Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2008, 17:37
Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Tussen jou en je levens-/sekspartner?

Ik heb ooit de vuistregel gehoord van:

(leeftijd van de oudste/2)+7=minimumleeftijd van de ander

Mee eens?
Oud 16-06-2008, 17:42
capibara
capibara is offline
Vuistregel Fizzle naamzoek.
Oud 16-06-2008, 17:44
Hydrodynamikaas
Oud 16-06-2008, 20:23
Smoozy
Smoozy is offline
Volgens mij spreken mijn ouders een hartig woordje met me als ik met iemand van 19 thuis aan kom zetten...
Oud 16-06-2008, 20:40
Qimm
Qimm is offline
nee liever niet
Oud 16-06-2008, 20:54
Verwijderd
Haha die regel van je klopt precíes bij ons! Maar verder ehmmmm. Lastig te zeggen denk ik. Ik heb van 6 jaar leeftijdsverschil iig geen last (hij is de oudste dan he ;x)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 20:55
Roosje
Roosje is offline
Volgens mij gaat dat alleen op als de man de oudste is. Althans, zo ken ik m. En btw, toen ik mijn vriendje leerde kennen was ik vijftien en hij achttien dus toen ging het niet op. Maar nu wel en het gaat nog steeds goed. <3
Oud 16-06-2008, 21:18
Verwijderd
Formules op je seks/liefdesleven loslaten is sowieso onzinnig.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 00:18
Kitten
Kitten is offline
Leeftijd bij volgende verjaardag / 4 = maximaal verschil

(Selfcheck 23/4=5.75, actueel leeftijdsverschil is 3.1)
Oud 17-06-2008, 08:44
Hydrodynamikaas
Citaat:
Duh, maar het gaat om wat je in principe wel/niet acceptabel vind..

Citaat:
Leeftijd bij volgende verjaardag / 4 = maximaal verschil

(Selfcheck 23/4=5.75, actueel leeftijdsverschil is 3.1)
Ik denk dat ik die beter vind... (want grotere marge )
Oud 17-06-2008, 08:48
Verwijderd
dus als je onder de 14 bent mag je alleen een oudere partner?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Duh, maar het gaat om wat je in principe wel/niet acceptabel vind..
Mja, 10 jaar verschil gaat hier prima, dus dat vind ik in mijn geval wel acceptabel .
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 09:50
Verwijderd
Ik ken een jongen van ruim tien jaar ouder, en daar zou ik best wel eens mee het bed in willen duiken. Maar ook jongens van drie jaar ouder waarmee ik absoluut geen seks zou willen hebben. Dat hangt heel erg van de persoon af, niet van de leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 10:20
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Hoe kan je daar nou nummers aan vast plakken? Iemand van 14 zou echt niet met iemand die 22 is moeten gaan, maar iemand van 50 kan best met iemand van 58. Hoe ouder je wordt, hoe minder het uitmaakt.
Oud 17-06-2008, 11:07
Hydrodynamikaas
Citaat:
Hoe kan je daar nou nummers aan vast plakken? Iemand van 14 zou echt niet met iemand die 22 is moeten gaan, maar iemand van 50 kan best met iemand van 58. Hoe ouder je wordt, hoe minder het uitmaakt.
Precies wat jij nu doet is nummers plakken hoor...

Ik vind 14 en 22 ook ver gaan, maar op zich is het mogelijk.. Zoals SA zegt: het gaat om golflengte, niet om de leeftijd..
Oud 17-06-2008, 11:08
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Oud 17-06-2008, 11:10
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Dat hangt meer af van de persoon dan van de leeftijd.
Oud 17-06-2008, 12:52
zoef de haas
zoef de haas is offline
Mja beter zijn ze niet jonger dan ik, en niet ouder dan 30 ofzo.
Maar aan de andere kant zeg nooit nooit.
Oud 17-06-2008, 13:05
Verwijderd
Mijn moeder keek al scheef toen ze hoorde dat mijn nieuwe vriend net zo oud is als ik (22 dus) en dat vond ze al niks. (ivbm volwassenheid etc.)

Persoonlijk zou ik niet iets willen met iemand jonger dan mij, op deze leeftijd... omdat je nog zo bezig bent met studie/nieuwe job/je bent nog maar net volwassen etc. en dat kan gaan botsen als er teveel verschil in zit. Ik zou ook niet iets willen met iemand ouder dan een jaar of 25, om dezelfde reden eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 13:36
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Mijn moeder keek al scheef toen ze hoorde dat mijn nieuwe vriend net zo oud is als ik (22 dus) en dat vond ze al niks. (ivbm volwassenheid etc.)

Persoonlijk zou ik niet iets willen met iemand jonger dan mij, op deze leeftijd... omdat je nog zo bezig bent met studie/nieuwe job/je bent nog maar net volwassen etc. en dat kan gaan botsen als er teveel verschil in zit. Ik zou ook niet iets willen met iemand ouder dan een jaar of 25, om dezelfde reden eigenlijk.
Ik herken je wel een beetje ivm mijn vriendin. Ze is 25, heeft een vaste baan en d'r broer is aan't jongen geslagen recentelijk (count=1).

Over volwassenheid echter: Ik denk dat dat echt enorm persoonsafhankelijk is. Ik wordt echt bijna elke week aangezien voor 24-25, ipv 22 door mijn gedrag.
Oud 17-06-2008, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Over volwassenheid echter: Ik denk dat dat echt enorm persoonsafhankelijk is. Ik wordt echt bijna elke week aangezien voor 24-25, ipv 22 door mijn gedrag.
Dat is zeker persoonsafhankelijk ja! Maar de norm is toch wel een beetje dat je rond de 20 nog meer met studie e.d. bezig bent dan wanneer je 25 bent.

Omdat ik al een vaste baan heb (gehad) en al een aantal jaar op mezelf woon zou ik dus niet iets willen met iemand die jonger is dan mij omdat er dan de kans is dat die persoon nog niet zo lang opzichzelf woont/nog geen flauw idee heeft hoe dat is/net een studie begonnen is en *blaat* en met mijn ex liep ik daar ook een beetje tegen aan en dat kan heel erg vervelend zijn. Omdat ikzelf dan al een aantal jaar vooruit liep en aan dingen denk als een huis kopen, en je partner daar nog niet aan toe is... iedere persoon is anders I guess... maar vandaar... ik let nu veel meer op de volwassenheid en zelfstandigheid van een persoon mocht ik geinteresseerd zijn. Gelukkig is mijn huidige vriend op ongeveer hetzelfde punt in zijn leven als ik... en dat gaat zo veel leuker en fijner dan wanneer je telkens compenseren moet omdat de ander al vooruit is/er nog niet is.

Maar dat is natuurlijk lang niet altijd zo.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Tussen jou en je levens-/sekspartner?

Ik heb ooit de vuistregel gehoord van:

(leeftijd van de oudste/2)+7=minimumleeftijd van de ander

Mee eens?
Ik blijf bij deze regel. Maar dat geeft de minimumleeftijd aan, niet het verschil
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 21:06
Uice
Uice is offline
Hm, toen ik achttien was heb ik weleens mijn vingers in iemand van 26 gestoken. Veel meer kwam er niet van, ik denk dat dat ook wel met het leeftijdsverschil te maken had.
Oud 18-06-2008, 00:32
Ellesdee
Ellesdee is offline
Citaat:
Mja beter zijn ze niet jonger dan ik, en niet ouder dan 30 ofzo.
Maar aan de andere kant zeg nooit nooit.
Oud 18-06-2008, 07:13
Verwijderd
haha hij klopt

Hij is 28, ik 21.

28/2=14
14+7=21

Jammer dat hij binnenkort 29 wordt, dan kom ik net een halfjaar tekort
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 09:38
Hydrodynamikaas
I've had 16..
I've had 45..

Dus de regel in beide richtingen al overtreden
Oud 18-06-2008, 12:58
Verwijderd
Zelfs ik als natuurkundige vind dat soort formules bullcrap.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 13:01
Supreme Dutch
Als je haar maar goed zit. Al vind ik gasten van 22+ met een vriendin van 17 vrij kansloos.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 13:14
Verwijderd
Hmmm. Vanaf begin november zit ik safe volgens Harry's regel
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 14:37
Hydrodynamikaas
Ik wil wel even de disclaimer geven dat ik het ook de grootstmogelijke onzinregel vind, moge dat even duidelijk zijn
Oud 18-06-2008, 15:02
tuttebel
tuttebel is offline
op zich maakt het niet zoveel uit naarmate je ouder wordt, maar ik kijk wel op als een meisje van 16 met iemand van 24 of ouder gaat..dus t gaat indd om golflengte.
Oud 19-06-2008, 10:17
Verwijderd
I don't care, gaat me meer om de persoon.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 11:25
Mobius
Mobius is offline
Saoedi (92) mag niet trouwen met Egyptische (17)

In Egypte heeft een 92-jarige man het verbod gekregen om in het huwelijksbootje te stappen met een meisje van 17 jaar. Dat is vernomen in gerechtelijke kringen.

Bruidsschat van 19.000 euro

De Saoedische man was op vakantie in Egypte. Tijdens zijn verblijf vroeg hij een 17-jarige boerendochter uit een dorpje in het zuiden van Egypte ten huwelijk. Hij bood een bruidsschat van 150.000 Egyptische pond aan (bijna 19.000 euro) en gouden juwelen. De ouders van het meisje zijn erg arm en stemden in met zijn aanbod.

Maximum leeftijdsverschil 25 jaar

Het ministerie van Justitie zag een huwelijk tussen de twee echter niet zitten. De wettelijke huwbare leeftijd in Egypte is 17 jaar, maar het leeftijdsverschil tussen de beide partners mag niet meer dan 25 jaar bedragen. In Egypte is er bovendien een wet die buitenlandse senioren verbiedt in het huwelijk te treden met jonge Egyptische meisjes.

Die wet werd ingevoerd tijdens de boom van de olielanden in de Golf om te verhinderen dat rijke olieboeren naar Egypte zouden komen om met arme meisjes te huwen.

Bron
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 12:14
Lorelei
Lorelei is offline
Ik hoef op dit moment sowieso niemand die jonger is. En hoeveel ouder ze mogen zijn? Dat hangt af van hoe aantrekkelijk ze zijn
Oud 19-06-2008, 14:16
vedetje
vedetje is offline
Hmm, eens beide partners seksueel volwassen zijn (waar niet echt een leeftijd op te plakken is, denk ik, de legale leeftijd buiten beschouwing gelaten) maakt het leeftijdsverschil voor de seks helemaal niet uit, lijkt me.

Daarentegen voor een koppel kan het leeftijdsverschil veel belangerijker zijn. Om goed te funcioneren moet je als koppel inderdaad opdezelfde golflengte zitten, en leeftijd speelt daarin niet noodzakelijk een rol, maar heeft daar wel meestal een grote invloed op.
Ik kan me erg moeilijk inbeelden dat een man van 45, gescheiden en met drie kinderen, die gestudeerd heeft, gekwerkt heeft, al praktisch een heel leven achter de rug heeft, op dezelfde golglengte zal liggen van een meisje van 18 die net haar middelbaar achter de rug heeft.

Maar ja, wie zijn wij om te oordelen daarover?
Oud 21-06-2008, 01:00
Verwijderd
Citaat:
Hmmm. Vanaf begin november zit ik safe volgens Harry's regel
Hoezo. Jij bent toch 18
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 20:16
crazycat
crazycat is offline
en wat nou met 14 en 16 dan?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 20:50
Nona
Nona is offline
Met 14 en 16 hebben ze nog naar de ouders te luisteren.

Leeftijdsverschil doet mij helemaal niets, ik ben volwassen en als ik het met een kerel van 50 wil doen is dat mijn goed recht. Met jongere knulletjes heb ik wel wat moeite, zeker die van een jaartje of 18 kijken wel wat anders tegen het leven aan dan ik vaak. Maar ook dat verschilt natuurlijk weer per persoon.
Overigens vind ik wel dat jonge meisjes voorzichtig moeten zijn met wie ze daten; ervaring en leeftijd brengen voor hen soms een bepaalde autoriteit met zich mee die niet in puppylove thuishoort.
Oud 20-07-2008, 21:35
Miekje*
Miekje* is offline
ik vind het niet uitmaken hoe oud je partner is, maar 30 jaar ofzo vind ik dan wel weer wat overdreven worden...
Oud 20-07-2008, 21:52
Verwijderd
Ik vind het weinig boeiend. Meestal val ik op/ga ik om met meisjes die twee of drie jaar jonger zijn.

Ik heb de regel wel eens overtreden, denk ik. Maar een relatie tussen iemand van 19 en iemand van 16 zou in overtreding van de regel kunnen zijn. Iets te streng naar mijn mening.

Je voelt zelf wel aan wat echt vreemd is.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 13:26
Armoed
Armoed is offline
Vanaf 16.
Oud 22-07-2008, 21:01
wenn13
wenn13 is offline
ik vind dat je dat zelf moet weten,
ik val ook op oudere jongens en ik heb er geen problemen mee ofzo..
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 13:29
Verwijderd
max 4 jaar verschil ofzo, bij ons is het 2.5. Hoe ouder je wordt hoe groter het verschil kan zijn, verschil tussen bv 20 en 25 is kleiner dan 20 en 15.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 16:22
Boeverik
Boeverik is offline
Geslachtsrijp is rijp genoeg.
Maarja, dan krijg je gedoe met ouders.
Dus, weeskinderen buiten beschouwing gelaten, ik ga niet meer onder de 20
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 19:14
Verwijderd
Ik ga niet onder de 16-17. Ben zelf in mijn 'early twenties'. Moet kunnen, dunkt me.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 13:03
Shannon.
Shannon. is offline
En 13 en 17?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 13:36
Verwijderd
Citaat:
En 13 en 17?
persoonlijk vind ik dertien en zeventien een erg groot verschil, veel groter dan het verschil tussen zeventien en eenentwintig - hoewel het allebei vier jaar is. een meisje van dertien kan er heel wat ouder uitzien, en dus fysiek heel aantrekkelijk zijn voor een jongen van zeventien, maar een jongen van zeventien staat al wel verder in zijn ontwikkeling... hij heeft andere bezigheden, andere behoeften op allerlei gebieden...
kijk, jij bent verliefd op hem, en hij is verliefd op jou, en eigenlijk - op zich - is dan dat leeftijdsverschil niet zo belangrijk. dat jullie elkaar leuk vinden en graag bij elkaar zijn is dan veel belangrijker. mŕŕr (en nu komt ie) als het op seks aankomt hóórt het eigenlijk niet ... vergeet niet dat je je vraag nu stelt op een seksualiteitsforum, en onder 'seks' verstaat het grootste deel hier ook echt séks, niet zoenen en friemelen. dan is dertien gewoon véél te jong, terwijl iemand van zeventien daar best al wel klaar voor kan zijn (en dat vaak ook wel is), en als je dan een koppeltje bent, tja, dan kan dat best moeilijk worden...

nouja, wat ik eigenlijk wil zeggen is dit: als het gaat over 'kan het dat je een koppel bent?' - ja, dat kan, maar als het gaat over seks, dan mag je echt niet verwachten dat iemand hier antwoordt dat dat verschil best wel kan, want iemand van dertien is waarschijnlijk in de ogen van de meeste mensen nog te jong voor seks tout court, hoe oud de andere partner dan is speelt eigenlijk weinig rol dan (nouja, speelt wel een rol: hoe ouder hoe erger uiteraard )

...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 13:49
Shannon.
Shannon. is offline
Haha; dank je wel.. ; en ik bedoelde als koppeltje (je hebt wel gelijk, dit gaat over sex..) .. maar daar doen we nog niet aan, ik denk dat ik daar nog mee wacht. en voordat we iets kregen zat ik ook te twijfelen, want ja, hij heeft tog andere behoeftens dan ik (omdat hij oucer is) en misshien wil/kan ik die nog niet 'vervullen' daarom. maar we zijn het tog gaan proberen (ik lijk ook niet op13, meeste mensen schatten me 15/16 in. dus) ja en dar friemelen () is nu nog wel genoeg en tog niet verkeerd.. met deze leeftijds verschil.. ; maar eigenlijk zit ik daar ook wel mee...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Haha; dank je wel.. ; en ik bedoelde als koppeltje (je hebt wel gelijk, dit gaat over sex..) .. maar daar doen we nog niet aan, ik denk dat ik daar nog mee wacht. en voordat we iets kregen zat ik ook te twijfelen, want ja, hij heeft tog andere behoeftens dan ik (omdat hij oucer is) en misshien wil/kan ik die nog niet 'vervullen' daarom. maar we zijn het tog gaan proberen (ik lijk ook niet op13, meeste mensen schatten me 15/16 in. dus) ja en dar friemelen () is nu nog wel genoeg en tog niet verkeerd.. met deze leeftijds verschil.. ; maar eigenlijk zit ik daar ook wel mee...
ik ga je een PM sturen, ok?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Dat hangt meer af van de persoon dan van de leeftijd.
Mee eens.

Maargoed, 6 jaar verschil vind ik momenteel persoonlijk toch wel het maximum.
Hoe ouder je wordt, hoe groter het verschil kan zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten