![]() |
|
Ik ben op zoek naar goede tot uitstekende roadmovies of films waar mensen op reis gaan naar een vreemd land. Ik ken er zelf niet heel erg veel, maar hier toch een paar films die ik heel erg mooi/goed vond zodat je ongeveer weet wat mijn smaak is:
Im Juli Little Miss Sunshine Lost in Translation Y tu mamá también En in mindere mate ook Sideways en het einde van Elizabethtown (ja er was veel mis met die film maar het roadtrip stukje vond ik toch goed). Ik zoek dus films met zo'n zelfde sfeer van zomaar ergens heen gaan, vage omschrijving misschien maar weet iemand nog meer titels? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Central do Brasil
en Diarios de motocicleta Zelfde regisseur, beide mooie films. Weet niet of je ervan houdt, maar toch. ![]() |
![]() |
|
The Straight Story
Smultronstället Schultze gets the blues The Searchers Transamerica kan je ook nog bekijken. Maar die vond ik persoonlijk niet zo heel fantastisch. Paris, Texas is ook de moeite waard. Sullivan's Travels is echt fantastisch. En als we daar dan toch zijn: O Brother, where art thou? Kubrick's Lolita en Barry Lyndon kan je ook nog zien als roadmovies. Maargoed, die moet je sowieso zien, aangezien het twee van de drie beste werkjes van Kubrick zijn. ![]() Andrei Rublyov vind ik zelf erg goed, maar het zou zomaar kunnen dat dat niet je kopje thee is.
Laatst gewijzigd op 10-04-2007 om 14:09. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb van het weekend ook nog Red River gezien, en dat is ook nog een mooie. ![]()
Laatst gewijzigd op 10-04-2007 om 15:08. |
![]() |
|
Everything is Illuminated. Vond ik een erg mooie film en heeft ook heel veel komische momenten (redelijk in de stijl van Little Miss Sunshine eigenlijk). Over een jongeman (Elijah Wood) die in Oekraïne op zoek gaat naar de vrouw die zijn opa heeft gered in WOII. Absoluut de moeite waard
![]() Ik vond Transamerica trouwens wel een mooie film, maar hij is wel wat zoeitsappiger dan de films die verder genoemd zijn. Je moet er van houden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Bye-Bye Souirty is overigens ook een aanrader |
![]() |
|
|