Advertentie | |
|
![]() |
|
Bedankt Dittrich
![]() Ik denk dat je je IPv6 adres eens moet uitzetten, misschien kan je router er niet goed mee communiceren en dat het daardoor fout gaat, of dat je netwerkkaart het ziet als conflict icm IPv4. Even kijken of er een bestaande manual voor is.
|
![]()
|
Verwijderd
|
NEt deed het probleem zich weer voor. Ik heb Moonspells advies opgevolgd, maar dat werkte helaas niet. Ik zette dat protocol ding uit, drukte op ok en dat had geen effect. TOen heb ik de LAN verbinding uit- en ingeschakeld en dat werkte ook niet.
Ik heb misschien wel een beetje extra informatie. Toen ik de verbinding probeerde te herstellen, kreeg ik de foutmelding dat het ip-adres niet vernieuwd kon worden. Nu, nadat ik de laptop van mn huisgenootje aan en uit heb gezet, werkt alles weer prima. Het lijkt dus zo te zitten: 1. Geen toegang tot internet, doordat het IP adres niet vernieuwd kan worden. 2. Laptop van huisgenootje komt op het netwerk. (En kan er ook weer afgaan zonder dat dat direct problemen geeft). 3. Wel weer toegang tot internet. 4. Ik laat mn PC een tijdje uitstaan en ben weer terug bij 1. Er lijkt een causaal verband te bestaan tussen 2 en 3. Het probleem van 1 lijkt niet meer te bestaan. Hier lijken mij (met mijn zeer beperkte kennis) 2 verklaringen voor; doordat mn huisgenootje op het netwerk is geweest is het IP adres vernieuwen niet meer nodig, of is het opeens wel mogelijk. Kunnen jullie hier iets mee? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
@ Moonspell: Hoe kom je erbij dat hij IPv6 gebruikt? Hij draait op XP, zoals je bovenin zijn Dos-Prompt post ziet. Daar staat standaard IPv6 niet ingeschakeld, dat is voornamelijk een vista functie.
@ MAR_TFD: In de lijst van "Netwerkverbindingen" zie je dan ook de volgende adapters? Tunnel-adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface Tunnel-adapter Automatic Tunneling Pseudo-Interface Schakel deze 2 eens uit. "Rechtermuisknop (op icoontje) > uitschakelen." Verder zie ik geen rariteiten. Je krijgt netjes een IP-Adres van je router, dat betekent dat je een uniekadres krijgt en daar zou dus geen conflict in moeten zitten. Ik zelf denk dat het probleem in die 2 Tunnel-adapters zit. |
![]() |
||
Citaat:
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::21a:4dff:fe4a:27c7%6 Doe je huiswerk eens voor je een reply post.
||
Citaat:
Mooi he ![]() Heb je een geintegreerde wireless card in je notebook, of werk je met een pcmcia / USB wlan? ![]()
|
Verwijderd
|
Zelf zit ik, in tegenstelling tot mijn huisgenoot, gewoon met een kabel aan de router vast.
@Negativefreak: ik zie bij 'netwerkverbindingen' alleen een pictogram van de LAN-verbinding, verder is er niks. Die andere info waar jullie om vragen moet ik even opzoeken, ik kom er later vanavond op terug ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
@ Moonspell: Bedankt dat je het hebt laten zien. Verder mag jij hem helpen. Als je opmerkingen gaat maken zoals "Doe je huiswerk eens" en "Hij kon hem zelfs uitzetten, mooi he" kun je mijn kont kussen en hem lekker zelf helpen.
Ik vroeg op een normale manier hoe je daar bij kwam en geef daarbij mijn eigen 'verhaal' waarom ik het vraag. @ Mar_TFD: Raar dat ze er niet tussen staan, omdat ze wel in de lijst voorkomen als interfaces bij "ipconfig/all". Je zou nog kunnen proberen om de netwerkkaart gewoon eens uit de hardwarelijst te gooien en je pc te herstarten en de netwerkkaart opnieuw laten installeren. En mocht dan wederom de protocol van ipv6 er tussen staan dan gewoon ook verwijderen, is nog nergens voor nodig. Het is een optie maar kijk of je er wat mee doet. Succes verder met het oplossen van het probleem. NF = OUT! Laatst gewijzigd op 17-07-2008 om 17:02. |
![]() |
||
Citaat:
Ontopic: Heb je al eens een andere poort gepakt op je router? (Trouwens over welke router praten we? Type; Merk; etc etc.) En wat voor netwerkkaart heb je? Heb je de mogelijkheid om het eens op een laptop te testen, je vaste verbinding via je bekabeling? Succes ![]()
|
Zou het niet kunnen zijn dat je jamergeneoot een dhcp server op zijn laptop draaid.
Jij komt niet online, beperkte verbindingdmogelijkheden (Zegt windows xp als er geen dhcp server reageert) Jij komt online na je kamergenoot (Je krijgt een lease van de dhcp server op de laptop) Je kamergenoot gaat offline (Niet direct erg want je lease geld nog) Je gaat veel later online (Je lease is verstreken en komt dus niet op het netwerk)
|
Wat is je ip-bereik op je router?
Zet je TCP/IP instellingen eens zo dat je je computer een vast ip adres geeft? bv. 192.168.1.24 en dan de rest invullen Kan zijn dat je de verbinding moet herstellen om het in werking te laten treden.
|
Verwijderd
|
Gister is mn huisgenoot op vakantie gegaan en ze heeft haar laptop meegenomen.
Vanochtend werkte internet weer niet op mn PC. Ik heb vanmiddag mn PS3 draadloos met de router verbonden (kwam er gister pas achter dat dat uberhaupt kon) en dit had hetzelfde effect als het opstarten van de laptop van mn huisgenoot...internet op mn PC deed het ook weer. Het lijkt er dus op dat er eerst een draadloze verbinding (laptop/PS3) tot stand moet komen met de router voordat ik met mn PC (die dus met een kabel verbonden is met de router) op internet kan. Het pobleem lijkt niet specifiek aan mn pc te liggen...ik een paar dagen al geprobeerd of ik met mn PS3 online kan via een 'kabel-verbinding' (bij gebrek aan een beter woord) als internet op mn PC niet werkt, maar dat lukte niet. Kunnen jullie wat met deze info? Op zich hoeft het probleem niet perse opgelost te worden, aangezien ik het nu vrij makkelijk kan omzeilen (door mn PS3 aan te zetten), maar het zou toch wel fijn zijn als ik weet wat er aand e hand is. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Vista] Problemen met IE en FF Verwijderd | 2 | 27-04-2009 20:10 | |
Software & Hardware |
Problemen met internet G-force | 2 | 19-02-2007 09:59 | |
Software & Hardware |
Probleem met internet explorer en MSN messenger transfattyacid | 2 | 14-03-2004 14:34 | |
Software & Hardware |
Problemen met internet adressen!!!! Verwijderd | 7 | 10-09-2003 16:05 | |
Software & Hardware |
problemen met IE 6, winXP en HoTMaiL (MSN) itsmeagain | 23 | 17-03-2003 16:41 | |
Software & Hardware |
Problemen met internet. Rhinus | 6 | 05-12-2001 20:40 |