Ha, ik ben net afgestudeerd Diermanagement
Er zijn mogelijkheden om een semester in het buitenland te doen. Ik had zelf plannen gemaakt om vijf maanden in Wales te gaan studeren. De school heeft namelijk contacten met andere scholen, in ieder geval in Europa, wereldwijd weet ik niet, waardoor er een uitwisseling mogelijk is. Op deze manier hoef je geen extra schoolgeld te betalen. Een vriend van me ging ook vijf maanden naar Wales maar met een andere opleiding en moest toen bijna 5000 euro schoolgeld betalen (voor vijf maanden)! Ook kregen we allebei een Erasmus of Socrates beurs, al was dat maar 500 euro in totaal en dus niet echt de moeite waard.
Met studiepunten moet je dat dus ook goed regelen. Dit kan allemaal met bureau buitenland. Als je op school bent, loop er eens binnen, het zit op S1, naast het roosterbureau en anders kan de studentenadministratie op S1 je wel verder helpen (naast het Osiris hok en de personeelskantine).
Ook stages zijn mogelijk in het buitenland. School heeft zelf verschillende mappen met adressen, maar je kunt zelf ook iets aandragen. Nu weet ik niet hoeveel stage jij hebt, waarschijnlijk maar 1x vijf maanden omdat je de MBO stroom doet, maar in deze periode kun je dus naar het buitenland. Dit zal waarschijnlijk in je derde jaar zijn, die bestaat dan uit 5 maanden stage en 5 maanden afstuderen (waarvan je eventueel 2 of 3 maanden onderzoek in het buitenland kan doen).
Je moet er wel zelf goed achteraan zitten, zowel bij docenten als bij het bureau buitenland, maar ze weten er echt vanalles van, dus helpen doen ze je sowieso