Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2010, 22:09
Sleeping
Sleeping is offline
Hallo,

Ik ben vorige week vrijdag 11 juni naar de dermatoloog geweest, omdat ik enorm veel last heb van acné op mijn borst, schouderbladen en boven rug. Ik durf, nou ja durven is een groot woord ervoor maar ga liever niet meer te zwemmen. Ik heb nu een leuke vriendin en de zomer komt eraan, dus dan wil ik dat wel graag gaan doen!

Aangekomen bij de dermatoloog, zeiden ze dat het vrij diep ook zat dus zeiden ze tegen mij dat Roaccutane de oplossing zou zijn. Ik moest wel even te bloed prikken, dus heb dat de zelfde dag nog gedaan. Ik kon er volgens haar al wel mee beginnen. Het weekend stond voor de deur en ik had al wat over de bijwerkingen gelezen dus wou er nog even mee wachten want in het weekend zou mijn vriendin bij me slapen. Ik had dus geen zin in enige bijwerkingen. Ik maakte me aan het begin ook ernstige zorgen over enkele bijwerkingen.

Het was donderdag en toen besloot ik er mee te beginnen. Het is nu vrijdag, de tweede dag van het gebruiken en heb tot dusver nog geen last ergens van. Ik heb me ook al voorbereid voor enkele bijwerkingen, zoals droge lippen en een droge huid. Daarvoor heb ik Labello gehaald en een vocht in brengende zalf voor mijn huid.

Ik maakte me zorgen, omdat ik nog niks van die bloed test gehoord had en dat ik er eigenlijk direct al mee kon beginnen.

Heeft iemand anders ook ervaringen die iemand met me wil delen over dit medicijn? Of tips of wat er gebeurd is of zo?

Ik ben denk ik wel van plan een VOOR en een NA foto te gaan plaatsen, het kan echter wel lang duren voordat alles weg is, het gaat namelijk eerst nog verergeren volgens de dermatoloog.

- Sytze ( Sleeping )
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 10:14
Pluis
Pluis is offline
Hoi Sleeping, we hadden hier vroeger een roaccutane topic, maar de laatste tijd wordt daar nog amper in gereageerd, dus je topic mag hier wel blijven staan. Misschien wel een goed idee om hem even door te lezen. http://forum.scholieren.com/showthre...ght=roaccutane

Die bloedtest is overigens om je lever te controleren, roaccutane wil daar nog wel eens wat mee klooien. De eerste prik dient als een soort van nulwaarde, dus maak je daar maar geen zorgen om.
Oud 27-06-2010, 22:03
miguel301
miguel301 is offline
een bijwerking die bijna elke gebruiker van roaccutane krijgt is uitdroging. Roaccutane droogt slijmvliezen uit waaronder het aangezicht, lippen,...
Zoals Pluis al zei moeten er regelmatig controles uitgevoerd worden door de dermatoloog door middel van bloed nemen.
Afhankelijk van je dosis (roaccutane: 10/20mg of Isosupra Lidose:8/16 mg) kan de uitdroging verergeren.
Maak je alszins nie te veel druk om de bijwerkingen (uitgezonderd uitdroging).
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 23:09
MooZboot
MooZboot is offline
Ik heb dat ook geslikt en het enigste waar ik last van had was hele droge huid, maar Dan ooke echt heel droog.
En je moet ook niet zomaar in eens intens gaan bewegen dan heb je erge spierpijn en kun je gewoon niet meer lopen.
Dus niet teveel bewegen
Dat is alles.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 12:18
miguel301
miguel301 is offline
Citaat:
Ik heb dat ook geslikt en het enigste waar ik last van had was hele droge huid, maar Dan ooke echt heel droog.
En je moet ook niet zomaar in eens intens gaan bewegen dan heb je erge spierpijn en kun je gewoon niet meer lopen.
Dus niet teveel bewegen
Dat is alles.
Inderdaad, rug-,spier-en gewrichtspijn zijn zeer frequente bijwerkingen van Roaccutane
Oud 04-07-2010, 17:09
Lyne
Lyne is offline
Ik heb het gebruikt zo'n drie jaar geleden, 2 jaar clean geweest en nu aan kuur nummer 2 Vorige keer had ik last van droge huid/lippen en veel rug- en spierpijn. Toen nam ik constant 60 mg per dag. Nu wil de huisarts het opbouwen en ben ik aan 30 mg per dag en dat gaat beter Wel veel last van droge ogen en neusslijmvliezen dit keer.

En ik ben sneller moe en chagrijnig
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 18:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
M'n ex-vriend heeft het geslikt en hij had vooral last van spierpijn en een hele droge huid en droge lippen. Smeerde idd ook heel veel labello (al is vaseline oid beter, labello onttrekt na verloop van tijd juist vocht uit je lippen). Gebruik een fijne vochtinbrengende creme en bijvoorbeeld vaseline voor als je een droge neus krijgt. Een flesje water naast je bed kan ook fijn zijn want ik weet nog wel dat hij heel vaak een droge mond had.
Oud 05-07-2010, 19:29
Lyne
Lyne is offline
Ja ik drink ook veel meer water! Vaseline helpt inderdaad goed tegen een droge neus, ik heb het ook weleens op een wattenstaafje gedaan voor binnen in mijn neus (vies verhaal, maar het droogt daarbinnen heel erg uit en het jeukt als een gek).
Met citaat reageren
Oud 25-07-2010, 19:36
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Weet iemand hier of je voor de 3e keer een roaccutane kuur mag hebben? Vorige kuur was ongeveer een jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 12:50
miguel301
miguel301 is offline
Citaat:
Weet iemand hier of je voor de 3e keer een roaccutane kuur mag hebben? Vorige kuur was ongeveer een jaar geleden.
Dan zal er toch een grote uitzondering gemaakt moeten worden!
Normaal is Roaccutane maar voor 1 keer, een 2de keer zou nog gaan maar ik weet niet of ze een 3de kuur gaan toelaten (waarschijnlijk niet).
Oud 27-07-2010, 16:33
Armoed
Armoed is offline
Heb zelf 10mg per dag gebruikt voor iets van 2 maanden en alles trok vlotjes weg. De meesten zien echter pas verbetering na 3 maanden ofzo.

EDIT: Wat trouwens voor mij ook werkt is een liter coolbest (sinaasappelsap) wegdrinken, maar dat is denk ik meer persoonlijk dan een algemene oplossing (dus niet te veel van verwachten maar toch het proberen waard, goedkoop en makkelijk).
Oud 14-08-2010, 14:36
speelgoedgitaar
Ik begin maandag aan m'n 3e roaccutane kuur, blijkbaar mag het wel. Ik krijg dan 30mg. Ik vroeg me af of dat niet een beetje veel is voor in het begin. Het moet toch eerst worden opgebouwd?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 23:11
speelgoedgitaar
Ik ben nu net een paar dagen begonnen aan mij roaccutane kuur. Dit is dus de 3e keer dat ik het krijg voorgeschreven. In vorige kuren ben ik altijd wat afgevallen zonder dat ik het merkte. De eerste kuur ben ik ongeveer 5 kilo afgevallen. De tweede kuur bijna 10 kilo. Het is meer dan een jaar geleden dat ik de tweede kuur heb gehad en ben op het gewicht blijven steken van een jaar geleden. Ik ben nu ook zeker van plan om extra uit te kijken dat ik geen ondergewicht krijg. Wie kan mij vertellen waardoor ik telkens afval tijdens een roaccutane-kuur? Hierover staat niks beschreven in de bijwerkingen...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2015, 10:17
Dirk1995
Dirk1995 is offline
hoi vraagje,

mijn vriendin neemt roaccutane 30of 40mg , kan het zijn dat je stemmingswisselingen, gedragswijzigingen, afstandelijk gedoe kan krijgen door deze medicatie?
je kan het lezen op de bijsluiter maar op het net vind je er maar weinig van

en indien ja, hoe land duurt de uitwerking na de kuur voordat je terug gevonden hebt?

Hopelijk kunnen wat gebruikers op reageren, die weten immers wat het goedje allemaal kan doen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2015, 14:36
Verwijderd
Je kunt je er inderdaad wat lusteloos van gaan voelen en stemmingswisselingen krijgen. De meeste mensen krijgen dat niet. Officieel heeft minder dan een procent daar last van, maar mensen merken het zelf vaak niet (...de omgeving wel!) dus het kan dat het niet altijd gemeld wordt. Na het stoppen van de roaccutane is iemand binnen dagen tot weken weer 'normaal'.

Mijn vriend had het ook, geen stemmingswisselingen maar wel steeds mat/hangerig. Was snel weer over.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten