Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2008, 15:02
Nickson
Nickson is offline
Aan alle PS2-freaks

Ik zit met een klein probleempje.. Ik weet namelijk dat er een kabeltje bestaat dat het mogelijk maakt PS2-beelden "op te nemen" met je PC.
Ik heb alleen geen flauw idee hoe zoiets heet, dus kom ik er ook niet echt verder mee. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit zit? of is de PS2 alweer zó ver passé dat niemand het meer boeit? (Of kan het met het zelfde kabeltje ook op de PS3?)

Thanks
Oud 20-08-2008, 10:57
Koning
Koning is offline
Als je het wilt opnemen denk ik dat je een tv kaart nodig hebt. Zoek dan wel eentje uit met TV-in anders heb je er nog niet veel aan. Ik zou niet weten hoe het anders zou moeten. Mogelijk heeft de videokaart van je pc TV-in. Dat zou je dan nog eens uit moeten zoeken.
Oud 20-08-2008, 12:01
Verwijderd
Volgens mij maakt het geen verschil of je nu ps2 of gewone tv-beelden opneemt, dat gaat allebei op dezelfde manier. Dus gewoon een kabeltje naar de composites van je tv en videokaart, een opname-progje downloaden en hoppa.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 17:05
Rob
Rob is offline
Je hebt een video capture card nodig (WinTek en Pinnacle maken die dingen, bijvoorbeeld) als je enkel video wilt opnemen. De kabel wordt er bij geleverd en dat is een standaard RCA kabels of S-Video kabel.

Je card moet minimaal een TV in hebben (RCA of S-video, maar beide is misschien handiger), maar een TV out is ook wel aan te raden zodat je het videosignaal door kan sturen naar je TV zodat je niet op je monitor hoeft te gamen. Dat laatste geniet mijn voorkeur wanneer ik footage capture. Verder moet je er ook op letten dat je card het type videosignaal (PAL, NTSC, NTSC-J, etc.) en de frequentie van dat signaal (50Hz of 60Hz) van je PS2 ondersteunt, anders kan je card het signaal niet aan en heb je niets aan je opnamen.

Optioneel is de mogelijkheid tot het opnemen in raw AVI gewenst, zodat je zelf de video in volle kwaliteit kunt bewerken. Dit vind ik zelf heel prettig, maar er zijn ook capture devices zoals de DVC150 van Dazzle die on the fly compressie voor je doet. Zie maar wat je handig vindt.

Zelf heb ik een Pinnacle DC10 Plus in mijn PC zitten en die verricht goed werk. In de TV in gaat de gele RCA kabel van mijn PS2 en van de TV out naar de TV zit ook een RCA kabel om het signaal door te sturen en ik capture mijn footage met behulp van de Pinnacle drivers en VirtualDub.
Het opnemen van geluid doe ik via de line-in van mijn PC. Hoe ik dat deed, kan je in de laatste paragraaf zien omdat je niet default de witte en rode RCA jacks in je PC kan pluggen.

Zolang je console het inputformaat van je capture card ondersteunt, kan je van iedere console opnemen. Mijn card is zeker al 10 jaar oud maar hij kan prima Wii, Gamecube, NES, PS2 en andere footage opnemen.

Let wel dat het opnemen van audio lastiger is omdat je PC niet native de witte en rode RCA plugs ondersteunt. Er zijn apparaten die een volledige set RCA kabels als input en output kunnen hebben zodat je alles kan opnemen. Een alternatief is het aanpassen van je PS2 audio jacks door deze er af te halen, de kabels samen te voegen en een 3.5mm jack er op te solderen zodat 'ie in je line in kan.
Oud 22-08-2008, 22:22
Verwijderd
Of gewoon een DVD recorder aan je tv en je ps2 en dan opnemen en dan die dvd in je pc etc. Misschien its omslachtiger wel .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten