Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2007, 18:57
Elmoo
Elmoo is offline
Hey allemaal,

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt met een adviseur van een uitvaartverzekering voor een gesprek. Hierbij word ik geinformeerd over de verschillende mogelijkheden van verzekeren en kan ook eventueel bij hun een uitvaartverzekering aanvragen.

Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die een uitvaartverzekering hebben. En waar je bijvoorbeeld op moet letten bij het afsluiten van zo'n verzekering.

Alvast bedankt!
Oud 20-02-2007, 19:02
Konijn
Konijn is offline
Ik heb een uitvaartverzekering bij Yarden, maar ik moet eerlijk zeggen dat die al op jonge leeftijd door mijn ouders is afgesloten. Zij betalen die ook gewoon in één keer voor het hele gezin. Ik heb ook eigenlijk geen idee wat het kost en wat je er dan voor 'terugkrijgt'.

Heb dus verder op dat gebied ook geen tips voor je, behalve dan dat ik sowieso niet gelijk iets af zou sluiten.

Laat je voorlichten over de mogelijkheden, zorg dat je die overzichtelijk op een rijtje krijgt (in een folder of door eigen aantekeningen).
Ga hier dan zelf, zonder adviseur erbij die maar al te graag iets met je afsluit, nog eens rustig bij na wat jij wil, en kijk eventueel bij andere uitvaartverzekeringen of je daar niet goedkoper uit bent of iets kunt vinden dat beter bij je wensen past.

Daarna kun je altijd nog afsluiten met een telefoontje, formulier of wat dan ook.
Oud 20-02-2007, 19:05
Go
Go is offline
Ik kan me voorstellen dat iemand een uitvaartverzekering afsluit om de nabestaanden niet met de financiële zorgen op te zadelen. Ik heb zelf echter maar het idee dat die verzekeringsmaatschappijen veel aan je verdienen, maar dat is mijn persoonlijke mening. Is het bijvoorbeeld geen idee om ervoor te zorgen dat je een bepaald bedrag, zeg 5000 euro, altijd achter de hand hebt zodat dat bedrag alle kosten zou kunnen dekken? Ik begrijp dat je daar wel voor in de positie moet zijn, maar het lijkt me voor veel mensen ook geen onmogelijke opgave. Maar dat ligt aan de situatie.
Oud 20-02-2007, 19:23
Estar
Estar is offline
Ik heb er een omdat ik via mijn ouders verzekerd ben en ik neem dat gewoon mee omdat het een bekende verzekeraar is.

Kortom, ik heb me er niet in verdiept.
Oud 20-02-2007, 20:32
Verwijderd
Ik ben niet tegen uitvaartkosten verzekerd. Ik vind dat als ik zo kansloos heb geleefd dat er op het moment van mijn overlijden zelfs geen geld meer is voor een begrafenis ze me zonder meer in de plomp mogen mikken met een steen eraan. Kost niets. Dat zal ik ook in een eventueel testament zetten.
Oud 20-02-2007, 21:26
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-02-2007 @ 21:32 :
Ik ben niet tegen uitvaartkosten verzekerd. Ik vind dat als ik zo kansloos heb geleefd dat er op het moment van mijn overlijden zelfs geen geld meer is voor een begrafenis ze me zonder meer in de plomp mogen mikken met een steen eraan. Kost niets. Dat zal ik ook in een eventueel testament zetten.
Of je word ziek en na een lange slepende medische weg die je al je spaarcenten kost, is er niet eens geld meer over voor een fatsoenlijke uitvaart..
Oud 20-02-2007, 22:23
Verwijderd
van mijn ouders mocht ik niet zo'n verzekering afsluiten, omdat ze dat geldverspilling vinden. je betaalt je leven lang ontzettend veel geld en krijgt er natuurlijk eigenlijk niks voor terug. bovendien hebben mn ouders genoeg geld om het voor mij te betalen. ga enkel twijfelen over afsluiten na reclamespotjes, maar daar ga ik niet aan toegeven. verzekeringen willen natuurlijk eigenlijk alleen maar geld verdienen.
Oud 20-02-2007, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 20-02-2007 @ 22:26 :
Of je word ziek en na een lange slepende medische weg die je al je spaarcenten kost, is er niet eens geld meer over voor een fatsoenlijke uitvaart..
FYI, ziektekostenverzekeringen zijn verplicht, maar uitvaartverzekeringen niet.

Overigens heb ik ook al duidelijk gemaakt aan mijn omgeving dat als zich de situatie van een slepende en uitzichtloze ziekte voordoet, ze er snel een eind aan mogen maken.

Citaat:
sterrenmeisje schreef:
verzekeringen willen natuurlijk eigenlijk alleen maar geld verdienen.
'Eigenlijk' willen ze geld verdienen? Ze willen sowieso alleen maar geld verdienen. Verzekeraars zijn in het geheel niet geïnteresseerd in jouw wel en wee. Je bent gewoon consument die zoveel mogelijk poen in het laatje moet brengen, en als het gaat om iets emotioneel aansprekends als een uitvaart dan gaat dat nogal makkelijk.
Oud 20-02-2007, 22:57
T_ID
T_ID is offline
Bankrekening > kosten simpele uitvaart, op dit moment. Verzekering is dus onnodig op dit moment, zeker aangezien ik niet van plan was binnenkort om het leven te komen. Mocht ik dan morgen platgereden worden door een vrachtwagen o.i.d. dan is dat vette pech, dan maar geen vergulde hengsels aan de kist, ik zal er tegen die tijd vast niet meer wakker van liggen.
Oud 20-02-2007, 23:13
Tiño
Tiño is offline
pfff, als ik al dood zou gaan binnen nu en snel,dan is het laatste waar IK aan denk wel mn uitvaart

Vind mezelf er te jong voor ofzo, beetje nutteloos nu nog(hoop ik dan maar).
Oud 21-02-2007, 06:35
justhanna
justhanna is offline
Ik heb wel een uitvaartverzekering, bij Yarden.
Als ik nu dood ga, heb ik een erg goedkope begrafenis die mijn omgeving geen cent kost En na m'n 60ste hoef ik niet meer te betalen, omdat ik dan aan de max van betalen zit, dus nu maar hopen dat ik heel oud word
Oud 21-02-2007, 07:06
Anika
"Jullie studenten moeten eens niet zo in discussie gaan en gewoon een uitvaartverzekering nemen. Dat kunnen jullie makkelijk betalen als jullie één keertje per maand minder naar de Mac Donalds gaan." Aldus iemand van een of andere uitvaartverzekeraar die een keertje bij mij aan de deur was.

Ik heb geen uitvaartverzekering. Als die verzekeringsmaatschappijen niet ontzettend aan je zouden verdienen zouden ze ook geen verzekering aanbieden. Bovendien vind ik het niet nodig, ik zorg zelf wel dat ik altijd wat achter de hand heb voor als ik dood ga. Hoef ook geen dure begrafenis o.i.d., ben er dan toch niet meer dus waarom zouden nabestaanden dan nog veel geld aan me moeten verspillen?

@ts, ik heb hier nu een paar keer iemand aan de deur gehad voor een uitvaartverzekering, en ze komen allemaal ontzettend overtuigend over. Maar je moet je niet direct om laten praten, zoals al eerder gezegd is gewoon na het gesprek zelf nog eens op onderzoek uitgaan of je bij een andere verzekeraar niet beter uit bent.
Oud 21-02-2007, 09:11
Elmoo
Elmoo is offline
Tnx voor alle reacties, ik ben ook zeker niet van plan om gelijk zo'n verzekering af te sluiten. Eerst maar eens even goed orienteren en dan verder kijken.

Wat een discussies inderdaad! Mocht iemand nog goede tips hebben bij het kiezen van een uitvaartverzekering hoor ik het graag
Oud 21-02-2007, 12:15
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 21-02-2007 @ 10:11 :
Tnx voor alle reacties, ik ben ook zeker niet van plan om gelijk zo'n verzekering af te sluiten. Eerst maar eens even goed orienteren en dan verder kijken.

Wat een discussies inderdaad! Mocht iemand nog goede tips hebben bij het kiezen van een uitvaartverzekering hoor ik het graag
Je moet kijken of het een bedrag is of natura. ALs het natura is, waar mag je dan uit kiezen, bepaalde leveranciers verplicht? Als het geld is, hoe hoog is het bedrag en zit er infaltie correctie op.
Ben je niet goedkoper/beter uit als je de premie iedere maand opzijzet op een spaarrekening. Hoelang moet je dat doen om goedkoper uit te zijn?
Oud 21-02-2007, 13:52
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-02-2007 @ 23:49 :
FYI, ziektekostenverzekeringen zijn verplicht, maar uitvaartverzekeringen niet.
En een ziektekostenverzekering dekt natuurlijk alle mogelijke ziektekosten .
Oud 21-02-2007, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Ivo schreef op 21-02-2007 @ 14:52 :
't leven is mooi als je dat gelooft.

Ik heb geen uitvaartverzekering, de meesten betalen tegenwoordig in geld uit en mijn ervaring is dat wat ze uitbetalen bij lange na niet genoeg is voor een uitvaart. Dus probeer ik zelf te sparen voor 'onverwachte uitgaven' (daar hoort dit ook wel bij op deze leeftijd).
Oud 21-02-2007, 17:27
dext0r
dext0r is offline
als je via je ouders in een uitvaartverzekering rolt ben je vaak heel goedkoop uit. vaak worden dat soort aanbiedingen al gedaan op het moment dat het kind een bepaalde leeftijd bereikt dat ze uit de standaardpolis vervallen ofzo ..

mijn moeke moest daarom laatst even een handtekening van mij hebben om dat ding automatisch door te laten lopen ofzo.
Oud 21-02-2007, 17:38
Miracle
Miracle is offline
Ik ben daar niet voor verzekerd en ik ga me daar ook niet voor verzekeren. (Misschien dat ik er op m'n vijftigste eens naar ga kijken...)
Oud 21-02-2007, 17:45
dext0r
dext0r is offline
Citaat:
Miracle schreef op 21-02-2007 @ 18:38 :
Ik ben daar niet voor verzekerd en ik ga me daar ook niet voor verzekeren. (Misschien dat ik er op m'n vijftigste eens naar ga kijken...)
kan ook, je krijgt hoe dan ook wel een mooi vurenhoutenkistje van de staat waar met dikke permamarker het een en ander opgeschreven zal staan.
kosten voor een uitvaart worden hoe dan ook eerst van je vermogen afgehaald, en is dit niet mogelijk dan komt het op kosten van de staat. (nabestaanden hebben dan ook verder weinig recht op geloof ik .. )

maar ik weet hier eerlijk gezegd gelukkig te weinig van :+
Oud 21-02-2007, 20:55
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
dext0r schreef op 21-02-2007 @ 18:45 :
kan ook, je krijgt hoe dan ook wel een mooi vurenhoutenkistje van de staat waar met dikke permamarker het een en ander opgeschreven zal staan.
kosten voor een uitvaart worden hoe dan ook eerst van je vermogen afgehaald, en is dit niet mogelijk dan komt het op kosten van de staat. (nabestaanden hebben dan ook verder weinig recht op geloof ik .. )

maar ik weet hier eerlijk gezegd gelukkig te weinig van :+
Momenteel zal geld niet het probleem zijn. Mocht dat wel het geval zijn/worden, dan zie ik dat dan wel weer.
Oud 22-02-2007, 11:56
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Mijn ouders hebben zo'n verzekering voor mij afgesloten, bij de Dela. Volgens mij kost het een paar euro per maand. Mijn ouders betalen ook nog steeds de premie.

Uiteraard verdient zo'n verzekeringsmaatschappij aan je, maar wat vooral ook fijn is van zo'n uitvaartverzekering is dat zij alles regelen. Als nabestaande heb je dan zo min mogelijk om je druk over te maken.
Oud 22-02-2007, 12:04
Bloem
Bloem is offline
Ik geloof dat ik nog steeds bij mijn moeder mee verzekerd ben en dat dat 1 of 2 euro per maand kost ofzo. Daar word je niet arm van dus, terwijl ik nu geen 5000 euro zou hebben om een begrafenis te dekken.
Oud 22-02-2007, 22:05
Nonaj
Nonaj is offline
Ik heb geen uitvaartverzekering, vonden mijn ouders niet nodig. Ik heb geen zin om me er nu in te verdiepen, ik hoop dus maar dat mijn ouders mijn uitvaart betalen mocht ik nu onverwachts komen te overlijden.

Als ik op mezelf ga wonen en ook andere verzekeringen af moet sluiten ga ik me er wel eens in verdiepen.
Oud 22-02-2007, 23:13
Roos
Roos is offline
Ik vind dat (op je 20ste) echt een beetje iets voor depressieve mensen
Oud 22-02-2007, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Ivo schreef op 21-02-2007 @ 14:52 :
Wel als je betaalt natuurlijk!

Ja even serieus, je kunt altijd wel het ongelukkigste geval opzoeken, maar dat doet nog steeds niets af aan het feit dat ik geen uitvaartverzekering afsluit omdat ik dat niet nodig vind. Overigens zijn mijn ouders nu en mijn kinderen straks rijk genoeg om zelf de boel te payen.

Ben het met Roos eens: als je je daar nu druk over gaat maken ben je een beetje jammer.
Advertentie
Oud 23-02-2007, 09:54
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Ik ben daar voor verzekerd. Maar ik weet er verder niets van, omdat anderen dat voor mij regelen
Oud 23-02-2007, 10:05
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Roos schreef op 23-02-2007 @ 00:13 :
Ik vind dat (op je 20ste) echt een beetje iets voor depressieve mensen
Het is alleen wel fijn voor nabestaanden als zoiets geregeld is.
Oud 23-02-2007, 16:07
Bloem
Bloem is offline
Volgens mij was het zelfs verplicht toen ik hier (woonvorm blabla) ging wonen.
Oud 23-02-2007, 16:16
DivW
DivW is offline
Als je het mij vraagt is dat hele gedoe met uitvaartverzekeringen collectieve waanzin.
Mocht ik het loodje leggen over een tijdje dan mogen ze mijn lijk ergens op een vuilnisbelt dumpen. Net alsof ik er dan nog wat om geef.

En eventuele nabestaanden moeten niet gaan miepen.
Oud 23-02-2007, 16:46
Estar
Estar is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 23-02-2007 @ 11:05 :
Het is alleen wel fijn voor nabestaanden als zoiets geregeld is.
Precies.
Oud 23-02-2007, 17:05
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
DivW schreef op 23-02-2007 @ 17:16 :
Als je het mij vraagt is dat hele gedoe met uitvaartverzekeringen collectieve waanzin.
Mocht ik het loodje leggen over een tijdje dan mogen ze mijn lijk ergens op een vuilnisbelt dumpen. Net alsof ik er dan nog wat om geef.

En eventuele nabestaanden moeten niet gaan miepen.
Beetje jammer dat het zo in de praktijk natuurlijk niet werkt en je je nabestaanden dus wel met een probleem op zou zadelen nu.
Oud 23-02-2007, 17:17
Iduna
Iduna is offline
Het wordt wel steeds duurder (een begrafenis/crematie), maar ik geloof dat ik het later (als ik een vaste baan heb) ook wel kan betalen.
Het is in ieder geval niet iets om me nu druk over te maken.
Oud 23-02-2007, 17:35
Verwijderd
Geen uitvaartsverzekering, wel een levensverzekering. Dus als ik dood neerval, dan krijgt m'n man rond de €100.000,- en dan moet hij maar even zien hoe hij het regelt.
Oud 23-02-2007, 17:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben met mijn moeder meeverzekerd, weet zo gauw ff niet hoe dat gedoe heet maar het is iig zo'n hele bekende. Als ik erop kom dan laat ik het wel weten. Is het voor jou niet ook goedkoper om je met (een van) je ouders mee te verzekeren of hebben die geen uitvaartverzekering?
Oud 23-02-2007, 18:29
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-02-2007 @ 00:37 :
Wel als je betaalt natuurlijk!
Zelfs dan niet.
Oud 23-02-2007, 18:49
Go
Go is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-02-2007 @ 19:29 :
Zelfs dan niet.
Als jij genoeg betaalt kun je alles verzekeren.
Oud 23-02-2007, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Go schreef op 23-02-2007 @ 19:49 :
Als jij genoeg betaalt kun je alles verzekeren.
Dan nog kan je veel gedoe krijgen met bijvoorbeeld hulpmiddelen (rolstoelen, dat soort dingen) en aanpassingen in huis (deuren verbreden bijvoorbeeld) en meer van dat soort zaken. Dat soort dingen worden lang niet altijd vergoed. Een standaard rolstoel misschien wel, maar als je een speciale stoel nodig hebt, zal je echt zelf wat moeten regelen. Met subsidies kan je wel weer wat, maar lang niet altijd. Datzelfde geldt voor aanpassingen in huis, of als je bijvoorbeeld moet verhuizen omdat je niet meer kan blijven wonen in je huidige woning. Die kosten lijken klein als je een mooie spaarrekening hebt, maar ze stapelen zich heel snel op.

Nu is dat natuurlijk niet zozeer de reden om wel of niet een uitvaartsverzekering te nemen, maar onderschat de kosten niet die je krijgt als je plots ziek wordt.
Oud 24-02-2007, 20:34
Bloem
Bloem is offline
Rolstoelen en woningaanpassen die nodig zijn door handicap of ziekte worden in principe door de gemeente vergoed, maar over sommige dingen doen ze inderdaad vrij moeilijk.
Oud 24-02-2007, 21:36
thunder110
thunder110 is offline
Neh, als ik nu sterf ga ik ervan uit dat mijn ouders wel wat moois regelen.
Oud 25-02-2007, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 24-02-2007 @ 21:34 :
Rolstoelen en woningaanpassen die nodig zijn door handicap of ziekte worden in principe door de gemeente vergoed, maar over sommige dingen doen ze inderdaad vrij moeilijk.
Mijn schoonmoeder heeft een rolstoel die niemand wil vergoeden, omdat er overal gezegd wordt dat ze hem niet nodig heeft. Het enige dat de gemeente wil vergoeden is een hele lelijke rolstoel, en de verzekering wil alleen een lelijk scootmobiel geven waarin ze binnen echt niet kan rijden. Na wat gedoe hebben ze het via het ziekenhuis kunnen regelen, omdat de stoel gewoon veel te duur is en ze hem dus wél echt nodig heeft wil ze zelf naar de wc kunnen en dat soort dingen. Maar dat heeft flink wat geld gekost voordat ze zover waren.
Zelfde geldt ook voor hun verbouwing; ze verbouwden toen mijn schoonmoeder nog een beetje kon lopen. De gemeente vond de verbouwing dus niet noodzakelijk en wilde niets vergoeden. Toen de verbouwing af was, kon ze ook niet meer lopen, maar met terugwerkende kracht werd er niet gewerkt. Dat proberen ze nu nog steeds te regelen, maar heeft dus veel geld gekost.

In theorie zou er vergoed moeten worden, maar de gemeente vindt telkens weer een weg om er onderuit te komen. Als het aan hun lag, lag m'n schoonmoeder nu al in een bed in de woonkamer zonder ooit nog zelfstandig op te kunnen staan.
Oud 25-02-2007, 14:27
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
DivW schreef op 23-02-2007 @ 17:16 :

Mocht ik het loodje leggen over een tijdje dan mogen ze mijn lijk ergens op een vuilnisbelt dumpen.
Niet
Oud 27-02-2007, 19:21
Verwijderd
Mijn ouders hebben vroeger een uitvaartverzekering afgesloten bij Yarden, maar dit was maar voor 1500 euro. Ik heb mezelf bijverzekerd voor nog ongeveer 7000 euro.
Als je je begrafenis laat regelen door Yarden krijg je 10% extra, maar je mag het ook zo uit laten betalen.
Wij hebben uitgezocht hoelang we zouden moeten sparen voordat we op dit bedrag uitkomen,... maar ja... als ik bijv. volgend jaar overlijdt heeft mijn vriend nooit dat volle bedrag bij elkaar.. verder wilden we weten hoeveel we in totaal moeten betalen (niet dat we meer betalen dan dat we verzekerd zijn) en dat was ook niet het geval.

Verder heb ik ook nog een levensverzekering..
Oud 27-02-2007, 22:11
Mara
Mara is offline
Ik ben er voor verzekerd via m'n ouders, dat vind ik wel best, eigenlijk
Oud 06-03-2007, 11:15
varisha
varisha is offline
ik heb een uitvaartverzekering bij Monuta...de reden dat ik voor Monuta heb gekozen is eigenlijk gewoon omdat de hele fam daar bij zit...

ik heb gekozen voor een multiculturele verzekering, zodat alles gedaan wordt op de manier dat IK het wil...en ik volgens me geloof begraven worden

ik heb gekozen voor indexering, omdat het elk jaar weer duurder wordt, en ik niet wil dat ik te weinig betaal en me nabestaanden in de geldproblemen komen als ik kom te overleden

ik betaal rond de 8 euro per maand volgens mij...omdat ik student ben is het goedkoper
Oud 15-03-2007, 16:40
blondaapje
blondaapje is offline
Citaat:
Konijn schreef op 20-02-2007 @ 22:26 :
wow jij kan goed de reclames napraten dit is wat ze willen dat je gelooft, een uitvaartvezekering is echt je reinste geldverspilling
Oud 15-03-2007, 18:06
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
blondaapje schreef op 15-03-2007 @ 17:40 :
wow jij kan goed de reclames napraten dit is wat ze willen dat je gelooft, een uitvaartvezekering is echt je reinste geldverspilling
Dat was geen reclame, maar mijn mening.
Ik ben chronisch ziek, en ja, dan denk je dus na over dat soort dingen.

En geldverspilling is dus jouw mening, geen feit.
Oud 15-03-2007, 18:41
Verwijderd
Ik heb al zowat m'n hele leven een uitvaartverzekering, ik ben het dus redelijk gewend. Ik vind het niet echt geldverspilling, ik vind het wel een prettig idee dat als je eenmaal komt te overlijden je sowieso een fatsoenlijke uitvaart krijgt.
Oud 16-03-2007, 15:29
PhilipK
PhilipK is offline
Ik ben ook al een tijd verzekerd via FBTO (FBTO Uitvaartverzekering).
Ook ervoor gekozen dat ik zekerheid heb en nabestaande niet een hoop financieel gedoe zullen krijgen.
Oud 12-09-2008, 14:21
Ebonic
Ebonic is offline
Ik zie hier een aantal namen voorbij komen, maar heeft iemand ervaring met deze uitvaartverzekering. Wij zijn van plan deze te nemen of kunnen we beter voor de kapitaal verzekering kiezen ?
Oud 12-09-2008, 17:59
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Neh, als ik nu sterf ga ik ervan uit dat mijn ouders wel wat moois regelen.
Beetje egoistisch, maar zo is het bij mij ook. Ik hoef geen prachtige begrafenis als het geld er niet is. Als ze me maar wel af en toe komen opzoeken
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten