Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2008, 18:16
GeenIdeeWaarom
GeenIdeeWaarom is offline
Hallo Allemaal,

Al vanaf de basischool (rond groep 5 ofzo) ken ik een meisje en we zijn steeds beter bevriend geworden.
Ze was eerst altijd heel netjes enzo maar de laaste jaren gaat ze tekeer als een gek. Ze snauwt je helemaal af als je iets niet weet, denkt alleen maar aan zich zelf (als het regent neemt ze je alleen mee met de auto als ze zin heeft) en ze doet alleen vriendelijk als ze je nodig heeft. Het is nu zelfs zo erg dat ik in 3 vmbo dit jaar al een aantal keer flinke problemen door haar heb gehad omdat wij altijd zo luidruchtig zijn en niet met de les bezig enzo, ik wil haar niet alle schuld geven (ook al geeft ze mij wel altijd overal de schuld van) maar als ik niet naast haar zou zitten zou ik veel minder last hebben van boze docenten etc.
Nu belde ze weer eens op omdat ze iets moest weten over volgendjaar, alleen ik was totaal niet met dat onderwerp bezig en ik hoorde die vader gelijk schreeuwen op de achtergond: ja gwoon ophangen hij weet toch nooit wat etc.

Nu heb ik al geporbeerd haar te negeren enzo, maar dan gaat ze een heel drama houden van ja ik moest huilen toen ik thuis kwam want je negeerd me enzo.. en zodra ik dan zeg dat er niks is gaat ze weer verder..

Ik ben ten einde raad, vrienden waar ik mee omga gaan ook gwoon met haar om en ik kan er wel met hun over praten en soms helpen ze wel maar ik weet het zelf ook allemaal niet meer.

WEET IEMAND WAT IK MOET DOEN MET Z'N AAN JE VASTPLAKKENDE ASOCIALE VRIENDIN?

Graag een goed advies! Danku!

Laatst gewijzigd op 01-07-2008 om 18:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2008, 18:37
Orpheo
Orpheo is offline
gewoon afkappen en negeren. het thuisfront instructies geven; als die en die belt. ik ben er niet! je mobiele nummer veranderen, en die persoon dus NIET je nr. geven.

of er gewoon eens tegenin aan. een grote bek terug geven.
Oud 01-07-2008, 18:40
GeenIdeeWaarom
GeenIdeeWaarom is offline
Bedankt voor je advies Orpheo!
Ja dat afkapen en negeren heb ik al gedaan.
Het thuisfront kan ik wel instructies geven maar ik neem meestal zelf de telefoon op. (gewoonte..) En mijn mobiele nummer veranderen vind ik wat drastich, t kost me nog geld ook. En waarschijnlijk komt ze er zo weer achter want andere vrienden hebben dat nummer dan wel en ze is nogal sluw maar toch bedankt!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 19:27
VeGs
VeGs is offline
Heb je haar ook aangesproken op haar gedrag, of heb je gewoon op van het ene op het andere moment besloten haar te gaan negeren?

Want mij lijkt praten toch een stuk duidelijker.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Nu belde ze weer eens op omdat ze iets moest weten over volgendjaar, alleen ik was totaal niet met dat onderwerp bezig en ik hoorde die vader gelijk schreeuwen op de achtergond: ja gwoon ophangen hij weet toch nooit wat etc.
Wat een aso familie

Ik zou haar niet negeren, maar langzamerhand wat afstand nemen. Dan valt het wat minder op en heb je uiteindelijk minder 'last' van haar. En probeer niet mee te gaan in wat zij doet.. bijv. bepaalde ruzies, of luidruchtig zijn.
Ga wat meer met anderen of en wat minder met haar.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 13:38
tuttebel
tuttebel is offline
koppel dr aan een jongen, dan heb jij er hopelijk geen last meer van.
Oud 04-07-2008, 09:41
Malossi
Malossi is offline
Laat haar barsten, dit is de enige manier om duidelijk te maken dat haar gedrag niet normaal is. En ook een duidelijk signaal naar haar ouders, dat ze maar moeten leren wat respect te hebben voor andere mensen.
Oud 04-07-2008, 10:13
Verwijderd
Inderdaad best wel een beetje asociaal. Maar inderdaad, wat de rest zegt. Is ze al eens aangesproken op haar gedrag tov jou? Je kunt proberen een gesprek aan te gaan, werkt dat niet, dan is het jammer maar helaasch. Graag of niet.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 17:21
Praganonut
Praganonut is offline
Ik denk niet dat je met praten verder komt. Ik denk dat je eerder op je strepen moet gaan staan. Reden dat ze zo blijft doen is omdat jij het toe laat iedere keer.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 09:59
blablatje
blablatje is offline
Haar negeren en dan als ze je aanspreekt doen alsof er niets aan de hand was is wel vreselijk kinderachtig. Als je geen vrienden meer wil zijn en het bloedt niet vanzelf dood, moet je op een dag toch zeggen: he, we hebben een leuke tijd gehad, maar ik vind het niet meer leuk om dingen met jou samen te doen. Moeilijk voor jou en niet leuk voor haar, maar als jij je gedraagt als een verongelijkte kleuter is dat ook niet leuk voor haar.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 21:46
Miekje*
Miekje* is offline
Gewoon schreeuwen dat je het zat bent. Dat maakt indruk
Oud 23-07-2008, 11:21
Tink*
Tink* is offline
Ik zou haar wel op haar gedrag aanspreken, wie weet laat dat haar inzien dat het in een vriendschap toch echt anders moet, wil ze die vriendschap behouden. En als het niet werkt of ze niet wil luisteren want ze vindt dat je liegt dan weet je wel hoe laat het is. Doe jezelf een plezier en laat geen gebruik van je maken op wat voor manier dan ook!
Oud 23-07-2008, 12:07
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:

Gewoon, zeggen dat je haar een asociale tokkie vindt en niet met haar om wilt gaan vrij logisch toch?
Oud 22-08-2008, 04:02
kous
kous is offline
Citaat:
Hallo Allemaal,

Al vanaf de basischool (rond groep 5 ofzo) ken ik een meisje en we zijn steeds beter bevriend geworden.
Ze was eerst altijd heel netjes enzo maar de laaste jaren gaat ze tekeer als een gek. Ze snauwt je helemaal af als je iets niet weet, denkt alleen maar aan zich zelf (als het regent neemt ze je alleen mee met de auto als ze zin heeft) en ze doet alleen vriendelijk als ze je nodig heeft. Het is nu zelfs zo erg dat ik in 3 vmbo dit jaar al een aantal keer flinke problemen door haar heb gehad omdat wij altijd zo luidruchtig zijn en niet met de les bezig enzo, ik wil haar niet alle schuld geven (ook al geeft ze mij wel altijd overal de schuld van) maar als ik niet naast haar zou zitten zou ik veel minder last hebben van boze docenten etc.

Nu heb ik al geporbeerd haar te negeren enzo, maar dan gaat ze een heel drama houden van ja ik moest huilen toen ik thuis kwam want je negeerd me enzo.. en zodra ik dan zeg dat er niks is gaat ze weer verder..

Ik ben ten einde raad, vrienden waar ik mee omga gaan ook gwoon met haar om en ik kan er wel met hun over praten en soms helpen ze wel maar ik weet het zelf ook allemaal niet meer.

"Hey ik bel je even om te zeggen dat ik niet meer graag heb in mijn leven, je bent een beetje te twisted in je hoofd, Het beste nog in je verdere leven en veel succes, bye! x "
Oud 22-08-2008, 08:07
Verwijderd
Zeg haar eerlijk wat je van haar gedrag vindt en dat je er niet meer tegen kan.

Je maakt een grote fout door te zeggen "dat er niks is", je moet haar juist confronteren.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 15:09
cenerentola
cenerentola is offline
je moet er natuurlijk wel wat van zeggen, anders blijft ze doorgaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten