides kan laten exporteren naar een afbeelding per slide (als je geen filmpjes erin hebt zitten), dan kan je het eventueel gewoon met de slideshow van Windows XP/Vista laten weergeven?
Ik snap het niet precies wat je met het onderste stuk bedoelt?

en de slideshow van windows xp waar zit die

En hoe werkt dat producer

Laatst gewijzigd op 19-06-2008 om 07:43.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 10:38
Gunkan
Gunkan is offline
Niet echt veel computer ervaring, wel?

De slideshow van WinXP zit in Explorer/Verkenner als je naar een directory met plaatjes gaat. Kan je schijnbaar automatisch een slideshow beginnen.

Exporteren doe je bij File -> Save As -> Type: GIF/JPG/PNG.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2008, 10:56
NiceR
NiceR is offline
Citaat:
Niet echt veel computer ervaring, wel?

De slideshow van WinXP zit in Explorer/Verkenner als je naar een directory met plaatjes gaat. Kan je schijnbaar automatisch een slideshow beginnen.

Exporteren doe je bij File -> Save As -> Type: GIF/JPG/PNG.
Sorry maar ik snap hem niet

explorer en dan verkenner en dan anar ene directory met plaatjes

Ik ben niet zon expert nee
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 11:00
Verwijderd
Je maakt een nieuwe map en in die map sla je de PPT op door op Save As > Type: GIF/JPG/PNG te kiezen. Dan heb je een map met plaatjes. Vervolgens ga je naar die map toe (gewoon dubbelklikken) en dubbelklik je op het eerste plaatje. Vervolgens opent Slideshow automatisch en druk je op het knopje "Slideshow starten". De plaatjes in de map worden vervolgens automatisch op volledig scherm afgespeeld.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 11:05
ILUsion
ILUsion is offline
Opslaan doe je trouwns best in PNG, tenzij je veel foto's ertussen hebt zitten, dan is JPEG misschien toch een iets betere keuze (vermits PNG bij foto's best groot durft te worden).

Slideshow is inderdaad zoals de rest al gezegd heeft: de map met je afbeeldingen openen en dan gewoon je ogen open doen
Oud 19-06-2008, 11:06
NiceR
NiceR is offline
Citaat:
Je maakt een nieuwe map en in die map sla je de PPT op door op Save As > Type: GIF/JPG/PNG te kiezen. Dan heb je een map met plaatjes. Vervolgens ga je naar die map toe (gewoon dubbelklikken) en dubbelklik je op het eerste plaatje. Vervolgens opent Slideshow automatisch en druk je op het knopje "Slideshow starten". De plaatjes in de map worden vervolgens automatisch op volledig scherm afgespeeld.
Maar dan heb ik geen powerpoint effecten erin zitten?

Ook speelt die zich te snel af
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 21:03
Gunkan
Gunkan is offline
Who gives a flying F about Powerpoint effecten? Veel van dat spul is zwaar tacky en overused...

En het tempo van die slide show hoor je vast aan te kunnen passen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 00:10
ILUsion
ILUsion is offline
Die overgangen zijn inderdaad zwaar overrated, ik heb nog maar een presentatie gezien waar effecten functioneel werden gebruikt. En als je de timing wilt veranderen: http://malektips.com/xpwtw0020.html (TweakUI kan je gewoon in Google ingeven, dat vind je direct).
Oud 20-06-2008, 09:11
NiceR
NiceR is offline
Ik wou nou een convert programma gebruiken namelijk wondershare ppt2video converter. Hiervoor moet je dus betalen.

Als ik via google converters zoeken moet je voor allemaal betalen of je krijgt een free trial met zon trail sjabloon in de presentatie
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 10:02
Gunkan
Gunkan is offline
Da's niet zo gek natuurlijk...

Nogmaals, als je die 15MB ergens op een eigen webspace neer kan zetten kan ik'm downloaden, converteren en weer voor jou klaarzetten.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 12:30
NiceR
NiceR is offline
Citaat:
Da's niet zo gek natuurlijk...

Nogmaals, als je die 15MB ergens op een eigen webspace neer kan zetten kan ik'm downloaden, converteren en weer voor jou klaarzetten.
Ik zal even kijken als ik hem ergens kan uploaden

Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 15:35
Kryser
Kryser is offline
Open Office downloaden.
Oud 22-06-2008, 17:01
Gunkan
Gunkan is offline
Da's geen oplossing Kryser, da's een work around zonder gegarandeerde oplossing.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 19:57
ILUsion
ILUsion is offline
Het zijn allemaal workarounds zonder garantie dat het werkt, maar mijn vermoeden blijft eigenlijk dat het neerkomt op een overbelaste computer. Als het echter een PowerPoint-specifieke bug is, kan OpenOffice Impress juist wel de oplossing bieden...
Oud 22-06-2008, 21:04
Gunkan
Gunkan is offline
Fair point...

Ik vraag me af wat er zo speciaal is aan deze ene presentatie dat ie steeds vast loopt... Weird...

Zou d'r een of ander Office virus inzitten?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 21:37
ILUsion
ILUsion is offline
Een virus lijkt me onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Ik denk dat je sowieso best veel moeite moet doen om een virus in die presentatie te krijgen als er begonnen geweest is van een lege presentatie (als er tenminste een virusscanner loopt). Ik ben zelf bv. in al mijn jaren nog geen Macrovirus tegen het lijf gelopen, en ik heb toch de nodige uren troubleshooting voor anderen achter me. En een virus vind ik eigenlijk zo'n non-antwoord: als mensen merken dat hun computer niet goed meer loopt, of wat raar reageert, is het direct: 'er zit een virus op', terwijl dat in de meeste gevallen niet zo is. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar alleen dat dat de laatste plaats is waar ik zou zoeken.

Misschien een ander pad om op te kijken: probeer die slideshow eens op een andere computer, zo kan je al vaststellen of het aan de computer ligt of aan de slideshow. Je kan dat bv. uittesten door op je thuiscomputer dat gedurende de dag te laten lopen en heb je hetzelfde probleem, dan ligt het aan de slideshow of aan Powerpoint zelf en niet aan iets specifieks op die computer.
Oud 23-06-2008, 18:07
NiceR
NiceR is offline
Er hebben meerdere mensen het probleem dat die vast loopt, igg kan het zeker niet aan de computer liggen

Naja raar snap het zelf ook niet
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 18:24
ILUsion
ILUsion is offline
Dan ligt het dus aan de slideshow of aan een bug in PowerPoint. Een mogelijkheid die ik dan zou uitprobere is zo veel mogelijk van de effecten eruit te halen en dan nog eens te proberen (dat is: overgangen, geluidseffectjes, weet-ik-veel-wat-voor-rotzooi).
Oud 24-06-2008, 05:03
Gunkan
Gunkan is offline
NiceR, je verteld me dat die slideshow 15MB groot is. Hoeveel slides zijn dat dan wel niet? Zit er een filmpje, of een stuk muziek ingebakken? Of gebruik je een heleboel, hele grote foto's die in Powerpoint worden ge-resized?

Mocht het laatste het geval zijn, dan kan je ook (zoals het hoort) buiten Powerpoint de plaatjes eerst naar de juiste grootte terug brengen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 08:00
ILUsion
ILUsion is offline
15 megabyte valt te draaien normaal, ik heb dit jaar ook met presentaties van die ongeveer grootte gewerkt (heleboel foto's op 800x600 geresized en nadien gecropt in Office) in Office 2007 (bijna 40 megabyte in PDF-formaat, maar daar zat dan wel een filmpje bij in). Maar die grote foto's is wel een goede denkpiste
En muziekjes kan je, tenzij ze echt op de slides zijn afgesteld, even goed gewoon buiten PowerPoint afspelen, dat lijkt me over het algemeen veiliger (gewoon VLC of WinAmp op repeat one zetten; best een speler die je niet voor je normale muziek gebruikt, want dan gaat het voorvallen dat je gewone muziek opzet of je playlist voor je werk overhoop haalt).
Reageren

Regels voor berichten