Hoi,
Ik studeer gezondheid en leven (eerstejaars), in Zwolle. Ook ik was uitgeloot voor geneeskunde, net zoals ongeveer de helft van de groep die nu Gezondheid en Leven in Zwolle studeert.
Ik vind het een hele leuke opleiding. Zoals je waarschijnlijk wel weet, is het een combinatie tussen Algemene Gezondheidswetenschappen en Biomedische wetenschappen. Het eerste jaar heb je verplichte vakken, daarna kun je je vakken zelf kiezen. Je kiest dan een beetje voor de meer gezondheidswetenschappelijke of Biomedische richting, maar kunt van beide stromingen vakken volgen. De opleiding Gezondheid en Leven zelf heeft ook keuze vakken.
In het eerste jaar heb je vakken die te maken hebben met ziekte preventie, hoe kanker ontstaat, maar ook hoe een baby ontstaat in de baarmoeder. We hebben, en dat zal volgend jaar wel hetzelfde blijven, bij 2 blokken (‘vakken’) een practicum in het laboratorium gehad. Je bent dan ongeveer 3 weken bezig iets te onderzoeken (naast dat je hoorcolleges volgt).
Ikzelf ben dus ook uitgeloot voor geneeskunde en wist totaal niet wat ik anders moest gaan doen. Als er iemand had gedacht dat 'ie niets anders dan geneeskunde leuk vond, dan was ik het. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik door deze studie aan het twijfelen ben gebracht of ik nog wel mee wil loten!
Het leuke aan deze studie vind ik dat het vrij kleinschalig is. Je kent iedereen bij naam (in Zwolle zitten we met 31 studenten) en onze groep is gewoon een hele leuke groep.
De inhoud van de opleiding en Zwolle en Amsterdam is in ieder geval hetzelfde.
Zo, een behoorlijk verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt. Als je nog vragen hebt; stel ze maar
Ps als je nog interesse hebt: volgende week woensdag (28 maart) is er een dagje studeren in Zwolle en op vrijdag 13 april is er een openavond op Windesheim, waar GLW ook met een stand staat.