Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-04-2003 om 10:54. |
![]() |
||
Citaat:
Ammoniumnitraat wordt voornamelijk (althans voor zover ik weet) als kunstmest gebruikt. De benodigde ammoniak wordt bereid volgens het Haber-Boschproces en de benodigde salpeterzuur wordt bereid volgens het proces van Ostwald.
||
Citaat:
wil je een bom maken ofzo? als ik jou was zou ik het maar gewoon bij kunstmest houden als je er toch een experiment mee wilt doen. de mest die landbouwers gebruiken is over het algemeen zuiverder dan die voor gewone consumenten (dat vermoed ik toch aangezien zij 1 schepje moeten vermengen met 150 liter water) dus als je iemand kent die thuis een land- of tuinbouwbedrijf heeft ...
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() (er zijn trouwens nog veel meer industriële processen t.v.v. amoniak en salpeterzuur)
|
hallo,
ammonium nitraat haal je gewoon uit kas mest of koop je op internet.... als je het uit meststof haalt ga je als volgt te werk. 1 je mengt 2 kg mest met 1 liter kokend water (goed mengen) en daarna laat je het afgedekt 1 nachtje staan 2 je pompt nu al de vloeistof uit de emmer ( er zal een bezinksel zijn dat laat je er in en kan je weggooien) de vloeistof damp je gewoon uit. de kristallen die achterblijven maal je fijn en viola ammoniumnitraat. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] Wat vragen bij reactiesnelheden en verbranding...; Johnny14 | 20 | 05-04-2010 21:35 |