Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2008, 11:42
Volk
Volk is offline
Naar aanleiding van een ander topic vroeg ik me af waarom je wel (of niet) make-up gebruikt. En eigenlijk vooral waarom je ermee bent begonnen.

Nou, laat ik beginnen. Ik vind het zonde om nu dat ik in de bloei van m'n leven ben en er geweldig uit zie zooi op mijn gezicht te smeren. Ik vind dat ik het niet nodig heb.

Ben wel benieuwd naar waarom de rest wel of geen make-up gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 11:48
Verwijderd
Om mijn geweldige schoonheid net even iets aan te dikken.
Maar veel gebruik ik ook niet, niet omdat ik niet veel heb om te accentueren (), maar overdaad schaadt nu eenmaal!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 11:49
Verwijderd
Lijkt me duidelijk, de meesten doen het omdat iedereen het doet. En als je geen make-up gebruikt zie je meestal gelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 11:49
Verwijderd
Ik gebruik het niet, allereerst omdat ik mezelf er geen type voor vind, ik hou niet van voor de spiegel staan en doe alleen het hoognodige aan mijn haar (dat wel goed moet zitten voor ik de deur uit ga)
Daarnaast zit ik altijd overal aan, dus alles gaat vlekken, uitlopen of iets in die zin.
En ik vind het stiekum ook zonde van het geld. Goedkope zooi irriteert en ik vind het zonder om er zoveel geld aan uit te geven terwijl ik mezelf er niet mooier door zie worden.

Edit; op een feestje of solliciatiegesprek wil ik soms nog wel eens wat mascara en oogschaduw uit de kast plukken en gebruiken. Sóms
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 11:50
duivelaartje
duivelaartje is offline
Mascara omdat ik heel blonde wimpers heb en ik anders moe lijk en zo'n kaal gezicht heb. Oogpotlood omdat het de kleur van m'n ogen meer benadrukt en dan zorgt voor een nog minder 'kaal' gezicht.

Poeder/foundation omdat ik nog wat rode vlekjes heb van puistjes en dat vooral 's ochtends en als ik moe ben best zichtbaar is in mijn ogen en dat verdoezel ik liever een beetje. Poeder meestal in de zomer, omdat het ook een beetje helpt tegen een glimhoofd. Maar na wat zon (dus na de vakantie) is m'n huidje hopelijk wat egaler van kleur dus jeej.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 11:56
Verwijderd
Om ervoor te zorgen dat ik nog een beetje normaal de straat op kan.

Ik ging op m'n 13e ofzo poeder op doen vanwege puistjes in mijn gezicht. Nu, 10 jaar later, gebruik ik nog steeds poeder om dezelfde reden. Ik vind dat als ik erover nadenk best wel schokkend. Normaal hoor je op mijn leeftijd geen last meer te hebben van die dingen, toch? Ik had toen ik 13 was in ieder geval nooit gedacht dat ik er 10 jaar later nog steeds zo'n last van zou hebben.

Ik ben altijd erg jaloers op mensen die van zichzelf een prachtige, egale, stralende huid hebben. Het lijkt me heerlijk om op die manier 's ochtends wakker te worden, je nergens voor te hoeven schamen en zo naar buiten te kunnen lopen, te kunnen gaan zwemmen, of whatever. Als ik zo'n huid zou hebben zou ik zeker geen poeder op doen, de huid is dan zonder veel mooier. En het is zonde van de tijd en het geld.

Je kunt volgens mij best vaak aan mij zien dat ik poeder op heb. Mensen kunnen dat misschien lelijk vinden, maar zoiets is een afweging die ik maak. Ik heb liever dat poeder ervoor zorgt dat er niet (of minder duidelijk) allerlei onregelmatigheden op mijn gezicht te zien zijn en dat mensen zien dat ik poeder op heb, dan dat ik met een gaar roodachtig onverzorgd gezicht over straat loop.

Verder gebruik ik lippenstift, mascara en soms oogpotlood. Dat maakt mijn gezicht veel mooier en sprekender. Van mezelf heb ik lichte wimpers, dus die zie je anders niet.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 12:19
Pluis
Pluis is offline
Normaal gesproken heb ik alleen wat mascara en oogpodloot op, omdat ik mezelf anders zo slaperig vind kijken. heb dan een beetje en blote billen gezicht, hihi.

voor feestjes komen ook de oogschaduw en de lippenstift uit de kast, omdat ik het leuk vind om mezelf voor dat soort dingen op te tutten en mooi te maken. helemaal mooi aankleden is natuurlijk niet compleet zonder mooie make-up.

ik heb een hekel aan foundation en poeder en dergelijke, omdat ik het altijd overal in smeer en je moet het er 's nachts als je moe bent weer allemaal afhalen en dat vind ik rotwerk omdat je niet kunt zien of het er nou af is of niet. en ik heb ook het idee dat ik er puistjes van krijg. mijn huid is prima zoals hij is.
Oud 09-07-2008, 12:20
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het lijkt me heerlijk om op die manier 's ochtends wakker te worden, je nergens voor te hoeven schamen en zo naar buiten te kunnen lopen, te kunnen gaan zwemmen, of whatever.
Het hebben van een egale huid en het niet hebben van schaamte is niet noodzakerlijkerwijs met elkander verbonden.
Oud 09-07-2008, 12:58
Verwijderd
Hangt ervanaf hoeveel tijd ik heb in de ochtend. Als ik zonder make-up wegga, voel ik me niet minder dan met. Maar met voel ik me wel beter dan zonder.
Ik heb altijd concealer voor mn chronische wallen, en daarna hangt het van de tijd af of ik er nog mascara bij doe. En als ik echt superveel tijd heb, doe ik er nog wat oogschaduw en met nog meer tijd oogpotlood bij. Lippenstift doe ik niet aan, rode lippen heb ik al.

verder heb ik t opgegeven om mn hele gezicht vol te poederen elke ochtend. Ik heb t idee dat je bij mij niet kunt zien dat ik concealer op mn rode plekjes smeer, en verder doe ik er ook niets meer aan.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 13:06
Verwijderd
Ik doe het vooral om me mooier te voelen, en omdat ik erg bleek ben van nature. Als ik geen rouge op heb krijg ik al snel de vraag of ik me wel lekker voel. Dat gaat na een tijdje ook wel irriteren.
Ik gebruik helemaal niet veel make-up, wat rouge, oogschaduw en wat mascara. Door de oogschaduw komen mijn ogen beter uit, en aangezien ik blond ben is de mascara handig om te laten zien dat ik wimpers heb
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 13:55
stout!
stout! is offline
Vroeger had ik altijd wel make up op, ik denk toch deels uit onzekerheid; dat je er altijd op je mooist wil uitzien.
Make up heeft bij mij trouwens nooit uit veel meer bestaan dan oogpotlood en mascara, dus om mijn ogen sprekender te maken. Ik heb een goede huid en mijn mond hoef ik niet te benadrukken.
Maar op een gegeven moment was ik gewend aan mezelf met make up en vond ik mezelf er een beetje 'flets' uitzien zonder. Dat vond ik stom, vooral omdat ik donkere ogen/wimpers heb. Ik wilde dat make up iets toevoegde, in plaats van dat ik niet meer zonder kon.
Dus nu draag ik heel vaak overdag geen make up en niemand die het ziet. Als ik naar een feestje, iets belangrijks of iets leuks ga trouwens bijna altijd wel. Maar wat Lilith zegt, ik voel me niet minder zonder. Ik denk er eigenlijk niet zoveel over na.
Veel make up vind ik lelijk, maar met mate kan het wel goed doen.
Oud 09-07-2008, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Het hebben van een egale huid en het niet hebben van schaamte is niet noodzakerlijkerwijs met elkander verbonden.
Nee da's waar, maar je snapt wel wat ik bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 14:07
De Veroorzaker
Citaat:
Nee da's waar, maar je snapt wel wat ik bedoelde.
ergens wel, maar eigenlijk niet.
Oud 09-07-2008, 14:08
Verwijderd
Ik gebruik geen make-up, nooit echt gedaan ook. Wel toen ik 15/16 was af en toe wat mascara of oogschaduw maar dat is het dan ook.

Ik zie het punt niet zo, ik vind dat ik er beter uit zie zonder, ik heb een goede huid en het opdoen en afhalen is me teveel moeite enzo. Af en toe wil ik wel eens wat concealer opdoen als ik heel erg moe ben en donkere kringen onder mijn ogen heb en dat is het wel zo ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 14:12
Verwijderd
Citaat:
ergens wel, maar eigenlijk niet.
Ja nee okee..

Je kunt je altijd wel ergens voor schamen natuurlijk, maar dan hoef je je iig niet voor je huid te schamen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 14:19
Verwijderd
Ik gebruik af en toe foundation/poeder, dit omdat ik behoorlijk veel puistjes, vlekjes, enz. heb en ik dat niet mooi vind. Foundation/poeder maakt het alleen nog erger (je ziet het dan alleen wat minder), dus gebruik ik het alleen als ik iets belangrijks heb (sollicitatiegesprek, presentatie, enz.). Ook gebruik ik soms mascara, omdat ik dat mooi vind...maar het kost 'veel' tijd om het op te doen (het niet op doen kost geen tijd ) en ik heb niet altijd zin om het er weer af te halen, dus gebruik ik mascara vaak ook alleen als ik iets belangrijks heb. Verder gebruik ik geen make-up, oogpotlood gaat er snel vanaf, eyeliner is me nog nooit netjes gelukt en lippenstift en oogschaduw wordt al snel overdreven (en moet er ook weer af aan het eind van de dag ).

@Alicia Silverstone: Ik ben 26 en heb dus hetzelfde probleem. Vervelend, maar je doet er zo weinig aan...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 14:24
Arwyn
Arwyn is offline
Ik ben er mee begonnen toen ik 16 was ofzo denk ik..
Ik gebruik wat make-up omdat ik standaard wallen onder m'n ogen heb, daar doe ik wat concealer op. En verder wat oogpotlood en mascara omdat mijn wimpers van zichzelf bijna geen kleur hebben en ik dan zo'n blote billen gezicht heb, haha.
Ik sta trouwens nooit langer dan 5 minuten voor de spiegel voor make-up + haar, dus dat valt nog best mee volgens mij!
Oud 09-07-2008, 14:26
*oma*
*oma* is offline
Ik gebruik geen make-up, omdat

Citaat:
Ik zie het punt niet zo, ik vind dat ik er beter uit zie zonder, ik heb een goede huid en het opdoen en afhalen is me teveel moeite enzo.
en ik heb donkere wimpers en donkere wenkbrauwen.
Ik heb er nog nooit een opmerking over gehad ofzo.
Oud 09-07-2008, 15:28
Verwijderd
ik heb lichte wimpers en kei grote ogen, en zonder mascare lijkt het altijd alsof ik moe/stoned ben.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 16:32
Lorelei
Lorelei is offline
Ik gebruik een licht dekkende foundation om een wat rustiger uiterlijk te krijgen. Ik gebruik inderdaad niet van die plamuurverf waar je oranje van uitslaat want het gaat me niet om het kleurtje of het bedekken, maar gewoon dat alles net een beetje gelijkmatiger eruit ziet. En een beetje mascara voor dezelfde reden als uuuf, als ik het niet doe zie ik er altijd moe uit. (wat ik ook ben, maar dat hoeft niet iedereen te zien ) Ik gebruik het ook omdat ik zonder make up echt niet mooi eruit zie, wat vroeger niet zo was maar sinds ik ziek ben wel. Je ziet gewoon aan me dat ik niet gezond ben en dat vind ik vervelend.
Oud 09-07-2008, 17:16
Verwijderd
Mascara, omdat mijn wimpers anders onzichtbaar zijn. Maar ik kan het nog niet helemaal voor mezelf rechtvaardigen Aan de ene kant vind ik het stom dat ik mezelf loop bij te schaven, maar aan de andere kant vind ik 't veel mooier als m'n ogen een beetje een omlijsting hebben.

De andere dingen vind ik geen meerwaarde hebben, en gebruik ik dus ook niet. Behalve soms als ik uitga, omdat ik het tutten gewoon leuk vind. Lipgloss enzo Dat vind ik niet per se mooier dan naturel lippen (eigenlijk helemaal niet ), maar ik vind het gewoon leuk om af en toe dozig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 19:35
Verwijderd
Ik gebruik geen make-up, maar ik denk dat de meeste mensen met dezelfde bepukkeling als ik dat wel nodig zouden vinden. De redenen daarvoor zijn geen zin, geen tijd en geen handigheid. Ik ben zo onhandig dat ik het waarschijnlijk verkeerd erop zal smeren en ik er dan nog lelijker uit ga zien, ook al zou ik er genoeg tijd in steken.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 19:51
marrel
marrel is offline
Als ik het gebruik probeer ik het vrij natuurlijk te doen om wat dingen net wat mooier te maken. Ik heb kleine ogen en mascara laat ze wat groter lijken, foundation kan m'n kleur wat mooier maken en oneffenheden weg werken. En als ik uit ga en ik doe ik soms wat extra voor de mooiigheid. Maar over het algemeen ben ik gewoon te lui. Geen zin om er eerder voor op te staan, geen zin om er aan te denken en zonder is het ook wel oke.
Oud 09-07-2008, 21:28
Mahonie
Mahonie is offline
Ik gebruik meestal alleen een klein beetje make-up wanneer ik uitga, en wanneer ik weinig/niet heb geslapen en dus kringen onder m'n ogen heb.
Wanneer ik uitga, doe ik het omdat het dan leuk is om me een beetje op te tutten, gewoon een extraatje.
En wanneer ik zo moe ben om m'n ogen wat deftiger te maken.

Ik vind niet dat ik make-up nodig heb, vandaar gebruik ik het ook niet, ik voel me ook goed zonder, ookal is dat extraatje soms leuk (beetje zoals Lilith zei dus). Van die poeders/foundations moet ik al helemaal niets weten, dat vind ik vieze troep die van m'n gezicht mag afblijven, is toch slecht voor de huid.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 21:37
FrantiC
FrantiC is offline
ik gebruik bijna nooit make up omdat ik -12 heb en daardoor veel moeite heb om het netjes op te krijgen. Hierdoor duurt het me dus veel te lang (ik moet vaak al om 5 uur opstaan en zie het niet zitten om er nog eerder uit te gaan om me op te maken). Als ik me wel opmaak gebruik ik mascara en eyeliner, soms oogschaduw en soms lipgloss.
Overigens laat ik wel elke maand mijn wenkbrauwen epileren en verven, en ook mijn wimpers worden maandelijks geverfd.. zo ziet het er toch allemaal net wat beter uit..
Oud 09-07-2008, 22:33
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb trouwens niet het idee dat mijn foundation echt te zien is. Ik doe het sponsje een keer zachtjes in het doosje en dan op m'n wangen en klaar. Het doosje is na een jaar ook echt nog niet leeg (nou gebruik ik het ook niet elke dag dus of het echt wat zegt over de dikte.. ).
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 00:00
Verwijderd
Ik ben begonnen met make-up op m'n 16e, omdat het toen pas eindelijk mocht van mijn moeder. Achteraf ben ik er wel blij mee dat ik er nooit heb bijgelopen als clown, maar een beetje mascara had geen kwaad gekunnen op m'n 15e.. Hallo jongens!

Tegenwoordig gebruik ik aardig wat verschillend spul, maar met mate en in de juiste kleur. Foundation, poeder, oogpotlood, mascara en soms oogschaduw en lippenstift. Als ik geen make-up op heb krijg ik vaak de vraag of ik ziek ben, nee gewoon bleek. Dat wordt wel iiritant na een tijdje dus dan heb ik liever make-up op. (niet dat ik nu oranje/bruine foundation opsmeer, dat vind ik echt foeilelijk)Ik vind dat make-up m'n gezicht mooier maakt. Je ziet de pukkeltjes wat minder en m'n ogen zijn veel sprekender.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 11:12
FrantiC
FrantiC is offline
toch denk ik dat de vraag: Ben je ziek? gesteld wordt doordat je elke dag make-up draagt en niet doordat je er zo slecht uit ziet.. zo wordt tegen mij gezegd (ik draag zelden make up) dat ik er goed uit zie.. dat zouden ze ook niet zeggen als ik er elke dag zo uit zou zien..
Oud 10-07-2008, 11:16
Verwijderd
Ohja, dat is tegen mij ook weleens gezegd
Het komt inderdaad omdat mensen gewend zijn je met make-up te zien en zonder zie je er dan ineens heel anders uit.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 11:20
Verwijderd
Hmm, ik ben niet zo'n make-up fan, omdat ik altijd overal aanzit en ik te lui ben om erop te letten. Tegenwoordig wel mascara als ik er zin in heb, en lipgloss, maar dat is het wel. Maar ik ben gezegend met een huid die het niet nodig heeft dus daar word je ook heel lui van.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 12:07
Iduna
Iduna is offline
Ik gebruik oogschaduw (en heel soms mascara) om daar een accent op te leggen.

Veel vrouwen hebben wel 'baat' bij make up om bepaalde delen van het gezicht sprekender te maken. Je hoeft echt niks te plamuren, soms is een mascara of lippenstift genoeg. Ik ken ook veel meiden die er veel mooier uit zouden zonder die plamuurlaag, jammer genoeg zien ze dat niet.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 13:03
KiMZz
KiMZz is offline
Ik gebruik sinds mijn 14e mascara, na verloop van tijd kwam daar elke keer wat bij.
Nu gebruik ik
- mascara, omdat ik blonde wimpers heb en het er niet uit ziet zonder (vind ik)
- oogpotlood om mijn ogen wat meer te laten opvallen (maar degene die ik gebruik is na een paar uur helemaal weg, iemand tips voor een langhoudend oogpotlood?)
- soms oogschaduw, om mijn ogen nog wat mooier uit te laten komen
- soms foundation (als ik last heb van vlekjes in mijn gezicht) en soms blusher om wat meer kleur op mijn gezicht te krijgen
- soms lippenstift maar vaker lipgloss en meestal helemaal niks op mijn lippen
Oud 10-07-2008, 13:04
Verwijderd
Citaat:
IIk ken ook veel meiden die er veel mooier uit zouden zonder die plamuurlaag, jammer genoeg zien ze dat niet.
Maar als je ze alleen maar ziet met plamuurlaag, dan weet je dat toch niet?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 13:05
Verwijderd
ik gebruik niks behalve lippencreme, mn gezicht ziet er gewoon goed uit en mn huid is niet verrot en alles wat ik rond mn ogen smeer is er binnen 5 min weer af omdat ik de hele dag in mn ogen wrijf... en ik ben er te lui voor
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 14:11
De Veroorzaker
Citaat:
Sommige dingen zijn zo lelijk dat het alleen maar beter kan worden als het weg is
Oud 10-07-2008, 17:17
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Ik gebruik het niet, allereerst omdat ik mezelf er geen type voor vind, ik hou niet van voor de spiegel staan en doe alleen het hoognodige aan mijn haar (dat wel goed moet zitten voor ik de deur uit ga)
Daarnaast zit ik altijd overal aan, dus alles gaat vlekken, uitlopen of iets in die zin.
En ik vind het stiekum ook zonde van het geld. Goedkope zooi irriteert en ik vind het zonder om er zoveel geld aan uit te geven terwijl ik mezelf er niet mooier door zie worden.
Citaat:
De redenen daarvoor zijn geen zin, geen tijd en geen handigheid. Ik ben zo onhandig dat ik het waarschijnlijk verkeerd erop zal smeren en ik er dan nog lelijker uit ga zien, ook al zou ik er genoeg tijd in steken.
Bovenstaande past helemaal bij hoe ik er over denk.
Naturel voel ik me gewoon beter. Alle make-up die ik heb geprobeerd voel ik gewoon zitten, en daar erger ik me de hele dag aan.

Citaat:
Ohja, dat is tegen mij ook weleens gezegd
Het komt inderdaad omdat mensen gewend zijn je met make-up te zien en zonder zie je er dan ineens heel anders uit.
Bij mij is het juist het omgekeerde, dat wanneer ik make-up gebruik, dat mensen meteen zeggen 'hey er is iets anders bij je' en dat wanneer ze merken dat het make-up is, dat ze dan ook wel zeggen 'goh, dat past toch niet echt bij je'.
Oud 10-07-2008, 18:07
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben ermee begonnen om mijn puistjes en vette huid te camoufleren. Daarnaast ook om mijn ogen meer te laten 'spreken'. Uiteindelijk ben ik ermee gestopt omdat mijn toenmalige vriend het mooier vond zonder make-up. Tegenwoordig draag ik tijdens het uitgaan of andere speciale gelegenheden wat mascara.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 18:44
Verwijderd
Ik gebruikte het nooit omdat ik toch altijd in mijn ogen wrijf en omdat ik een kluns ben en er toch nooit wat moois van kan maken nu gebruik ik meestal wel mascara. Eerst af en toe omdat mijn vriend dat leuk vindt, nu alleen maar vaker omdat ik het er dan toch wel kaal uit vind zien zonder.
Alle andere make-up vind ik vervelend en ook niet echt mooi.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 19:55
Verwijderd
Ik gebruik maar heel weinig omdat ik inderdaad ook te lui ben, en daarnaast ben ik niet zo heel goed met al die dingen Mascara wel af en toe, en als ik uitga ofzo soms íets meer, maar eigenlijk zelden.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 21:43
Verwijderd
Ik heb donker haar en m'n wenkbrauwen zijn ook donker, daarnaast een lichte huid en vaak met zakdoekjes aan de slag vanwege allergieën (stof, rook, sterke parfum) en hooikoorts.. ook mensen die me nooit eerder gezien hebben vragen dan "ben je ziek?" Tja ondanks de make-up soms maar ik geloof wel dat het wat scheelt.. en dat rookverbod HEERLIJK!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 21:54
***ailá***
***ailá*** is offline
ik gebruik nooit make up. Vind het niet nodig
Oud 11-07-2008, 10:23
gurl19
gurl19 is offline
Ik gebruik altijd oogmake-up. Mascara, oogpotlood en bruine oogschaduw. Maar het is niet opvallend. Ik ben blond, waardoor mijn wimpers ook licht zijn. En ik vind mijn ogen 1 van de mooiste lichaamsdelen dus wil ik ze graag accentueren.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 13:00
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Ja ik ken ze ook voor de plamuurlaag. Deze mensen voelen zich blijkbaar mooier/zekerder met zoveel make up op. Zonde.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 15:37
Crimson
Crimson is offline
heb al zwarte wimpers en geen zin om het eraf te halen, dus ik gebruik geen make up
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 18:53
Verwijderd
Ik heb best lang dagelijks oogschaduw, mascara en een beetje poeder gebruikt, en natuurlijk een concealer (maar nooit hele dikke lagen ofzo hoor). Maar nu ben ik al een tijdje teruggeschakeld naar alleen mascara. Ik vind het niet nodig om me telkens weer op te maken, dus doe ik het gewoon niet meer. Bevalt prima
Ik begon er op m'n 14/15de mee ofzo, om wat dingen weg te moffelen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 20:39
Vice
Vice is offline
Ik begon op m'n 12e met make-up dragen. Op het begin was het eigenlijk alleen maar mascara en soms eyeliner of oogpotlood. Rond m'n 17e ben ik ook begonnen met het gebruiken van foundation.
Ik heb van mezelf vrij lichte wimpers en als ik geen mascara op heb, zie ik er gewoon dood(moe) uit. Foundation gebruik ik om mijn huid wat egaler te lijken. Soms ook poeder en lippenstift.

Tja, ik vind mezelf met make-up gewoon mooier dan wanneer ik niks gebruik.
Oud 12-07-2008, 13:09
Verwijderd
Ik vind mezelf mooier met make-up dan zonder. Ik gebruik echter nietzo veel Altijd mascara en vaak oogpotlood, heel licht. En soms wat rouge, als ik erg bleek ben. En ook vaak nog een heel dun laagje poeder als ik veel puistjes heb

Lippenstift of lippgloss gebruik ik nooit en ogenschaduw ook echt maar 1 keer in het jaar.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2008, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Ik gebruik altijd oogmake-up. Mascara, oogpotlood en bruine oogschaduw. Maar het is niet opvallend. Ik ben blond, waardoor mijn wimpers ook licht zijn. En ik vind mijn ogen 1 van de mooiste lichaamsdelen dus wil ik ze graag accentueren.
Mja ik denk dan altijd, als ogen pas mooi zijn met mascara en andere troep eromheen, zijn ze gewoon eigenlijk helemaal niet zo mooi (geldt ook voor mezelf trouwens)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2008, 17:07
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Meestal doe ik alleen mascara op, om mijn wimpers langer te doen lijken. Ik doe eigenlijk vooral veel met mijn haar en ik knijp in mijn wangen en lippen om die roder te laten zijn.
Maar vroeger droeg ik heul heul veel make-up. In de laatste klas van de basisschool. Dan voelde ik me oud en stoer enzo.

edit:
Ik poeder me inderdaad ook veel. Wit poeder, om mijn huid egaler en bleker te maken. Moet ik wel harder knijpen om het rood van mijn wangen weer uit te laten komen, ik wil ook weer geen spook zijn
Met citaat reageren
Oud 12-07-2008, 18:06
Balance
Balance is offline
Ik ben begonnen met make-up omdat het hip was om oogschaduw te dragen in groep 8
Daarna ben ik make-up vooral gaan dragen om puistjes weg te werken. Ik had toen alleen nog niet door dat je geen bruine foundation moet gebruiken als je een lichte huid hebt
Tegenwoordig gebruik ik make-up nog steeds om wat puistjes of onzuiverheden weg te werken en verder omdat ik het mooi vind. Ik ben erg licht van mezelf en een beetje blusher maakt dat ik er direct een stuk gezonder en vrolijker uit zie. Oogschaduw, eyeliner, mascara gebruik ik om meer expressie te krijgen. Ik maak wel onderscheid in dag- en avond make-up. Overdag zijn het meer natuurlijke tinten. Als ik 's avonds moet werken of uit ga mag je gerust zien dat ik make-up op heb (behalve m'n foundation dan).
Ik ga overigens nooit zonder make-up de deur uit.

Regels voor berichten