![]() |
|
Hoi Sleeping, we hadden hier vroeger een roaccutane topic, maar de laatste tijd wordt daar nog amper in gereageerd, dus je topic mag hier wel blijven staan. Misschien wel een goed idee om hem even door te lezen. http://forum.scholieren.com/showthre...ght=roaccutane
Die bloedtest is overigens om je lever te controleren, roaccutane wil daar nog wel eens wat mee klooien. De eerste prik dient als een soort van nulwaarde, dus maak je daar maar geen zorgen om.
|
Ik heb het gebruikt zo'n drie jaar geleden, 2 jaar clean geweest en nu aan kuur nummer 2
![]() ![]() En ik ben sneller moe en chagrijnig ![]() |
![]() |
|
M'n ex-vriend heeft het geslikt en hij had vooral last van spierpijn en een hele droge huid en droge lippen. Smeerde idd ook heel veel labello (al is vaseline oid beter, labello onttrekt na verloop van tijd juist vocht uit je lippen). Gebruik een fijne vochtinbrengende creme en bijvoorbeeld vaseline voor als je een droge neus krijgt. Een flesje water naast je bed kan ook fijn zijn want ik weet nog wel dat hij heel vaak een droge mond had.
||
Citaat:
![]() Normaal is Roaccutane maar voor 1 keer, een 2de keer zou nog gaan maar ik weet niet of ze een 3de kuur gaan toelaten (waarschijnlijk niet). ![]()
|
Heb zelf 10mg per dag gebruikt voor iets van 2 maanden en alles trok vlotjes weg. De meesten zien echter pas verbetering na 3 maanden ofzo.
EDIT: Wat trouwens voor mij ook werkt is een liter coolbest (sinaasappelsap) wegdrinken, maar dat is denk ik meer persoonlijk dan een algemene oplossing (dus niet te veel van verwachten maar toch het proberen waard, goedkoop en makkelijk).
|
![]() |
Ik ben nu net een paar dagen begonnen aan mij roaccutane kuur. Dit is dus de 3e keer dat ik het krijg voorgeschreven. In vorige kuren ben ik altijd wat afgevallen zonder dat ik het merkte. De eerste kuur ben ik ongeveer 5 kilo afgevallen. De tweede kuur bijna 10 kilo. Het is meer dan een jaar geleden dat ik de tweede kuur heb gehad en ben op het gewicht blijven steken van een jaar geleden. Ik ben nu ook zeker van plan om extra uit te kijken dat ik geen ondergewicht krijg. Wie kan mij vertellen waardoor ik telkens afval tijdens een roaccutane-kuur? Hierover staat niks beschreven in de bijwerkingen...
|
![]() |
|
![]() |
hoi vraagje,
mijn vriendin neemt roaccutane 30of 40mg , kan het zijn dat je stemmingswisselingen, gedragswijzigingen, afstandelijk gedoe kan krijgen door deze medicatie? je kan het lezen op de bijsluiter maar op het net vind je er maar weinig van en indien ja, hoe land duurt de uitwerking na de kuur voordat je terug gevonden hebt? Hopelijk kunnen wat gebruikers op reageren, die weten immers wat het goedje allemaal kan doen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt je er inderdaad wat lusteloos van gaan voelen en stemmingswisselingen krijgen. De meeste mensen krijgen dat niet. Officieel heeft minder dan een procent daar last van, maar mensen merken het zelf vaak niet (...de omgeving wel!) dus het kan dat het niet altijd gemeld wordt. Na het stoppen van de roaccutane is iemand binnen dagen tot weken weer 'normaal'.
Mijn vriend had het ook, geen stemmingswisselingen maar wel steeds mat/hangerig. Was snel weer over. |
![]() |
|
|