Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik gebruik zelf de TI-84+. Ik raad Texas Instruments aan omdat scholen er (volgens mij) mee bekender zijn en dus de leraar je het dan bijvoorbeeld niet apart hoeft uit te leggen omdat 't een casio is. Maar je moet maar zelf zien, doe zelf HAVO N&G overigens. Trouwens, kies je wiskunde a of b?
|
![]() |
wis a. b is denk ik een stuk moeilijker en ik ben niet zo denderend in wis .. ik kom er wel dankzij mijn echtgenoot die stukken wiskundiger is dan moi hi hi
maar mijn school raadt dus deze aan en ik begreep dan dat ze dan vaker terugvallen op uitleg van de machine (bijv. met afbeeldingen van schermen etc en specifieke functies) en daarom is het waarschijnlijk verstandiger om die casio te kopen. prijs is voor mij niet het belangrijkste.. die casio is rond de 70 euro via internet nieuw te krijgen en de ti rond de 100 dacht ik ik kan uiteraard altijd even extra navragen. de havo waar mijn dochter (hmm..ben toch echt oud ha ha ) gebruikt overigens wel de TI |
![]() |
|
Offtopic: Het is meestal maar een keuze van de school, of zelfs van de leerkracht die wiskunde geeft. Veel mensen weten dat misschien niet, maar fabrikanten als Casio en TI geven echt serieuze kortingen aan scholen en leerkrachten (goedkopere inkoopprijzen en dan vaak nog 10 kopen, 9 betalen). Wat ze daarmee doen is gewoon de scholen en leerkrachten aan hun merk binden, zo de scholieren vertrouwd maken met hun producten (die natuurlijk wat anders werken dan die van de concurrentie), in de hoop om zo de scholieren voor het leven te binden (het volgende rekenmachine dat ze kopen is van hetzelfde merk, in de meeste gevallen). Mijn grootvader is leerkracht wiskunde op rust, dus langs daar heb ik de nodige achtergrond van dat alles gezien.
Ik heb ook de indruk dat er meer TI gebruikt wordt in scholen, maar in België zijn er ook genoeg scholen die Casio gebruiken. Als het aankomt op grafische toestellen kan ik weinig zeggen over die van Casio (behalve de ClassPad, maar dat is een reeks die best high-end is, en niet meer voor gewone scholieren; geweldig toestel trouwens). Van de niet-grafische toestellen, vind ik dat Casio betere producten levert (mijn eerste rekenmachines waren Casio, hoewel ik ook nog genoeg met de TI-30-reeks gewerkt heb). Als je met een school/boek/leerkracht moet werken, is het maar zo handig om gewoon te volgen wat zij gebruiken (als je het gewoon als werktuig gebruikt, en niet als speeltje (in dat geval kan je zelf je plan wel trekken)). En mensen die zelf als hobby eentje kopen, tja, die hebben meestal al wel een voorkeur of een specifieke feature die ze willen (en vaak is er maar een fabrikant die die feature biedt).
|
![]() |
|
|