Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2008, 09:32
Oezem
Oezem is offline
Ik heb dit weekend een introductiekamp van mijn studie gehad en heb daarvoor 'ineens' 40 km moeten fietsen. Met ineens bedoel ik dat ik al een hele tijd niet meer zo veel gefietst heb, sinds ik van mijn middelbare school af ben. Toen ik gisteren weer thuiskwam had ik rode uitslag met een beetje bultjes net onder mijn kont.
Ik heb in de eerste een soort uitslag gehad dat erg op krentenbaard leek op dezelfde plek, ook door het fietsen.
Ik denk dus dat ik dit weer ga krijgen want ik moet wel iedere dag fietsen dus veel rust krijgt het niet. Ik hoop er vrijdag mee naar de dokter te kunnen. (Mijn moeder moet even een afspraak maken want ik moet nog een dokter hier in de buurt zoeken.)
Ik vraag mij eigenlijk af wat het nou voor uitslag is. Want het lijkt dus op krentenbaard, maar dat is toch weer iets heel anders.
Weet iemand dit? Of heeft iemand dit ook gehad en weet je wat je er aan kan doen zodat het minder wordt/verdwijnt?

Bedankt!

Ps. Ik heb inmiddels een afspraak bij de dokter.

Laatst gewijzigd op 08-09-2008 om 09:41.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 10:15
Verwijderd
Ik denk dat zinkzalf gaat helpen! Dit wordt ook bij baby's gebruikt als ze uitslag krijgen op hun billen en bij mijn broertje is daardoor de krentenbaard onder zijn oksel verdwenen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 11:04
Oezem
Oezem is offline
Is dat gewoon bij de drogist te krijgen?
Vorige keer heb ik van mijn dokter betadineshampoo gekregen omdat ze het niet in zeepvorm hadden.
Oud 08-09-2008, 17:22
Morri
Morri is offline
Ik gebruik zelf altijd sudocrem, dat lijkt volgens mij wel wat op zinkzalf. Ik heb het gewoon bij de supermarkt gekocht (Digros) maar een goede drogist/apotheek zal het ook wel hebben. Het lijkt misschien duur, maar je hebt niet veel nodig en het werkt wel goed.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Is dat gewoon bij de drogist te krijgen?
Vorige keer heb ik van mijn dokter betadineshampoo gekregen omdat ze het niet in zeepvorm hadden.
Ja, gewoon bij de babyspulletjes. Je kunt even op internet opzoeken wat precies de werking van zinkzalf is, dan weet je iig wat je op je lichaam smeert .
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 20:55
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Ja, gewoon bij de babyspulletjes. Je kunt even op internet opzoeken wat precies de werking van zinkzalf is, dan weet je iig wat je op je lichaam smeert .
Oke dankje wel!
Ik ga er binnenkort naar kijken, eerst maar even afwachten wat mijn dokter er van zegt. Ik kan vrijdag naar hem toe.

Regels voor berichten