Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2008, 10:46
Verwijderd
Ik heb pas een dvd-recorder gekocht, waardoor ik mijn videorecorder niet meer nodig heb. Nu heb ik wel nog een paar films op video die ik nog wil bewaren.
En om ze nou opnieuw te kopen vind ik ook weer zo onzinnig. Daarom wil ik ze graag overzetten op dvd's.
Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit moet doen. Ik heb de videorecorder op de dvdrecorder aangesloten met een scart-kabel. Ik kan dan wel video's kijken, maar zodra ik de dvd-recorder aanzet, krijg ik het menu van de dvd-recorder in plaats van de film van de video.
Ik heb al geprobeerd om gewoon op opnemen te drukken, maar dan gaat de dvd van de zender opnemen die opstond voordat ik de video aanzette, en dus niet de film die ik aan het afspelen was.
Iemand enig idee hoe het wel werkt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2008, 11:11
Vinniebar
Vinniebar is offline
dvd recorder op A/V zetten,
zoiets...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 12:21
Verwijderd
werkt niet...
ik krijg dan wel het beeld van de video, terwijl de dvd ook aanstaat, maar als ik dan op opnemen druk, neemt de dvd van de tv op en niet van de video
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 16:06
Balance
Balance is offline
Ik kan tv kijken via m'n kabel en ik kan tv kijken via mijn dvd recorder.
Als ik een video opneem doe ik dat laatste. Met de afstandsbediening van m'n dvd recorder zet ik de zender dan op A/V (2) en dan druk ik op de record knop.
Oud 20-08-2008, 09:28
ILUsion
ILUsion is offline
Zijn het koopvideo's of amateuropnames? Want gekochte VHS-video's bevatten namelijk beveiliging tegen het kopiëren, Macrovision. Eigenlijk stamt dat nog uit de periode dat dvd niet bestond, maar in dvd-recorders (en op koop-dvd's eigenlijk ook!) is dezelfde beveiliging kunstmatig erbij gebouwd. Heel simpel gesteld bevat een koop-dvd een signaal over de hele opname en de opnamekop van een videorecorder, raakt in de war door dat signaal en je beeldkwaliteit gaat daardoor heel sterk achteruit. Op een dvd-recorder is een detectie ingebouwd voor Macrovision, zodat die ook niet zal willen opnemen.

Als ik me niet vergis bestaan er wel apparaatjes die het Macrovision uit het signaal strippen, maar heel misschien zijn er ook aanpassingen voor de firmware van je dvd-recorder / codes om macrovision uit te zetten, net zoals je op die manier vaak regiobeperkingen kan uitzetten.

Nu dat laatste ligt in een grijze zone van legaliteit, dus veel meer informatie zal ik er maar niet over geven. Als ik jou was, zou ik eerst onderzoek doen naar die aanpassingen van firmware of codes voor je dvd-recorder (let wel, je kan er je garantie door verliezen); of als je helemaal op veilig wilt spelen in een audio/video-speciaalzaak eens horen naar zo'n macrovision-remover (ik gok dat ze daar wel weten hoe eraan te geraken, terwijl je dat bij de Mediamark waarschijnlijk niet gaat vinden). Of eventueel kan het ook zijn dat er in de handleiding iets staat over opnames met Macrovision.
Oud 20-08-2008, 15:33
Verwijderd
Oh, dat klinkt allemaal veel te moeilijk. Het zijn inderdaad koopvideo's.
Nouja, ik ga wel kijken of ik de dvd's uit een of andere koopjesbak kan vissen.

Dankjewel voor je antwoord iig
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 00:43
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
kopieen voor eigen gebruik zijn bij mijn weten nog steeds legaal..
Oud 01-09-2008, 13:17
]{ing
]{ing is offline
http://cgi.ebay.nl/Macrovision-Copyg...ayphotohosting

Voor eigen gebruik gewoon legaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten