Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2008, 15:14
Haailoos
Haailoos is offline
Haalooo,

Ik zit nu in havo 5 en de school is net 1 dag begonnen.
Ik zit in Tilburg op school en kom ergens anders vandaan, waardoor ik minstens anderhalf uur heen en weer moet reizen, dus totaal meer dan 3 uur.
Ik ben naar deze school gekomen voor een bepaald vak, waar deze school extra aandacht aan besteed.
Helaas heb ik vorig jaar al gemerkt dat dit vak echt beneden alle peil is, en ik had er toen al spijt van dat ik naar deze school was gekomen.
De busreizen zijn echt ontzettend vermoeiend en aangezien ik niet zo veel meer interesse heb in dat speciale vak, kan ik beter naar een havo gaan die dichtbij is.
Daar komt nog eens bij dat ik een rooster heb met 8 tussenuren, en ik zit 4 x tot het 8e uur op school.
Ik weet alleen niet of je in havo 5 nog van school kan switchen. Ik hoop echt dat dit kan, want ik wil niet weer een heel schooljaar mezelf uitputten, terwijl dat helemaal niet hoeft.

Kan iemand mij helpen ?

GroetJes mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2008, 15:19
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Je kunt misschien na je eerste periode (als je je eerste rapport hebt ontvangen) van school switchen. Dan heb je tenminste 1 periode afgemaakt.
Oud 26-08-2008, 15:39
Verwijderd
Volgens mij verschilt dit per school...

Als je wilt switchen zou ik het juist zo snel mogelijk doen en niet pas na blok 1 (volgens mij verschilt het ook per scholen wanneer ze welke lesstof behandelen en hoe later je switched, hoe groter de kans is dat je dingen dubbel en/of niet krijgt).

Neem contact op met de school waar je naar toe zou willen. Leg je situatie uit en vraag wat de mogelijkheden zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 02:41
m!ke
m!ke is offline
Heb soortgelijke situatie meegemaakt (School die erg ver weg was/moeilijk te bereiken).
Moest om 6 uur opstaan, bus om 6:50 naar stad, dan was ik daar om 7:20, 20 minuten wachten op de bus naar school omdat ik dan net die andere had gemist kwam ik alsnog te laat.

School was gedaan om 15:50 en was pas om 6 uur thuis..
Ik weet dat dit een verschrikkelijke sleur is en een grote vergissing, doe niet zoals ik en skip gewoon een paar dagen school en ga wanner je zin hebt want daardoor verspeel je een volledig jaar van je leven ( Zoals ik, nu alleen begint school pas binnen 4 dagen )

Dé grote foute die ik heb gemaakt is te laat van school switchen, doe het zo snel mogelijk! dan kun je
1. Beter hechten in een klasgroep
2. Je schoolresultaten terug ophalen ( Door de stress van elke dag 3 uur te reizen gaat dat behoorlijk naar beneden )
3. Nu is het nog administratief makkelijk om te switchen, anders moet je wachten tot de volgende vakantieperiode. ( Maar, daartegen was ik een wrak )

Goodluck
Reageren

Regels voor berichten