Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2008, 08:00
kissis4ever
kissis4ever is offline
Moest eigenlijk vandaag naar school maar zag hier erg tegen op. Heb gebeld dat ik graag een rondleiding zou willen hebben en mijn rooster omdat ik best onzeker ben, ik zou namelijk zo een klas in moeten stappen. Toen ik die meneer net belde zei hij dat het eigenlijk maar onzin is, en dat de drempel veel hoger wordt.

Nu krijg ik uitendelijk wel vanmiddag een rondleiding en moet ik morgen beginnen. Iemand tips hoe ik mij moet voorstellen bijvoorbeeld gelijk aan iedereen voorstellen of eerst even de kat uit de boom kijken, ik ken die mensen namelijk geen een van allen.
En hoe kan ik makkelijk contact maken met die mensen? Ik zie er echt vreselijk tegen op!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2008, 11:04
Daboman
Daboman is offline
Ik neem aan dat je bent overgestapt naar een nieuwe school. Dan is die onzekerheid heel logisch. Zeker als de rest elkaar al kent en jij daar nu pas tussen komt. Persoonlijk ging ik gewoon altijd ergens bij zitten. En als er iets besproken werd, of klassikaal, of gewoon onderling en ik had wat toe te voegen, dan deed ik dat gewoon. Je hebt tenslotte niets te verliezen, maar je kunt wel iets winnen, namelijk meer contact. Dit werkte voor mij heel goed als ik ergens tussen wilde komen.
Oud 08-09-2008, 11:48
Balance
Balance is offline
Hoe oud ben je en naar welke klas ga je?
Oud 08-09-2008, 18:00
Verwijderd
Doe gewoon waar jij je fijn bij voelt. Je kan even kort uitleggen waarom je nu in die klas komt, of je zegt alleen hoe je heet. Je komt vast wel naast iemand anders te zitten waar je dan wat mee kan praten. Als de rest van de klas elkaar allemaal al kent, is dat voor jou natuurlijk best eng, maar er zijn altijd wel mensen die nieuwsgierig naar je zijn en bv. in de pauze bij je willen zitten. Zoiets gaat vaak sneller dan je zelf verwacht En als je niet zo goed weet waar je over moet praten, vraag dan bijvoorbeeld wat voor leraren leuk zijn en welke juist vreselijk streng.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 19:35
Verwijderd
Gaat automatisch, voel je ontspannen ga en ga gezellig doen. lekker gezellig en het komt goed.
suc6 ingeval
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten