Advertentie | |
|
![]() |
|
Een laptop kan wel 10 uur per dag aanstaan, maar je moet dan ook goed voor airflow zorgen: niet wegsteken in een kast, scherm niet toeklappen, om de paar maand moet je hem eens ontstoffen langs de binnenkant (de mijne toch). Ik heb zelf ook een notebook en die draait zonder problemen 10 uur aan een stuk (de laatste weken draait hij 12 tot 14h per dag), of langer (tot bijna 50 uur af en toe). Ik zorg er wel steeds voor dat ik hem wat hoger zet dan normaal (twee handwoordenboeken eronder zodat hij wat schuin staat en lucht er langs de onderkant makkelijker bijkan en langs alle kanten ook goed afgevoerd kan worden). En hij wordt wel warm, maar hij draait vlot genoeg. Trouwens, ik heb zeker geen professionele notebook (Compal HEL-80), want prijs/kwaliteit/prestaties waren voor mij het belangrijkste.
||
Citaat:
|
![]() |
Dan kan de Windows versie van PP dat blijkbaar niet :/
Als ik me niet vergis zijn er websites die die conversie voor je kunnen doen. Bijvoorbeeld Slide Share. |
![]() |
|
En anders zijn er genoeg andere converters te vinden, volgens google
|
![]() |
Ik heb nou ook deze geprobeerd maar dan krijg ik een heel lelijke presentatie
http://www.bytescout.com/how_to_conv..._to_video.html |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Iemand een goed programma om te converte dan ![]() Btw heb nog wat programmas probeerd en als ik zon film bestandje heb ziet de presentatie er behoorlijk slecht uit. Laatst gewijzigd op 18-06-2008 om 11:33. |
![]() |
|
Microsoft heeft normaalgezien Microsoft Producer dat naar het schijnt gratis zou zijn; en het lijkt me sterk als het daar ook slecht uit zou komen. Verder moet je er wel op letten dat je de resolutie hoog genoeg zet: 800x600 of 1024x768 lijkt me geen overbodige luxe (en ja, dat is veel; dus ik vraag me eigenlijk af of die computer dat liever toont dan een presentatie, maar goed).
Hmm, ik heb misschien wel een idee: als je de slides kan laten exporteren naar een afbeelding per slide (als je geen filmpjes erin hebt zitten), dan kan je het eventueel gewoon met de slideshow van Windows XP/Vista laten weergeven?
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en de slideshow van windows xp waar zit die ![]() En hoe werkt dat producer ![]() Laatst gewijzigd op 19-06-2008 om 07:43. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() explorer en dan verkenner en dan anar ene directory met plaatjes ![]() ![]() Ik ben niet zon expert nee ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je maakt een nieuwe map en in die map sla je de PPT op door op Save As > Type: GIF/JPG/PNG te kiezen. Dan heb je een map met plaatjes. Vervolgens ga je naar die map toe (gewoon dubbelklikken) en dubbelklik je op het eerste plaatje. Vervolgens opent Slideshow automatisch en druk je op het knopje "Slideshow starten". De plaatjes in de map worden vervolgens automatisch op volledig scherm afgespeeld.
|
![]() |
|
Opslaan doe je trouwns best in PNG, tenzij je veel foto's ertussen hebt zitten, dan is JPEG misschien toch een iets betere keuze (vermits PNG bij foto's best groot durft te worden).
Slideshow is inderdaad zoals de rest al gezegd heeft: de map met je afbeeldingen openen en dan gewoon je ogen open doen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ook speelt die zich te snel af ![]() |
![]() |
|
Die overgangen zijn inderdaad zwaar overrated, ik heb nog maar een presentatie gezien waar effecten functioneel werden gebruikt. En als je de timing wilt veranderen: http://malektips.com/xpwtw0020.html (TweakUI kan je gewoon in Google ingeven, dat vind je direct).
|
Het zijn allemaal workarounds zonder garantie dat het werkt, maar mijn vermoeden blijft eigenlijk dat het neerkomt op een overbelaste computer. Als het echter een PowerPoint-specifieke bug is, kan OpenOffice Impress juist wel de oplossing bieden...
|
Een virus lijkt me onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Ik denk dat je sowieso best veel moeite moet doen om een virus in die presentatie te krijgen als er begonnen geweest is van een lege presentatie (als er tenminste een virusscanner loopt). Ik ben zelf bv. in al mijn jaren nog geen Macrovirus tegen het lijf gelopen, en ik heb toch de nodige uren troubleshooting voor anderen achter me. En een virus vind ik eigenlijk zo'n non-antwoord: als mensen merken dat hun computer niet goed meer loopt, of wat raar reageert, is het direct: 'er zit een virus op', terwijl dat in de meeste gevallen niet zo is. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar alleen dat dat de laatste plaats is waar ik zou zoeken.
Misschien een ander pad om op te kijken: probeer die slideshow eens op een andere computer, zo kan je al vaststellen of het aan de computer ligt of aan de slideshow. Je kan dat bv. uittesten door op je thuiscomputer dat gedurende de dag te laten lopen en heb je hetzelfde probleem, dan ligt het aan de slideshow of aan Powerpoint zelf en niet aan iets specifieks op die computer.
|
Dan ligt het dus aan de slideshow of aan een bug in PowerPoint. Een mogelijkheid die ik dan zou uitprobere is zo veel mogelijk van de effecten eruit te halen en dan nog eens te proberen (dat is: overgangen, geluidseffectjes, weet-ik-veel-wat-voor-rotzooi).
|
![]() |
NiceR, je verteld me dat die slideshow 15MB groot is. Hoeveel slides zijn dat dan wel niet? Zit er een filmpje, of een stuk muziek ingebakken? Of gebruik je een heleboel, hele grote foto's die in Powerpoint worden ge-resized?
Mocht het laatste het geval zijn, dan kan je ook (zoals het hoort) buiten Powerpoint de plaatjes eerst naar de juiste grootte terug brengen. |
![]() |
|
15 megabyte valt te draaien normaal, ik heb dit jaar ook met presentaties van die ongeveer grootte gewerkt (heleboel foto's op 800x600 geresized en nadien gecropt in Office) in Office 2007 (bijna 40 megabyte in PDF-formaat, maar daar zat dan wel een filmpje bij in). Maar die grote foto's is wel een goede denkpiste
![]() En muziekjes kan je, tenzij ze echt op de slides zijn afgesteld, even goed gewoon buiten PowerPoint afspelen, dat lijkt me over het algemeen veiliger (gewoon VLC of WinAmp op repeat one zetten; best een speler die je niet voor je normale muziek gebruikt, want dan gaat het voorvallen dat je gewone muziek opzet of je playlist voor je werk overhoop haalt).
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Het grote Belasting-topic Verwijderd | 482 | 18-12-2017 18:30 | |
Software & Hardware |
MS Office Verwijderd | 18 | 05-03-2007 18:59 | |
Software & Hardware |