Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2008, 16:45
Verwijderd
Je hebt van die broeken die niet bewerkt zijn, als je die dan heeeeel lang draagt krijgt hij van die slijtvlekken etc. Na heel lang niet wassen, maar hoe herken je zo een broek? En waar koop je ze?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2008, 16:48
botulismf
botulismf is offline
Uhm, als hij gewoon twee pijpen heeft en niet al bij aankoop slijtvlekken heeft? Alle broeken slijten wel na heel lang dragen. Waar je ze koopt weet ik niet, want tegenwoordig lijken alle broeken wel van die neppe slijtvlekken te hebben. Wie dat ooit bedacht heeft...
Oud 21-02-2008, 16:55
Verwijderd
Idd . Of van die fake ass rimpels (?) bovenin. Wtf?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 16:55
llell
llell is offline
Volgens mij bedoel je die spijkerbroeken van Nudie. Die hebben daar een tijdje 'om bekend gestaan'.

"The longer it lives the more character it gets. The indigo is a living colour that fades and gives the denim its character. The more you wear your jeans the more beautiful they get. Jeans are more than just a piece of clothing."

maar goed, het is allemaal marketing. elke ordinaire spijkerbroek slijt.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 22:56
Verwijderd
die broeken zijn heel fijn alleen zitten ze de eerste 6 maanden gewoon kut. daarna worden ze wel relaxed maar ze zijn enorm stijf enzo en je mag ze echt niet wassen, dat verneukt je broek.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 23:18
Verwijderd
Citaat:
die broeken zijn heel fijn alleen zitten ze de eerste 6 maanden gewoon kut. daarna worden ze wel relaxed maar ze zijn enorm stijf enzo en je mag ze echt niet wassen, dat verneukt je broek.
Wat wordt er dan precies verneukt aan? :')
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Wat wordt er dan precies verneukt aan? :')
de kleur
heel stom maar die unwashed dingen worden gelijk 10000 tinten lichter
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 07:55
ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
Idd . Of van die fake ass rimpels (?) bovenin. Wtf?
qft
ik word daar altijd bijzonder ongelukkig van maar eigenlijk zijn sowieso heel veel spijkerbroeken (rimpels of niet) crappy tegenwoordig BOO HOO
Oud 22-02-2008, 10:13
Verwijderd
tegenwoordig zit het bijna op elke broek zz

maar goed, ik ga me er echt niet aan storen, een broek is een broek met een paar rimpels er bij of zonder, ze komen er na een tijdje dragen toch wel op SO WHO CAREZZZZ.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 10:30
Charlott
Charlott is offline
Citaat:
tegenwoordig zit het bijna op elke broek zz

maar goed, ik ga me er echt niet aan storen, een broek is een broek met een paar rimpels er bij of zonder, ze komen er na een tijdje dragen toch wel op SO WHO CAREZZZZ.
agreed
Oud 14-09-2008, 17:10
Hulk
Hulk is offline
Ik ben het laatste jaar wel geinteresseerd geraakt in dry denim

Het idee erachter dus is dat je de slijtvlekken/kreukels zelf erin slijt en bij het wassen wordt dat dan ineens zichtbaar zodat je een soort van 'prewashed' broek overhoud maar dan met een heel persoonlijk tintje.
Andere broeken slijten natuurlijk ook, maar zijn al voorgewassen dus dat is niet vergelijkbaar met het effect dat je met raw/dry denim krijgt.

Voorbeeld:
voor:

na:

Ik heb zelf een nudie inmiddels ruim 11 maand niet gewassen en hij begint er al heel vet uit te zien!

Voor de winter wil ik een broek uit Japan halen, iemand ervaring met bepaalde merken, of uberhaupt bestellen in Japan?
Oud 14-09-2008, 17:41
slint
slint is offline
een broek 11 maanden lang niet wassen , het moet niet veel gekker worden gadverdamme.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het laatste jaar wel geinteresseerd geraakt in dry denim

Het idee erachter dus is dat je de slijtvlekken/kreukels zelf erin slijt en bij het wassen wordt dat dan ineens zichtbaar zodat je een soort van 'prewashed' broek overhoud maar dan met een heel persoonlijk tintje.
Andere broeken slijten natuurlijk ook, maar zijn al voorgewassen dus dat is niet vergelijkbaar met het effect dat je met raw/dry denim krijgt.

Voorbeeld:
voor:
[afbeelding]
na:
[afbeelding]

Ik heb zelf een nudie inmiddels ruim 11 maand niet gewassen en hij begint er al heel vet uit te zien!

Voor de winter wil ik een broek uit Japan halen, iemand ervaring met bepaalde merken, of uberhaupt bestellen in Japan?
Post eens pics als je wil, ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 21:48
Hakuna
Hakuna is offline
Eigenlijk zijn dit soort jeans al zo oud als de spijkerbroek zelf, vroeger werden ze met stenen gewassen (stone washed) waardoor de indigo blauwe kleur vanzelf lichter werd en een soort slijtage effect werd bereikt. Mocht het je allemaal te lang duren voordat je broek er ''versleten'' uitziet dan kun je ook zelf aan de slag met stalen kuip (geen kunstof!) hierin doe je scherp grind ruim water en een beetje bleekwater (chloor) vervolgens roer je het geheel een kwartiertje en laat je het geheel 15 minuten inweken, het eindresultaat een perfecte zelfgemaakte versleten broek.

En voor die gene die echt haast heeft, je nieuwe jeans bewerken met grof schuurpapier sneller uitkomst.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 21:59
lapin
lapin is offline
cornel wil je dikke wolle vest en sjaal voor me breien plieess
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 22:14
Verwijderd
Ik zou er geld voor vragen, Cornel!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 22:18
lapin
lapin is offline
als ik cornel was zou ik er al lang een business in gezien hebben!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 22:54
Verwijderd
Ja Heb je ooit nagedacht over een webshop, Cornel? Met veel foto's erop

Ontopic; ik blijf het idee van alvast-versleten broeken of broeken die sneller verslijten kopen maar absurd vinden, maar goed, ieder z'n ding eah
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 22:58
m!ke
m!ke is offline
Citaat:
[afbeelding]
MOET HEBBEN! nudies FTW!
Oud 15-09-2008, 00:03
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Ja Heb je ooit nagedacht over een webshop, Cornel? Met veel foto's erop

Ontopic; ik blijf het idee van alvast-versleten broeken of broeken die sneller verslijten kopen maar absurd vinden, maar goed, ieder z'n ding eah
Haha kun je wel vinden maar bedenk wel dat de eerste spijkerbroeken (Levi's) allemaal zo waren he! In feite zijn de broeken die ze nu raw denim noemen replica's van de eerste echte Levi spijkerbroeken.

@Cornel: Het idee hierachter is dus dat de broek een soort van 'weerspiegeling' van je levensstijl wordt Zonder foefjes om sneller slijtage te krijgen.

@slint: Zo vies is dat niet hoor . Ik trek hem nooit met het uitgaan aan in de eerste plaats en ik zweet vrijwel niet. Met warm weer trek ik hem meestal ook niet aan.
Verder laat ik hem regelmatig luchten en af en toe doe ik hem een dag in de diepvries (eventuele bacteriën dood). Hij ruikt gewoon helemaal schoon!

@avant-garde, ik heb ff geen pic van mn eigen broek, maar nog wel een voorbeeld van hoe dry denim broeken worden:

En hier nog een voorbeeld van Japanse Denim: (zo stijf dat ie op zichzelf blijft staan)
Oud 15-09-2008, 08:25
Verwijderd
Citaat:
Haha kun je wel vinden maar bedenk wel dat de eerste spijkerbroeken (Levi's) allemaal zo waren he! In feite zijn de broeken die ze nu raw denim noemen replica's van de eerste echte Levi spijkerbroeken.

@Cornel: Het idee hierachter is dus dat de broek een soort van 'weerspiegeling' van je levensstijl wordt Zonder foefjes om sneller slijtage te krijgen.

@slint: Zo vies is dat niet hoor . Ik trek hem nooit met het uitgaan aan in de eerste plaats en ik zweet vrijwel niet. Met warm weer trek ik hem meestal ook niet aan.
Verder laat ik hem regelmatig luchten en af en toe doe ik hem een dag in de diepvries (eventuele bacteriën dood). Hij ruikt gewoon helemaal schoon!

@avant-garde, ik heb ff geen pic van mn eigen broek, maar nog wel een voorbeeld van hoe dry denim broeken worden:
[afbeelding]

En hier nog een voorbeeld van Japanse Denim: (zo stijf dat ie op zichzelf blijft staan)
[afbeelding]
Ik kan je aanraden het laatste WAD (we are different) issue te kopen. Een denim special. Wel snel zijn, want ik denk dat het nieuwe issue al bijna uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 11:14
JanDeVries
JanDeVries is offline
Ik vind het er op de foto's nog steeds uitzien als een cheapass Bristolbroek met die rimpels enzo.
Oud 15-09-2008, 13:03
Hulk
Hulk is offline
hmm dan ben je blijkbaar niet erg in de kledingwereld thuis... De duurste jeanslabels en designers maken nog broeken waarbij het lijkt alsof ze al versleten zijn..
Ik kan zelf de bristolbroeken er wel met mn ogen dicht tussen uit halen.
Oud 15-09-2008, 13:04
JanDeVries
JanDeVries is offline
Yeye zal best, ik vind het er gewoon lelijk en goedkoop uitzien.
Oud 15-09-2008, 13:08
Hulk
Hulk is offline
Toch heb ik zo'n vermoeden dat jij in werkelijkheid juist degene bent die er lelijk en goedkoop uitziet... naieveling
Oud 15-09-2008, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Toch heb ik zo'n vermoeden dat jij in werkelijkheid juist degene bent die er lelijk en goedkoop uitziet... naieveling
Rustig aan boy, smaken verschillen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 14:24
Verwijderd
Ik zou dat niet nemen, jan!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 14:39
Myuki
Myuki is offline
Ik snap het niet.
Waarom je die broeken dan niet mag wassen. En ook wat er verder bijzonder aan is (ik zie namelijk niks bijzonders, maar misschien voel je je wel heel bijzonder in zo'n broek)

Mijn onbewerkte spijkerbroek vertonen na verloop van tijd vanzelf slijtplekken en op een gegeven moment zijn ze zo versleten dat ik ze niet meer met goed fatsoen kan dragen... maar dat is niet waar ik naar streef.
Oud 15-09-2008, 15:24
Hulk
Hulk is offline
Nou niet mogen wassen is overdreven... Alleen als je ze te vroeg wast verliezen ze teveel indigo en krijg je die fadings etc niet meer.
Japanse broeken kun je eigenlijk elke maand wel wassen die verliezen geen kleurstof met watercontact (slechts de 'losgesleten' kleurstof).

En het bijzondere is dus dat je eigenlijk zelf een broek creëert met effecten die anders alleen met stonewashing of zandstralen te verkrijgen zijn. Je krijgt dus een eigen unieke vintage spijkerbroek. Met slijtageplekken op precies de plekken waar het natuurlijk ingesleten is. Het ziet er dus totaal niet 'nep' en 'gemaakt' uit zoals bij voorbewerkte jeans.

En élke spijkerbroek verslijt natuurlijk, maar je krijgt alleen deze effecten als je raw denim draagt.
Oud 15-09-2008, 15:25
Velma
Velma is offline
Ugh, vintage.
Oud 15-09-2008, 17:55
m!ke
m!ke is offline
Vind die broeken wel cool, maar waar houd het op? want als ze dan echt top zijn en ze blijven lichter worden is het wel verloren moeite..
Oud 15-09-2008, 22:57
Hulk
Hulk is offline
Hmmnee, ik vind ze echt steeds mooier worden, hoe ouder hoe beter. Het gaat ook heel langzaam dat lichter worden en het is wel aardig controleerbaar met hoevaak je hem wast etc... Op een gegeven moment is de rek er trouwens uit en wordt ie niet veel lichter meer...
En na een tijdje wil je sowieso afwisseling en een nieuw projectje starten toch
Oud 15-09-2008, 23:03
Broeder
Broeder is offline
Ben ik de enige die een broek die uit zichzelf blijft staan intimiderend vindt? Of is het een grap? Ik ben nooit zo goed met dat soort dingen.
Oud 15-09-2008, 23:27
Hulk
Hulk is offline

Hier nog een foto van een of andere gast die zn broek al drie jaar aanheeft (ongewassen):

probeer maar eens een prewash te vinden die er zo vet uitziet!
Oud 15-09-2008, 23:29
Broeder
Broeder is offline
Als ik niet zo vlug van geest was had ik het woord 'freaky' in de mond genomen!
Oud 15-09-2008, 23:45
Hulk
Hulk is offline
Die japanse denim zit zoveel stijfsel in (starch) dat het haast karton lijkt... Voor je ze gebruikt moet je ze ook ff laten weken in heet water om de overtollige starch er uit te krijgen en tot de goede maat te laten krimpen.
Oud 15-09-2008, 23:46
cenerentola
cenerentola is offline
als je een broek 11 maanden of drie jaar niet wast, dan blijven ze van zelf wel recht op staan
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 23:50
Hulk
Hulk is offline
Ik snap je sarcasme, maar in feite wordt de stof juist steeds soepeler als je hem lange tijd draagt
Oud 16-09-2008, 01:58
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
als je een broek 11 maanden of drie jaar niet wast, dan blijven ze van zelf wel recht op staan
Juist niet als je een katoenen kledingstuk (jeans zijn van katoen of vroeger van canvas gemaakt) langer draagd dan wordt het katoen juist soepeler en zal de broek zeker niet rechtop blijven staan. Een spijkerbroek die pas gewassen is zal nadat hij opgedroogd is vrij stug en hard aanvoelen, ik vind een pas gewassen jeans de eerste uren of dagen niet echt lekker zitten, het lijkt wel alsof hij stijf aanvoeld en iets gekrompen is pas na een tijdje dragen zit hij weer lekker.

Tip met wassen, de jeans binnenste buiten keren en nooit warmer wassen dan 40 graden (fijnwas programma kiezen)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 09:29
Hulk
Hulk is offline
Heerlijke man
Oud 16-09-2008, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Ben ik de enige die een broek die uit zichzelf blijft staan intimiderend vindt? Of is het een grap? Ik ben nooit zo goed met dat soort dingen.
Ik vind hem eng.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 11:29
JanDeVries
JanDeVries is offline
Nou ja, ik ben in elk geval overtuigd: ik was mijn broeken niet meer.
Oud 16-09-2008, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Tip met wassen, de jeans binnenste buiten keren en nooit warmer wassen dan 40 graden (fijnwas programma kiezen)
Wow, bedankt!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 11:50
arPos
arPos is offline
Citaat:
Na heel lang niet wassen
Dat is bah!
Oud 16-09-2008, 12:31
Nona
Nona is offline
Citaat:
Dat is bah!
Ja, nou vraag ik me af hoe goed die truc met de vriezer gaat werken. Nu kan ik me er wel iets bij voorstellen, maar is dat gehuil om opnieuw invriezen niet ook omdat bacteriën dan blijven bestaan? Al zijn daar tegenstrijdige berichten over.
Het idee van je leven zichtbaar in je spijkerbroek vind ik wel wat hebben, maar ik wil mijn broeken eigenlijk wel gewoon kunnen wassen.
Oud 16-09-2008, 12:33
Verwijderd
Wat een moeilijkheden om een spijkerbroek. Ik koop die dingen altijd gewoon als ze tof zijn, niet omdat ze een bepaalde achtergrond hebben met invriezen of rechtop kunnen blijven staan.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 12:50
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Die japanse denim zit zoveel stijfsel in (starch) dat het haast karton lijkt... Voor je ze gebruikt moet je ze ook ff laten weken in heet water om de overtollige starch er uit te krijgen en tot de goede maat te laten krimpen.
En zo'n broek zit lekker..? Ik heb een hekel aan stijve en stugge broeken. Een broek moet zacht en soepel zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 13:09
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Wat een moeilijkheden om een spijkerbroek. Ik koop die dingen altijd gewoon als ze tof zijn, niet omdat ze een bepaalde achtergrond hebben met invriezen of rechtop kunnen blijven staan.
Eh, ik ook niet. Ze zijn gewoon tof.

@duivelaartje. In het begin zijn ze wel echt stug, maar daar heb ik bijna geen last van omdat ik ze redelijk ruim draag in tegenstelling tot veel vrouwen.

Er zijn ook bijna geen vrouwenmodellen van deze stof
Oud 16-09-2008, 13:38
Verwijderd
je bedoelt gewoon die unwashed denim shit, onbewerkte jeans die heel stug zijn wannneer je ze koopt en je echt moet uitlopen.

jij kan ze natuurlijk gerust WEL wassen..

eneuh nudie heeft ze en gstar ook, gewoon men at work binnenstappen

Laatst gewijzigd op 16-09-2008 om 20:34. Reden: man/ men
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 18:03
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik ben vast de enige, maar die drie jaar gedragen broeken vind ik echt een stuk lelijker dan een gemiddelde stonewashed.
Reageren

Regels voor berichten