Advertentie | |
|
![]() |
|
->Poetrygirl.
Hmm, heel interessant wat je zegt; iets kan wel een beperking zijn, misschien bedoel je dat je omgeving het je niet compleet onmogelijk maakt om gelukkig te zijn Daar heb je gelijk in, zo ver had ik nog niet nagedacht, hehe oops. Wat je voorbeelt betreft; Als allebei je ouders zijn overleden (net op het moment dat je ze het hardst nodig hebt), dan kun je dat gewoon niet meer eisen aan je gelukkig zijn. Ik bedoel, je kan jezelf zo gelukkig maken als je wilt, in alle situaties, maar dat is wel binnen je mogelijkheden. Als je ouders zijn overleden is dat heel erg, en is het moeilijker om gelukkig te zijn. Maar als je gelukkig wilt zijn, kun je dat wel worden door je aandacht te richten op andere dingen, je vrienden, hobbies en interesses.
|
Dat bedoelde ik ook met beperkingen, je kunt je wel richten op je vrienden en opleiding/werk enz., maar tóch blijft het feit dat je ouders overleden zijn een beperking in of je gelukkig bent of niet...in 99 van de 100 gevallen ís het gewoon een eis. Maar misschien zijn mijn ouders wel gewoon heel belangrijk voor me, en heb ik het gevoel dat het gewoon logisch is.. maar misschien is dat wel kortzichtig, sommigen kunnen misschien nie wachten tot ze van hun ouders af zijn
![]() (ik weet het, ik heb vaak 'misschien' gebruikt, sorry ![]()
|
Dan ben ik waarschijnlijk 1 van die 100, hehe.
Stel, een van of beide mn ouders overlijden, daar ben ik zeker niet blij mee en zal ik ook oprecht verdrietig om zijn. Maar na een tijdje ga ik 'geluk'/vrolijkheid zoeken in m'n vrienden, hobbies, enz. Ik pas m'n eisen om gelukkig te zijn aan, en kan op die manier toch nét zo gelukkig zijn als dat ik zou zijn met beide mijn ouders, het kost me dan alleen meer moeite. (en of course niet al meteen een weekje erna he!)
||
Citaat:
waarschijnlijk (om een voorbeeld te geven) zal je iemand wiens ouders net zijn overleden anders ondersteunen als jouw eigen ouders ooit het loodje hebben gelegd dan anders. Je wordt dus weldegelijk gevormd door de situatie.
|
Ik wordt bepaald door mezelf, een machine hele logische stappen zet op basis van de omgeving en ervaring. Toch zien anderen het niet als logisch dat je graag je tong uitsteekt als je over het viaduct van de E411 fietst...
REIE
|
volgens mij kan je niet zelf bepalen wie je bent... je kan je wel een beetje tegenwerken of je verzetten tegen iets, maar het is helemaal niet zeker dat het lukt! en als je je kan verzetten, bepaal je uiteindelijk toch nog niet wie je bent...
volgens mij kan je er niets of in elk geval niet veel aan verandere hoe jij in bepaalde situaties of zo reageert... |
![]() |
|
![]() |
als je niet zelf kan bepalen wie je bent, en je omgeving dus uiteindelik zorgt voor wie je wordt of geworden bent, hoe is het dan mogelijk dat twee zussen/broers (of broer en zus) totaal verschillend kunnen zijn van elkaar.
als we niet zelf kunnen bepalen wie we zijn, dan zou iedereen toch dezelfde menigen hebben. ik ben er van overtuigd dat je de persoon bent die je wilt/denkt te zijn! (natuurlik, wanneer je denkt de persoon te zijn gevormd door je omgeving, dan zal je waarschijnlijk ook zo worden...)
|
Framboosje schreef:
volgens mij kan je niet zelf bepalen wie je bent... je kan je wel een beetje tegenwerken of je verzetten tegen iets, maar het is helemaal niet zeker dat het lukt! en als je je kan verzetten, bepaal je uiteindelijk toch nog niet wie je bent... volgens mij kan je er niets of in elk geval niet veel aan verandere hoe jij in bepaalde situaties of zo reageert... Nou, als je je verzet tegen iets, dan werkt je toch juist je 'innerlijke ik' tegen en kun je dus zijn hoe je wilt zijn. Natuurlijk bezit iedere persoon een eigen stel reflexen, die heel moeilijk te veranderen zijn, maar als je echt moeite doet, kun je ook deze veranderen. (Als ik zeg dat je kunt zijn hoe je wilt zijn, heb ik het over de grote lijnen. Het leven draait om de grote lijnen en niet om de details, lijkt me. Het boeit toch niet of iemand af en toe eens in z'n neus pulkt en er een vette wuif uithaalt, als die persoon maar aardig is.)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
-mooie geloofsuitspraken- catootje | 121 | 03-07-2009 16:32 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekenrecensie literatuur Bubbeldoosje | 1 | 19-03-2009 22:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 11-01-2007 14:18 | |
Drugs & Alcohol |
mooie uitspraken die je onder invloed van verdovende middelen hebt gezegd. Verwijderd | 500 | 01-03-2004 14:34 | |
De Kantine |
Wat is jouw favoriete zin, door een beroemdheid uitgesproken? Verwijderd | 102 | 21-02-2004 23:31 | |
De Kantine |
Wat vind je een mooie uitspraak/citaat? Quiana | 50 | 18-09-2002 15:36 |