Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind de winter verschrikkelijk want het is veel te koud voor mij. En ik vind ook dat er maar weinig mensen rekening houden met mensen die het koud hebben, zoals in het ov en plekken waar je moet wachten. En dat het donker is 's morgens als je op staat dat haat ik ook. Niet dat ik zo'n enorme zomerfan ben, maar alles is beter dan dood gaan van de kou.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben niet bepaald fan van de winter, maar vooral niet van de Nederlandse winter. Kou vind ik nog niet eens zo'n groot probleem (ik moet er zelfs maar eens aan gaan wennen, aangezien het in Zweden nog een stuk kouder gaat zijn), maar de donkere dagen en vooral de vochtigheid wel. Van te weinig zonlicht wordt ik enigszins depressief, van vochtige kou krijg ik last van mijn gewrichten.
Sneeuw is wel leuk en mooi, op zich, maar dat is er in Nederland haast nooit dus ja... Schaatsen kan ik voor geen meter dus daar hoeft het ook niet voor. En zomerkleren zijn leuker dan winterkleren, dus ook in dat opzicht heb ik liever warm weer. |
![]() |
|
![]() |
Waarom staat 'bijna' tussen haakjes?
Als de zomer voorbij is, vind ik dat eerst jammer, maar als ik eenmaal gewend ben aan de kou en het voor de eerste keer sneeuwt en kerst voor de deur staat, ben ik blij met de winter. En ik vind schaatsen heel leuk. <3 Rond half februari ben ik de winter zat en wil ik dat het lente wordt.
||
Citaat:
Ik houd wel van de winter als het mooi is en sneeuw. En ik vind Kerst en Oud&Nieuw (en Sinterklaas, maar dat is eigenlijk in de herfst) gaaf. Maar halverwege januari ben ik het meestal wel weer zat en heb ik liever dat het snel weer zomer is. Sowieso houd ik toch meer van de zomer, maar elk seizoen heeft wel wat. ![]()
|
Verwijderd
|
Zoals al genoemd hou ik van échte winter, met veel sneeuw en ijs. En dan lekker door de sneeuw wandelen en schaatsen en sneeuwforten bouwen en ijskoud worden op de fiets, omdat je daarna lekker naar binnen kan om achter het raam met hete thee en warme voeten alsnog te genieten van het uitzicht. Zelfs het vroege donker worden vind ik dan niet erg.
Helaas is de treurige realiteit van tegenwoordig dat ik ijskoud en winterdippig door de regen fiets en dan de hele dag met natte voeten op de uni of mijn werk zit ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik care niet zo want ik zit toch meestal binnen, maar ik heb liever winter dan een hete zomer, tijdens de winter kun je nog een extra trui aandoen als het heel koud is, maar als het heet is en je zit in je boxershort achter de computer je kapot te zweten heb je niet veel keus!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik hou niet van de winter, ik hou niet van kou, ik hou niet van grijs en grauw, ik hou niet van donker en al helemaal niet van glibberige wegen als ik moet fietsen om half 7 sochtends!
Ik hou wel van ijs en ik hou wel van sneeuw en ik hou wel van de feestdagen die er in december zijn, en associeer ik die ook automatisch met kou en donker buiten en binnen lekker warm. Dus ik wacht tot de zon weer lekker begint te schijnen en tot die tijd moet ik het doen met af en toe een zonnebank en op vakantie gaan. |
![]() |
|
Ik ben dol op de winter. Mijn haar wordt mooi donker en glanzend, mijn huid wordt wit als ivoor en mijn huid wordt glad en egaal. bovendien ligt overal sneeuw en de zwarte kale bomen steken zo mysterieus af tegen de witte lucht. Het is echt een magische tijd. Werd het maar nooit zomer! Ik vind de zomer echt het saaiste moment van het jaar. De herfst vind ik ook fijn.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb liever zomer. Ik vind de winter alleen leuk als het ook écht sneeuwt en als je ook echt kan schaatsen enzo, zo'n gedoe met sneeuwdrap vind ik echt niets. Maar ook met echte sneeuw en schaatsen heb ik liever de zomer. Lekkere plakkerige zomers met salades en ijsjes en lekker aan 't water boeken lezen <3
(En koude, witte winter met warme chocolade melk en lekker warm op de bank met een boek is ook fijn, maar ja, zomer is gewoon net iets fijner vind ik ![]() |
![]() |
|
op de langste dag van het jaar ben ik altijd een beetje verdrietig omdat alle dagen vanaf die dag kouder en korter en donkerder worden.
Op de kortste dag van het jaar ben ik dan dus weer blij. En na de zomervakantie wordt ik ook verdrietig omdat ik weet dat er maanden en maanden van koud en nat weer aan zitten te komen, en dat het nog eeuwen duurt voordat het weer zomer wordt, en dat die zomer dan ook weer na een mum van tijd voorbij zal zijn. ik haat de winter, ik moet een jas aan buiten en een trui binnen en ik haat jassen en truien. Je kunt niet zomaar naar buiten lopen zonder jas, je kunt niet in het gras gaan liggen, je kunt niet snachts buiten zijn zonder het ijskoud te krijgen, je kunt uberhaupt minder buiten zijn zonder het koud te krijgen, de zon schijnt niet en mijn gemoed werkt op zonnecellen, het is om zeven uur 's ochtends bij de bushalte donker en nat en stil en het lijkt midden in de nacht, er is saai licht en saaie kleuren, je kunt niet savonds met vrienden in de tuinstoelen liggen met een fleecedekentje en kaarsen en een wijntje drinken terwijl je luistert naar het gekwaak van de kikkers, er is in de winter uberhaupt geen kikkergekwaak, er is geen vogelgefluit, er zijn geen bloemen en bladeren, er is alleen koudheid, nattigheid, modder en moede, chagrijnige mensen. In de zomer heb ik vijf keer zoveel energie. pas stond er een artikel in de krant dat mensen van warmte socialer en minder egoïstisch worden. maar ik moet zeggen dat mijn winterdipachtige neigingen de laatste jaren minder zijn dan vroeger (op de middbare school) |
![]() |
|
Tis mij allemaal veels te koud, maar dat maakt het lekker binnen zitten met een warm bakkie wel extra fijn. En ik kan ongegeneerd m'n coole muts op. (Want in de zomer word je dan toch raar aangeken).
Maar ja, ik ben toch echt meer een lente mens.
|
Ik hou van 's winters binnen zitten, rondmormelen in bed en gezellige dingen doen. Ik hou van Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw, van Kerstspecials en Kerstfilms, van die goedkope gemaakte Amerikaanse gezelligheid.
![]()
|
Ik hou niet van de winter, veel te koud. Alleen rond kersttijd heeft het sfeertje wat, maar helaas horen er nog veel meer koude dagen bij de winter. Tegenwoordig heb ik de beschikking over een auto, wat er voor zorgt dat ik weinig meer hoef te fietsen in die kou
![]() Maar 's ochtends en 's nachts krabben is niet mijn favoriete bezigheid en ook vind ik het waardeloos dat de auto pas warm is als ik zo'n beetje op mijn bestemming aan kom en dat ik ivm gladheid vaak veel rustiger moet rijden. Ook word ik sneller ziek ik de winter en moet ik op staan als het donker is. Doe mij maar de lente ![]()
|
Verwijderd
|
Ik houd niet van winter want kou, en ik heb er een hekel aan om truien en andere warme dingen te dragen. 's Ochtends kan ik haast niet mijn bed uit komen omdat het dan zo ontzettend koud is en met douchen heb ik hetzelfde probleem. En alles buiten ziet er zo grauw en dood uit en ja het heeft wel wat, maar ik hou veel meer van de lente. Met de donkerte heb ik niet echt een probleem want dat vind ik dan wel weer gezellig en ik vind het fijn om als ik 's ochtends in de bus naar school zit dat ik dan de zon zie opkomen, hoewel het niet tof is om voor je gevoel midden in de nacht je bed uit te moeten. Ik houd wel van sneeuw, maar alleen om naar te kijken en om er doorheen te lopen (wat kraakt dat lekker!), maar als het er twee dagen ligt heb ik het er ook wel weer mee gehad en die vieze natte drap hoeft van mij niet. Kerst is tof, oud en nieuw minder want ik kan niet tegen harde knallen en ik ben een beetje bang voor vuurwerk. Geef mij maar lente.
![]() |
![]() |
|
Oh van de week is het winterdekbed weer op m'n bed gekomen, heerlijk! Lekker diep in bed kruipen. Verder vind ik het maar irritant om buiten te staan wachten op vanalles als het zo koud is
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Mooiste seizoen van het jaar Brammetje-88 | 52 | 28-12-2003 16:56 | |
Seksualiteit |
[POLL] Slaap jij wel eens naakt? Martin | 165 | 30-11-2003 18:55 | |
Muziek |
playlist-topic Tombooo | 27 | 12-03-2003 23:28 | |
De Kantine |
Meisjes die naar de wc gaan om hun make-up bij te werken.. :S icegirl.com | 114 | 25-12-2002 19:16 | |
Lifestyle |
Als het regent. Black Sugar | 80 | 14-10-2002 15:22 | |
Seksualiteit |
wat vinden jullie leuk?! peachie | 44 | 18-05-2002 15:37 |