Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2005, 12:13
alfalfa
alfalfa is offline
ik vin d zoenen dus wel vreemgaan. toen ik nog geen echte relatie had gehad, riep ik altijd rond dat zoenen echt niet kan, en dat ik het zeker uit zou maken. Toen mijn vriend met iemand anders gezoend had, was ik stuk. toch heb ik het niet uitgemaakt.
wat denke jullie ervan?

en : dronken zijn een goed excuus?
Advertentie
Oud 07-10-2005, 12:16
Verwijderd
Zoek eerst even in het forum, hier zijn al miljoenen topics over geweest.
Anyway, vreemdgaan = uitmaken. No matter what, who, why, when or where.
Oud 07-10-2005, 12:17
Verwijderd
Dronken zijn is een reden, maar geen excuus, zo zei iemand op dit wijze forum eens.
Oud 07-10-2005, 12:19
Verwijderd
Ik vind het alleen maar erger als ze dronken zou zijn.
Doe het dan liever bewust, in plaats er een 'oeps, sorry schatje'-situatie van te maken.
Oud 07-10-2005, 12:52
Timmy
Timmy is offline
als je partner met iemand anders gaat zoenen, is er vast iets mis binnen de relatie...

Maar dit wil je natuurlijk niet horen...
Oud 07-10-2005, 13:11
I C U
I C U is offline
Zoenen=vreemdgaan=einde relatie. Very simple. En als je dan nog dronken ben ook, is dat dubbel zo zielig, omdat je dan blijkbaar je grenzen niet kent.

Maar goed, ik zeg dat nu wel heel dapper, misschien dat het anders is als mijn vriendje vreemdgaat...
Oud 07-10-2005, 13:37
WolterB
WolterB is offline
Ik ben het met alle bovenstaande reacties eens
Oud 07-10-2005, 13:44
evanescence
evanescence is offline
ik heb ook altijd een grote bek gehad, dat als mijn aanstaande vriend op kan rotten als hij zou zoenen met een ander....ik ben zwaar tegen vreemdgaan...

nu een paar jaar later en ik nu ook alweer bijna 2 jaar een relatie heb is die mening wel veranderd. Als mijn vriend zou zoenen met een ander, blijf ik bij m...behalve als het wekelijks ofzo zou worden, dat is structureel iemand kwetsen...maar als het een keer gebeurt, ja dan laat ik m echt niet zomaar gaan. wel zou hij natuurlijk heeel erg zijn best mogen doen en ben ik zwaar gekwetst...maja het zou mezelf ook kunnen overkomen...

dronken no way excuus!!!!
Oud 07-10-2005, 13:45
Verwijderd
Ligt aan de lengte van de relatie, maar in de meeste gevallen kan ie oprotten.
Oud 07-10-2005, 13:55
Verwijderd
't Vriendje is er zelf principieel op tegen. Dus als juist hij het doet, mag hij inderdaad de deur uit. Hij zou te hypocriet zijn om een relatie mee te hebben. (Hoewel ik me ondertussen begin af te vragen of ik het wel uit zou willen maken, zelfs al flikte ie zoiets )
Oud 07-10-2005, 17:12
zeep007
zeep007 is offline
Ik vind het vreemdgaan. Ik weet alleen niet of ik mijn vriend erom zou dumpen. Bij seks iig wel, maar bij zoenen weet ik het nog niet. Ik zou het iig wel moeilijk mee hebben en dat zal hij weten ook.

Ps. dronken zijn is geen excuus.
Oud 07-10-2005, 17:16
Kreator
Kreator is offline
mwah, het maakt me niet zoveel uit zolang ze maar geen SOA's oploopt en er niet uitvoerig over begint te blaten.
Oud 07-10-2005, 17:30
NoDoubt
NoDoubt is offline
hmm
ik heb ook 2 jaar een relatie gehad en heb toen n x met een jongen gekust, eerlijk verteld etc... en toen heeft hij het ook niet uitgemaakt..
tenslotte is het toch uitgegaan om andere redenen, maar het vertrouwen was wel ver weg.
als ik een vriend zou hebben en die zoent met een ander meisje zou ik het uitmaken omdat ik hem dan nooit meer zou kunnen vertrouwen; al zou ik dat dan dolgraag willen.
Oud 07-10-2005, 18:07
snoopy
snoopy is offline
Ik vind zoenen wel vreemdgaan, maar niet per se een reden om het uit te maken, al denk ik dat ik niet bij m zou kunnen blijven.
Oud 07-10-2005, 18:22
Spiteful
Spiteful is offline
Zowel zoenen als seks: niet noodzakelijk een reden om het meteen uit te maken. Kzou natuurlijk wel serieus beginnen twijfelen.
Oud 07-10-2005, 18:54
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
I C U schreef op 07-10-2005 @ 14:11 :
Zoenen=vreemdgaan=einde relatie. Very simple. En als je dan nog dronken ben ook, is dat dubbel zo zielig, omdat je dan blijkbaar je grenzen niet kent.
Plus het feit dat wanneer dat gebeurt het vertrouwen in de ander gewoon weg is en ik niet zonder vertrouwen kan.
Oud 07-10-2005, 19:03
vixen
vixen is offline
Vreemdgaan is einde relatie en zoenen is vreemdgaan. Als mijn vriendje met iemand anders zou zoenen dan is het erg vervelend voor hem, omdat hij me zal moeten missen. Ook al was ie dronken, of was het eenmalig.
Oud 07-10-2005, 20:28
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tongzoenen vind ik wel een manier van ontrouw zijn.
Een gewone kus op de mond... tja, ligt er aan wat de bedoeling van die zoen zijn. Kan ook grappig / vriendschappelijk bedoeld zijn.
Oud 08-10-2005, 00:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ja, zoenen met een ander terwijl je een relatie hebt, vind ik vreemdgaan. Ja, zeer grote kans dat ik het uit zou maken. Nee, dronkenschap is echt de meest kansloze schijtsmoes die er bestaat.
Oud 08-10-2005, 02:18
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-10-2005 @ 01:50 :
Ja, zoenen met een ander terwijl je een relatie hebt, vind ik vreemdgaan. 100% zeker dat ik het uit zou maken. Nee, dronkenschap is echt de meest kansloze schijtsmoes die er bestaat.
Oud 08-10-2005, 07:54
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-10-2005 @ 13:17 :
Dronken zijn is een reden, maar geen excuus, zo zei iemand op dit wijze forum eens.
Das een erg wijze uitspraak ja!
Volledig mee eens dus. Zoenen is vreemdgaan, en dronken zijn zet je misschien aan tot het doen van zulke dingen, maar dronken maak jij jezelf, en niet een ander
Oud 08-10-2005, 08:11
Verwijderd
Als mijn vriendin een ander zou zoenen, zou ik mij achter mijn oren krabben. En omdat ik al ervaring heb met een ontrouwe vriendin, zou het er wel behoorlijk inhakken. Ik zou het bij god niet weten, maar zij zou wel alle verantwoordelijkheid hebben om bij mij het vertrouwen terug te krijgen.
Oud 08-10-2005, 08:12
ExVaal
ExVaal is offline
Het hangt uiteraard, in alle gevallen, helemaal af van de situatie.
Oud 08-10-2005, 09:49
Verwijderd
Ik weet niet of mijn ex met een ander gezoend heeft, maar ik heb een groot vermoeden van wel. In ieder geval waren de mailtjes die hij met haar stuurde niet bepaald geweldig, om het subtiel uit te drukken. Ik riep vroeger altijd 'als ie met een ander zoent dan maak ik het echt wel uit!'. Nu weet ik dat ik dat niet zou doen. Naja, misschien zou ik het nu eerder doen, vanwege mijn vorige relatie, maar daar kan ik natuurlijk niets over zeggen.
Maar één ding is zeker: dronken zijn is nooit een excuus!
En hij hoeft het daarna nooit meer te flikken, want dan gaat ie echt de deur uit.

Het vertrouwen is in ieder geval heel erg geschonden en ik weet niet of ik daar nog overheen kom dan.
Oud 08-10-2005, 11:18
Verwijderd
Het ligt aan de situatie. Zoent hij omdat hij teveel gedronken had, of omdat hij mij zat is. Natuurlijk blijft het niet eerlijk, maar het een is op een bepaalde manier wel minder erg mijn inziens.

Wel denk ik dat wanneer zoiets gebeurt in je relatie, er een hoop vertrouwen geschonden is, en dat je dat samen weer moet opbouwen. Het zal mss nooit (of na jaren) meer zo zijn als vroeger.
Advertentie
Oud 08-10-2005, 11:27
alfalfa
alfalfa is offline
Citaat:
Yerli schreef op 07-10-2005 @ 19:54 :
Plus het feit dat wanneer dat gebeurt het vertrouwen in de ander gewoon weg is en ik niet zonder vertrouwen kan.
dat was bij mij inderdaad ook een nare bijkomstigheid. onze relatie was wel zwaar veranderd na dat incident.
Oud 08-10-2005, 11:35
mara18
mara18 is offline
Zoenen is wel vreemdgaan in mijn ogen, maar ik zou hem niet dumpen daarom bij een eenmalige uitschuiver. Het gaat in een relatie toch over meer dan dat.

Ook hangt het van de soort kus af.

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van een zoen in de hals? Het is geen tongzoen maar toch wel iets intiem?
Oud 08-10-2005, 12:08
Verwijderd
Zou hier al een topic over zijn?
Oud 08-10-2005, 12:15
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-10-2005 @ 13:08 :
Zou hier al een topic over zijn?
naah
Oud 08-10-2005, 13:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 08-10-2005 @ 03:18 :
Verkloot m'n quote 'ns niet.
Oud 08-10-2005, 13:37
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
mara18 schreef op 08-10-2005 @ 12:35 :
[B]Zoenen is wel vreemdgaan in mijn ogen, maar ik zou hem niet dumpen daarom bij een eenmalige uitschuiver. Het gaat in een relatie toch over meer dan dat.

Ook hangt het van de soort kus af, en de persoon waarmee.
Oud 08-10-2005, 13:53
hmmmm
hmmmm is offline
Als je een goede relatie hebt, zou de ander ook niet vreemdgaan. Het is dus eigenlijk net zo goed je eigen schuld als die van de ander. Blijkbaar wordt er niet genoeg met elkaar gecommuniceerd over de gevoelens.

Dronkenschap is slechts een andere staat van bewust zijn, maar je bent nog steeds jezelf. Als je echt helemaal van de wereld bent, ben je niet eens in staat om de ander terug te zoenen. Geen reden dus...
Oud 08-10-2005, 14:14
Lente
Lente is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 08-10-2005 @ 14:53 :
Als je een goede relatie hebt, zou de ander ook niet vreemdgaan. Het is dus eigenlijk net zo goed je eigen schuld als die van de ander. Blijkbaar wordt er niet genoeg met elkaar gecommuniceerd over de gevoelens.
ja tuurlijk want de beslissing om vreemd te gaan neem je óók samen
Oud 08-10-2005, 14:44
Spiteful
Spiteful is offline
Niet zo hypocriet doen over dronkenschap. Als je dronken bent, doe je gewoon veel meer domme dingen. Ergens zit er in iedereen wel een lichte drang tot vreemdgaan, en als je dronken bent, kan die drang het wel eens tegen beter weten in overnemen. Dat maakt het nog geen excuus, hoogstens een verzachtende omstandigheid.
Oud 08-10-2005, 14:59
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik denk wel dat ik het uit zou maken. Mijn vertrouwen zou in 1 klap weg zijn en zou ik alleen maar superachterdochtig worden.
Oud 08-10-2005, 15:56
Fainne
Fainne is offline
Dronken zijn is geen excuus want je moet jezelf gewoon in de hand houden.
Oud 08-10-2005, 16:30
morango
morango is offline
Stel dat ik een vriendje had die vreemd zou gaan, dan zou het wat mij betreft uit zijn. Dronken of niet.
En wie weet, als die knul ontzettend zijn best doet, kan hij mijn vertrouwen weer winnen en komt het weer goed.
Oud 08-10-2005, 16:30
Verwijderd
Heb het in een vorige relatie meegemaakt dat mijn vriend met een ander zoende. We hadden nog maar iets van 3 weken wat, maar het feit dat hij het 8 maanden lang verzweeg heeft en dat ik er uiteindelijk op een rotmanier achter kwam, heeft veel verpest. Hij heeft heel lang geprobeert om dat vertrouwen terug te winnen, maar dat is hem nooit gelukt.

Ja, zoenen vind ik vreemd gaan. Maar in deze relatie die ik nu heb zou ik het daarom niet uit maken.
Daarvoor is mij deze relatie veel te veel waard, maar ik weet wel dat het voor hem dan keihard modderkruipen wordt...
Zou onze relatie anders zijn, dan zou het over zijn. (maar goed, dat is dus niet zo...)
Oud 08-10-2005, 16:46
Verwijderd
Ik vind zoenen wel vreemdgaan. Of ik het reden tot uitmaken vindt, ligt een beetje aan de situatie.
Als hij gezoend wordt en even moet nadenken voor hij de ander wegduwt, is er niet echt wat aan de hand (maar dan ga ik waarschijnlijk wel zeurvragen stellen, vond hij het lekker? was ze knap? ).
Als hij in een verhit moment iemand zoent en daar gauw weer mee ophoudt en denkt 'oh nee dit is niet de bedoeling!', dan kan ik dat denk ik wel vergeven. Als hij het aan mij vertelt gaat dat vergeven makkelijker dan wanneer ik 't van iemand anders hoor.
Als hij echt langdurig met iemand aan het zoenen is, lang genoeg om bedacht te hebben dat het niet hoort, en dan toch doorgaan, enzo, dan heeft-ie wel een probleem.
Oud 08-10-2005, 18:08
Fantôme
Fantôme is offline
Zoenen vind ik vreemd gaan. Ik zou me heel verdrietig voelen en zelfs in eerste instantie de schuld bij mezelf zoeken (wat heb ik fout gedaan? ben ik niet leuk genoeg?) maar op gegeven moment reeeler gaan denken. Ik maak het om zoenen niet per definitie uit. Daarvoor vind ik M. veel te leuk.. maar ik zou het er onwijs moeilijk mee hebben én hij hoeft het geen 2e keer te proberen.

mij gevoel, wanneer mijn vriendje vreemd zou gaan, zou overwegend verdrietig zijn (niet eens zozeer boos )
Oud 08-10-2005, 18:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Spiteful schreef op 08-10-2005 @ 15:44 :
Ergens zit er in iedereen wel een lichte drang tot vreemdgaan
Zo? In welk wetenschappelijk rapport staat dat opgetekend?
Oud 08-10-2005, 20:22
Verwijderd
Correctie, ik zou het toch werkelijk echt uitmaken. Ik denk dat ik het hem en mijzelf zó moeilijk zou maken als het aan bleef, dat we er beter mee kunnen ophouden. Hij zou me tijden lang continu moeten bewijzen dat hij voor mij kiest, dat hij mij de leukste en de liefste vindt, dat hij bij mij wil blijven, dat hij het wil goedmaken. Van een leuke relatie is dan ook geen sprake meer.
Kortom, hij moet maar niet vreemdgaan
Oud 09-10-2005, 14:35
Nienna*
Nienna* is offline
Gelukkig heb ik dit nog nooit meegemaakt!
Ik denk dat ik het wel zou uitmaken, want ik ben van nature een vrij wantrouwend persoon en dan zou mijn vertrouwen helemaal weg zijn. Bovendien zou ik zo onzeker zijn en zo gekwetst, vernederd en verdrietig, dat ik gewoon niet verder zou kunnen.

Maar dat is allemaal niet zeker. Misschien dat als het zometeen gebeurt, ik diegene vergeef. Al denk ik niet dat dat zomaar gebeurt, dat vergeven...
Oud 09-10-2005, 15:05
Spiteful
Spiteful is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-10-2005 @ 19:55 :
Zoek het eens op
Weet ik veel, ik weet alleen dat het enorm dikwijls gebeurt en dat dat lang niet altijd betekent dat er iets mis was met de relatie. Kheb het vreemd genoeg bij vrienden en kennissen (uiteindelijk) bijna altijd weer zien goedkomen, zelfs bij minder goede relaties die nu al lang weer gedaan zijn. Akkoord, vreemdgaan is zwaar fout en het zal gewoonlijk wel het einde van de liefde betekenen, maar ik krijg er gewoon wat van als mensen op voorhand al van die onnozele regeltjes proberen op te stellen, terwijl het in werkelijkheid altijd om veel ingewikkeldere situaties gaat.
En kheb de indruk dat jij eens in de diepste krochten van je ziel moet gaan kijken.

Laatst gewijzigd op 09-10-2005 om 17:36.
Oud 09-10-2005, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-10-2005 @ 19:55 :
Dat is algemeen bekend hoor.
Oud 09-10-2005, 19:49
Mariekje*
Mariekje* is offline
Zoenen is vreemdgaan en dus exit. Er is dan ook geen enkele geldige smoes voor te verzinnen, zelfs geen alcohol.
Oud 09-10-2005, 20:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Spiteful schreef op 09-10-2005 @ 16:05 :
Zoek het eens op
Weet ik veel, ik weet alleen dat het enorm dikwijls gebeurt en dat dat lang niet altijd betekent dat er iets mis was met de relatie. Kheb het vreemd genoeg bij vrienden en kennissen (uiteindelijk) bijna altijd weer zien goedkomen, zelfs bij minder goede relaties die nu al lang weer gedaan zijn. Akkoord, vreemdgaan is zwaar fout en het zal gewoonlijk wel het einde van de liefde betekenen, maar ik krijg er gewoon wat van als mensen op voorhand al van die onnozele regeltjes proberen op te stellen, terwijl het in werkelijkheid altijd om veel ingewikkeldere situaties gaat.
Hmm, ik vind dat geen idiote regeltjes. Ik vind het niet meer dan normaal dat iemand van zijn of haar vriend/vriendin verwacht dat hij/zij trouw is. Anders hoef je m.i. geen relatie te beginnen. Natuurlijk kun je iemand niks verbieden, maar je kunt wel stellend at, als er vreemdgegaan wordt, het over en uit is. Dan weet de ander ook waar hij/zij aan toe is. Vreemdgaan is het schenden van vertrouwen van de ander en een blijk van gebrek aan respect voor je partner, vind ik, en ik denk velen met mij. Misschien ligt het aan je omgeving, maar ik ken in mijn omgeving maar één geval waarin in een relatie sprake was van vreemdgaan, en dat was ook maar een heel prille en onserieuze 'relatie'.

Citaat:
En kheb de indruk dat jij eens in de diepste krochten van je ziel moet gaan kijken.
Wat bedoel je?

Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-10-2005 @ 20:38 :
Dat is algemeen bekend hoor.
Ik had niet de indruk dat jou iets gevraagd werd.
Oud 10-10-2005, 12:50
Spiteful
Spiteful is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-10-2005 @ 21:19 :
Hmm, ik vind dat geen idiote regeltjes. Ik vind het niet meer dan normaal dat iemand van zijn of haar vriend/vriendin verwacht dat hij/zij trouw is. Anders hoef je m.i. geen relatie te beginnen.
De relatie waar ik het meest aan gehad heb, is eig zonder veel verwachtingen begonnen. Na een tijd werd het een soort 'vriendschap met iets meer'. Het stak soms wel wat dat ze het bij mij zeer rustig aanpakte en ondertusse met andere jongens deed waar ze zin in had en ik niet verder raakte dan wat flirten met andere meisjes Maar kan niet zeggen dat ik er echt mee zat. Na een tijd bleek de verliefdheid toch vooral van mijn kant te komen en was het gedaan. Ik voelde me natuurlijk de lul, maar nu ben ik er toch weer van overtuigd dat we er allebei veel aan gehad hebben. Trouwens nog altijd goede vrienden.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-10-2005 @ 21:19 :
Natuurlijk kun je iemand niks verbieden, maar je kunt wel stellend at, als er vreemdgegaan wordt, het over en uit is. Dan weet de ander ook waar hij/zij aan toe is. Vreemdgaan is het schenden van vertrouwen van de ander en een blijk van gebrek aan respect voor je partner, vind ik, en ik denk velen met mij. [/B]
Ja natuurlijk, net omdàt je er van uit gaat dat je onvoorwaardelijk trouw blijft en de enige voor mekaar bent etc. Maar het is wrs te moeilijk anders, iedereen is veel te bang om zijn partner te verliezen, je hebt dat gevoel van 'de enige' ahw nodig om mekaar volledig te vertrouwen. Zou ik al geleerd moeten hebben uit mijn beperkte ervaring.
Waarom ik er dan toch nog mijn hoofd over breek: ik ben verliefd op verschillende meisjes (maar weinig kans dat er met een van hen iets van komt dus kdoe geen moeite) en khou mij soms ledig met fantaseren over hoe het zou kunnen gaan als ik met alledrie (ja 3) iets zou hebben. Niet gezond natuurlijk.
Oud 10-10-2005, 13:33
Experiment
Experiment is offline
Voor een keer zoenen zou ik het niet uitmaken denk ik. Hangt wel van de situatie af, onze relatie moet nog goed zijn, hij moet er heel veel spijt van hebben en het zelf meteen eerlijk vertellen
Oud 10-10-2005, 17:17
Pixxa
Pixxa is offline
Citaat:
I C U schreef op 07-10-2005 @ 14:11 :
Als ik het zo lees zou dit ook mijn gedachten zijn ... maarja mocht et me overkomen moet ik ook maar kijken wat de situatie me brengt..
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten