Advertentie | |
|
![]() |
|
heej,
moet je anders ff een mailtje na jnieuwelaar sturen die zit op het cios! (of moch ik dat niet zeggen jeroen??) ik heb zelf ook toelatingsexamen gedaan voorhet cios maar ben niet aangenomen, wat de opleiding inhoud is veel sport denk maar aan ,dans, spel, zwemmen enz enz dan krijg je ook nog veel over het menselijk lichaam, EHBO, Anotomie, Fysiologie en dan krijg je ook nog lessen over hoe je iemand moet trainen.... waneer wou je na het cios gaan? wat de toelatingsexamens zijn allemaal al voorbij of gaje pas volgend jaar? het cios is eem mbo opleiding, maar heel veel mensen die van het cios afkomen gaan dan door met de studie, zo gaan er een heleboel naar het ALO (academie voor lichamelijke opvoeding) en er gaan er ook veel fhysiotherapie doen (wat ik dus zou gaan doen). ik hoop dat je er wat aan hebt anders moet je maar eens een mailtje na die jongen sturen... groetjes monique
||
![]() |
Citaat:
Op het CIOS leer je lesgeven in de sport aan allerlei groepen, behalve op scholen, omdat het geen HBO is. Hoewel het een MBO is zou ik goed bij jezelf nagaan of je de opleiding aankunt. Je moet soms 6 uur achter elkaar intensief sporten en daarna wordt van je verwacht dat je nog 2 uur geconcentreerd in de les kunt zitten. Geen easy deal dus, aangezien er regelmatig mensen in slaap vallen ![]() Maar goed ik zit er dus, wat wil je erover weten? Dan kan ik je wat specifiekere info geven. Het verschilt ook nogal waar je de opleiding gaat volgen namelijk.
||
![]() |
Citaat:
|
volgens mij leer je hoe het menselijk lichaam in elkaar zit, moet je Latijnse namen leren (weet niet meer precies waarvan), leer je dingen over blessures. Zoiets, ik weet het niet precies, maar ken vaag iemand die in september naar het cios gaat.
||
![]() |
Citaat:
Je leert over de omgang met mensen (verschillende groepen, enz), je krijgt een stuk maatschappijleer en veel trainingskunde (o.a. sportblessures, energiesystemen, training, kracht, lenigheid, uithoudingsvermogen, sportvoeding, enz). Wat ik op "lichaam en gezondheid" lul komt meestal vanuit dat vak. Hier leer je ook botten en spieren te zitten, waarvan je de NL en Latijnse benaming moet kennen. Trainingskunde is dan ook meteen het moeilijkste vak. Ook krijg je nog Nederlands en informatica, maar dat hoefde ik beiden niet te volgen omdat ik havo had gedaan. Het hoeft niet zo te zijn dat dit pakket voor ieder cios gelijk is.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Cios Sport en Beweging DarkRobo | 26 | 11-08-2007 00:36 | |
Studeren |
Hoe en wat over het CIOS (sportopleiding) bartvanlent | 4 | 07-10-2004 20:09 | |
Vrije tijd |
cios!!!!!!!! Verwijderd | 2 | 02-08-2002 11:30 | |
Algemene schoolzaken |
cios twijfelaarDH18 | 4 | 01-08-2002 19:53 | |
Algemene schoolzaken |
CIOS'rs? *Liesje* | 3 | 12-04-2002 01:10 | |
Algemene schoolzaken |
Cios Verwijderd | 3 | 28-01-2002 12:59 |