Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2008, 14:03
x_Liselotte
x_Liselotte is offline
Heey!

Ik mag geen suiker, melk en chocolade meer. En ik mag eigenlijk ook geen zoetstoffen. Dus ik heb net suikervrije stroopwafels geprobeerd, maar ik vond dat echt heel vies. Weet iemand een beetje lekkere suikervrije koekjes. Of iets anders wat een beetje lekker is als tussendoortje. Ik mag wel chips en nootjes enzo, maar dat soort dingen neem ik natuurlijk niet mee naar school. Het zou fijn zijn als ik ook iets lekkers heb voor in de pauze.

Liefs,
Liselotte
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 14:24
Lorelei
Lorelei is offline
Suikervrije chocolade is wel lekker maar ja.. als je andere bestandsdelen van chocola ook niet mag dan schiet dat niet erg op.

Ik ga er even over na denken.. ik heb een tijd suikervrij gegeten maar weet eigenlijk niet meer wat ik dan als "snoep" had.
Oud 21-08-2008, 14:32
AzN
AzN is offline
Bijna alle suikervrije producten zijn gezoet met zoetstoffen, volgens mij. Mag je wel bijv. honing en rietsuiker?

- Misschien lijkt 't je leuk om zelf cake of koekjes te bakken, dan heb je tenminste zelf in de hand wat je er allemaal in doet.
- Geen zoet, maar 'n hartig tussendoortje meenemen? Of nog beter; fruit en/of boterhammen .
Oud 21-08-2008, 15:21
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Bijna alle suikervrije producten zijn gezoet met zoetstoffen, volgens mij. Mag je wel bijv. honing en rietsuiker?

- Misschien lijkt 't je leuk om zelf cake of koekjes te bakken, dan heb je tenminste zelf in de hand wat je er allemaal in doet.
- Geen zoet, maar 'n hartig tussendoortje meenemen? Of nog beter; fruit en/of boterhammen .
GEEN RIETSUIKER!!! Hehehe Dat is echt zo vies Niet proberen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 16:43
Verwijderd
Ik heb ook ooit geen suiker mogen eten, en toen at ik veel van die kaasstengels en kaascrackers enzo.

Bij veel bakkers hebben ze ook suikervrije gebakjes enzo, wel vaak uit de diepvries maar best lekker.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 17:36
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
suikervrij duidt er vaak op dat er suikervervangers in zitten en die mag je als ik het goed begrijp ook niet. Ik zou zeggen, neem fruit mee, indien je wel fruitsuikers mag. als je geen chips en nootjes mee naar school neemt, waarom zou je dan wel koekjes meenemen? die zijn net zo ongezond.
Oud 21-08-2008, 17:41
Balance
Balance is offline
Een kennis van mij die geen suiker mag, neemt wel vaak nootjes mee. Die koopt zo'n grote zak met gemengde nootjes uit het zonnatura (ed.) vak en vult elke dag een klein tupperware doosje met wat nootjes.
Oud 21-08-2008, 18:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien dingen als van die pakjes 'breek'crackertjes, ontbijtkoek, rijstwafels, snack a jack's, fruit, komkommerschijfjes, cherry tomaatjes, oid? Weet niet of je ontbijtkoek mag?
Oud 21-08-2008, 18:56
Bloem
Bloem is offline
Rozijnen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 19:50
Verwijderd
Ga naar de eerste de beste grote supermarkt of de Jamin en je zult versteld staan. Natuurvoedingswinkels zijn nog beter.

Allerlei toastjes/crackertjes zijn prima geschikt als tussendoortje. Net als fruit. Ontbijtkoek (Cereal heeft suikervrije, in de meeste (alle?) normale merken zit suiker). Cereal heeft nog veel meer suikervrije dingen, dat zelfde geldt voor de Bron. Zonnatura heeft ook wel iets. Die drie merken verkopen de meeste supermarkten wel, alleen is het assortiment soms heel beperkt. In natuurvoedingswinkels hebben ze nog véééél meer van allerlei merken.

De Tuinen verkoopt trouwens ook wel het een en ander, waaronder suikervrije Sultana's (van een ander merk, maar met 'Sultana' weet iedereen tenminste wat je bedoeld ). Ik heb alleen geen idee of daar melk inzit of niet.

En anders zelf gaan bakken.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 20:43
x_Liselotte
x_Liselotte is offline
Iedereen bedankt voor de tips! Ik heb vandaag bananen, appels, worteltjes en druiven gekocht! Ik word vast hartstikke gezond! Ik ga volgende week opzoek naar andere dingen. Bakken is helaas geen mogelijkheid, want ik ben een ramp met dat soort dingen! Mijn zus zei net dat ze thuis lekkere suikervrije koekjes had!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 23:44
Verwijderd
mag je wel soya? er zijn best leuke dingen met soya te verzinnen namelijk.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Bakken is helaas geen mogelijkheid, want ik ben een ramp met dat soort dingen!
Oefening baart kunst.

En anders heb je vast wel een familielid of een zus die je er mee kan helpen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten