Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2009, 11:49
Skyweavèr
Skyweavèr is offline
Stelling: Het getuigt van een gebrek aan emancipatie dat in veel openbare gebouwen de ruimte voor babyverzorging zich in het damestoilet bevindt.

Eens of Oneens met argumenten, alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2009, 12:25
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Oneens.

Als je er als man bent loop je daar ook wel even binnen, net zo goed als dat vrouwen bij de heren naar het toilet gaan tijdens een theater show omdat bij de dames de wachtrij 700x langer is. Een neutraal man/vrouw bordje ophangen is totaal overbodig; men kan zelf de harsens eens activeren en iets doen.

Emancipatie word overdreven. Mensen, mannen en vrouwen ZIJN NIET GELIJK. Niet gelijk zijn wil niet zeggen dat de ene er slechter af moet zijn dan de ander. Mannen en vrouwen zijn verschillend, men dient dat te accepteren. Men dient gewoon van elkaars pro's gebruik te maken en elkaars con's op te vangen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 13:23
ganralph
ganralph is offline
inderdaad. emancipatie gaat over gelijkwaardigheid niet over gelijkheid ("hetzelfde zijn").

worden vrouwen door babyruimtes in hun waardigheid aangetast? nee.
zijn vrouwen door die babyruimtes mindere mensen dan mannen? nee.
kortom: het is geen emancipatie-issue. als je de keuze moet maken tussen het dames- en het herentoilet, dan zal het damestoilet ongetwijfeld de meest praktische keus zijn.
Oud 24-11-2009, 15:05
Verwijderd
Ik snap de stelling wel. Waarom 'als je meot kiezen'? Is het nou echt zo moeilijk om bij de heren ook zo'n tafeltje neer te zetten?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 16:54
bertstoffels
bertstoffels is offline
Ik zou gewoon een extra hoje neerzetten waar zowel mannen als vrouwen kunnen komen.
Misschien een beetje veel werk, maar dan zeuren ze niet meer over emancipatie......
Oud 24-11-2009, 16:54
bertstoffels
bertstoffels is offline
(hokje)
Oud 24-11-2009, 18:07
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik snap de stelling wel. Waarom 'als je meot kiezen'? Is het nou echt zo moeilijk om bij de heren ook zo'n tafeltje neer te zetten?
van mij mag er best een verschoontafel voor baby's in het mannentoilet. de vraag was echter of dat een teken is van gebrekkige emancipatie en dat is het niet.

daarbij is een mannentoilet vaak erg "open". bij de damestoiletten is er nog een "lege" ruimte tussen de ingang en de toiletdeuren (bij de wasbakken dus). hier kun je de tafel neerhangen. zodra je echter bij een mannentoilet binnenloopt sta je meteen naast een rijtje mannen die hun behoefte staan te doen. kan me indenken dat veel ouders daar niet graag naast gaan staan om hun kind even uitgebreid te verschonen.

veel openbare gebouwen hebben ook een sekseneutraal invalidentoilet. gezien de ruime opzet en de frequentie van het gebruik is een (klap)tafel daar de beste oplossing natuurlijk.

en of het moeilijk is? ja, ik vermoed dat er genoeg plekken zijn waar dat problemen oplevert. toiletten zijn noodzakelijk in openbare gebouwen, maar het is ook iets waar je zoveel mogelijk ruimte op wil besparen. twee tafels op een plek waar misschien 1x per week een baby verschoond moet worden, is daarom niet erg aanlokkelijk.
Oud 24-11-2009, 20:04
Geel
Geel is offline
Vreemde/slechte stelling.

Het getuigt van een gebrek aan emancipatie van welke kant? Van de vrouwen, dat ze hun kind niet naast de urinoirs willen verschonen? Als je zo'n plek wilt in een herentoilet (ik vind wel dat er een heren en een damestoilet moet zijn) zou de herentoilet veel groter moeten zijn dan de damestoilet, aangezien er urinoirs, gewone wc's én een babyruimte in moet. Dat zou ook oneerlijk zij tegenover de vrouwen, dat zij kleinere wc's hebben!
Oud 25-11-2009, 09:28
Skyweavèr
Skyweavèr is offline
Citaat:
Vreemde/slechte stelling.

Het getuigt van een gebrek aan emancipatie van welke kant? Van de vrouwen, dat ze hun kind niet naast de urinoirs willen verschonen? Als je zo'n plek wilt in een herentoilet (ik vind wel dat er een heren en een damestoilet moet zijn) zou de herentoilet veel groter moeten zijn dan de damestoilet, aangezien er urinoirs, gewone wc's én een babyruimte in moet. Dat zou ook oneerlijk zij tegenover de vrouwen, dat zij kleinere wc's hebben!
Ja, ik vond het ook een vreemde stelling, maar ik heb 'm toegewezen gekregen :x
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 10:27
Kitten
Kitten is offline
Ik zou het een punt vinden als het over mannelijke emancipatie gaat, maar ergens vind ik het wel logisch dat een verschoonplek op het damestoilet is. Ik denk niet dat er veel protesten komen als een man daar even naar binnen loopt met een kind in zijn armen.
Oud 26-11-2009, 11:08
Volk
Volk is offline
Ik vind het geen gebrek van emancipatie. Mannen kunnen sowieso nog altijd een dameswc inlopen, zeker met een kind in je hand wordt daar helemaal niet moeilijk over gedaan. Maar het is natuurlijk ook geen enkele moeite om zo'n klaptafeltje in het mannentoilet op te hangen. Neemt helemaal geen ruimte in beslag. Ik snap sowieso ook niet waarom de toiletten gescheiden zijn. Dat vind ik een beetje overbodig
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 09:25
Skyweavèr
Skyweavèr is offline
Bedankt voor de reacties, k ga nu aan m'n stelling werken voor maandag

-SKY
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten