Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2007, 14:28
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Een game die wel een topic waard is m.i.

Aanvankelijk was ik wat sceptisch richting CoD4, het leek zijn oude gameplay te verliezen (die juist zo geliefd was) en een mix te worden tussen Battlefield 2 en Counter Strike.

Toch ben ik verschrikkelijk gecharmeerd van het spel. Zowel de single- als multiplayer is fantastisch. Vrijdag heb ik het spel gekocht, en de single-player allereerst geprobeerd. De missies zijn vrij liniear, maar ondanks dat voelde het vrij intens aan. Neem nu de 2e missie; je 'rappelt' vanuit een helikopter op een schip wat op zee vaart. Tijdens je 'tocht' voel je gewoon de deining. En als het schip dan eenmaal zinkende is, weet je niet wat je overkomt, geweldig!

De sniper-missies die op een gegeven moment volgen zijn ook ontzettend tof. Zo lig je in een flatgebouw ergens in een kamer met een opgestelde sniper te wachten totdat je de kans krijgt om je target te elimineren. De kogel die een afstand van circa 1 km moet vliegen, is onderhevig aan windsnelheid e.d. Ook dat voelt gewoon top aan. De missie die ervoor plaats heeft gevonden is overigens ook de moeite waard.

Nadeel is alleen dat je je teamgenoten soms moet zoeken, missies zijn soms vrij verwarrend, maar verder…!

De multiplayer stijgt helemaal ver boven mijn verwachting uit. Ik was in eerste instantie niet echt blij met het feit dat er een ranking-systeem in zat, maar nu ik het zo heb gezien waardeer ik het des te meer. Wel hadden ze het wat moeilijker moeten maken om de hoogste rank (55) te halen, met een uur of 50 zit je daar wel aan. Verder heb je perks, soort abilities. Neem bijvoorbeeld de perk ‘Last Stand’; na neergeschoten te zijn trek je automatisch je pistool en kun je navuren op de vijand. Zeker prettig in Close Combat. Alleen gaat die vlieger niet op wanneer je bent geveld door een headshot bijv.

Ook kun je naarmate je verder rankt je wapen Classes specificeren. Ideaal. Zo kun je een Silencer op je gun zetten (wat alleen weer nadelig is voor de impact), een betere crosshair kiezen en een grenade launcher op je M4 plaatsen.

Kortom; de moeite waard.
Oud 12-11-2007, 17:14
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
cnv

Laatst gewijzigd op 12-11-2007 om 17:21.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 17:37
Riazor
Riazor is offline
Rank 55 ben je in een goede 20 uur. Althans, ik was rank 55 in 19 uurtjes.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 18:27
Teddiebeer
Teddiebeer is offline
COD4 is echt DE GAME, zooo supermooie graphics...!
Kweet alleen niet of mp wat is amarja dat hoor ik wel van de msnen hier!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 19:46
All Out Of Love
Citaat:
lol
Oud 12-11-2007, 21:59
Riazor
Riazor is offline
Je koopt games voor de MP als er een goede MP op zit, fuck die SP ;/
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 21:59
Fingon
Fingon is offline
Idd mooie game, ik heb hem voor de X360, en zeer vet op mn LCD scherm.
Die eerste sniper missie is echt geweldige, de beste missie in alle games die ik gespeeld heb, heerlijk stealthen.
En de multi is ook geweldig, maar je bent idd snel lvl 55, ik ben nu bijna 38 en heb er ongeveer 10 uur op zitten, en hoe hoger hoe betere wapens, dus hoe meer kills (P-90 anyone)
Die P-90 ownt mijn MP-5 de helft van de tijd, dus zodra ik die heb pown ik nog harder .
Oud 13-11-2007, 11:10
Koning
Koning is offline
Citaat:
Is dit een grap?

En op wat voor pc's draaien mensen deze game een beetje?
Oud 13-11-2007, 11:22
Verwijderd
Mja, op mijn pc draait ie wel lekker. Heb 'm nog niet mp kunnen proberen ivm het niet hebben van een licentie (het wachten is op stufi ).

In hoofdlijnen:
E6600 @ 3,4Ghz
2GB PC6400
XFX 8800GTX
Vista HP
Instellingen: 16x12, 8x CSAA, 16x AF. Best te doen alhoewel de AA voor online spellen wellicht wat omlaag moet
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 13:27
CaptainCaveman
Merk je het qua fps als je AA op 2x zet bijv.?

Op mijn PC draait 'ie ook leuk;

Intel D 2,7 Ghz
1536 MB RAM
ATI 1950 PRO
Windows XP
Oud 13-11-2007, 18:23
freakinaround
freakinaround is offline
Ik heb m op de DS.

crapgrahpics, maar hij is wel leuk Besturing werkt fijn.
Oud 13-11-2007, 19:41
Verwijderd
Al uitgespeeld, beetje snel, maarja. Multiplayer, meh daar waag ik me niet aan.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 19:41
Teddiebeer
Teddiebeer is offline
I love deze COD 4!
Beste graphics, goede gameplay en zeer vette wapens =D
Ben hem nu aan het downloaden en ben ook al tijdje aangemeld op CharlieOscarDelta.com
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Ik heb m op de DS.

crapgrahpics, maar hij is wel leuk Besturing werkt fijn.
voor de DS vind ik het best te doen qua graphics anders
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 12:23
Perception
Perception is offline
Klinkt wel aardig nu ikhet zo lees, alleen jammer dat ik hem net heb gedelete.
Oud 14-11-2007, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Merk je het qua fps als je AA op 2x zet bijv.?

Op mijn PC draait 'ie ook leuk;

Intel D 2,7 Ghz
1536 MB RAM
ATI 1950 PRO
Windows XP
Ik merk het al als ik het van CSAA naar MSAA zet. Draai overigens niet met de nieuwste drivers waar een nieuwe AA modus in zit die betere prestaties en IQ zou geven. Dat ga ik dus eerst testen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 17:15
CaptainCaveman
Citaat:
Al uitgespeeld, beetje snel, maarja. Multiplayer, meh daar waag ik me niet aan.
Voor de single-player moet je deze game niet proberen. En hoe vet de single-player is, de multi-player is even/danwel vetter.
Oud 15-11-2007, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Voor de single-player moet je deze game niet proberen. En hoe vet de single-player is, de multi-player is even/danwel vetter.
Daar zijn de meningen over verdeeld Niets leuker dan CoD 1 MP. imo.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 09:55
CaptainCaveman
True En UO.
Oud 16-11-2007, 20:18
Stephen91
Stephen91 is offline
Ze hebben het ook voor de ds gereleased, met weinig succes..
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 00:23
Koning
Koning is offline
Citaat:
Ze hebben het ook voor de ds gereleased, met weinig succes..
Hoezo, hebben ze het niet gereleased dan?
Oud 17-11-2007, 16:22
Verwijderd
Overhypte game.

Bagger verhaal (het nationalisme druipt ervan af) en de game helpt zichzelf om zeep door de domme triggers (blaas het kanon op en dan pas stopt de oneindige stroom tegenstanders met spawnen), de slechte AI waarbij je eerder doodgaat door de altijd perfect gegooide granaten en de onbeperkte hoeveelheid RPG's in plaats van kogels. Je teammates doen het wel aardig maar ook die verplaatsen pas naar een nieuw stuk level als jij over die specifieke steen (lijn = trigger) gelopen bent. De wapens zien er leuk uit maar klinken eerder als paintballgeweren dan als modernoorlogstuig en om nu één wapen te hebben dat op en neer beweegt is ook nogal raar. Het geluid is wel aardig en in ieder geval beter dan het geluid van Medal of Honor: Airborne waarbij het leuk of het orkest zelf aan het huilen was tijdens het spelen van hun overdramatische muziek.

Daarnaast is het, zoals te verwachten valt bij Call of Duty, singleplayergedeelte weer erg kort (maar aardig intens). Multiplayer is wel grappig maar waarom met er zo'n 'unlock' systeem inzitten? En ook de granate-launcher kunnen we plaatsen op de lijst van 'grootste n00bwapens' in games.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 16:33
Riazor
Riazor is offline
Unranked servers met CB instellingen ftw.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 18:26
All Out Of Love
Citaat:
Overhypte game.

Bagger verhaal (het nationalisme druipt ervan af) en de game helpt zichzelf om zeep door de domme triggers (blaas het kanon op en dan pas stopt de oneindige stroom tegenstanders met spawnen), de slechte AI waarbij je eerder doodgaat door de altijd perfect gegooide granaten en de onbeperkte hoeveelheid RPG's in plaats van kogels. Je teammates doen het wel aardig maar ook die verplaatsen pas naar een nieuw stuk level als jij over die specifieke steen (lijn = trigger) gelopen bent. De wapens zien er leuk uit maar klinken eerder als paintballgeweren dan als modernoorlogstuig en om nu één wapen te hebben dat op en neer beweegt is ook nogal raar. Het geluid is wel aardig en in ieder geval beter dan het geluid van Medal of Honor: Airborne waarbij het leuk of het orkest zelf aan het huilen was tijdens het spelen van hun overdramatische muziek.

Daarnaast is het, zoals te verwachten valt bij Call of Duty, singleplayergedeelte weer erg kort (maar aardig intens). Multiplayer is wel grappig maar waarom met er zo'n 'unlock' systeem inzitten? En ook de granate-launcher kunnen we plaatsen op de lijst van 'grootste n00bwapens' in games.

true
Oud 17-11-2007, 21:33
Koning
Koning is offline
Citaat:
Overhypte game.

Ik ben het niet helemaal met je eens, uiteraard drupt het nationalisme er af, dat mag toch ook wel? Ik mag hopen dat als Oranje straks voetbalt ze ook een gevoel van nationalisme bij zich dragen. Het lijkt me dat dat in dit soort gevallen ook speelt, je zit in een vreemd land met alleen mensen die jij kent en je kent alleen je eigen cultuur, lijkt me niet zo vreemd en om nou te zeggen dat het er van af druipt.

Wat je zegt over dat de game scripted is kan ik uiteraard niet met je oneens zijn maar ik vind dat persoonlijk geen minpunt, doordat de maker triggers gebruiken in plaats van een ingewikkelder systeem hebben ze meer ruimte gehad om het wat cinematischer en grootser op te zetten.

Wat de wapens betreft ben ik ook met je eens maar dit vind ik absoluut niet storend.
Oud 18-11-2007, 02:53
CaptainCaveman
Citaat:
Overhypte game.
Intens is het zeker.

Realisme is soms vrij ver te zoeken, maar is dat een vereiste? Voor mij niet, ik beleef aan de multi-player dan ook zeer veel plezier.
Oud 18-11-2007, 08:33
Verwijderd
@ Koning: enig nationalisme is natuurlijk niet erg maar ik zou het persoonlijk beter als er een wat beter verhaal in zou zitten; dat werkt sowieso sfeerverhogend in mijn ogen dan het verhaal wat er nu is.

Triggers hoeven niet vervelend te zijn; ik vind de Half-Life serie of bijvoorbeeld BioShock horen tot de beste shooters ooit gemaakt maar beide zijn ook lineair. Hetgeen ik mij aan stoor is dat de triggers nu een soort van excuus zijn geworden om een oneindige 'spawn' van tegenstanders aan te laten rukken en dat is hetgeen waar ik mij aan stoor maar ik kan er in komen als je het niet erg vind; het ligt gewoon aan ieder voor zichzelf hoe hij over bepaalde game aspecten denkt.

Het geluid van de wapens vind ik zelf wel jammer; men heeft bij Activision genoeg geld dus een degelijk wapengeluid lijkt mij nu niet echt moeilijk voor elkaar te krijgen.

@ CaptainCaveman: realisme hoeft niet het hoofdtij te vieren maar nu is het redelijk lachwekkend met een enorme stroom van tegenstanders, een nationalistisch verhaaltje en een matige AI.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 12:41
Teddiebeer
Teddiebeer is offline
Ik heb ff vraagje, ik heb vrijdag met Vista, gewoon Cod4 gespeeld alleen nu heb ik Xp er weer opgezet en nu werktie niet meer
Hij geeft elke keer de foutmelding dat hij een of ander file niet kan lezenn??

''Fastfile for zone 'ui' is corrupt or unreadable.''

Heeft iemand hier misshcien antwoord op want ik heb alles al geprobeerd
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 13:25
Verwijderd
pwnd by vista
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 13:57
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Intens is het zeker.

Realisme is soms vrij ver te zoeken, maar is dat een vereiste? Voor mij niet, ik beleef aan de multi-player dan ook zeer veel plezier.
Speel eens de hardcore versie, dat is vele malen realistischer dan de arcade versie. Ik speel dan ook veel liever hardcore, maar de meeste servers zijn arcade. En ach, na een paar uur schiet je net zo makkelijk iemand dood op een arcade server als in een hardcore server.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 16:17
All Out Of Love
Citaat:
Ik heb ff vraagje, ik heb vrijdag met Vista, gewoon Cod4 gespeeld alleen nu heb ik Xp er weer opgezet en nu werktie niet meer
Hij geeft elke keer de foutmelding dat hij een of ander file niet kan lezenn??

''Fastfile for zone 'ui' is corrupt or unreadable.''

Heeft iemand hier misshcien antwoord op want ik heb alles al geprobeerd
Wanneer je van os veranderd werken spelen niet meer nee. Dan moet je ze opnieuw instaleren
Oud 18-11-2007, 22:57
CaptainCaveman
Citaat:
@ CaptainCaveman: realisme hoeft niet het hoofdtij te vieren maar nu is het redelijk lachwekkend met een enorme stroom van tegenstanders, een nationalistisch verhaaltje en een matige AI.
Nationalistisch verhaal? Er zit in ieder geval een verhaal in (wat m.i. nog redelijk in elkaar zit ook, diepgang is een ander verhaal). Het is geen RPG o.i.d. en daarbij; het borduurt voort op de eerdere delen. Alleen maar aan te juichen.
Oud 19-11-2007, 14:47
Verwijderd
Persoonlijk had ik liever WO II; het verhaal vind ik simpel slecht. Liever een waargebeurd geheel zonder echt 'verhaal' erin (zoals in CoD 1 en CoD 2) dan een slap nietszeggend verhaaltje; mij helpt het in ieder geval niet om in de sfeer van de game te komen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 21:13
Verwijderd
Ook in Cod1/2 zat echt wel een verhaal en verwijzingen naar belangrijke gebeurtenissen in het verleden (Carentan bijv.).
Ben het wel met je eens dat dit futuristische niet bepaald je-van-het is.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 05:46
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Call of Duty 4 is dan ook veel meer gericht op de eSports, en dat merk je wel aan de online modes. Ik vind het dus een hele vooruitgang, maar ik denk dat je daarvoor in de eSports moet spelen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 12:48
Fingon
Fingon is offline
Heeft iemand de nieuwe maps al?
Ik ga ze vanmiddag halen, die grote snipermap lijkt me zeker wel vet, ik weet het alleen niet zo met die remake van Carentan(?)
Oud 08-04-2008, 20:18
Verwijderd
Heb de SP van deze game ook eens geprobeerd, wel aardig spel behalve dan dat het plot zoals al gezegd echt waardeloos is. Maar misschien dat ze geld hebben gekregen van het Amerikaanse ministerie van Defensie, dan zou ik het wel begrijpen.

Ik was duidelijk te overmoedig wat mijn fps skills betreft, ik speel nu op difficulty drie maar kom absoluut niet voorbij die missie waar je moet snipen en er 3 choppers + nog wat mannetjes aan komen stormen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 09:06
Fingon
Fingon is offline
die missie waar je weg moet of dat je er naartoe moet?
Daar heb ik ook lang over gedaan, dat is gewoon rennen en hopen dat je t haalt. :/
Oud 09-04-2008, 12:34
Verwijderd
Citaat:
die missie waar je weg moet of dat je er naartoe moet?
Daar heb ik ook lang over gedaan, dat is gewoon rennen en hopen dat je t haalt. :/
Nee, die missie waarbij je juist stil moet liggen. Ik heb 'm maar op easy gezet en 'm zo gehaald.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 13:03
heggggje
heggggje is offline
ik vond de missies wel leuk, alleen die sjappies die je helpen gaan zo vaak in de weg staan als je schiet, dat je ze dood en dan lvl weer overnieuw mag doen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 09:59
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Nee, die missie waarbij je juist stil moet liggen. Ik heb 'm maar op easy gezet en 'm zo gehaald.
Oh die was echt makkelijk
En i vond hem zeker de beste FPS missie die ik ooit gespeeld heb, zo veel beter, en eindelijk eens wat anders dan standaard erdoor raggen.
Oud 27-06-2008, 10:30
horoblast
horoblast is offline
Hey kan iemand me helpen??
Ik heb COD4 gekocht en firewall enzo aangepast maar kan steeds nog altijd niet multiplayer spelen. Iemand misschien wat tips? Als ik nog geen patches heb gedownload dan blijft hij steeds op: 'Recieving from the Master Server...'
Pls help, singleplayer is te easy voor me en ik wil ook wel mutliplayer PLS HELP thx! 'quote' hier of stuur mailtje naar mijn account ofzo thx alvast !!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 10:51
Koning
Koning is offline
Maar hoezo heb je dan nog geen patches gedownload? En je kunt je firewall er net zo goed afgooien, als je niet eens weet hoe het werkt is dat net zo'n risico. Firewalls zijn voor mensen van 50.
Oud 27-06-2008, 11:18
Q
Q is offline
Citaat:
Maar hoezo heb je dan nog geen patches gedownload? En je kunt je firewall er net zo goed afgooien, als je niet eens weet hoe het werkt is dat net zo'n risico. Firewalls zijn voor mensen van 50.
Ik zou niet adviseren om de firewall uit te zetten.

Installeer eerst de patches.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 13:15
horoblast
horoblast is offline
patches 1.3 en 1.4 zijn gedownload wat nu??
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 14:33
horoblast
horoblast is offline
kk heb nu alle patches; 1.1 : 1.2 : 1.3 : 1.4 : 1.4-1.5 MP : 1.6 MAAR LUKT NOG STEEDS NIET ??!! nog tips ofzo?? ik wil echt niet alleen singleplayer spele...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 14:40
Verwijderd
Probeer eens server te listen met andere programma's zoals xfire of all seeing eye.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 15:02
Q
Q is offline
Oja heb je ook punkbuster geinstalleerd? Kan je wel multiplayer games zien? Of zie je alleen die melding. Zit je ook bij "internet" te zoeken in plaats van "Local" oid?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2008, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Hey kan iemand me helpen??
Ik heb COD4 gekocht en firewall enzo aangepast maar kan steeds nog altijd niet multiplayer spelen. Iemand misschien wat tips? Als ik nog geen patches heb gedownload dan blijft hij steeds op: 'Recieving from the Master Server...'
Pls help, singleplayer is te easy voor me en ik wil ook wel mutliplayer PLS HELP thx! 'quote' hier of stuur mailtje naar mijn account ofzo thx alvast !!
Wat meer info zou fijn zijn over je situatie en de problemen. Nu kan het nog van alles zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 12:46
dickspr
dickspr is offline
heeeey, ik wil een pc kopen.
weet iemand of call of duty 4 op deze pc goed draait:
Grafische kaart: GeForce 8400 MGS
Grafische kaart geheugen in MB: 256
Processor: intel T5750
ajb help mij
Met citaat reageren
Advertentie