Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2008, 08:10
Missy
Missy is offline
De winter is er (bijna) weer. Gister was voor mij de winter wel begonnen toen ik bedekt vol sneeuw op mijn scooter zat. Maargoed. Ben jij een echte winterfan? Of vind je het maar allemaal koud, trek je een extra trui aan en wacht je tot het zomer wordt?

Maak je graag sneeuwpoppen (of wat er op lijkt) in de winter? Foto! Ga je ook wel eens schaatsen als het gevroren heeft? Ga je vaak onderuit door de gladheid? Leuke winterkiekjes mogen hier ook wel in, vind ik.
Oud 03-12-2008, 08:12
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik ben aan het wachten totdat het zomer is. Het is koud buiten. Ik vind het ook niet fijn dat het nog donker is als ik naar de uni ga en het alweer donker is als ik naar huis ga.
Oud 03-12-2008, 08:25
Neko*
Neko* is offline
Ik vind de sneeuw erg mooi en leuk en gezellig. En de winter dus ook. Alleen baal ik er nogal van dat mijn energieniveau nog verder onder peil daalt, en alles duizend moeite kost. Stiekem wil ik met de winter gewoon op de bank zitten voor een openhaard (die we niet hebben) en een boek en chocolademelk met koekjes. De hele winter lang, ja. Maar dat gaat niet helemaal en dan moet je door de natte sneeuw en word je door en door koud en dan heb je het helemaal gehad met de winter. Dat het 's ochtends donker is is echt verschrikkelijk, ik heb altijd het idee dat het nog nacht is als ik m'n bed uit moet. Dat het 's avonds donker is vind ik wel gezellig, overal lampjes en kaarsjes aan en de verwarming hoog.
Oud 03-12-2008, 08:46
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik hou wel van winter maar ik ben bekend met haar nadelen. Ik krijg hele droge handen ervan, het is kkkkoud en in Nederland regent het meer dan dat het sneeuwt. Als het sneeuwt ben ik daar wel blij mee, trouwens.
Het leukste van die lange winter is dat het extra fijn is als het weer lente begint te worden.
Oud 03-12-2008, 08:48
Miekje*
Miekje* is offline
Ik hou niet van de winter, veel te koud, alleen sneeuw is wel leuk
Oud 03-12-2008, 09:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik hou van winter mits het echt winter is. Dus niet van dat halve gekwakkel. Ik wil sneeuw en ik wil ijs. En als het zo hard gaat vriezen dat er ijs ligt ga ik natuurlijk ook schaatsen! Want schaatsen is tof
Ik heb wel een hekel aan al dat donker (hoewel inderdaad die lichtjes inde stad enzo wel heel leuk zijn, dat maakt me blij), vooral als ik vroeg moet opstaan en het lijkt of het 4 uur 's nachts is. Ik ben heel blij dat ik geen winters in het noorden van Skandinavië hoef door te brengen. Ik heb hier al vaak een winterdip(je), moet je nagaan tot wat dat zou uitgroeien met maar 1 of 2 uurtjes licht per dag
Oud 03-12-2008, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de sneeuw erg mooi en leuk en gezellig. En de winter dus ook. Alleen baal ik er nogal van dat mijn energieniveau nog verder onder peil daalt, en alles duizend moeite kost. Stiekem wil ik met de winter gewoon op de bank zitten voor een openhaard (die we niet hebben) en een boek en chocolademelk met koekjes. De hele winter lang, ja. Maar dat gaat niet helemaal en dan moet je door de natte sneeuw en word je door en door koud en dan heb je het helemaal gehad met de winter. Dat het 's ochtends donker is is echt verschrikkelijk, ik heb altijd het idee dat het nog nacht is als ik m'n bed uit moet. Dat het 's avonds donker is vind ik wel gezellig, overal lampjes en kaarsjes aan en de verwarming hoog.
Citaat:
Ik hou van winter mits het echt winter is. Dus niet van dat halve gekwakkel. Ik wil sneeuw en ik wil ijs. En als het zo hard gaat vriezen dat er ijs ligt ga ik natuurlijk ook schaatsen! Want schaatsen is tof
Ik heb wel een hekel aan al dat donker (hoewel inderdaad die lichtjes inde stad enzo wel heel leuk zijn, dat maakt me blij), vooral als ik vroeg moet opstaan en het lijkt of het 4 uur 's nachts is. Ik ben heel blij dat ik geen winters in het noorden van Skandinavië hoef door te brengen. Ik heb hier al vaak een winterdip(je), moet je nagaan tot wat dat zou uitgroeien met maar 1 of 2 uurtjes licht per dag
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 11:10
Verwijderd
Ik vind de winter verschrikkelijk want het is veel te koud voor mij. En ik vind ook dat er maar weinig mensen rekening houden met mensen die het koud hebben, zoals in het ov en plekken waar je moet wachten. En dat het donker is 's morgens als je op staat dat haat ik ook. Niet dat ik zo'n enorme zomerfan ben, maar alles is beter dan dood gaan van de kou.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 11:14
Verwijderd
Ik zou liever doodgaan van de kou dan van verbranden of oververhitting. Als je doodgaat van de kou zak je langzaam weg en krijg je ook van die leuke illusies enzo.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 11:46
Verwijderd
Ik ben niet bepaald fan van de winter, maar vooral niet van de Nederlandse winter. Kou vind ik nog niet eens zo'n groot probleem (ik moet er zelfs maar eens aan gaan wennen, aangezien het in Zweden nog een stuk kouder gaat zijn), maar de donkere dagen en vooral de vochtigheid wel. Van te weinig zonlicht wordt ik enigszins depressief, van vochtige kou krijg ik last van mijn gewrichten.
Sneeuw is wel leuk en mooi, op zich, maar dat is er in Nederland haast nooit dus ja... Schaatsen kan ik voor geen meter dus daar hoeft het ook niet voor. En zomerkleren zijn leuker dan winterkleren, dus ook in dat opzicht heb ik liever warm weer.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 11:56
Flijn
Flijn is offline
Ik hou meer van kou dan van hitte, want tegen kou kan ik me beter beschermen. Maar de grauwheid hangt me in januari toch wel behoorlijk de keel uit.
Oud 03-12-2008, 12:01
Verwijderd
Doe mij maar de zomer. Veels te koud die winter.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 12:47
Lethe
Lethe is offline
Waarom staat 'bijna' tussen haakjes?

Als de zomer voorbij is, vind ik dat eerst jammer, maar als ik eenmaal gewend ben aan de kou en het voor de eerste keer sneeuwt en kerst voor de deur staat, ben ik blij met de winter. En ik vind schaatsen heel leuk. <3

Rond half februari ben ik de winter zat en wil ik dat het lente wordt.
Oud 03-12-2008, 13:08
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Waarom staat 'bijna' tussen haakjes?
Omdat de winter eigenlijk pas over 3 weken begint!

Ik houd wel van de winter als het mooi is en sneeuw. En ik vind Kerst en Oud&Nieuw (en Sinterklaas, maar dat is eigenlijk in de herfst) gaaf. Maar halverwege januari ben ik het meestal wel weer zat en heb ik liever dat het snel weer zomer is. Sowieso houd ik toch meer van de zomer, maar elk seizoen heeft wel wat.
Oud 03-12-2008, 13:55
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Omdat de winter eigenlijk pas over 3 weken begint!
Ja, ik bedoel dus eigenlijk te zeggen dat de haakjes weg moeten.
Oud 03-12-2008, 14:14
Missy
Missy is offline
Citaat:
Ach, anders moet ik dat over drie weken weer veranderen.

Een voordeel aan de winter is toch wel de warme chocolademelk!
Oud 03-12-2008, 14:24
Verwijderd
Zoals al genoemd hou ik van échte winter, met veel sneeuw en ijs. En dan lekker door de sneeuw wandelen en schaatsen en sneeuwforten bouwen en ijskoud worden op de fiets, omdat je daarna lekker naar binnen kan om achter het raam met hete thee en warme voeten alsnog te genieten van het uitzicht. Zelfs het vroege donker worden vind ik dan niet erg.

Helaas is de treurige realiteit van tegenwoordig dat ik ijskoud en winterdippig door de regen fiets en dan de hele dag met natte voeten op de uni of mijn werk zit Maar toch, de heldere luchten, wolkjes uitademen, alsnog lekker warm binnenzitten met hete thee als het buiten kutweer is, door de natte sneeuw lopen met je beste vriendinnetje, kouwe vingers langzaam laten opwarmen, eindelijk weer je leuke laarzen aan kunnen doen omdat dat de hele zomer te warm was... het heeft ook wel wat.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 14:25
Verwijderd
Ik care niet zo want ik zit toch meestal binnen, maar ik heb liever winter dan een hete zomer, tijdens de winter kun je nog een extra trui aandoen als het heel koud is, maar als het heet is en je zit in je boxershort achter de computer je kapot te zweten heb je niet veel keus!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 14:26
Verwijderd
Ik hou niet van de winter, ik hou niet van kou, ik hou niet van grijs en grauw, ik hou niet van donker en al helemaal niet van glibberige wegen als ik moet fietsen om half 7 sochtends!
Ik hou wel van ijs en ik hou wel van sneeuw en ik hou wel van de feestdagen die er in december zijn, en associeer ik die ook automatisch met kou en donker buiten en binnen lekker warm.

Dus ik wacht tot de zon weer lekker begint te schijnen en tot die tijd moet ik het doen met af en toe een zonnebank en op vakantie gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 14:58
Verwijderd
Ik hou ook niet van de winter. Ben wel gek op sneeuw (zolang ik nergens naar toe hoef te fietsen).
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 15:06
Verwijderd
Winter, <3. Met een warme winterjas over straat lopen, terwijl een muur van sneeuw of regen tegen je aan waait. Een lekker koel huis. Gezelligheid in de kroeg. Leuke feestdagen.

Ja, ik vind winter best gaaf.

Laatst gewijzigd op 03-12-2008 om 15:15.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 15:12
Verwijderd
Ik vind het verschrikkelijk, als er geen sneeuw ligt. Herfst.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 15:13
Nona
Nona is offline
Fijn. Alleen dan gepruts met fietslichtjes kan me gestolen worden, en gladheid in het verkeer is eng als het telkens weer dooit en opvriest.
Maar verder ben ik wel voor de winter.
Oud 03-12-2008, 15:22
TopDrop
TopDrop is offline
koud ftl.
Oud 03-12-2008, 15:27
Verwijderd
Tegen kou kan je je kleden. In de zomer, dan ga ik pas echt dood. Dan ga ik douchen en voordat ik de badkamer uitgelopen ben, zweet ik als de vinketering.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2008, 15:31
Verwijderd
Ik hou niet van de winter, want ik hou niet van kou, donker, ijs, sneeuw en al die andere ongein. Dus ook niet van een pittoreske cocacolakerstmannenwinter met sneeuw en schaatsen en chocomel doe mij maar gewoon altijd lente/zomer.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Tegen kou kan je je kleden. In de zomer, dan ga ik pas echt dood. Dan ga ik douchen en voordat ik de badkamer uitgelopen ben, zweet ik als de vinketering.
Ik zweet me op mijn kamer in de winter altijd dood, omdat de verwarming alleen koud of warm kan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 15:58
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben dol op de winter. Mijn haar wordt mooi donker en glanzend, mijn huid wordt wit als ivoor en mijn huid wordt glad en egaal. bovendien ligt overal sneeuw en de zwarte kale bomen steken zo mysterieus af tegen de witte lucht. Het is echt een magische tijd. Werd het maar nooit zomer! Ik vind de zomer echt het saaiste moment van het jaar. De herfst vind ik ook fijn.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Ik zweet me op mijn kamer in de winter altijd dood, omdat de verwarming alleen koud of warm kan ofzo.
Gewoon de verwarming uitzetten. Lekker spartaans.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Gewoon de verwarming uitzetten. Lekker spartaans.
Nee dankje. Dan wordt het nog benauwd ook.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 16:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Benauwd als je de verwarming uitzet?
Dan zet je het raam open
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 16:09
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 16:21
Verwijderd
Ik vind de winter wel leuk. Lekker intiem; warme chocolademelk en knuffelen. <3

Alleen de laatste twee jaar ga ik in de kerstvakantie weg naar een warmer land, en dat zou ik liever in de meivakantie oid doen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 16:21
Verwijderd
Ik heb liever zomer. Ik vind de winter alleen leuk als het ook écht sneeuwt en als je ook echt kan schaatsen enzo, zo'n gedoe met sneeuwdrap vind ik echt niets. Maar ook met echte sneeuw en schaatsen heb ik liever de zomer. Lekkere plakkerige zomers met salades en ijsjes en lekker aan 't water boeken lezen <3
(En koude, witte winter met warme chocolade melk en lekker warm op de bank met een boek is ook fijn, maar ja, zomer is gewoon net iets fijner vind ik )
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 16:24
Verwijderd
Winter is mn favo seizoen, doch depressief seizoentje.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 16:51
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
op de langste dag van het jaar ben ik altijd een beetje verdrietig omdat alle dagen vanaf die dag kouder en korter en donkerder worden.

Op de kortste dag van het jaar ben ik dan dus weer blij.

En na de zomervakantie wordt ik ook verdrietig omdat ik weet dat er maanden en maanden van koud en nat weer aan zitten te komen, en dat het nog eeuwen duurt voordat het weer zomer wordt, en dat die zomer dan ook weer na een mum van tijd voorbij zal zijn.

ik haat de winter, ik moet een jas aan buiten en een trui binnen en ik haat jassen en truien. Je kunt niet zomaar naar buiten lopen zonder jas, je kunt niet in het gras gaan liggen, je kunt niet snachts buiten zijn zonder het ijskoud te krijgen, je kunt uberhaupt minder buiten zijn zonder het koud te krijgen, de zon schijnt niet en mijn gemoed werkt op zonnecellen, het is om zeven uur 's ochtends bij de bushalte donker en nat en stil en het lijkt midden in de nacht, er is saai licht en saaie kleuren, je kunt niet savonds met vrienden in de tuinstoelen liggen met een fleecedekentje en kaarsen en een wijntje drinken terwijl je luistert naar het gekwaak van de kikkers, er is in de winter uberhaupt geen kikkergekwaak, er is geen vogelgefluit, er zijn geen bloemen en bladeren, er is alleen koudheid, nattigheid, modder en moede, chagrijnige mensen.

In de zomer heb ik vijf keer zoveel energie.

pas stond er een artikel in de krant dat mensen van warmte socialer en minder egoïstisch worden.

maar ik moet zeggen dat mijn winterdipachtige neigingen de laatste jaren minder zijn dan vroeger (op de middbare school)
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 17:27
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik vind het verschrikkelijk, als er geen sneeuw ligt. Herfst.
En dat eerste wat Bas zegt.
Oud 03-12-2008, 18:20
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Omdat het al sneeuwt en dus wel een beetje winter is!
Oud 03-12-2008, 18:30
Verwijderd
herfst , winter , sneeuw , sneeuwsmut , kou , storm ,
storm en naar buiten moeten , winterjas , sjaal .
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 18:43
Verwijderd
winter
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 18:50
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Tis mij allemaal veels te koud, maar dat maakt het lekker binnen zitten met een warm bakkie wel extra fijn. En ik kan ongegeneerd m'n coole muts op. (Want in de zomer word je dan toch raar aangeken).

Maar ja, ik ben toch echt meer een lente mens.
Oud 04-12-2008, 13:21
Uice
Uice is offline
Ik hou van 's winters binnen zitten, rondmormelen in bed en gezellige dingen doen. Ik hou van Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw, van Kerstspecials en Kerstfilms, van die goedkope gemaakte Amerikaanse gezelligheid. Maar Sinterklaas blijft het gaafst, al is dat eigenlijk een herfstfeest, maar goed, het lijkt nu al gewoon winter. Ik kreeg laatst op het station in Utrecht een handvol strooigoed van een vriendelijke zwarte Piet, nou, dan is mijn dag weer goed!
Oud 05-12-2008, 13:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh maar ik vind het wel heel naar dat het al donker is als ik uit school kom! Soms zie ik hele dagen geen daglicht, behalve door de schoolramen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2008, 10:58
Miekje*
Miekje* is offline
Dat heb ik ook wel eens gehad Gelukkig kan ik nu elke dag naar buiten, in de pauze!
Oud 07-12-2008, 16:22
Balance
Balance is offline
Ik hou niet van de winter, veel te koud. Alleen rond kersttijd heeft het sfeertje wat, maar helaas horen er nog veel meer koude dagen bij de winter. Tegenwoordig heb ik de beschikking over een auto, wat er voor zorgt dat ik weinig meer hoef te fietsen in die kou
Maar 's ochtends en 's nachts krabben is niet mijn favoriete bezigheid en ook vind ik het waardeloos dat de auto pas warm is als ik zo'n beetje op mijn bestemming aan kom en dat ik ivm gladheid vaak veel rustiger moet rijden. Ook word ik sneller ziek ik de winter en moet ik op staan als het donker is. Doe mij maar de lente
Oud 07-12-2008, 16:48
Verwijderd
Ik houd niet van winter want kou, en ik heb er een hekel aan om truien en andere warme dingen te dragen. 's Ochtends kan ik haast niet mijn bed uit komen omdat het dan zo ontzettend koud is en met douchen heb ik hetzelfde probleem. En alles buiten ziet er zo grauw en dood uit en ja het heeft wel wat, maar ik hou veel meer van de lente. Met de donkerte heb ik niet echt een probleem want dat vind ik dan wel weer gezellig en ik vind het fijn om als ik 's ochtends in de bus naar school zit dat ik dan de zon zie opkomen, hoewel het niet tof is om voor je gevoel midden in de nacht je bed uit te moeten. Ik houd wel van sneeuw, maar alleen om naar te kijken en om er doorheen te lopen (wat kraakt dat lekker!), maar als het er twee dagen ligt heb ik het er ook wel weer mee gehad en die vieze natte drap hoeft van mij niet. Kerst is tof, oud en nieuw minder want ik kan niet tegen harde knallen en ik ben een beetje bang voor vuurwerk. Geef mij maar lente.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2008, 16:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh en trouwens ik hou nog meer van de winter omdat lange mouwen dan prettig dragen en ik vind mijn armen erg lelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2008, 19:13
marrel
marrel is offline
Oh van de week is het winterdekbed weer op m'n bed gekomen, heerlijk! Lekker diep in bed kruipen. Verder vind ik het maar irritant om buiten te staan wachten op vanalles als het zo koud is Maar lekkere snert en eigenlijk soep in het algemeen en nog meer van die lekkere warme dingen zijn wel lekker om bij weg te kruipen.
Oud 07-12-2008, 19:57
AzN
AzN is offline
Ik leef voor de zomers . De winters zijn altijd 'even doorbijten' voor mij.
Oud 07-12-2008, 20:26
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oh en trouwens ik hou nog meer van de winter omdat lange mouwen dan prettig dragen en ik vind mijn armen erg lelijk.
Ik hou sowieso van lange mouwen
Reageren

Regels voor berichten