De fabrieksgarantie garandeert dat je een bepaalde periode probleemloos gebruik kunt maken van dat product. Als dat niet het geval is, dan is het product ondeugdelijk. Je hebt met de winkelier een koopovereenkomst, en hij is degene die jou een deugdelijk product had moeten leveren. De winkel kan jou niet doorverwijzen naar de fabrikant, maar moet zelf voor een oplossing (reparatie) zorgen. Hij kan dan op zijn beurt naar de fabrikant stappen voor de reparatie en de kosten, maar dat maakt voor jou niets uit.
In principe heb jij niets met de fabrikant te maken, omdat je een overeenkomst hebt met de winkelier, en niet met de fabrikant. De fabrikant zal je wel helpen als je contact opneemt, maar kan allemaal beperkingen stellen op de garantie (hij heeft immers geen verplichtingen tov jou). Je hebt dus kans dat je duurder uit bent als je het direct via asus regelt.
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_adv...ntie?WT.srch=1
Dit topic past trouwens beter op Werk Geld & Recht.