Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2008, 08:24
Liedewiet
Liedewiet is offline
Hallo allemaal

Ik ga binnenkort beginnen met HBO Diermanagement. Nu ben ik net drie maanden in Midden Amerika geweest en heb de smaak van het buitenland en het reizen wel erg te pakken gekregen, en vind het erg jammer dat dat voorlopig niet meer kan. Ik wil sowieso over 2 a 3 jaar een pauze nemen van school om weer te gaan reizen.
In de tussentijd zou ik heel graag een paar semesters in het buitenland willen studeren, maar omdat mijn opleiding nogal specifiek is weet ik niet of dat mogelijk is. Ik heb al een aantal mailtjes verstuurd met vragen naar de school en organisaties maar ik heb nog geen antwoord gehad. Ik heb ook nooit gehoord van Diermanagement studenten die hebben gestudeerd in het buitenland. Daarom vroeg ik me af of iemand op het forum hier iets van weet, als het goed is zit er wel iemand die Diermanagement doet of heeft gedaan, Spekkie!
Ik ga eerst 2 jaar MBO doen en dan het HBO in drie jaar, in het enerlaatste jaar zou ik graag naar het buitenland willen.
Alvast bedankt voor de hulp,

groetjes Lidewij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2008, 11:56
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ha, ik ben net afgestudeerd Diermanagement

Er zijn mogelijkheden om een semester in het buitenland te doen. Ik had zelf plannen gemaakt om vijf maanden in Wales te gaan studeren. De school heeft namelijk contacten met andere scholen, in ieder geval in Europa, wereldwijd weet ik niet, waardoor er een uitwisseling mogelijk is. Op deze manier hoef je geen extra schoolgeld te betalen. Een vriend van me ging ook vijf maanden naar Wales maar met een andere opleiding en moest toen bijna 5000 euro schoolgeld betalen (voor vijf maanden)! Ook kregen we allebei een Erasmus of Socrates beurs, al was dat maar 500 euro in totaal en dus niet echt de moeite waard.
Met studiepunten moet je dat dus ook goed regelen. Dit kan allemaal met bureau buitenland. Als je op school bent, loop er eens binnen, het zit op S1, naast het roosterbureau en anders kan de studentenadministratie op S1 je wel verder helpen (naast het Osiris hok en de personeelskantine).

Ook stages zijn mogelijk in het buitenland. School heeft zelf verschillende mappen met adressen, maar je kunt zelf ook iets aandragen. Nu weet ik niet hoeveel stage jij hebt, waarschijnlijk maar 1x vijf maanden omdat je de MBO stroom doet, maar in deze periode kun je dus naar het buitenland. Dit zal waarschijnlijk in je derde jaar zijn, die bestaat dan uit 5 maanden stage en 5 maanden afstuderen (waarvan je eventueel 2 of 3 maanden onderzoek in het buitenland kan doen).

Je moet er wel zelf goed achteraan zitten, zowel bij docenten als bij het bureau buitenland, maar ze weten er echt vanalles van, dus helpen doen ze je sowieso
Oud 04-08-2008, 12:25
Liedewiet
Liedewiet is offline
Super hartstikke bedankt! Ik wist wel dat je stage kon doen in het buitenland maarja dat is pas het laatste jaar en zo lang wilde ik niet wachten. Maar hoe zit dat dan met de naam van de opleiding? Is dat dan een verwante opleiding ofzo? En weet je of het ook in Londen kan? Daar zou ik heel graag heen gaan.
Gefeliciteerd met je afstuderen, ik heb nog bij je gelogeerd dit jaar met de meeloopdagen btw. Wat ben je nu aan het doen?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 14:37
Liedewiet
Liedewiet is offline
ik zit nu net te denken, kan dat wel, in het buitenland studeren met een verkorte opleiding? in 3 jaar is het toch allemaal anders dan 4 jaar...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten