Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2008, 21:38
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
ik gebruik nu VLC maar op m'n tv verandert ie de beeldverhouding. en Powerdvd kan de video niet weergeven (kennelijk heeft ie geen x264 decoder...)
Oud 28-07-2008, 18:10
Verwijderd
Windows Media Player 11 van Microsoft werkt ook wel goed met HD.

Als je TV de beeldverhouding aanpast dan trekt jou televisie mogelijk de resolutie van 1080P niet.
Resolutie 1080P = 1920 x 1080.

Mediaspelers nemen gewoon de gegevens van het bestand over. Dus als daar een resolutie van 1920x1080 in staat dan stuurt hij dat gewoon uit.

Probeer eens CoreAVC te installeren (probeerversie via deze site: http://www.coreavc.com/) misschien dat PowerDVD dan wel werkt. CoreAVC = NIET gratis.

Ik gebruik zelf ook gewoon VLC om HD media af te spelen. Ik kan met mijn monitor alleen tot 720P omdat hij geen grotere resolutie ondersteund. Kan je helaas geen ervaringen vertellen via TV-Out. Maar ik dacht, dat als je HD via TV-Out gaat doen, dat je het beste via een DVI to HDMI Adapter kunt gebruiken in plaats van S-Video. Weet niet hoe jij TV-Out doet.

Hopelijk heb je er wat aan.

Gr.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 21:35
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
thanx negative freak.

heb coreavc geprobeerd en die is een stuk sneller dan vlc zo op het eerste gezicht. gebruik voor de tvout trouwens een dvi kabel (heb een dvi ingang op m'n 1080i plasma). wmp11 kan ik niet downloaden, maar gebruik nu classic media player (met coreavc) en dat loopt wel aardig.

oh ja de reden dat ie op de tv de verhouding verandert komt omdat ik m'n beeldschermen onafhankelijk van elkaar heb geconfigureerd. m'n scherm is het hoofdscherm, m'n tv secundair en de mediaplayer snapt niet dat ie op m'n tv ook letterboxed moet weergeven... oh well...
Oud 29-07-2008, 03:38
TopDrop
TopDrop is offline
Met vlc kun je heel gemakkelijk de aspect ratio aanpassen door op de letter A op je toetsenbord te drukken terwijl je iets afspeelt.
Oud 29-07-2008, 15:51
Verwijderd
SnOrKeL; Tip van TopDrop is wel een handige. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben aangezien ik wel vaak speel met de aspect-ratio. (Het aanpassen tijdens het spelen doen, weet niet of je het vast kunt zetten bij VLC).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten