Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2008, 13:11
babbelientje
babbelientje is offline
ok, question;

-Mijn laptop valt nog net binnen de garantie van 2 jaar (Asus pick-up and return) dus ik wil hem nog even laten ŽoppoetsenŽ. (Het scherm raakt steeds verder los van het onderbord en het toetsenbord slijt erg..not very nice..)

Ik vraag mij af:
- Hoe maak ik een veilige backup van al mijn bestanden (en Žmijn favorietenŽetc), of moet ik mijn harde schijf gewoon niet meezenden?

- Hhoelang duurt een soortgelijke ŽoperatieŽ(ervaringen?) en zijn er mogelijkheden notebooks te huren oid? (Ik heb rechtstrees contact met Asus, kan dus geen laptop te leen krijgen bij de winkel waar ik deze kocht, denk ik.)

Wie heeft advies voor een 1ejaars student die wel een notebook nodig heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2008, 20:46
Sketch
Sketch is offline
Ik heb geen ervaring met asus, maar meestal duurt het gauw een maand voor je je computer terug hebt.
Je mag je laptop niet zelf openen, dan vervalt je garantie, dus je kunt je harde schijf niet niet meezenden.

Je kunt met verschillende programma's, waar ik geen voorbeelden van weet, maar google vast wel, back-ups maken op bijvoorbeeld een externe harde schijf. Je kunt ook alles handmatig kopiëren. Moet je wel een externe harde schijf hebben of lenen.

Notebooks huren heb ik nog nooit van gehoord. Is er een reden waarom je niet via de winkel laat repareren? Wanneer je 'm bij de winkel af geeft zijn zij verantwoordelijk voor bijvoorbeeld kwijtraken of beschadigingen bij de post. En dan kun je inderdaad misschien iets regelen om te lenen, hoewel dat volgens mij nooit wordt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 19:01
babbelientje
babbelientje is offline
Nee, de garantie verloopt via Asus- niet via Zercom.nl (Lijkt mij.) Heb rechtstreeks contact met de fabrikant dus. Zercom gaf aan geen leenapparaten op voorraad te hebben ook
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 23:14
Sketch
Sketch is offline
De fabrieksgarantie garandeert dat je een bepaalde periode probleemloos gebruik kunt maken van dat product. Als dat niet het geval is, dan is het product ondeugdelijk. Je hebt met de winkelier een koopovereenkomst, en hij is degene die jou een deugdelijk product had moeten leveren. De winkel kan jou niet doorverwijzen naar de fabrikant, maar moet zelf voor een oplossing (reparatie) zorgen. Hij kan dan op zijn beurt naar de fabrikant stappen voor de reparatie en de kosten, maar dat maakt voor jou niets uit.

In principe heb jij niets met de fabrikant te maken, omdat je een overeenkomst hebt met de winkelier, en niet met de fabrikant. De fabrikant zal je wel helpen als je contact opneemt, maar kan allemaal beperkingen stellen op de garantie (hij heeft immers geen verplichtingen tov jou). Je hebt dus kans dat je duurder uit bent als je het direct via asus regelt.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_adv...ntie?WT.srch=1

Dit topic past trouwens beter op Werk Geld & Recht.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 15:38
Gunkan
Gunkan is offline
Je hebt het zelf al helemaal goed door: maak een backup van je hele harde schijf. Ik ben al lang blij dat je d'r aan denkt Koop voor een paar tientjes een externe schijf en gebruik bijvoorbeeld Norton Ghost of iets vergelijkbaars om de kopie te maken.

En je kan inderdaad laptops huren voor de tijd dat je lappie weg is. Kender-Thijssen zou je eens kunnen bellen. Vul "laptop huren" op Google in en je wordt doodgegooid met aanbiedingen.

Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten