![]() |
||
Ik zal het kort houden, ik heb altijd al lid willen worden van Mensa maar wegens leeftijdsproblemen is dat er nooit van gekomen. Nu heb ik laatst een test af laten nemen bij een erkend psycholoog en die heeft een verklaring geschreven waarin staat dat ik in het 99e percentiel scoor. Nu word ik echter niet toegelaten en eisen ze dat ik hun test doe. Nou zou dat niet zo'n ramp zijn als het geen €37,50 zou kosten. Op de site van Mensa staat het volgende:
Citaat:
Weet iemand hoe ik in contact kan komen met een hoger iemand daar? ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je tweede aanrader is overigens de reden dat recepties tegenwoordig bemant worden door 3 beveiligers in plaats van 1 receptionist. Denk daar eens over na.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Iemand door de telefoon over de balie heentrekken is trouwens ook best knap (en opzoeken kun je doen, maar de kans bestaat dat de telefonistes ergens 'niet publiektoegankelijk' zitten).
Wat Balance zegt: wat wordt dan voor argument gegeven als ze zeggen dat jouw testuitslag niet tot toelating leidt? En heb je ze gewezen op de informatie die op de site staat en gevraagd hoe dat dan precies zit? Als dat allemaal niet helpt, zou ik om te beginnen aan de telefoniste vragen of je iemand kunt spreken die 'hoger' is. En anders een brief sturen (niet meteen naar Kassa, eerst gewoon naar Mensa zelf). |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb de website nog even gelezen, waarom maak je geen afspraak met de 'selectiepsycholoog' daar? (via de telefoniste)
|
Verwijderd
|
Als ze zeggen dat je "op grond van een verklaring van een erkend psycholoog die aangeeft dat u in het 98e of 99e percentiel scoort op een gestandaardiseerde test" toegelaten kunt worden, dan zullen ze toch eerst moeten weten welke test er is gebruikt en welke psycholoog hem heeft afgenomen voordat ze kunnen beoordelen of het gaat om "een niet voldoende gecertificeerd psychologisch rapport", toch? En anders moeten ze niet op hun site zetten dat het ook op die manier kan.
Maar goed, misschien is TS wel niet al te duidelijk geweest, dat kan natuurlijk ook, dat is van hieraf op basis van één post wat lastig te beoordelen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Nee, dit heeft niets met consumentenrecht te maken... EDIT: Hey, die online test is best interessant. "Dichtbij het 98e percentiel" klinkt leuk en is waarschijnlijk wat verknoeid omdat ik tussendoor tien minuten met m'n vrouw heb zitten praten ![]() Laatst gewijzigd op 13-09-2008 om 10:37. |
![]() |
||
Ze vragen niet eens naar de verklaring van de psycholoog. Ik vroeg daarna of je sowieso altijd een test bij hen moest doen, want het is goed mogelijk dat er gewoon een fout staat op de site. Wordt er mij verteld dat dat niet per se hoeft mits blahblah erkende psycholoog blahblah. Dan zeg ik dat ik dat heb gedaan en vraag waar ik dat kan laten zien en dan krijg ik weer het gezeik dat ik daar een test moet doen :?
Voorbeeld: Ik: moet je sowieso altijd een test doen van het Mensa dan? Zij: nee dat is niet nodig, je kunt ook een [verhaaltje in OP] Ik: ok dat heb ik gedaan, met wie kan ik dan contact opnemen of moet ik ergens iets naartoe sturen of...? Zij: je moet eerst de test doen bij het Mensa En dit herhaalt zich en ik kan het haar gewoon niet aan haar verstand krijgen en doorverbinden is niet mogelijk. Citaat:
|
Verwijderd
|
Heb je haar gewezen op de inconsistentie in haar antwoorden?
Waarom is doorverbinden moet mogelijk? Maar nogmaals: stuur een brief. En als dat ook niet helpt, dan zou ik me afvragen of je wel lid wilt zijn van een dergelijke organisatie... Zo wel, dan leg je toch gewoon die test bij hen af? Dan is het meteen opgelost. En als je dan lid bent, weet je vast beter bij wie je terecht moet voor dit soort vragen en dan kun je altijd nog eens vragen hoe het nou precies zit. |
![]() |
||
Citaat:
Jij: Goedemorgen, met Armoed. Ik heb op jullie website gelezen dat ik kan worden toegelaten bij Mensa als ik een intelligentietest laat doen bij een erkend psycholoog. Nu heb ik deze test gedaan en scoor ik op het 98ste percentiel. Ik zou dus graag willen weten hoe ik mij kan aanmelden!
|
Nou ja, als mensen in een kringetje rondlullen is het altijd een probaat middel om ze daar regelmatig op te wijzen, terwijl je braaf jouw kant van de cirkel meepraat. Waar kan ik die test doen? -> Erkende psycholoog -> Dat heb ik gedaan, waar kan ik die laten zien? -> etc, enz
Ik denk dat ze er afhankelijk van het aantal argumenten dat het cirkeltje bevat het vrij rap beu zullen zijn en toegeven. Immers, als je te maken krijgt met domme mensen, daal af naar hun niveau, voor efficiënte communicatie. ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() /verkapte kijk-es-hoe-intelligent-ik-ben-post ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgens mij krijgt iedereen die die test niet helemaal verknalt zo'n bericht
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Geachte kandidaat,
Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog. Verrassend. Verder vind ik zo'n club maar onzin, waarom zou je eigenlijk erbij willen? Zoek je bevestiging? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
wat saai zeg... #18 TRA | 500 | 12-09-2007 00:19 | |
De Kantine |
Iq test !! miGAnt | 216 | 12-02-2006 20:27 | |
De Kantine |
Mensen die internet testjes leuk vinden en die willen vergelijken en testen op.. I love stars | 52 | 17-11-2005 15:41 | |
Algemene schoolzaken |
hoogbegaafd en verveling op school Gevederde | 209 | 09-02-2005 07:08 | |
De Kantine |
Wat is jouw IQ? Negrotiator | 177 | 25-01-2004 15:43 | |
Psychologie |
IQ-Test Snakeboy | 82 | 12-02-2003 18:12 |