Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2008, 18:40
essie89
essie89 is offline
Hoi allemaal!
Ik ben erg benieuwd wat jullie op school bij Grieks, Latijn en KCV aan creatieve opdrachten doen en wat jullie daar van vinden. Ik geef zelf les en we doen altijd heel veel aan zulke opdrachten. Ben benieuwd hoe dat op andere scholen gaat! Leuke nieuwe ideeën zijn altijd welkom natuurlijk!
Esther
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2008, 19:03
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Wij hebben zelf de redevoering van Socrates nagespeeld. Dus we hadden een paar mensen die aanklagers waren, die Socrates was enzo. Erg leuk. Verder hebben we ook nog opdracht gehad over de Odyssee. Je moest op creatieve manier een passage uit het boek verwerken. Dus een passage verven, met houtskool werken enzo. Verder hadden we alleen suffe opdrachten.
Oud 26-05-2008, 20:04
Fingon
Fingon is offline
KCV:
Allemaal een redevoering schrijven en opvoeren, in m'n eerste jaar was dat echt geweldig, zulke goede redevoeringen waar echt 10'en gegeven werden (ik had mage 8,3)
Nu, blijven zitten zijn het wel wat lagere cijfers, 8 en 7's, paar 9's.
Voor latijn heb ik nu een PO, 7 keer een stuk tekst vertalen en dan noten erbij zetten, vragen erbij bedenken zodat het door de leraar als lesstof gebruikt kan worden, zulke dingen krijgen we ook vana hem(ik moet zeggen dat zelfgemaakte lesstof van de leraar echt geweldig is, ik heb Cicero, Seneca en Caesar gehad, en dat zijn echt boekwerken van paar 100 pagina's door de leraar gemaakt, echt respect.)
Iig dat is wel vet, je kan best makkelijk hoog cijfer halen want je mag alles nadat het is nagekeken nog een keer veranderen en inleveren, goed een hoog cijfer te halen.

Dit PO wordt trouwens alleen bij deze leraar gedaan, bij andere latijn leraren niet.

Verder qua uitjes is er wel veel hier, elk jaar wel ergens naartoe.
Trier, Xanten, Rome en omstreken(Pompeii, Villa Hadriana ed.)
Oud 26-05-2008, 20:22
essie89
essie89 is offline
Even een greep uit de dingen die wij laten maken:
In de eerste klas (keuze-uur mythologie) een godenkwartetspel en/of een Herakles/Odysseus spel (soort ganzenbord). In de tweede klas de godenposters. In de derde bij Grieks de film Hercules met een opdracht erbij. Bij Latijn heb ik dit jaar een tijdbalk van de Romeinse geschiedenis laten maken, die door het hele lokaal hangt. In de vierde voeren ze een tragedie/komedie op, in de vijfde maken ze posters van filosofen (met presentatie) enzovoort... Heb zelf toen ik nog daar op school zat met een paar anderen het Archeon nagebouwd. Verder zijn Hannibal en z'n olifant een keer gekleid, een tempel gebouwd, een Romeinse krant gemaakt...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 07:59
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik heb trouwens ook nog een hoofdstuk uit ons KCV boek gemaakt. Iedereen mocht een thema kiezen (uit het hoofdonderwerp 'Christendom in de Oudheid' oid) en daaruit moest je opdrachten bedenken en dingen uitzoeken. Ik had Constantijn de Grote gekozen en ik moet zeggen dat het best wel een leuke opdracht was.
Oud 27-05-2008, 10:41
Nienna*
Nienna* is offline
Wij moeten alleen een werkstuk voor KCV maken. En dat wordt best wetenschappelijk aangepakt.
Verder niets
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 19:07
Roosje
Roosje is offline
Wij zijn naar Trier geweest in de tweede en daar moesten we een enooooorm verslag over schrijven. En een paar hippe dingen voor KCV, eigen meningen over voorstellingen en zo, gebouwen tekenen, maar niets boeiends eigenlijk.
Oud 23-06-2008, 18:27
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Met Grieks doen we niks creatiefs. Met KCV wel, we moesten een monoloog opvoeren in de richting van een klassiek toneelstuk. Ik kan het niet uitstaan dat ik niet meer weet hoe dat stuk heet.
In elk geval. We moesten ook een stuk koortekst uit het stuk Antigone nemen, en dan een modern bekend nummer uitkiezen, en die tekst daarvan dan zo aanpassen dat de essentie van de koortekst erin zit. Dat vond ik persoonlijk superleuk om te doen, ik kreeg een 9, en alle liedjes worden gebruikt in een toneelstuk dat de leraar regisseert ofzo. En nu mogen mijn vriendin en ik in elk geval naar de première van dat stuk. Hoewel de rest van de klas waarschijnlijk ook wel gaat.
Reageren

Regels voor berichten