Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2008, 18:49
epidemic
epidemic is offline
Ik ben nu 17 jaar en 1m78 groot. ik weeg 60 kilo wat ik aan de lage kant vind, zeker omdat ik toen ik 15 en een half was 67 kilo woog, was toen 1m75 ?! heb vandaag namelijk een opmerking gekregen dat ik mager geworden ben.... en nadat ik in de spiegel keek kon ik er alleen maar uit concluderen dat ze gelijk hadden.

is het normaal niet de bedoeling dat je zwaarder word als je ouder word? ik rook nu max 4 sigaretten per dag, al ongeveer 3 maanden lang... maar 3 maanden geleden woog ik ook maar zoveel als nu? ik dacht dat het misschien te maken had met mijn cannabis gebruik, maar nu lees ik dat cannabis geen invloed heeft op de stofwisseling!?! iemand hier een verklaring voor? en wat kan ik doen om trug zwaarder te worden? ik til er eigenlijk wel aan dat ik niet "sterker" maar zwakker ben geworden tegenover vroeger, terwijl dit normaal andersom zou moetten zijn

grtz EpidemiC
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 00:45
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
je verliest je babyvet. je bent in de puberteit, je stofwisseling verandert. je rukt je elke avond suf. zomaar een paar oorzaken. ik zou me niet teveel zorgen maken, en anders ga je wat meer eten en wat meer spieroefeningen doen?
Oud 14-10-2008, 07:29
Kitten
Kitten is offline
Wacht nog een paar jaar. Toen ik 17 was was ik net iets van 65kg, en toen ik 20 was was ik al over de 75. Tussen je 18de en je 22ste krijg je spieraanleg, en als dat gebeurd zoals bij mij, zit je zo op de 75kg.
Oud 14-10-2008, 16:03
epidemic
epidemic is offline
Citaat:
Wacht nog een paar jaar. Toen ik 17 was was ik net iets van 65kg, en toen ik 20 was was ik al over de 75. Tussen je 18de en je 22ste krijg je spieraanleg, en als dat gebeurd zoals bij mij, zit je zo op de 75kg.
hopelijk
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 19:50
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
hopelijk
Kijk even naar je vader, moeder en ev. oudere broers. Waarschijnlijk zul je twee verschillende lichaamstypen zien, daaraan kan je je uiteindelijke bouw nu wel ongeveer afleiden.
Oud 15-10-2008, 17:55
KiMZz
KiMZz is offline
Ik ben als vrouw zijnde ook 1m78 en 68 kilo en ik vind mezelf eerder wat te dik dan te dun...
Maar je kunt bijvoorbeeld gaan sporten, fitness bijvoorbeeld, dan ontwikkel je je spieren meer en zul je én wat breder lijken én wat zwaarder worden

Regels voor berichten