Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2007, 09:38
Anonimi
Anonimi is offline
Als ik uitgeloot word, wil ik misschien Gezondheid & Leven gaan studeren in Amsterdam. Zijn er mensen die deze studie doen en mij er meer over kunnen vertellen? Of verhalen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2007, 20:03
Gast13
Gast13 is offline
Hoi,

Ik studeer gezondheid en leven (eerstejaars), in Zwolle. Ook ik was uitgeloot voor geneeskunde, net zoals ongeveer de helft van de groep die nu Gezondheid en Leven in Zwolle studeert.
Ik vind het een hele leuke opleiding. Zoals je waarschijnlijk wel weet, is het een combinatie tussen Algemene Gezondheidswetenschappen en Biomedische wetenschappen. Het eerste jaar heb je verplichte vakken, daarna kun je je vakken zelf kiezen. Je kiest dan een beetje voor de meer gezondheidswetenschappelijke of Biomedische richting, maar kunt van beide stromingen vakken volgen. De opleiding Gezondheid en Leven zelf heeft ook keuze vakken.

In het eerste jaar heb je vakken die te maken hebben met ziekte preventie, hoe kanker ontstaat, maar ook hoe een baby ontstaat in de baarmoeder. We hebben, en dat zal volgend jaar wel hetzelfde blijven, bij 2 blokken (‘vakken’) een practicum in het laboratorium gehad. Je bent dan ongeveer 3 weken bezig iets te onderzoeken (naast dat je hoorcolleges volgt).

Ikzelf ben dus ook uitgeloot voor geneeskunde en wist totaal niet wat ik anders moest gaan doen. Als er iemand had gedacht dat 'ie niets anders dan geneeskunde leuk vond, dan was ik het. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik door deze studie aan het twijfelen ben gebracht of ik nog wel mee wil loten!

Het leuke aan deze studie vind ik dat het vrij kleinschalig is. Je kent iedereen bij naam (in Zwolle zitten we met 31 studenten) en onze groep is gewoon een hele leuke groep.
De inhoud van de opleiding en Zwolle en Amsterdam is in ieder geval hetzelfde.
Zo, een behoorlijk verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt. Als je nog vragen hebt; stel ze maar

Ps als je nog interesse hebt: volgende week woensdag (28 maart) is er een dagje studeren in Zwolle en op vrijdag 13 april is er een openavond op Windesheim, waar GLW ook met een stand staat.

Laatst gewijzigd op 22-03-2007 om 20:11.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 20:30
Miracle
Miracle is offline
Maar naar één jaar in zwolle moet je toch alsnog naar Amsterdam?
Oud 23-03-2007, 09:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 22-03-2007 @ 21:30 :
Maar naar één jaar in zwolle moet je toch alsnog naar Amsterdam?
Een vriendin van me is nu tweedejaars gezondheid en leven (zoals jij al weet) en die moest idd na een jaar van Zwolle naar Amsterdam maar ik weet niet of dat nu nog zo is.
Oud 23-03-2007, 20:05
Gast13
Gast13 is offline
Ja, je moet inderdaad in het tweede jaar naar Amsterdam. Veel mensen uit mijn jaar, in Zwolle, vinden het toch wel een voordeel om eerst een jaar in Zwolle te zitten. Doordat het een relatief kleine groep is, maak je makkelijk contacten. En het volgende jaar ga je met een hele groep naar Amsterdam, je kent dan dus al veel mensen wanneer je in Amsterdam gaat wonen.
Maar alleen het eerste jaar is dus in Zwolle, het tweede en derde jaar zijn in Amsterdam.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 13:22
Voorlichter VU
Voorlichter VU is offline
Ter aanvulling: Inmiddels wordt Gezondheid en leven alleen nog aangeboden als 3-jarige opleiding in Amsterdam. In Zwolle wordt deze oplediing niet meer aangeboden.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 15:07
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Grappig, als ik uitgeloot zou worden voor BMW zou ik ook gezondheid en leven gaan doen. Lijkt me een toffe studie (alleen zo ver weg)
Reageren

Regels voor berichten