Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2008, 22:39
zzzzzqqq
zzzzzqqq is offline
Kan iemand die momenteel geneeskunde in Nijmegen studeert mij vertellen hoeveel uren je gemiddeld per week aanwezig moet zijn en waar die uren dan uit bestaan (bijv. hoeveel van die uren college-uren zijn etc)? En is het zo dat je vijf dagen op de universiteit moet zijn of dat je bijv. maar vier dagen hoeft te komen maar dan wel wat meer uren per dag moet maken natuurlijk.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2008, 02:57
Verwijderd
Ik kan je verder niet helpen met je vraag, maar een vriend van me die geneeskunde studeert aan de UvA vertelde dat Nijmegen wat geneeskunde betreft een verouderd systeem heeft. Ik weet niet meer precies wat het was, maar elke universiteit heeft één of ander protocol dat om de acht jaar vernieuwd wordt. En de faculteit geneeskunde van Nijmegen is de enige in Nederland die nog met het oude protocol werkt, oid, waardoor die studie als minder 'goed' beschouwd wordt dan de studie geneeskunde aan andere universiteiten.

Dus als je geneeskunde wil gaan doen in Nijmegen is dit misschien het uitzoeken waard.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 00:00
Verwijderd
Van studenten in Nijmegen begrijp ik dat je óf heel weinig tijd aan de studie besteedt (relatief gezien, wel alle college-uren dus iets van 25 uur per week? + beetje leren, gokje), óf veel, en dan dus ook óf 6jes en 7s haalt, óf echt hoge cijfers. Iig ken ik genoeg mensen die met een uur of 30 per week wel rondkomen. Maar ook genoeg die echt wel alle voorgeschreven tijd (tenminste 40 uur per week, vaak meer) nodig hebben.

Er zijn wel relatief veel colleges, denk vaak wel minstens 4 dagen per week. Ligt wel aan het vak dat je hebt, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 15:31
June.
June. is offline
Citaat:
Ik kan je verder niet helpen met je vraag, maar een vriend van me die geneeskunde studeert aan de UvA vertelde dat Nijmegen wat geneeskunde betreft een verouderd systeem heeft. Ik weet niet meer precies wat het was, maar elke universiteit heeft één of ander protocol dat om de acht jaar vernieuwd wordt. En de faculteit geneeskunde van Nijmegen is de enige in Nederland die nog met het oude protocol werkt, oid, waardoor die studie als minder 'goed' beschouwd wordt dan de studie geneeskunde aan andere universiteiten.

Dus als je geneeskunde wil gaan doen in Nijmegen is dit misschien het uitzoeken waard.
Sorry hoor, maar dit is echt complete onzin wat je hier zegt. Het heeft ook gewoon een BaMa structuur, net als alle andere faculteiten.

En Nijmegen staat samen met Maastricht nog altijd bovenaan als het gaat om de studie Geneeskunde (zie onderzoek Elsevier).
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Sorry hoor, maar dit is echt complete onzin wat je hier zegt. Het heeft ook gewoon een BaMa structuur, net als alle andere faculteiten.

En Nijmegen staat samen met Maastricht nog altijd bovenaan als het gaat om de studie Geneeskunde (zie onderzoek Elsevier).
Ik denk dat dit ook niet zozeer om de BaMa structuur gaat (want dat is zo'n beetje overal nu wel ingevoerd) maar over het curriculum. Dat wordt eens in de zoveel jaar vernieuwd en het kan best zo zijn dat Nijmegen dat nog niet gedaan heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Kan iemand die momenteel geneeskunde in Nijmegen studeert mij vertellen hoeveel uren je gemiddeld per week aanwezig moet zijn en waar die uren dan uit bestaan (bijv. hoeveel van die uren college-uren zijn etc)? En is het zo dat je vijf dagen op de universiteit moet zijn of dat je bijv. maar vier dagen hoeft te komen maar dan wel wat meer uren per dag moet maken natuurlijk.

Alvast bedankt
Ik studeer daar ook niet, maar ik denk dat je bij geneeskunde redelijk wat contacturen kunt verwachten, vooral in de periodes dat je practica hebt (snijzaal enzo).
Er staat trouwens vast wel een (oud) rooster op de site van die opleiding, zodat je een beetje kunt inschatten hoeveel contacturen je gaat maken.
Hoeveel je daarnaast nog aan zelfstudie kwijt zal zijn verschilt per persoon.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 02:00
Verwijderd
Citaat:

Het woord 'curriculum' klinkt me wel bekend in de oren in combinatie met dit verhaal, dus volgens mij ging het inderdaad daar over.

Maar zoals ik al zei - ik studeer geen geneeskunde en ik weet er niks van. Mijn advies aan de TS was dan ook niet zozeer 'buh Nijmegen is kut' maar meer 'er was volgens een geneeskundestudent iets met Nijmegen dat verouderd was, misschien is het handig om daar meer over op te zoeken'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten