![]() |
|
Verwijderd
|
Naar aanleiding van een erg goed topic van Lucky Luciano op onzin
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1671495 Kan hier een uitspraak over komen van s.com beleidsmakers? En dan de hoogste bazen die ook daadwerkelijk iets over de rechtspersoon scholieren.com hebben te zeggen? Jon naamzoek ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Voor zover ik het heb begrepen heeft het privacygebeuren waar we sinds een tijdje rekening mee moeten houden te maken met het publiceren van persoonsgegevens (zie hier). Aangezien we geen IP-adressen publiceren lijkt me dat dit hier niet onder valt.
Maar goed, misschien heeft Jon iets toe te voegen ![]()
|
Op het moment dat je verbannen wordt verspeel je het recht tot inzage. Zie ook http://www.cbpweb.nl/downloads_rs/rs...e&theme=purple
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik blijf het vaag vinden.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het gaat er natuurlijk om wat je ermee mag en dus kan. En in geval van een IP adressen is die weg vrijwel volledig gebarricadeerd, zoals de auteursrechtenmaffia tot in den treure ondervond in hun pogingen mensen op te jagen wegens vermeende bezit van illegale software of muziek.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zal het beter doen door daadwerkelijk te onderbouwen wat ik stel: Het CPB zit er domweg naast door te beweren dat je aan de hand van een IP adres met gemak van alles kunt achterhalen. Je kunt lokatie, internetdomein etc achterhalen. Namen, adressen, bankrekeningen etc, de echte persoonsgegevens, zijn slechts te achterhalen met zeer goede reden (strafrechtelijke vervolging bijvoorbeeld). Op zich logisch, aangezien het CPB vuistregels maakt die zonder context toepasbaar moeten zijn. Dergelijke beperkingen kunnen ze er dus niet in verwerken. Daarnaast kun je zien dat het CPB zelf al voorbehoud maakt. In hun richtsnoer (hey, richtsnoer, da's geen wet) stellen ze ook al, op pagina 10, dat het 'in de meeste gevallen' mogelijk is om persoonsgegevens te achterhalen voor providers. Het is ook niet vreemd dat men slechts een richtsnoer opsteld: het CPB schrijft zelf al dat IP adressen en persoonsgegevens op internet een kwestie van zelfregulering zijn. "Het CBP bemiddelt bij geschillen over het uitoefenen van rechten.", aldus het CPB zelf. Ze wijzen tevens op het feit dat dat proces kan worden tegengegaan wanneer men schade zou toebrengen of andersinds te maken krijg met wettelijke beperkingen (zie samenvatting CPB richtsnoer). Nu zit daarachter dus een grijs gebied, maar het is niet ondenkbaar dat providers verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen van verstrekken van informatie. De barrières tegen het proces van dat achterhalen zijn dan dus nog niet eens meegenomen of je hebt al ongelijk gekregen. Dat EU landen dat niet mogen verplichten werd reeds vastgelegd door het Europees Hof, waarmee dat pad al permanent exit is. Verplichtingen om van het IP adres een persoonsgegeven te maken zijn daarmee dus uitgesloten. Dan valt de vraag of het IP adres een echt persoonsgegeven is, waarmee je kunt achterhalen met wie je te maken het, dus samen met de mogelijkheid van mensen om bij jouw provider te achterhalen wie je bent, in de huidige situatie. Zoals gezegd probeerde men dat reeds tevergeefs. Daarmee staan de zaken dus zo dat men een IP adres kan hebben, maar daaruit niets kan afleiden behalve provider en ruwweg een geografische locatie. Je ziet, mijn vergelijking tussen een IP adres en sokken is zo gek nog niet. Van beiden zou je theoretisch kunnen afleiden bij wie ze horen, maar in de praktijk lukt dat vrijwel niet. Op sokken noch IP adressen zit een naamkaartje, en voor beiden ontbreekt zolang internetproviders geen gegevens doorspelen de mogelijkheid om te achterhalen wie het is. Welnu, iets waar je in de praktijk niets aan hebt om iemand te identificeren is geen persoonsgegeven.
Laatst gewijzigd op 25-02-2008 om 16:46. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar als jij het anders ziet hoor ik het graag ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom denk je dat bij de bronvermelding voor wat dan ook je precies moet aangeven op welke bladzijde (en regel) de gebruikte informatie staat? |
![]() |
||
Citaat:
Overigens doet het CBP zelf helemaal niks aan contriole of bemiddeling, ze hebben simpelweg het budget er niet voor. Daarnaast zeggen ze ook als het technisch niet mogelijk is, dan hoeft het niet. Dus kan het forum geen accounts verwijderen dan hoeft het bijvoorbeeld al niet. (dit heb ik op papier staan van het CBP zelf) Laatst gewijzigd op 01-10-2008 om 11:16. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|