Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2005, 23:35
Cool_Runner
Cool_Runner is offline
Oi!,

Ik wil in september weer gaan studeren en wil een HBO opleiding in de Vastgoed richting gaan doen.
Alleen zit ik nu nog met het probleem waar ik dat dan wil gaan doen.

Om even mn situatie te schetsen: Ik woon in Haarlem op amper 3 minuten afstand van de In Holland vestiging in Haarlem af. Ik ben niet van plan te verhuizen, ik zit hier prima op kamers.

Ik ben op de open dag van In Holland geweest en het nieuwe gebouw is echt idioot mooi. Voorzien van ondergrondse parkeergarage alwaar je de lift neemt en ineens midden in de school staat. Prachtig, werkelijk waar. Ik heb er wat rond geouwehoerd met studenten en ze waren wel vrij positief al gaven ze wel toe dat het allemaal veel commercieler is geworden.
Maar Ik hoor zelf ook alleen maar slechte verhalen over het onderwijs daar. Ik heb er het een en ander over gelezen en de afleveringen van Nova bekeken waar de directeur van de IH aan de tand gevoeld werd. En ik moet zeggen dat ik niet echt achter de richting sta die In Holland qua onderwijs op gaat/wil gaan. Ik krijg het gevoel dat vele studies aldaar op verkapte LOI cursussen beginnen te lijken.

Daarom overweeg ik de HVA nu, wat wel weer betekend dat ik 35+ min heen en terug in de trein moet gaan zitten waar ik een SCHURFThekel aan heb
Ik ben te laat voor de open dagen op de HVA maar ben er laatst op gewoon heengegaan om de sfeer te proefen. Ik weet nog niet veel van die school wel viel me op dat erveel meer allochtonen rondlopen dan op In Holland. Geen probleem verder, ben ook niet 100% Nederlands. Maar verder weet ik niks van deze school qua qualiteit van het onderwijs.

Dus mijn vraag: Wat is wijsheid?
Lekker chill een school op loopafstand die ook nog ens supermodern is maar waarschijnlijk matig onderwijs levert.
Of afzien en treinen van Haarlem naar AŽdam waar ik een hekel aan heb.

Key Question: Is de HVA dat waard??

Alvast Hartelijk bedankt

Laatst gewijzigd op 10-07-2005 om 23:40.
Advertentie
Oud 11-07-2005, 00:07
Verwijderd
Goed onderwijs is meer waard dan een mooi gebouw. De HvA dus.

En 35 minuten is echt niks qua reizen.
Oud 11-07-2005, 01:26
AsianDF
AsianDF is offline
Inholland mijden als het even kan.
Bron: Nova.
Oud 11-07-2005, 10:59
Cool_Runner
Cool_Runner is offline
Hebben de mensen hier dan goede ervaringen met de HVA?
Oud 11-07-2005, 13:47
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 11-07-2005 @ 02:26 :
dat is wel erg kort door de bocht.
Niet alle opleidingen zijn slecht bij Inholland.

Ik zou overigens de kwaliteit van het onderwijs wel zwaarder laten wegen dan de aantrekkelijkheid van het gebouw.
Oud 11-07-2005, 18:02
Verwijderd
Inholland is pure bagger. Met wellicht een slag om de arm voor zeer weinig uitzonderingen kun je rustig zeggen dat de onderwijskwaliteit daar verschrikkelijk slecht is. Dus gewoon naar de HvA gaan, dan leer je als het goed is tenminste nog wat.
Oud 11-07-2005, 22:55
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-07-2005 @ 19:02 :
Inholland is pure bagger. Met wellicht een slag om de arm voor zeer weinig uitzonderingen kun je rustig zeggen dat de onderwijskwaliteit daar verschrikkelijk slecht is. Dus gewoon naar de HvA gaan, dan leer je als het goed is tenminste nog wat.
Die slag om de arm is geheel terecht aangezien de accountancy opleiding te Diemen, van hetzelfde niveau is als op andere hogescholen.

Gebaseerd op slagingspercentages van landelijke examens voor deze studie. En onderzoek dat, volgens mij, nog gepubliceerd dient te worden in de Elsevier.
Oud 13-07-2005, 02:03
El Kim
El Kim is offline
Alletwee prut.
Oud 13-07-2005, 14:35
bamiPoep
bamiPoep is offline
hva is cool. mooi gebouw, mooie mensen, gezelligheid .
2 matties van me doen daar vastgoedkunde ofzo, ze zijn er wel positief over enzo
Oud 13-07-2005, 18:42
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Cool_Runner schreef op 11-07-2005 @ 00:35 :
Oi!,

Ik wil in september weer gaan studeren en wil een HBO opleiding in de Vastgoed richting gaan doen.
Alleen zit ik nu nog met het probleem waar ik dat dan wil gaan doen.

Om even mn situatie te schetsen: Ik woon in Haarlem op amper 3 minuten afstand van de In Holland vestiging in Haarlem af. Ik ben niet van plan te verhuizen, ik zit hier prima op kamers.

Ik ben op de open dag van In Holland geweest en het nieuwe gebouw is echt idioot mooi. Voorzien van ondergrondse parkeergarage alwaar je de lift neemt en ineens midden in de school staat. Prachtig, werkelijk waar. Ik heb er wat rond geouwehoerd met studenten en ze waren wel vrij positief al gaven ze wel toe dat het allemaal veel commercieler is geworden.
Maar Ik hoor zelf ook alleen maar slechte verhalen over het onderwijs daar. Ik heb er het een en ander over gelezen en de afleveringen van Nova bekeken waar de directeur van de IH aan de tand gevoeld werd. En ik moet zeggen dat ik niet echt achter de richting sta die In Holland qua onderwijs op gaat/wil gaan. Ik krijg het gevoel dat vele studies aldaar op verkapte LOI cursussen beginnen te lijken.

Daarom overweeg ik de HVA nu, wat wel weer betekend dat ik 35+ min heen en terug in de trein moet gaan zitten waar ik een SCHURFThekel aan heb
Ik ben te laat voor de open dagen op de HVA maar ben er laatst op gewoon heengegaan om de sfeer te proefen. Ik weet nog niet veel van die school wel viel me op dat erveel meer allochtonen rondlopen dan op In Holland. Geen probleem verder, ben ook niet 100% Nederlands. Maar verder weet ik niks van deze school qua qualiteit van het onderwijs.

Lekker chill een school op loopafstand die ook nog ens supermodern is maar waarschijnlijk matig onderwijs levert.

Alvast Hartelijk bedankt
Welke opleiding gaat het over op inholland en hva? welke vastgoed?
Oud 16-07-2005, 23:05
Shadina
Shadina is offline
Ik weet niet of je bedoelde van 35 min heen en terug.. maar iig.. je bent binnen 15 min in Amsterdam met de trein. En zo lang is dat echt niet. Vooral als je gewoon een metrootje of spits erbij pakt.

Ik zit zelf ook op de HvA.. heb het gebouw van InHolland Haarlem niet gezien, maar het gebouw van HvA (Leeuwenburg) ziet er niet slecht uit. Tis een leuke en gezellige school, maar ik kan je niets over de kwaliteit vertellen omdat ik een heel andere richting doe. Maar voor het uiterlijk van de school moet je dus sowieso niet gaan. En de reistijd zou eigenlijk ook geen rol moeten spelen. Maar ja, dat is aan jou.
Oud 17-07-2005, 21:32
pyres
pyres is offline
Citaat:
Bartje schreef op 11-07-2005 @ 14:47 :
dat is wel erg kort door de bocht.
Niet alle opleidingen zijn slecht bij Inholland.

Ik zou overigens de kwaliteit van het onderwijs wel zwaarder laten wegen dan de aantrekkelijkheid van het gebouw.
jij deed je hbo aan inholland ?
Oud 17-07-2005, 22:25
Verwijderd
Ik heb gestudeerd aan de InHolland Hogeschool in Den Haag. Het is inderdaad een heel slechte organisatie. Ik kan het je niet aanraden.
Oud 17-07-2005, 22:41
xxxA
xxxA is offline
HVA Leeuwenburg! Gewoon doen! Leuke school, idd allochtonen op de HVA (maar waar niet??) maar daar heb je absoluut geen last van, zeer gezellige sfeer en het reizen zal je zeker meevallen. Ik kom uit Houten (Utrecht) dus moet ik nog ff een stukkie langer reizen dan jij maar het reizen valt echt reuze mee. Succes met het maken van je keuze!
Oud 17-07-2005, 23:54
bamiPoep
bamiPoep is offline
allochtonen=gezelligheid
Oud 18-07-2005, 00:11
Vice
Vice is offline
Citaat:

Je moet dan wel 4 jaar met de trein reizen (wat opzich meevalt), maar als je eenmaal klaar bent heb je misschien meer geleerd. Het is dus maar net wat je belangrijker vindt. Je studie of je reistijd.
Oud 18-07-2005, 15:03
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
InHolland is kut en HvA smokkelt met het aantal leerlingen wat ze hebben om meer inkomsten te krijgen......ik zou HvA doen.
Oud 18-07-2005, 15:28
Otis
Otis is offline
ik stond ook voor een soortgelijke keuze en heb toch hva gekozen
Oud 20-07-2005, 22:04
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Voorzien van ondergrondse parkeergarage alwaar je de lift neemt en ineens midden in de school staat.
Waar alleen de medewerkers/leraren mogen parkeren...
Citaat:
Ik krijg het gevoel dat vele studies aldaar op verkapte LOI cursussen beginnen te lijken.
Als ervaringsdeskundige kan ik dat bevestigen.

Ik zou wat meer moeite doen, en voor de HVA kiezen.
Oud 21-07-2005, 00:56
bamiPoep
bamiPoep is offline
hva heeft een aparte gebedsruimte
weer een reden om voor hva te kiezen
Oud 15-08-2005, 12:52
Cool_Runner
Cool_Runner is offline
Hier de TS...

hehe, ik ben niet geloofig. Maar het zal zeker ten goede komen aan de sfeer op de HVA.

Ik ben qua opleiding er helemaal uit. Het wordt vastgoedkunde. Ik ga donderdag naar de Laatste open dag op de HVA en ga me daar dan zo goed als zeker inschrijven. Het reizen mag een goede opleiding ook eigenlijk niet in de weg staan...

Iig bedankt voor de reacties tot nu toe, ik laat nog wel ff weten of het gelukt is

Groeten, CR
Oud 15-08-2005, 14:19
ReseTTim
ReseTTim is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 11-07-2005 @ 02:26 :
na je bron is nova.

maareh kom zelf is met argumenten.. en welke opleidingen zijn dan slecht geregeld..
Oud 15-08-2005, 20:39
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
Cool_Runner schreef op 15-08-2005 @ 13:52 :

ik ben niet geloofig.
gewat?
Oud 15-08-2005, 20:40
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
ReseTTim schreef op 15-08-2005 @ 15:19 :
na je bron is nova.

maareh kom zelf is met argumenten.. en welke opleidingen zijn dan slecht geregeld..
De hele inholland-filosofie zou niet deugen. Weinig mogelijk les, geen feedback, chaos in de orga (' eigen verantwoordelijk voor de student ') blabla.

En niet roepen dat dat op elke hogeschool zo is want bij mij op de HHS is alles nagenoeg perfect verlopen.
Oud 16-08-2005, 01:54
ReseTTim
ReseTTim is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 15-08-2005 @ 21:40 :
De hele inholland-filosofie zou niet deugen. Weinig mogelijk les, geen feedback, chaos in de orga (' eigen verantwoordelijk voor de student ') blabla.

En niet roepen dat dat op elke hogeschool zo is want bij mij op de HHS is alles nagenoeg perfect verlopen.
haha dan heb je niet mijn idee van hhs.. wij mochten blij zijn als wij is een workshop of hoorcollege hadden..

en ja, ik heb ervaring..
heb 2 jaar @ HHS gezeten.. CMD deed ik.. trap op richting bieb
Advertentie
Oud 16-08-2005, 09:49
AsianDF
AsianDF is offline
CMD..ja daar heb je het al
Hm..daar zaten wij ook vaak..slinger 1.nog wat. Good old memories

Nee maar idd, het verschilt er sterk per afdeling/opleiding. Bij Inholland misschien ook maar dat filmpje deed anders vermoeden.
Oud 03-08-2008, 20:55
gokuh85
gokuh85 is offline
Heb hiervoor mbo Rocva gedaan was best oke die school. en was ingestroomd naar het hbo ..Ik zat op de Inholland Informatica. geen grap zelfs me mbo ict opleiding was 10keer beter dan hbo ict inholland .. ben van plan september in hva te studeren... heb goeie verhalen over die school gehoord..

Ik zou voor Hva kiezen ...
Oud 03-08-2008, 20:56
Verwijderd
Ik denk dat de topic starter zijn keuze reeds gemaakt heeft
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten