Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2008, 16:12
vedetje
vedetje is offline
Wat vinden jullie van de maatregelen die de Europese Unie treft i.v.m. de imigratie?
http://www.tijd.be/nieuws/buitenland...537635-439.art

In de cumbre van de Mercosur hebben gisteren de presidenten van Argentinië, Chili, Brazilië, Paraguay, Uruguay, Bolivie en Venezuela verklaard dat het discriminerend is en tegen de rechten van de mens ingaat.

Persoonlijk vind ik
1. dat de Mercosur zich helemaal niet bezig moet houden met wat de Europese Unie doet
2. het gaat over het uitwijzen van illegale imigranten, het naleven van wet en grondwet. Als iedereen maar doet waar hij zin in heeft, waarvoor is de wet dan nog nodig?
3. hun grootste argument om er tegen te zijn is een sentimenteel argument en geen politiek, namelijk dat zowat al de inwoners van Latijns-Amerika bloed van Europese imigranten in zich hebben, en als ze indertijd hier goed ontvangen zijn geweest, Europa ook hen goed moet ontvangen.
Oud 01-07-2008, 16:35
arPos
arPos is offline
il·le·gaal1 (dem; illegalen)
1 buitenlander die zonder werk- en verblijfsvergunning in een land verblijft

Citaat:
Persoonlijk vind ik
1. dat de Mercosur zich helemaal niet bezig moet houden met wat de Europese Unie doet
ach das globale politiek, maar als zij ze willen hebben dan regel ik wel een schip

Citaat:
2. het gaat over het uitwijzen van illegale imigranten, het naleven van wet en grondwet. Als iedereen maar doet waar hij zin in heeft, waarvoor is de wet dan nog nodig?
3. hun grootste argument om er tegen te zijn is een sentimenteel argument en geen politiek, namelijk dat zowat al de inwoners van Latijns-Amerika bloed van Europese imigranten in zich hebben, en als ze indertijd hier goed ontvangen zijn geweest, Europa ook hen goed moet ontvangen.
Ik vind het overigens een uitstekend akkoord waar ik al lang op aan het wachten was, 6 (max. 18) maanden detentie en een uitwijsplicht, met de daaraan verbonden regels.
Oud 01-07-2008, 16:41
T_ID
T_ID is offline
Het is enigszins hilarisch dat landen met enorme sloppenwijken, wetteloze onteigening en oorlogshitserij, kuuroorden voor nazi's op de vlucht, streng katholieke wetgeving en grootschalige ontbossing, de EU een verwijt maken over mensenrechten.
Oud 01-07-2008, 16:58
Mobius
Mobius is offline
Immigratie is sowieso gay, next.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 17:35
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
NEXT!
Reageren

Regels voor berichten