Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2008, 20:17
Cartman88
Cartman88 is offline
Hoi,

in september begin ik met de studie nederlands recht op de erasmus universiteit in rotterdam. Ik weet nog niet welke boeken ik nodig heb, maar het schijnt dat dat wordt gemeld bij het eerste college. Het is volgens de site van de faculteit wel noodzakelijk om over een wetbundel te beschikken. De meest gebruikte bundels zouden die van Kluwer en Vermande zijn. Nu is mijn vraag of het wat uitmaakt welke druk je koopt. De nieuwste druk, die van het jaar 2008/2009, kost ongeveer 48 euro, dat is best wel duur. Vandaar dat ik me afvraag of je ook een wetboek van het jaar 2007/2008 mag kopen.
Is dit trouwens de juiste bundel:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...2&Section=BOOK

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2008, 20:37
Verwijderd
Studieboeken zijn duur, wen daar maar alvast aan. Als je denkt dat 48 euro veel is ben je duidelijk een newbie.

Voorts zou ik gewoon het nieuwste wetboek kopen, er kunnen altijd kleine dingetjes veranderd zijn en je zou maar net dat artikel nodig hebben dat veranderd is.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2008, 21:07
fractuur
fractuur is offline
48 euro is niets voor een standaardwerk wat je waarschijnlijk nog heel veel nodig zal hebben. De nieuwste druk is handig omdat de docenten er ook mee werken, wanneer in hoorcollege, Blackboard oid een citaat wordt vermeld is dat waarschijnlijk uit de nieuwste druk.
Oud 12-08-2008, 21:25
Verwijderd
Je gaat 't als het goed is nog veel en lang gebruiken, dus de nieuwste druk is dan niet overbodig. Sowieso valt 50 euro best mee, misschien krijg je via de studievereniging zelfs nog korting.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 11:04
Verwijderd
je moet ze elk jaar opnieuw kopen dus aan de druk van 2007-2008 heb je niks
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 15:26
Cartman88
Cartman88 is offline
Weet iemand misschien welke beter/handiger is? Die van Kluwer of van Vermande?

Kluwer: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...2&Section=BOOK

Vermande: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...4&Section=BOOK
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Weet iemand misschien welke beter/handiger is? Die van Kluwer of van Vermande?

Kluwer: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...2&Section=BOOK

Vermande: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...4&Section=BOOK
Mijn rechten vriendinnetje zei dat Vermande fijner was maar er moet gewoon even iemand reageren die daadwerkelijk rechten doet om je meer informatie te geven
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 15:56
Verwijderd
Bij ons (op de RUG) is de Kluwer het populairst, die heb ik zelf ook al drie jaar en ik ben er tevreden mee, maar ik heb nog nooit met Vermande gewerkt. Als je eenmaal hebt geleerd hoe je dingen op moet zoeken en hoe de bundel in elkaar steekt maakt het dus niks uit. Het is wel handig om te kiezen wat de meerderheid heeft, want ze zijn beiden anders in opbouw enzo, en dan werkt het dus wel wat lastiger als je de enige Vermande tussen allemaal Kluwers bent in je werkgroep.
Het is op zich wel te doen om met een bundel te werken van het vorige jaar, die is meestal nl nog meer dan 99% hetzelfde, maar je zal maar net pech hebben met een artikeltje dat wel veranderd is.. vooral in het eerste jaar zou ik gewoon de nieuwste aanschaffen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 17:02
Femic
Femic is offline
Volgens mij maakt 't niet zoveel uit, Kluwer of Vermande. Heb zelf altijd met Kluwer gewerkt en vind die ook fijn. En omdat de meerderheid Kluwer gebruikt, is dat wel handig, als je in 't begin nog niet zo snel bent met wetten opzoeken, kun je altijd vragen op welke bladzijde je moet zijn.
En gewoon de nieuwste aanschaffen ja, sommige dingen veranderen zo snel. Ik weet bijv. dat er in titel 7.17 van 't BW alweer allerlei wijzigingen zijn geweest sinds de 2007/2008 uitgave. Nou zul je die in je 1e jaar waarsch niet gebruiken, maar het zal ongetwijfeld voor veel andere wetten gelden. En je zult maar net ergens een oud artikel gebruiken.
Oud 14-08-2008, 19:12
Cartman88
Cartman88 is offline
Weet iemand toevallig welke wetbundel vooral wordt gebruikt op de Erasmus Universiteit Rotterdam?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 12:32
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Weet iemand toevallig welke wetbundel vooral wordt gebruikt op de Erasmus Universiteit Rotterdam?
Kluwer zie ik absoluut het meeste in Rotterdam
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 01:55
LB06
LB06 is offline
€50 is niet zoveel hoor. Reken er maar op dat dat de prijs is die je gemiddeld voor een boek zal gaan betalen (excl evt. kortingen).

Kluwer wordt over het algemeen het meest gebruikt. Overigens maakt een druk van 1 jaar oud niet zoveel uit, maar langer zou ik ze toch echt niet "recyclen".
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten