Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2008, 21:05
palindrome
palindrome is offline
Hoeveel bellen jullie? Of smsen jullie meer dan jullie bellen en waarom?

Ik bel alleen als ik hoognodig iets moet weten, maar eigenlijk zelden om zo maar een praatje te maken met mijn vriend. Dat doe je al, als je elkaar ziet imho... Verder houd ik niet zo van bellen. Smsen doen we wel geregeld (paar keer per dag als we elkaar een hele dag niet zien), maar meer om elkaar te laten weten dat je aan elkaar denkt dan voor de inhoud zelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2008, 21:20
Volk
Volk is offline
We houden allebei niet van zinloze smsjes of telefoongesprekken. Dus alleen als het nodig is. En sinds we samenwonen bellen we al helemaal alleen voor nuttige dingen. Anders is het ook alleen maar geldverspilling.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 22:00
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik zeg altijd dat ik smsjes haat en bellen kut vind, maar ik sms toch stiekem best veel met mensen waarvan ik houd en bellen evenzo. Maar ik voel me altijd wel een beetje door mezelf verkracht als ik een uur aan de telefoon heb gehangen en er niet veel zinnigs is gezegd
Oud 06-09-2008, 22:23
Verwijderd
Ik ben niet zo'n beller, dus ik sms meestal maar een beetje... hij belt mij eigenlijk altijd, ik bel alleen maar om dingen af te spreken of als ik zie dat hij gebeld heeft. Zielig eigenlijk

Edit: Zo moet ik hem nu eigenlijk terugbellen, maar ik denk ernstig aan smsen...

Laatst gewijzigd op 06-09-2008 om 22:45.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 22:42
Verwijderd
zinloos smsen is echt mijn ding.! Aan bellen heb ik echter een vreselijke hekel, zowel vrijgezel als bezet..
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 22:53
Volk
Volk is offline
misschien moet ik ook maar zinloos gaan bellen en smsen. Krijg ik tenminste mijn belminuten op... hmm...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 04:46
Fosca
Fosca is offline
Bellen alleen voor hoognodige dingen, smsen doen we een paar keer per dag als we elkaar niet zien. Vaak zijn het smsjes alleen om een smsje te sturen maar ik probeer er toch altijd wat info in te stoppen
Oud 07-09-2008, 09:38
Idunarara
Idunarara is offline
Hij belt mij meestal elke avond wel een uur, gewoon omdat hij bellen zo heerlijk vindt. Smsen is hij niet zo van, als ik er een stuur krijg ik er meestal een na twaalf uur terug
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 09:38
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
zinloos smsen is echt mijn ding.! Aan bellen heb ik echter een vreselijke hekel, zowel vrijgezel als bezet..
Oud 07-09-2008, 09:58
Verwijderd
Ik hou niet van zinloos bellen/sms'en, dat gaat in tegen mijn Zeeuwse roots. Ik bel en sms denk ik voor zo'n 5 euro per maand.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 11:23
Lilything
Lilything is offline
als we niet bij elkaar zijn, smsen we heel veel (teveel)
als we niet samen zijn, bellen we soms 's avonds (1x in de week)
het is meer het smsen
Oud 07-09-2008, 11:48
cenerentola
cenerentola is offline
iedere dag wel een smsje, maar meestal niet meer dan 1 of 2. Bellen daar doe ik niet aan. Meestal bel ik ongelegen of belt mijn vriend me op een ongelegen moment. Ik houd er dus niet van.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 12:02
Verwijderd
Als we elkaar echt een paar dagen niet zien, dan smsen we veel. Maar als we elkaar mrogen weer zien ofzo, valt het best wel mee. Maar dan nog smsen we over de meest onbenullige dingen. En ik bel hem vaak voor het slapengaan, gewoon, omdat ik zijn stem even wil horen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 12:19
zeep007
zeep007 is offline
Ik bel en sms hem bijna nooit. Tenzij hij weg is. Dan sms ik een keer, of bel ik een keer.
Wat ik wel doe is zinloos mailen als hij aan het werk is.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 16:48
Verwijderd
Hmmm de laatste tijd zitten wij een beetje met conflicting schedules, en daardoor hangen wij ontzettend veel aan de telefoon. (gelukkig is het gratis) smssen doen we niet zoveel, hij gebruikt zijn mobiel alleen in geval van nood, en het loopt al gauw op... dus we bellen dan gewoon, veel makkelijker en sneller om even een plante bespreken dan het allemaal in een sms te proppen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 17:51
miekmuis
miekmuis is offline
Hij belt mij bijna elke dag even om te kletsen. En we smsen meerdere keren per dag. Voor mij deed hij dat niet, maar ik blijf hem hardnekkig smsen en ik geloof dat hij er nu plezier in begint te krijgen
Oud 07-09-2008, 18:26
vilein
vilein is offline
^dat hoop je dan maar he.
Oud 07-09-2008, 19:04
meisje-xx
meisje-xx is offline
ik bel zelf niet zo vaak, maar vooral in de vakantie toen ik weg was belde mijn vriend me heel vaak met z'n mobiel waardoor zn telefoonrekening 200 euro was. dat was even schrikken...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 20:13
Verwijderd
We wonen samen maar bellen alsnog veel. Het gaat meestal over stomme dingen als "wie doet er boodschappen" of "waar ligt dat en dat snoertje, ik kan het nergens vinden!" maar alsnog vaak zat over minder nuttige zaken, al is dat nooit lang. Ik bel ook vaak zat voor een adviesje en dergelijke.. Hij kent me gewoon het beste en is heel goed in me te helpen mijn gedachten over dingen op een rijtje te krijgen

Maar, het is nooit langer dan 5 minuten en onze belbundels overschrijden we niet.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 21:52
Verwijderd
ik overschrijd mijn belbundel altijd, maar dat terzijde. wij bellen best vaak, omdat hij 3 uur met het OV bij me vandaan woont en msn haat. toevallig vandaag afgesproken om minder te gaan bellen, want dat is goed voor m'n belbundel, en wat vaker te smsen (doen we amper).
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 07:00
Neko*
Neko* is offline
Ik ben niet zo'n sms'er/beller. Ik sms hem als ik iets te melden heb, of wil weten wanneer/waar/hoelaat hij hier komt. Bellen alleen als hij een keer tentamenweek heeft en dus veel moet leren waardoor we elkaar niet/nauwelijks zien. Maar dan eigenlijk ook alleen om te weten hoe z'n tentamens gingen en hoe het verder met hem is. Ik ben niet zo van het urenlang bellen zonder dat het ergens over gaat. Nou is dat maar goed ook, want zijn mobiel staat vaak genoeg uit, of hij heeft geen idee waar hij is. Dus als ik een lief smsje stuur, is de kans groot dat ie die pas leest als ik weer bij hem ben. (en om diezelfde reden bel ik altijd naar de huistelefoon)
Oud 08-09-2008, 08:08
Rob
Rob is offline
Citaat:
Ik ben niet zo'n beller, dus ik sms meestal maar een beetje... hij belt mij eigenlijk altijd, ik bel alleen maar om dingen af te spreken of als ik zie dat hij gebeld heeft. Zielig eigenlijk
Maar ik SMS meer dan een beetje (Vooral om de gedachte, eigenlijk. Niet omdat er zonodig iets gemeld moet worden. ). Bellen doe ik amper tenzij ik haar snel even moet informeren en SMSen teveel tijd gaat kosten. Verder zien we elkaar meer dan genoeg dus héél veel bellen en SMSen gebeurt er eigenlijk niet.
Oud 08-09-2008, 09:29
Mariekje*
Mariekje* is offline
Bellen doen we enkel voor nuttige dingen, aangezien we samenwonen en meer dan vaak bij elkaar zijn. Smsen doen we zelden tot nooit, hooguit in situaties wanneer bellen niet mogelijk is.
Afgelopen week alleen op vakantie geweest, en toen hebben we wel dagelijks eventjes gebeld/smsje gestuurd om onze belevenissen van de dag even te delen. Mijn vriend is overigens een grotere beller dan mij, van mij hoeft het nooit zo.
Oud 08-09-2008, 13:48
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Toen ik nog een relatie had zagen we elkaar alleen in het weekend. Reden genoeg om doordeweeks lekker te bellen. Niet elke dag, maar als we elkaar aan de telefoon hadden, konden we zo uren vol kletsen Smsen deden we maar heel weinig, ik meer dan hij, maar als hij dan wat stuurde, was het meteen vier smsjes in één
Gemiddeld hadden we om de dag contact.
Oud 08-09-2008, 14:57
Tink*
Tink* is offline
Ik bel nooit en ik sms alleen om iets af te spreken met hem eigenlijk.
Oud 08-09-2008, 15:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wij bellen alleen als we in het weekeinde elkaar niet zien en er een computer stuk is zodat er niet gemaild kan worden
Oud 08-09-2008, 15:39
Verwijderd
Zinloos bellen is wel mijn hobby. Gewoon om even iets leuks te vertellen of te vertellen dat ik iets zag wat me aan hem deed denken.
Smsen doen we vrijwel niet.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 17:17
I C U
I C U is offline
We smsen best wel veel als we elkaar weinig zien. Bellen soms, meestal via Skype ofzo wanneer we allebei online zijn. Denk dat we 1 tot 2 keer bellen per week, Skype meer en smsen 2 tot 3x per dag.
Oud 08-09-2008, 19:13
Yerli
Yerli is offline
We smsen een paar keer per dag en soms bellen we ook nog even als we elkaar niet hebben gezien. Maar dit is eigenlijk vooral sinds hij geen internet meer heeft en ik vind het gewoon fijn om wat van hem te horen/hem te spreken. En ja, het overgrote deel van de smsjes is zinloos, maar wel lief.
Oud 08-09-2008, 21:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
We sturen elkaar elke dag dat we elkaar niet zien wel minstens een smsje. Ik zie hem meestal in het weekend en een doordeweekse avond (vaak woensdag). Op maandagochtend ben ik dan nog bij hem en soms/vaak op vrijdag ook al en vaak bellen we dan op dinsdag en donderdag wel even als we niet msnen. We proberen toch wel elke dag iets van contact te hebben.

Ik heb een tariefplan met m'n telefoon dat ik met hem na drie minuten de rest van het uur gratis bel dus ik bel nooit voor meer dan 1,15 een uur met hem dus dat is wel erg voordelig. Hij heeft altijd belminuten over dus daar hoeven we het niet voor te laten.
Oud 08-09-2008, 21:51
Janno
Janno is offline
pfff... in 6 dagen 150 smsjes op maar ik bel bijna nooit
Oud 09-09-2008, 12:29
Verwijderd
We spreken elkaar eigenlijk dagelijks wel even, via sms/msn/mail. Maar niet echt uitgebreid, een of twee keer in de week bellen we wat langer, we zijn niet zo'n bellers Mailtjes zijn wel vaak wat langer. En in het weekend praten we elkaar IRL de oren van het hoofd De vreugde van een weekendrelatie.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2008, 16:21
Luna
Luna is offline
Ik bel hem wel eens op om gewoon te kletsen en dan vraagt hij "wat is er?" of "waar bel je voor?" en dan denk ik, laaaat maar.
dus heel veel bellen doen we niet. We zien elkaar al vaak genoeg
Oud 10-09-2008, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Dit, met als toevoeging dat ik toch wel ga bellen als iets niet in een smsje past. Of als ik gebeld word dan
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 12:22
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik bel hem wel eens op om gewoon te kletsen en dan vraagt hij "wat is er?" of "waar bel je voor?" en dan denk ik, laaaat maar.
dus heel veel bellen doen we niet. We zien elkaar al vaak genoeg
man naar mijn hart!
Oud 10-09-2008, 12:50
luchtballon
luchtballon is offline
Wij bellen wel veel. Als ik hem niet zie dan meestal als we vermoeden dat we allebei wakker en bereikbaar zijn en dan 'savonds nog, soms maar 1 van de 2. Af en toe zinloze-ik-vind-je-lief-smsjes.
Ik bel hem denk ik iets vaker, maar het wisselt wel. Ik heb op mijn kamer wat minder te doen dan hij, dusja

nu alleen niet want zijn batterij is al dagen leeg en ik heb geen zin om steeds de vriend waar hij is te bellen dat ik mn vriendje wil spreken

Ik vind het wel fijn om hem even te spreken, ookal hebben we niks nuttigs te vertellen.
Oud 10-09-2008, 13:17
snoopy
snoopy is offline
We wonen samen dus we zien elkaar elke dag. Bellen doen we dan ook bijna nooit, tenzij we iets willen weten wat niet kan wachten tot we elkaar 's avonds weer zien.

Smsen doen we af en toe, maar niet zo vaak, we hebben een beetje de e-mail daarvoor uitgevonden (kun je meer zeggen en t kost niks)

Als hij (of ik, maar dat is nog niet echt voorgekomen) in t buitenland zit mailen we ons helemaal suf... Minstens elke dag mail, maar vaak twee keer op een dag.
Oud 10-09-2008, 13:55
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
We wonen samen dus we zien elkaar elke dag. Bellen doen we dan ook bijna nooit, tenzij we iets willen weten wat niet kan wachten tot we elkaar 's avonds weer zien.

.
nog geen halfuur nadat ik dit geschreven had belde m'n vriend: 'ja, er is niks. Ik belde zomaar'
Oud 10-09-2008, 15:14
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
nog geen halfuur nadat ik dit geschreven had belde m'n vriend: 'ja, er is niks. Ik belde zomaar'
hehe, zoiets had ik ook: na het typen van dat bericht ging ik naar de wc en net daarna belde hij met de telefoon van die vriend waar hij is
cool is dat.
Oud 10-09-2008, 16:53
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Citaat:
hehe, zoiets had ik ook: na het typen van dat bericht ging ik naar de wc en net daarna belde hij met de telefoon van die vriend waar hij is
cool is dat
MULTIKILL

Spoiler
Oud 10-09-2008, 16:56
snoopy
snoopy is offline
Ik heb nu al een tijdje geprobeerd te begrijpen wat je bedoelt, maar ik kom niet veel verder dan: 'Heh?'
Oud 10-09-2008, 19:49
WolterB
WolterB is offline
Heb geen realtie, maar ik sms sneller dan dat ik bel, maar als ik bel kan ik gerust een uur of langer bellen, daar heb ik geen problemen mee. Woont ze dichtbij dan ga ik liever langs dan dat ik bel
Oud 10-09-2008, 20:04
Rob
Rob is offline
Citaat:
MULTIKILL

Spoiler
Hahaha.

Alhoewel een DOUBLE KILL misschien wat toepasselijker is
Oud 10-09-2008, 22:05
Verwijderd
vroeger smsten we heel veel en belden we s avonds, tegenwoordig is het weer wat normaler(a) nog wel een paar keer per dag en soms even bellen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 23:37
zoef de haas
zoef de haas is offline
bellen doen we niet want nutteloos bellen haten we allebei en daarnaast is uren lang bellen naar het buitenland veel en veel te duur en ben ik ook maar een arm studentje. Smsen doen we ook verdomd weinig. soms bij vlagen ineens miljard smsjes, maar meer dan 2 per dag zijn het er normaal niet. Daar staat wel tegenover dat we way te veel tijd doorbrengen op msn.
Oud 11-09-2008, 01:18
Zommes
Zommes is offline
Te veel om te noemen. Eigenlijk ben ik continu bezig.

Als mijn vriend niet antwoord binnen een paar secondes word ik ook meteen helemaal vals en ga ik bellen om hem af te blaffen. Dan biedt hij meestal wel netjes zijn excuses aan.
Oud 11-09-2008, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Te veel om te noemen. Eigenlijk ben ik continu bezig.

Als mijn vriend niet antwoord binnen een paar secondes word ik ook meteen helemaal vals en ga ik bellen om hem af te blaffen. Dan biedt hij meestal wel netjes zijn excuses aan.
Ik zou je per direct dumpen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 09:22
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik zou je per direct dumpen

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat het sarcastisch was...
Oud 11-09-2008, 09:27
Signy
Signy is offline
Omdat ik en mn vriend elkaar alleen in het weekend zien, zijn we aangewezen op (vooral) de mail, en de telefoon.
We mailen elke dag sowieso 1 à 2 keer. Bellen doen we om de dag, en dan meestal een uur. (vroeger belden we wel eens 3 uur maar ik kan me niet voorstellen dat dat zinvolle gesprekken waren )
Smsen doen we zelden, meestal als de ander weer terug naar huis gaat met de trein, om diegene een beetje te vermaken (reistijd is 2,5 uur)

Ik kende een meisje die bij haar belbundel 1000 smsjes per maand kreeg, en daar had ze meestal nog niet eens genoeg aan.
Oud 11-09-2008, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Smsen doen we ook verdomd weinig. soms bij vlagen ineens miljard smsjes, maar meer dan 2 per dag zijn het er normaal niet.
Dat vind ik veel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten