![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind 14 en 22 ook ver gaan, maar op zich is het mogelijk.. Zoals SA zegt: het gaat om golflengte, niet om de leeftijd..
|
Verwijderd
|
Mijn moeder keek al scheef toen ze hoorde dat mijn nieuwe vriend net zo oud is als ik (22 dus) en dat vond ze al niks. (ivbm volwassenheid etc.)
![]() Persoonlijk zou ik niet iets willen met iemand jonger dan mij, op deze leeftijd... omdat je nog zo bezig bent met studie/nieuwe job/je bent nog maar net volwassen etc. en dat kan gaan botsen als er teveel verschil in zit. Ik zou ook niet iets willen met iemand ouder dan een jaar of 25, om dezelfde reden eigenlijk. |
![]() |
||
Citaat:
Over volwassenheid echter: Ik denk dat dat echt enorm persoonsafhankelijk is. Ik wordt echt bijna elke week aangezien voor 24-25, ipv 22 door mijn gedrag.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Omdat ik al een vaste baan heb (gehad) en al een aantal jaar op mezelf woon zou ik dus niet iets willen met iemand die jonger is dan mij omdat er dan de kans is dat die persoon nog niet zo lang opzichzelf woont/nog geen flauw idee heeft hoe dat is/net een studie begonnen is en *blaat* en met mijn ex liep ik daar ook een beetje tegen aan en dat kan heel erg vervelend zijn. Omdat ikzelf dan al een aantal jaar vooruit liep en aan dingen denk als een huis kopen, en je partner daar nog niet aan toe is... iedere persoon is anders I guess... maar vandaar... ik let nu veel meer op de volwassenheid en zelfstandigheid van een persoon mocht ik geinteresseerd zijn. Gelukkig is mijn huidige vriend op ongeveer hetzelfde punt in zijn leven als ik... en dat gaat zo veel leuker en fijner dan wanneer je telkens compenseren moet omdat de ander al vooruit is/er nog niet is. Maar dat is natuurlijk lang niet altijd zo. |
![]() |
|
Hm, toen ik achttien was heb ik weleens mijn vingers in iemand van 26 gestoken. Veel meer kwam er niet van, ik denk dat dat ook wel met het leeftijdsverschil te maken had.
||
Citaat:
|
Saoedi (92) mag niet trouwen met Egyptische (17)
In Egypte heeft een 92-jarige man het verbod gekregen om in het huwelijksbootje te stappen met een meisje van 17 jaar. Dat is vernomen in gerechtelijke kringen. Bruidsschat van 19.000 euro De Saoedische man was op vakantie in Egypte. Tijdens zijn verblijf vroeg hij een 17-jarige boerendochter uit een dorpje in het zuiden van Egypte ten huwelijk. Hij bood een bruidsschat van 150.000 Egyptische pond aan (bijna 19.000 euro) en gouden juwelen. De ouders van het meisje zijn erg arm en stemden in met zijn aanbod. Maximum leeftijdsverschil 25 jaar Het ministerie van Justitie zag een huwelijk tussen de twee echter niet zitten. De wettelijke huwbare leeftijd in Egypte is 17 jaar, maar het leeftijdsverschil tussen de beide partners mag niet meer dan 25 jaar bedragen. In Egypte is er bovendien een wet die buitenlandse senioren verbiedt in het huwelijk te treden met jonge Egyptische meisjes. Die wet werd ingevoerd tijdens de boom van de olielanden in de Golf om te verhinderen dat rijke olieboeren naar Egypte zouden komen om met arme meisjes te huwen. Bron |
![]() |
|
![]() |
Hmm, eens beide partners seksueel volwassen zijn (waar niet echt een leeftijd op te plakken is, denk ik, de legale leeftijd buiten beschouwing gelaten) maakt het leeftijdsverschil voor de seks helemaal niet uit, lijkt me.
Daarentegen voor een koppel kan het leeftijdsverschil veel belangerijker zijn. Om goed te funcioneren moet je als koppel inderdaad opdezelfde golflengte zitten, en leeftijd speelt daarin niet noodzakelijk een rol, maar heeft daar wel meestal een grote invloed op. Ik kan me erg moeilijk inbeelden dat een man van 45, gescheiden en met drie kinderen, die gestudeerd heeft, gekwerkt heeft, al praktisch een heel leven achter de rug heeft, op dezelfde golglengte zal liggen van een meisje van 18 die net haar middelbaar achter de rug heeft. Maar ja, wie zijn wij om te oordelen daarover?
|
Met 14 en 16 hebben ze nog naar de ouders te luisteren.
![]() Leeftijdsverschil doet mij helemaal niets, ik ben volwassen en als ik het met een kerel van 50 wil doen is dat mijn goed recht. Met jongere knulletjes heb ik wel wat moeite, zeker die van een jaartje of 18 kijken wel wat anders tegen het leven aan dan ik vaak. Maar ook dat verschilt natuurlijk weer per persoon. Overigens vind ik wel dat jonge meisjes voorzichtig moeten zijn met wie ze daten; ervaring en leeftijd brengen voor hen soms een bepaalde autoriteit met zich mee die niet in puppylove thuishoort.
|
Verwijderd
|
Ik vind het weinig boeiend. Meestal val ik op/ga ik om met meisjes die twee of drie jaar jonger zijn.
Ik heb de regel wel eens overtreden, denk ik. Maar een relatie tussen iemand van 19 en iemand van 16 zou in overtreding van de regel kunnen zijn. Iets te streng naar mijn mening. Je voelt zelf wel aan wat echt vreemd is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
kijk, jij bent verliefd op hem, en hij is verliefd op jou, en eigenlijk - op zich - is dan dat leeftijdsverschil niet zo belangrijk. dat jullie elkaar leuk vinden en graag bij elkaar zijn is dan veel belangrijker. mŕŕr (en nu komt ie) als het op seks aankomt hóórt het eigenlijk niet ... vergeet niet dat je je vraag nu stelt op een seksualiteitsforum, en onder 'seks' verstaat het grootste deel hier ook echt séks, niet zoenen en friemelen. dan is dertien gewoon véél te jong, terwijl iemand van zeventien daar best al wel klaar voor kan zijn (en dat vaak ook wel is), en als je dan een koppeltje bent, tja, dan kan dat best moeilijk worden... nouja, wat ik eigenlijk wil zeggen is dit: als het gaat over 'kan het dat je een koppel bent?' - ja, dat kan, maar als het gaat over seks, dan mag je echt niet verwachten dat iemand hier antwoordt dat dat verschil best wel kan, want iemand van dertien is waarschijnlijk in de ogen van de meeste mensen nog te jong voor seks tout court, hoe oud de andere partner dan is speelt eigenlijk weinig rol dan (nouja, speelt wel een rol: hoe ouder hoe erger uiteraard ![]() ... |
![]() |
|
![]() |
Haha; dank je wel.. ; en ik bedoelde als koppeltje (je hebt wel gelijk, dit gaat over sex..) .. maar daar doen we nog niet aan, ik denk dat ik daar nog mee wacht. en voordat we iets kregen zat ik ook te twijfelen, want ja, hij heeft tog andere behoeftens dan ik (omdat hij oucer is) en misshien wil/kan ik die nog niet 'vervullen' daarom. maar we zijn het tog gaan proberen (ik lijk ook niet op13, meeste mensen schatten me 15/16 in. dus) ja en dar friemelen (
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |