Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2008, 23:14
Adore
Adore is offline
Op dit forum mogen ook wel eens luchtigere topics waar iedereen in mee kan doen, dus bij deze!
Topictitel spreekt voor zich.

Ik werk in een winkel in een grotere stad van Nederland, onlangs kreeg ik een toerist in de winkel met: "excuse me, do you know where I can buy cannabis?" en toen ik na een grapje zei dit niet te weten (vond het niet bij mijn baan passen hem op dat moment een serieuze doorverwijzing te geven), werd ik aangekeken alsof ik de enige Nederlander ben die dat niet weet. Dus het vooroordeel over Nederland en wiet(gebruik) bestaat nog altijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2008, 09:17
Verwijderd
Wij hadden laatst een bitchfight tussen twee vrouwelijke klanten op de vloer. plukken haar en oorbellen vlogen in het rond. En dan sta je in de Starbucks

of mensen die denken dat ze je moeten verbeteren terwijl je een andere klant foutloos aan het helpen bent.

Alle BN'ers die langskomen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 09:48
Verwijderd
we gaan wel eens massaal zingen of dansen als er leuke muziek op staat en mensen kijken dan altijd heel raar, en iedereen is geschift hier dus er vliegen wel eens rare verzoeken en verwensingen door de tent, en dat constante ge- ohjajoh is ook hilarisch, en in groepsverband naar mensen op het terras zwaaien enzo
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 11:04
Verwijderd
Wij hebben eens een mevrouw gehad die zichzelf in brand dreigde te steken. Ze had al benzine over zich heen gegoten en was op zoek naar aanstekers. Uiteindelijk is de vrouw overmeesterd en naar de GGZ gebracht, waar ze woonde. Sindsdien lagen de aanstekers ook niet meer in de winkel.

Ook hebben we eens een meneer gehad die gebruik wilde maken van het toilet. Maar op weg naar boven liep zijn ontlasting al uit zijn broek en zat de hele winkel + trap + personeelsruimte + herentoilet onder.

Supermarktverhalen dus.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 11:49
Verwijderd
Ik werkte in een lunchroom, en op mijn eerste dag sprong het glas van de oven kapot. Het is hetzelfde glas als van een autoruit, dus de hele zaak lag onder de vierkante stukjes glas. Waren sommige klanten toch erg verbaasd dat we geen broodjes konden bakken.

Nu werk ik bij een organisatiebureau / evenementenbureau en hier maak ik dagelijks gekke dingen mee Mensen die denken dat je elke stad van binnen en buiten kent, die je website niet lezen en boos worden als je ze er op wijst etc etc..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 15:20
Balance
Balance is offline
In de garderobe klom een dame met Down Syndroom eens over de balie en rukte heel boos haar jas weer van de kapstok. Toen begeleiding eindelijk d'r jas weer had afgepakt en hem snel aan mij gaf, herhaalde ze dit en begon ze bovendien te meppen.
De derde keer waren we haar slimmer af, want zodra ik d'r jas had opgehangen, deed ik de gordijnen dicht. Toen wist ze natuurlijk niet meer waar haar jas hing. Vervolgens pakte ze uit woede lukraak 5 andere jassen, maar uiteindelijk won de begeleiding het.
Oud 04-08-2008, 20:03
PV
PV is offline
een BN'er doodverklaren terwijl ie dat nog niet was, dat was wel pijnlijk gelukkig was ik niet de schuldige maar een meer ervaren collega
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 20:13
Adore
Adore is offline
Heftig sommige dingen.

Ik ben ook eens gediscrimineerd door een cliënt; omdat ik een vrouw ben. Ik was dom, een varken, moest terug naar school. Of nee, eigenlijk niet, want waar haalde ik het lef vandaan mezelf buitenshuis te begeven (zonder hoofddoek ook). Hij richtte zich tot de rest van de wachtkamer en eiste dat iedereen weg zou lopen om niet meer door mij geholpen te hoeven worden. Gelukkig stond iedereen achter mij en liep er niemand weg.
Eerst dacht ik dat het ondanks zijn opmerkingen toch was omdat ik nog vrij jong (en onervaren) ben, maar toen een mannelijke student deze cliënt kwam helpen (en mij verdedigen), deed de man ineens poeslief tegen hem.

Overigens ben ik in mijn stagejaar wel vaker uitgescholden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 21:32
klompje
klompje is offline
Ik werk op een golfbaan en toen het op een middag regende moest ik toen het weer droog was de tafels afdrogen.

Wij hebben zo'n 'trekker' waarmee je de ruit zeg maar droog kunt maken. Deze gebruikte ik ook voor de tafels droog te maken.

Toen ik bij een groepje jongens de tafel droog 'trok' vertelden zij mij dat ik wel erg goed kon trekken.

Toen wist ik niet meer wat ik moest zeggen
Oud 04-08-2008, 23:47
Verwijderd
Citaat:
een BN'er doodverklaren terwijl ie dat nog niet was, dat was wel pijnlijk gelukkig was ik niet de schuldige maar een meer ervaren collega
Was dit toevallig Felix Meurders nav het artikel op geenstijl?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 11:09
T_ID
T_ID is offline
Mja, Andre van Duin die opeens binnen kwam zetten in het restaurant. Gadverdamme, ik heb nog nooit iemand zo onsmakelijk met open mond zien schransen. Mensen zaten hem gewoon aan te staren om hoe onsmakelijk het was. Bovendien was hij nog zwaar onbeleefd en gaf geen fooi.

Altijd hilarisch daar waren de confrontaties tussen junks/zwervers en de toiletjuffrouw annex uitsmijter. Vlak voor Amsterdam CS, dus ze moesten wel. Dat was een man uit Congo. Die gozer was iets van 1,60, maar hij kreeg zonder dat het voor de toeristen als vechtpartij overkwam alles van vrij normale mensen, zwervers e.d. tot formaat agressieve dronken Britse kleerkast (dronken Britten waren echt een groot probleem daar) binnen drie minuten buiten.

"Sir, I'm afraid I will have to ask you to leave. We do not tolerate loud behaviour and drug use in our restaurant"
-"I aint leavin' for nobody!"
"Salomo, could you please give me a hand with mister here?"

Koudweg 50 seconden later lag Brit in kwestie met zijn snuf op de grond buiten voor de wachtende politie, zonder dat de andere gasten zelfs maar opkeken.

Laatst gewijzigd op 05-08-2008 om 11:14.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 18:49
PV
PV is offline
Citaat:
Was dit toevallig Felix Meurders nav het artikel op geenstijl?
nee
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 19:16
Verwijderd
Het is mij een keer gebeurd, toen ik nog in de supermarkt werkte, dat een meisje herhaaldelijk aan haar vader vroeg of ze naar de wc mocht. Hij zei dat ze het op moest houden. Toen zei ik dat ik haar wel even mee wilde nemen naar het personeelstoilet en hij zei dat het niet hoefde. Kwam hij een kwartier later vragen of ik even wilde dweilen... En hij heeft niet eens bedankt gezegd ofzo, nadat ik de pis mocht opdweilen. Wat een dweil.

Ik heb ook een poosje bij Pand Noord gewerkt in Amsterdam en ik moet zeggen dat ik toch wel eens opkeek van het oneindige aantal bn'ers dat daar werd geinterviewd en werkte. Er zaten daar een aantal filmmagazines en bijvoorbeeld geenstijl in het gebouw, dus het was altijd een komen en gaan van allerlei bekende medelanders.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 01:56
Crimson
Crimson is offline
Misschien weet *oma* iets leuks?
Een collega van mij zei dat ze een keer een string had gevonden in de mannenwc (ik werk bij een bioscoop), maar veel smeuiger dan dat wordt het denk ik niet...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 12:35
Mara
Mara is offline
Een jongedame die op het klantentoilet van de supermarkt waar ik werkte haar polsen had doorgesneden. Ze zat er al een tijdje, kwam er opeens weer uit met allemaal toiletpapier om haar polsen. Toiletpapier was doorweekt met bloed. Ze is buiten de supermarkt op de grond gaan zitten, ambulance is gebeld etc.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 13:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
Het is mij een keer gebeurd, toen ik nog in de supermarkt werkte, dat een meisje herhaaldelijk aan haar vader vroeg of ze naar de wc mocht. Hij zei dat ze het op moest houden. Toen zei ik dat ik haar wel even mee wilde nemen naar het personeelstoilet en hij zei dat het niet hoefde. Kwam hij een kwartier later vragen of ik even wilde dweilen... En hij heeft niet eens bedankt gezegd ofzo, nadat ik de pis mocht opdweilen. Wat een dweil.
Haha

Ik heb het wel eens andersom gehad. Een moeder met d'r dochtertje en ze vroeg of we een toilet hadden. Ik zei van niet. Ze zei dat we heus wel een toilet hadden, aangezien we zelf ook wel eens moesten en of haar dochtertje er gebruik van mocht maken. Ik zei dat dat helaas niet mogelijk was, aangezien ik al 100x in die situatie was geweest en wist dat er echt absoluut geen uitzondering wordt gemaakt. Ze vond dat ik het moest gaan navragen, gedaan en nee, dochterlief mocht niet naar de wc. Toen ging ze tegen haar dochtertje staan praten: "plas maar in je broek, lieverd. Je mag van deze mevrouw hier niet naar de wc, dus plas maar in je broek." Kind janken natuurlijk, 3 jaar en waarschijnlijk net zindelijk, moet het toch weer in d'r broek plassen. Keihard gebrul en moeder bleef maar staan: "ja schat, laat maar lopen."
In plaats van dat je het kind dan oppakt en buiten bosjes opzoekt ofzo.. Arme kind plaste inderdaad in d'r broek en moeder liep weg met zo'n kop van 'ha, ruim maar lekker op.'

Beetje jammer. Tuurlijk vind ik het laag van het bedrijf dat dat meisje bij ons niet even mocht plassen, maar ik verzin de regels niet en om je dan tot hetzelfde niveau te gaan verlagen als moeder; terwijl je vooral je eigen kind ermee hebt..
Oud 09-08-2008, 13:45
wup
wup is offline
Citaat:
Haha

Ik heb het wel eens andersom gehad. Een moeder met d'r dochtertje en ze vroeg of we een toilet hadden. Ik zei van niet. Ze zei dat we heus wel een toilet hadden, aangezien we zelf ook wel eens moesten en of haar dochtertje er gebruik van mocht maken. Ik zei dat dat helaas niet mogelijk was, aangezien ik al 100x in die situatie was geweest en wist dat er echt absoluut geen uitzondering wordt gemaakt. Ze vond dat ik het moest gaan navragen, gedaan en nee, dochterlief mocht niet naar de wc. Toen ging ze tegen haar dochtertje staan praten: "plas maar in je broek, lieverd. Je mag van deze mevrouw hier niet naar de wc, dus plas maar in je broek." Kind janken natuurlijk, 3 jaar en waarschijnlijk net zindelijk, moet het toch weer in d'r broek plassen. Keihard gebrul en moeder bleef maar staan: "ja schat, laat maar lopen."
In plaats van dat je het kind dan oppakt en buiten bosjes opzoekt ofzo.. Arme kind plaste inderdaad in d'r broek en moeder liep weg met zo'n kop van 'ha, ruim maar lekker op.'

Beetje jammer. Tuurlijk vind ik het laag van het bedrijf dat dat meisje bij ons niet even mocht plassen, maar ik verzin de regels niet en om je dan tot hetzelfde niveau te gaan verlagen als moeder; terwijl je vooral je eigen kind ermee hebt..

Wat een walgelijk verhaal. Zulke mensen zouden geen kinderen mogen hebben.
Tuurlijk is het jammer dat ze daar niet mag plassen, maar aanstellen is ook een vak.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2008, 13:07
Ivo
Ivo is offline
Ik heb wel eens een heftige discussie gehad met een klant die een artikel wilde terugbrengen of ruilen. De verpakking ontbrak echter en ook de bijbehorende adapter lag nog bij de klant thuis. Ook de kassabon ontbrak.
Uiteraard was ik uiterst onbehulpzaam toen ik de klant wees op de standaard geld-terug voorwaarden van elke willekeurige winkel. Na een keer of 3 dezelfde uitleg te hebben gedaan, vroeg ik de klant om het pand te verlaten omdat de discussie wat mij betreft helemaal klaar was. Ik vertelde dat dat weinig aan de situatie zou veranderen, waarop de klant me begon uit te schelden.
Mijn werkgever echter stond al een tijd om een hoekje en had het grootste deel van het verhaal gevolgd. Deze kwam dan ook plots te voorschijn met de mededeling dat beledigingen richting zijn personeel niet geaccepteerd werden en vroeg op nogal botte wijze aan de klant om de winkel onmiddelijk te verlaten.

Ik heb ook wel regelmatig gehad dat klanten hun telefoon opnemen terwijl ze door mij geholpen worden. Als er dan een andere klant staat te wachten, ga ik die eerst helpen (immers heeft de bellende klant geen behoefte meer aan hulp). De beller is dan regelmatig nogal verontwaardigd dat hij opnieuw moet aansluiten in de rij.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2008, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Haha

wtf wat een ontzettende idioot

Ik heb een poosje vrijwilligerswerk gedaan in een dierenasiel en daar werkten ook een hoop mensen die geestelijk niet helemaal in orde waren. Een van de dames die er werkte werd Dikke Gerda genoemd en was echt ontzettend dom. Zo had ze op gegeven moment een nieuw horloge waar ze enorme uitslag van kreeg, ze bleek een nikkelallergie te hebben. Gelukkig had ze er een oplossing voor gevonden: "Ik doe mn horloge gewoon om mn andere pols."
Dat soort uitspraken kwamen wel vaker voor. Bij het asiel kwamen veel mensen die naast hun gewonen baan of tijdens hun VUT iets wilden doen voor de dieren in het asiel. Zo was er een zakenman die twee keer per week de asielhonden kwam uitlaten. We gingen dan eerst met zn alleen lunchen en daarna ging iedereen verder met zn taken. Op een dag stond er in de krant dat er in een park in Rotterdam een foetus was gevonden in een plastic zak. We hadden het erover, hoe verschrikkelijk dat was. Hij vertelde dat toen hij jonger was zijn vrouw zwanger was geweest en dat hij een keer thuis kwam en haar huilend op het toilet vond. Ze had een miskraam gehad en het onvolgroeide kindje lag daar. Hij vond dit nog steeds heel zwaar en vertelde dit met tranen in zijn ogen, waarop Dikke Gerda vroeg: "WAT IS DAT EEN FOETUS?"
Met citaat reageren
Oud 10-08-2008, 23:09
wallflower
wallflower is offline
Citaat:
verhaal
Dat is bizar noch heel leuk. Dat hoort toch niet in dit topic
Oud 10-08-2008, 23:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat is bizar noch heel leuk. Dat hoort toch niet in dit topic
Mwo, collega's die lijden aan terminale domheid zijn anders best leuk hoor. Een voorman bij een vakantiebaantje dat ik had was ook stuitend dom. Op een gegeven moment hebben we een hilarische, voor hem hoogoplopende discussie gehad over of Amerikaase showworstelen echt of nep was. Hij was er heilig van overtuigd dat het allemaal echt was.
Oud 10-08-2008, 23:18
wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Mwo, collega's die lijden aan terminale domheid zijn anders best leuk hoor. Een voorman bij een vakantiebaantje dat ik had was ook stuitend dom. Op een gegeven moment hebben we een hilarische, voor hem hoogoplopende discussie gehad over of Amerikaase showworstelen echt of nep was. Hij was er heilig van overtuigd dat het allemaal echt was.
Er is een verschil tussen dom en zwakzinnig. En natuurlijk kunnen zwakzinnige mensen ook heel grappig zijn (ik ben niet overdreven politiek correct ofzo), maar dit is dat dus niet.
Oud 11-08-2008, 00:13
Pandora
Pandora is offline
Citaat:
Ik heb ook een poosje bij Pand Noord gewerkt in Amsterdam en ik moet zeggen dat ik toch wel eens opkeek van het oneindige aantal bn'ers dat daar werd geinterviewd en werkte. Er zaten daar een aantal filmmagazines en bijvoorbeeld geenstijl in het gebouw, dus het was altijd een komen en gaan van allerlei bekende medelanders.
Valt over het algemeen wel mee, vind ik.
Oud 11-08-2008, 01:38
Verwijderd
tvp
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 12:27
Adore
Adore is offline
Citaat:
Ik heb ook wel regelmatig gehad dat klanten hun telefoon opnemen terwijl ze door mij geholpen worden. Als er dan een andere klant staat te wachten, ga ik die eerst helpen (immers heeft de bellende klant geen behoefte meer aan hulp). De beller is dan regelmatig nogal verontwaardigd dat hij opnieuw moet aansluiten in de rij.
Doe ik ook, bellen is opnieuw aansluiten of ik blijf wachten tot ze hebben opgehangen. Tenzij ze aan de telefoon zeggen dat ze even aan de kassa staan en de telefoon naast zich neerleggen.
Dat geeft dus nogal eens verontwaardigde reacties, tot aan de telefoon aan toe: "deze caissière negeert me, niet echt beschoft' enzo. Een keer had ik een vrouw die al bellend me compleet negeerde, me niet eens groette. Ze legt een zakje drop bij me neer, legt daarnaast een briefje van 50 neer. Ik heb geweigerd, van zoveel had ik op dat moment sowieso al niet echt terug (niet mijn fout, eerder dat van de winkel), daarnaast had ik helemaal geen zin om iemand op die manier te helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2008, 15:24
Verwijderd
Mja, bellen is een van de grootste ergernissen. Laatst had ik een man die al bellend aan kwam lopen en naar dingen ging wijzen. Ik antwoordde dat ik wel even wachtte tot hij klaar was met bellen. Hij zei dat hij het niet vervelend vond om geholpen te worden tijdens het bellen(???), en ging verder met naar dingen wijzen.
Toen zei ik maar dat ik het wel asociaal vond om zo met mensen om te gaan, waarop ie me verwonderd aankeek. Alsof hij daar nog nooit van gehoord had of zo.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 19:51
Verwijderd
Ik ben wel eens door een stoel gezakt op het podium, tijdens een concert.

Heb ook wel eens meegemaakt dat mensen of decorstukken vanaf het podium de orkestbak in kwamen lazeren.

Dirigent die van de bok als een crowdsurfer het publiek inviel.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 21:09
Martiño
Martiño is offline
Ik heb een paar jaar bij een groothandel achter de kassa gezeten, en daar had je vaak van die klanten die 5 minuten voor sluitingstijd binnen kwamen, de winkel doorrenden en bezweet met volle winkelwagen bij de kassa kwamen, dat was altijd wel grappig om te zien.

Ik kan me een bijzonder geval herinneren van een klant die nog net naar binnen kwam toen de winkel net dicht ging. Omdat het een vaste klant was, die claimde maar een paar dingen nodig te hebben, en de bedrijfleider in een goede bui was, mocht hij nog even inkopen doen. Toen hij weg was, en ik naar buiten ging om de deur dicht te maken, zag ik dat hij gewoon een berg afval op de parkeerplaats had achtergelaten. De bedrijfleider was not amused, en heeft het afval in een doos gedaan en een week bewaard. De volgende week, toen die klant inkopen kwam doen, presenteerde hij doodleuk de doos met afval aan de klant met de mededeling dat de parkeerplaats geen stortplaats was, hij het afval zelf moest opruimen en dat hij de volgende keer gewoon op tijd moest komen.

Ik heb ook heb eens een boze klant aan de kassa gekregen die tegen me begon te schreeuwen omdat de mosselen die hij wilde kopen maar een paar dagen houdbaar waren. Toen heb ik de bedrijfsleider er bij geroepen en die heeft die man (een restauranthouder nota bene) fijntjes uitgelegd dat de verse mosselen altijd maar een paar dagen houdbaar waren. Die vent wist niet meer waar hij moest kijken, maar hij heeft zich toch nog verontschuldigd.

Overigens zaten er ook echt onbeschofte mensen tussen. Rond de kerst was het altijd erg druk, en er stond een lange rij voor mijn kassa. Een klant had een hoop spullen op de band gestapeld, en ik had hem gevraagd of hij het wat anders op de band wilde zetten, omdat anders iets zou vallen. Hij luisterde alleen niet naar me, met gevolg dat er een fles champagne van 20 euro op de grond kapotvalt. Vervolgens staart hij me duf aan, en laat hij me alleen de troep opruimen, terwijl de rij bij de kassa steeds langer werd. Er kon nog niet eens een verontschuldiging van af.
Oud 11-08-2008, 21:22
Nona
Nona is offline
Toen ik bij de AKO in Dordt werkten konden mensen er nooit tegen dat die winkel ook weleens dicht ging. Heel vaak gingen ze op de deur staan kloppen als ik net de laatste spullen naar achter bracht (heel het computersysteem bezet voor de afsluiting, maar toch verwachten dat die kassa het nog doet). Eén heeft ooit geprobeerd zich langs me te wurmen toen ik bezig was het alarm erop te zetten. Toen ik zei dat ze moest doen wat ze niet laten kon maar ik weg ging en de politie zo wel zou komen keek ze me aan of ze het nog nooit had gezien dat een winkel werd afgesloten.

Mensen waren ook altijd ontzettend boos als de zijdeur dicht was. Vlak naast de kassa, dus in de winter was het flink koud om die open te hebben, maar dat moest dan toch maar. Een man heeft me ooit verteld dat ik daar niet voor mezelf stond maar voor de klant. Toen ik hem (vriendelijk) vroeg of ik er de volgende dag ook nog moest staan in plaats van ziek op bed te liggen vond hij het maar een vreemde gedachtengang. In zijn dikke winterjas uiteraard.

De FM van daar heeft ooit een klant scheldend de winkel uit gegooid omdat ze niet tevreden was over mij. Haar dochter had me om een strippenkaart gevraagd, en ik had haar een blauwe verkocht. Ze had er niets van gezegd, maar ze bleek dus 11 te zijn. Dat kwam moeders al schreeuwend vertellen, want ik wist toch ook wel dat ze 11 was en dat ze dan een roze strippenkaart moest hebben. FM schold terug en ik stond nog steeds mijn klantvriendelijke glimlach te oefenen.

Dezelfde FM riep ook weleens heel hard: "Dag meneer," toen een klant de winkel uit rende. Vervolgens keek ze me verschrikt aan en vroeg me: "Dat was toch wel een man?"

De FM van daarvoor zat midden in een burnout. Ik maakte hem dagelijks belachelijk, dat was het enige waar hij een beetje vrolijk en ontspannen van werd. Hij schoot in no time in de stress als mensen normaal tegen hem deden, ik lachte hem vierkant uit, dat ging wel goed. Ik was ook zo'n beetje de enige die met hem om kon gaan.

Mijn huidige werk is niet zo gek.
Oud 11-08-2008, 23:01
dwight88
dwight88 is offline
leuk topic!

Ik werk in de horeca, maak je vanalles mee. Dingen die in me opkomen:

- kinderen die vol over tafel kotsen (terwijl ons eten echt niet vies is)
- een wegwaaiend serredak, paar jaar geleden tijdens een storm
- per ongeluk ingedrukte overvalknoppen met politiemachten voor de deur tot gevolg
- zgn. "belangrijke" vertegenwoordigers die alles bestellen zonder op te kijken van hun PDA/laptop-met-internet-usb-ding
- mensen die vragen of scampi's lijken op spareribs
- mensen die tournedos medium bestellen, en vervolgens klagen datie nog niet 100% grijs is van binnen
- wat blijft opvallen: mensen die bij kleine bedragen veel fooi geven, terwijl bij enorme rekeningen er geen cent lijkt af te kunnen
- mensen die zweren dat een spaatje blauw door ons is gevuld met kraanwater (terwijl we gewoon die kleine flesjes serveren, die we alleen uit praktische overwegingen niet aan tafel pas open maken)

en kan nog uren doorgaan!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 23:27
freakinaround
freakinaround is offline
Had tijdje terug Jan des Bouvrie aan boord samen met zijn vrouw. hij was jarig en hij kreeg als cadeau een weekend naar italie van zijn vrouw. Superleuk natuurlijk, maar hij mocht niet weten waar we naar toe gingen. Toen op verzoek van mevrouw is gedurende de hele vlucht de bestemming niet genoemd. Hij de hele weg raden.. "Spanje?" "Rome?" Of als zn vrouw naar t toilet is, snel aan mij vragen waar we op dat moment vlogen.

.. Het was grappiger dan het nu misschien klinkt.

Tijdens een vlucht naar Valencia had ik een hele klas (of misschien waren het er wel 2) aan boord. Maar dan niet uit NL, maar ze gingen dus terug naar huis. Ongeveer 30 pubers van de leeftijd 15 t/m 17 jr oud. Hele vlucht keten, lawaai maken, met dingen door de cabine gooien etc. Uiteindelijk heb ik de lerares door de intercom laten omroepen dat ze zich gedeisd moesten houden. Tijdens de daling op Valencia kregen we opeens heel erg turbulentie en echt stuk voor stuk, scheitten ze in hun broek. Prachtig gezicht al dat gegil en die schrikkende gezichten dan. "YES THIS IS YOUR FAULT"
Oud 11-08-2008, 23:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
- mensen die zweren dat een spaatje blauw door ons is gevuld met kraanwater (terwijl we gewoon die kleine flesjes serveren, die we alleen uit praktische overwegingen niet aan tafel pas open maken)
Da's niet zo gek. De Nederlandse horeca als geheel heeft met al het gekloot met enorm stijgende prijzen en schenden van convenanten zichzelf een imago van een groot kartel vol oplichters aangemeten.

Zo'n algemeen beeld zie je vervolgens terug in dat soort beschuldigingen.
Het is een beetje alsof je in de trein gewoon gaat zitten na op de automatische piloot een kaartje te hebben gekocht, maar in een taxi driemaal kijkt of ze je niet beduvelen met de meter. Kwestie van imago.
Oud 12-08-2008, 05:47
Verwijderd
Citaat:
Da's niet zo gek. De Nederlandse horeca als geheel heeft met al het gekloot met enorm stijgende prijzen en schenden van convenanten zichzelf een imago van een groot kartel vol oplichters aangemeten.

Zo'n algemeen beeld zie je vervolgens terug in dat soort beschuldigingen.
Het is een beetje alsof je in de trein gewoon gaat zitten na op de automatische piloot een kaartje te hebben gekocht, maar in een taxi driemaal kijkt of ze je niet beduvelen met de meter. Kwestie van imago.

bladiebla sommige mensen vragen mij lief of ik het flesje aan tafel wil openen, dan doe ik dat voor ze!!

Ik werkte in een restaurant waar onder andere pittige gerechten werden verkocht. OP een van mijn eeste dagen, zat er een Meneer alleen te eten en hij was helemaal rood en bezweet. Toen ik vroeg of alles naar wens was en hij misschien wat te drinken/wat yoghurt (dat helpt) wilde nam hij dat meteen aan en meldde dat eh toch veel te pittig was. Even later heb ik hem nog wat water gegeven want hij vond het echt super pittig.
Toen ik in de kassa keek, bleek dat de meneer een massala besteld en gekregen had. Dat is een gerecht op basis van room, kokos, suiker en amandelen. Er zit ABSOLUUT geen enkel beetje peper in en is even pittig als een gemiddeld bolletje ijs.

Een week later, zaten er een man en een vrouw te eten, even later was de man naar buiten om te roken, terwijl de vrouw nog zat te eten. Ze was heel rood en de tranen stonden in haar ogen, dus ik vroeg of het te pittig was.
Blijkbaar was de man niet roken, maar had hij haar net gedumpt.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2008, 08:37
Femic
Femic is offline
Auw.. Haha mooie verhalen hier.

Ik heb een tijd in een restaurant in DierenPark Amersfoort gewerkt en toen ik daar nog niet zo lang werkte, ging ik een dame en een heer die lekker bij het haardvuur zaten op te warmen serveren. De dame in prachtige, nieuwe witte bontjas had rode wijn besteld, maar onze wijnglazen waren nogal instabiel en ik was nog niet zo handig met dat dienblad. Dus ja hoor, wijnglas valt om, de inhoud belandt over haar nieuwe witte bontjas. Ze ging ontzettend tegen me tekeer en ik wist echt niet wat ik moest doen. Ben snel naar de keuken gelopen waar m'n baas gelukkig was en die heeft alles netjes afgehandeld (stomerijkosten natuurlijk vergoed door 't dierenpark, gelukkig werd dat ding nog schoon). Maar die vrouw maakte me echt en public voor rotte vis uit en ik begon natuurlijk te janken haha (was ook pas 16!). Ze beweerde dat het stond te soppen in haar laarzen, maar dat kon echt niet, want de helft was er maar uit en dat zat zo te zien allemaal op haar jas. Achteraf heeft ze later die week nog gebeld om d'r excuses aan te bieden, omdat ze zo tegen me tekeer was gegaan, dat vond ik dan wel weer lief.

Heb ook wel 'ns cola over het kind van Daphne Deckers heengegooid trouwens, maar dat kwam door dat kind zelf (trok aan m'n arm) en dat vond ook niemand erg geloof ik.
Oud 12-08-2008, 12:55
Verwijderd
Toen ik bij een Chinees restaurant werkte kwam er een man 'nasi met kipfilet en groente' bestellen, en hij sprak filet niet uit als filee, maar fonetisch als fielet. Ik moest erg mn best doen om niet heel hard te gaan lachen.

Ook had er eens een vrouw toen zij en haar gezelschap nét hun rijsttafel ophadden over de hele tafel gekotst :') ze schaamde zich natuurlijk dood en heeft zich duizend keer verontschuldigd.

En een collega/vriendin heeft ook wel een een glas rode wijn over de witte blouse van een klant gegooid.

Er kwamen altijd twee oude deftige dametjes eten op woensdag, en die wilden altijd dezelfde tafel en bestelden dan samen één gerecht, en ze wilden er nooit rijst, nasi of bami bij, en als je dat vroeg werden ze kwaad. Ze riep me ook eens naar hun tafeltje toen ze een teepan hadden besteld, en een van die vrouwtjes viste met haar vingers een sliertje groenten tussen de prut vandaan en hield dat voor mijn neus en vroeg wat het was. "Uhh..prei?" "Nee, dat is geen prei!" ;x toen heb ik de bazin er maar bij gehaald die het gerecht vervolgens moest ontleden.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2008, 23:29
Verwijderd
Een tijd geleden kwam er een gezin eten, dat ik ken van vroeger en ik heb echt oprecht een pestpokkenhekel aan al die mensen. Stuk voor stuk zijn ze vreselijk. Dus ik wilde zo snel mogelijk bij die tafel weg. Maar mijn collega pakte iets van mijn dienblad terwijl ik niet oplette en dus viel er een yoghurt drankje in die mevrouws tas en over haar kleding. :muhahaha:
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 00:25
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Nou ik liep dus een tijdje stage in de AH, en op een gegeven moment kwam er echt zo een kamper-wijf binnen (felroze lipstick, ernstig over-gebruinde huid) met haar zoon. Er was nog één mandje over, met daaronder dat kleine karretje waarmee je de mandjes wegbrengt. Haar zoon pakte dus dat mandje, met het karretje en duwde het mandje (inclusief het karretje )vooruit, hij was iets van 4/5 jaar. Dus ik moest van mijn teamleider de moeder erop wijzen dat 't natuurlijk niet mocht. Dus ik zei 't tegen haar en ze zei we zijn bijna klaar, we leggen 't wel weg, ik dacht ''Ach, ze zegt dat ze bijna klaar zijn''. Na 2 minuten lopen door de winkel was dat kindje op de grond gevallen met z'n smoel tegen de rand van 't mandje. Bloed en gejank natuurlijk.

Ik dacht ook echt ''Hoe kk dom kun je zijn als moeder''.
Oud 13-08-2008, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Mja, bellen is een van de grootste ergernissen. Laatst had ik een man die al bellend aan kwam lopen en naar dingen ging wijzen. Ik antwoordde dat ik wel even wachtte tot hij klaar was met bellen. Hij zei dat hij het niet vervelend vond om geholpen te worden tijdens het bellen(???), en ging verder met naar dingen wijzen.
Toen zei ik maar dat ik het wel asociaal vond om zo met mensen om te gaan, waarop ie me verwonderd aankeek. Alsof hij daar nog nooit van gehoord had of zo.

ik wacht altijd net zo lang tot ze opgehangen hebben, of ga dwars door het telefoontje heen praten. Klaar. Heb het fatsoen om even tegen de andere kant van de lijn te zeggen dat je wil bestellen. Ja toch? Maar eigenlijk heb ik nooit lastige bellende mensen aan de balie. Dus dat scheelt altijd weer.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 17:57
ook hallo
ook hallo is offline
Ik werk op patientenvervoer in een groot ziekenhuis, en maak daar ook heel wat mee.

Ik moet altijd een heel lief vergeetachtig vrouwtje vervoeren, waarmee ik in 2 dagen 5x hetzelfde gesprek heb gevoerd over m'n studie. Soms heb je mensen die weg willen lopen en dan vastgeketend aan hun bed zitten

Een keer had ik ook een man die leraar kunstgeschiedenis was en toen we langs schildwerijen kwamen ze helemaal ging analyseren en alles erover vertellen

Moeders die nog ziek zijn na hun zwangerschap naar hun baby die op de neonatologie rijden is vaak heel leuk om te zien

Een prettig getsoorde vrouw die gewoon in haar blote kont de gang op ging en het kon haar niks schelen

Maar sommige dingen kunnen best zwaar zijn. Zo had ik een vrouw met een hersentumor en toen op een dag haar kindjes op bezoek kwamen besefte ik dat als haar behandeling niet werkt die kindjes gewoon straks geen moeder meer hebben. Een andere vrouw barstte in huilen uit, omdat ze dag erna een operatie had en als dat niet goed ging zou ze nooit meer kunnen lopen.
Een andere hele aardige man die ik al vaak vervoerd heb vertelde me vandaag dat hij terminaal was, daar schrok ik echt heel erg van. Heb echt veel respect gekregen voor mensen in de zorg dat ze met al die ellende om kunnen gaan
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 20:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
- wat blijft opvallen: mensen die bij kleine bedragen veel fooi geven, terwijl bij enorme rekeningen er geen cent lijkt af te kunnen
Fooi is ook een beetje een 'must' geworden, terwijl je fooi eigenlijk alleen zou moeten geven als je zowel de service als het eten dusdanig geweldig vond dat het een extraatje voor het personeel waard is.
Ik heb wel eens 20 euro fooi gegeven bij een restaurant waar alles echt zo geweldig was, dat ik het personeel die fooi gunde. Maar ik geef dus ook heel vaak geen fooi, bijvoorbeeld als de ober chagrijnig was, het eten niet lekker was of ik lang moest wachten.
Oud 13-08-2008, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Fooi is ook een beetje een 'must' geworden, terwijl je fooi eigenlijk alleen zou moeten geven als je zowel de service als het eten dusdanig geweldig vond dat het een extraatje voor het personeel waard is.
Ik heb wel eens 20 euro fooi gegeven bij een restaurant waar alles echt zo geweldig was, dat ik het personeel die fooi gunde. Maar ik geef dus ook heel vaak geen fooi, bijvoorbeeld als de ober chagrijnig was, het eten niet lekker was of ik lang moest wachten.
Same here. Als ik bediend word door iemand met een hele chagrijnige kop, ga ik echt geen fooi geven
Geen ontopic verhalen trouwens, allemaal vertrouwelijk enzo ;x
Met citaat reageren
Oud 14-08-2008, 10:14
Verwijderd
Citaat:
ja idd, en ik verwacht tzelfde van mensen, maar mijn collega's denken daar anders over ofzo, vooral diegene met beperkte sociale vaardigheden "jaa geven ze alweer geen fooi" jezus stel je niet aan, je krijgt toch loon
Met citaat reageren
Oud 14-08-2008, 21:20
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Geen ontopic verhalen trouwens, allemaal vertrouwelijk enzo ;x
Zolang je er geen namen bij zegt of te specifieke details geeft maakt het niks uit toch?
Oud 14-08-2008, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Zolang je er geen namen bij zegt of te specifieke details geeft maakt het niks uit toch?
Dan nog mag ik het simpelweg niet.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2008, 10:58
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik heb wel rare dingen meegemaakt, maar ik weet ze nu natuurlijk niet meer

Nouja iig. toen ik bij de bioscoop werkte kwam er een keer een japanner die in zijn upje op reis was gegaan naar Harderwijk, want dat platte nederland vond ie zoooo mooi en hij was zo blij dat ie in de bios was vertelde hij. Nu zat hij bij K3 in het nederlands en verstond er geen reet van, maar hij was zo te zien dolgelukkig en bij ieder drankje ranja (?) dat ie bestelde (van €0,80) kreeg ik precies €17,- fooi! Ik zei nog dat het veels te veel was, maar hij wilde er niks van weten en bleef maar bestellen en uiteindelijk had ik iets van €80 euro fooi en voelde me vet schuldig . Toen ik later bij de kassa kwam bleek dat ie ook nog fooi daar voor me had achter gelaten en zijn kaartje.

Was toch een beetje eng

En bij het dolfinarium werkte ik vnl bij de dolfijnenshow en de zeeleeuwen show en mijn god, wat een asociale mensen heb je daar. Je moest altijd de kinderwagens in de hal neerzetten achter de plek waar ik stond en toen kwam marco borsato met zijn chick binnen, met buggy, dus ik zei dat ie achter me gezet kon worden en toen had ik meteen ruzie met de completen entourage van hun, omdat ik geen respect zou hebben Wist ik veel.
En natuurlijk veel irritante kinderen met vaak nog irritantere ouders die bij het zeeleeuwen theater niet luisterden en gewoon over de rand gingen hangen terwijl ik vaak genoeg zei dat die beesten graag bijten. En natuurlijk die kinderen over de rand hangen en HAP kinderen gebeten en dan wilden ze mij aanklagen
Met citaat reageren
Oud 16-08-2008, 12:30
arPos
arPos is offline
Toen ik nog in de horceca werkte, kwam daar eens een koppel hun 12.5 of 25 jarig jubileum vieren.

ik zal niet te veel details geven maar aan het eind van de avond waren ze gescheiden.
Oud 16-08-2008, 16:25
Verwijderd
Citaat:
En bij het dolfinarium werkte ik vnl bij de dolfijnenshow en de zeeleeuwen show en mijn god, wat een asociale mensen heb je daar. Je moest altijd de kinderwagens in de hal neerzetten achter de plek waar ik stond en toen kwam marco borsato met zijn chick binnen, met buggy, dus ik zei dat ie achter me gezet kon worden en toen had ik meteen ruzie met de completen entourage van hen, omdat ik geen respect zou hebben Wist ik veel.
Ik heb ook ergens gewerkt op twee feesten waar hij was met zijn kinderen en hij ging altijd helpen bij de kinderen enzo want hij vond de volwassenen soms vervelend
Met citaat reageren
Oud 16-08-2008, 18:23
Lente
Lente is offline
Citaat:
Toen ik nog in de horceca werkte, kwam daar eens een koppel hun 12.5 of 25 jarig jubileum vieren.

ik zal niet te veel details geven maar aan het eind van de avond waren ze gescheiden.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 23:30
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Ik werk voor een engels telecom bedrijf.

Soms moet je dus met andere telco's bellen. Een daarvan is het bedrijf Axelero. Dat is ergens gelegen in het verre oostblok.

Het leuke (of minder leuke) van Axelero is dat niemand er engels spreekt. Dit opzich zorgt al voor hilarische momenten. Het mooie is echter dat Axelero je dan gewoon doorzet naar 1 of ander slecht ingesproken engels bandje. Het bandje vertelt je doodleuk dat je je nummer moet invoeren, en dat je dan teruggebeld word.

Wanneer je dan echter na 30 minuten wachten aan Axelero vraagt waarom ze nooit teruggebeld hebben is het antwoord: "wij mogen niet naar buitenlandse nummers bellen"

Oud 15-09-2008, 18:07
Mobius
Mobius is offline
Ik heb ooit bij de Belastingdienst gewerkt. Ik sprak daar met een man die duidelijk te veel gedronken had. Hij was natuurlijk ontevreden over de Belastingdienst zoals 99% van de mensen, maar hij dreigde dat hij mij dan maar even moest komen opzoeken. Opgehangen, het zou wel. Tien minuten later werd ik gebeld door de beveiliging, of ik toevallig een afspraak had met de een of anderen bezopen malloot die beneden de boel kort en klein aan het slaan was. Die man meteen maar afgevoerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten