Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2008, 18:48
Verwijderd
Een vriend van me heeft gister voor zijn verjaardag een ratje gekregen van vrienden, als grap. Maar hij doet er niks mee en heeft er geen spullen voor. Nu mag ik het beestje overnemen en ik heb nog een goede kooi hier, maar ik heb dus geen zaagsel en voedsel e.d.

Weet iemand misschien wat ik het beestje tot maandag te eten kan geven en wat ik het beste in de kooi kan leggen tot die tijd? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2008, 22:41
AlopiA
AlopiA is offline
Leg kartonnen dozen in de kooi, heeft 'ie meteen iets te doen. Eten kan vanalles zijn, google even wat ratten allemaal mogen eten en probeer hem een zo compleet mogelijk dieet uit je (koel)kast te geven
Oud 20-07-2008, 10:12
blablatje
blablatje is offline
Een krant op de bodem van de kooi als absorbatiemateriaal. Eigenlijk is de kranteninkt niet goed voor ze, maar voor één dag kan het wel.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 11:14
Verwijderd
Ik heb toch nog zaagsel gevonden, maar kheb er een krant onder gelegd. En idd een fruit/groente/brood dieet Morgen haal ik wel rattenvoer. Iig bedankt!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 14:24
Krynn
Krynn is offline
Lekker verjaardagscadeau, dat gééf je toch niet zonder minstens gevraagd te hebben of iemand 't wel echt wil

Succes ermee, iig.

/zinloze post
Oud 20-07-2008, 22:51
Verwijderd
mja beetje raar idd, misschien zit er een verhaal achter ofzo, k ken die jongens niet echt.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 14:26
Verwijderd
zaagsel is trouwens niet altijd goed voor ratjes, omdat ze vaak problemen hebben met hun luchtwegen. je kunt beter bepaald spul kopen dat 'bedding' heet (soort hooi, maar dan stuifvrij) of 'sizzle' (kartonnen snippers, vinden ze heerlijk om in te graven)

plastic huisjes zijn ook niet zo goed voor ze trouwens, daar gaan ze aan knagen. een lege tissuedoos is ook prima en makkelijk te vervangen.

verder mogen ratten alles eten wat niet te scherp gekruid of te zout is, en ze mogen geen kool.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 09:54
Verwijderd
idd, zo snel mogelijk weer van het zaagsel afhalen, daar kunnen ze echt niet tegen. je kunt ook hemparade gebruiken. absorbeert prima, stinkt niet en ze hebben nergens last van.

oh, en wat een kutgrap.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 12:01
Verwijderd
nja het is geen zaagsel maar t zijn houtvezels, en op de verpakking staat dat t voor alle knaagdieren is.. of is hemparade toch beter?

tis idd een lompe actie, maar nu heeft ie t beter (:
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 11:06
Verwijderd
Kijk anders even op deze sites; www.ratjes.nl en www.tammeratten.nl. Staat heel veel (goede!) info op
En ze hebben beiden ook een forum waar je evt vragen op zou kunnen stellen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Lekker verjaardagscadeau, dat gééf je toch niet zonder minstens gevraagd te hebben of iemand 't wel echt wil
twee vriendinnen van een meid die ik ken wilden haar een hangbuikzwijntje cadeau doen voor haar verjaardag maargoed dat ze dat vantevoren hadden aangekondigd, kon ze tenminste nog héél hard nee gillen...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 12:44
Verwijderd
Bekeken vanuit het welzijn van het dier, vind ik een huisdier als verjaardagscadeau geven sowieso een slecht idee (vooral als verrassing, het is natuurlijk anders als het is afgesproken met die persoon) omdat het te sneu is als iemand het helemaal niet wil en zo'n diertje weer weg moet.

Trouwens ook sneu dat het ratje nu alleen is.. het zijn gezelschapsdieren. Ik had zelf vroeger trouwens altijd een omgekeerd bloemenpot met een stukje eruit gehakt en bot gevijld als "huisje".. vonden ze ook heerlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten