Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2008, 11:39
strontkind
strontkind is offline
en zo ja, welke zalf helpt er goed tegen?
ik heb een vrij dikke koortslip, ziet er niet smakelijk uit
Oud 17-08-2008, 12:19
palindrome
palindrome is offline
Ja, zovirax, hebben ze bij kruidvat. Ze hebben ook een eigenmerk koortslipcreme
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 12:23
strontkind
strontkind is offline
oke, ik gaat mij haasten richting kruidvat!
Oud 17-08-2008, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Ja, zovirax, hebben ze bij kruidvat. Ze hebben ook een eigenmerk koortslipcreme
dit heeft alleen zin bij de eerste tintelingen, niet als het al 'koortslip' geworden is
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 13:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tandpasta helpt ook
Oud 17-08-2008, 19:04
palindrome
palindrome is offline
Citaat:
dit heeft alleen zin bij de eerste tintelingen, niet als het al 'koortslip' geworden is
Werking: snellere genezing Een koortslip is een virus infectie. Daarom is het belangrijk dat je voor de behandeling een middel tegen virussen (antivirale middelen) gebruikt, zoals Zovirax Koortslip crème. Dit bevat de werkzame stof Aciclovir die het virus bestrijdt en hierdoor de kans op besmetting vermindert.

Zodra je tintelingen, jeuk of branderigheid voelt, is het verstandig direct te gaan smeren met Zovirax Koortslip crème. Zo kun je de uitbraak bestrijden en de koortslip geneest sneller dan wanneer je niet zo behandelen.

Zelfs als de koortslip is doorgezet, zoals bij rode vlekken of blaasjes, versnelt Zovirax Koortslip crème het genezingsproces.

http://www.zovirax.nl/zovirax_koorts..._genezing.html
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Werking: snellere genezing Een koortslip is een virus infectie. Daarom is het belangrijk dat je voor de behandeling een middel tegen virussen (antivirale middelen) gebruikt, zoals Zovirax Koortslip crème. Dit bevat de werkzame stof Aciclovir die het virus bestrijdt en hierdoor de kans op besmetting vermindert.

Zodra je tintelingen, jeuk of branderigheid voelt, is het verstandig direct te gaan smeren met Zovirax Koortslip crème. Zo kun je de uitbraak bestrijden en de koortslip geneest sneller dan wanneer je niet zo behandelen.

Zelfs als de koortslip is doorgezet, zoals bij rode vlekken of blaasjes, versnelt Zovirax Koortslip crème het genezingsproces.

http://www.zovirax.nl/zovirax_koorts..._genezing.html
aldus de fabrikant

mijn zelfzorgstandaard, en die acht ik betrouwbaarder, zegt: de toepassing van aciclovircreme bij koortslip is niet of nauwelijks effectief. uit sommige onderzoeken blijkt echter wel dat de duur van de koortslip met een halve tot 1 dag kan worden bekort, als tenminste direct begonnen wordt in de prodromale (wat aan de ziekte voorafgaat) fase
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 20:16
palindrome
palindrome is offline
Niet geschoten is altijd mis.

Weet jij iets wat je bij het kruidvat kan kopen wat wel helpt dan?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Niet geschoten is altijd mis.

Weet jij iets wat je bij het kruidvat kan kopen wat wel helpt dan?
er is niet echt een middel wat echt helpt. Zinksulfaat in gel/creme of zinkoxide in olie werken indrogend en jeukstillend aldus mijn zelfzorgstandaard . Heb me nog niet echt verdiept in dit onderwerp . Beide cremes heb je in ieder geval bij de apotheek en misschien ook wel bij de kruidvat.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 15:34
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik heb ooit eens superfuckinglang een koortslip gehad, niets hielp, vanalles geprobeerd. Toen gebruikte ik 3 dagen zovirax en toen was 't weg. wtf is in hemelsnaam een zelfzorgstandaard, en waarom ga je er vanuit dat dat betrouwbaarder zou zijn? Geneesmiddelenfabrikanten zetten echt geen onzin op de bijsluiter hoor.
Oud 18-08-2008, 16:19
Verwijderd
Citaat:
ik heb ooit eens superfuckinglang een koortslip gehad, niets hielp, vanalles geprobeerd. Toen gebruikte ik 3 dagen zovirax en toen was 't weg. wtf is in hemelsnaam een zelfzorgstandaard, en waarom ga je er vanuit dat dat betrouwbaarder zou zijn? Geneesmiddelenfabrikanten zetten echt geen onzin op de bijsluiter hoor.
Misschien was ik iets te strikt met mijn vorige opmerking, over het algemeen heeft het bij de meeste mensen geen zin om het te gebruiken. Uitzonderingen zijn er altijd, helemaal bij medicijnen.

zelfzorgstandaard is een boekje met informatie over medicijnen die te koop zijn bij de drogist en apotheek die niet op recept gaan ingedeeld op aandoening. De zelfzorgstandaard wordt uitgegeven door de KNMP (koninklijke maatschappij ter bevordering van der pharmacie) en het WINAp (wetenschappelijk instituut nederlandse apothekers) en die kiezen zorgvuldig hun bronnen uit. Fabrikanten selecteren zoveel mogelijk positieve informatie over hun product en laten weleens wat negatieve informatie (zoals aangetoonde onwerkzaamheid in een onderzoek) weg
Met citaat reageren
Oud 03-09-2008, 00:49
strontkind
strontkind is offline
daar ben ik weer. mijn koorslip is bijna genezen, je ziet nog wel wat rood, maar ik kan wel zeggen dat de blaasjes nu een week weg zijn. op de zovirax bijsluiter stond dat het in 4 dagen weg zou zijn, maar het heeft dus nog dik een week geduurt. maargoed ik weet natuurlijk niet hoe lang het anders geduurd zou hebben. en nu ga ik slapen
Oud 28-09-2008, 17:17
Yun_Heart_Joen
Yun_Heart_Joen is offline
Bij mij helpt zovirax voor geen meter, lipblaasjespatches van compeed wel, alleen zijn die best wel duur.
Wat ook helpt is je wond open maken en er METEEN zout op doen. ( wel met schone handen x) ). laten zitten zodat het vocht eruit trekt, en dan erafspoelen en deppen met een schoon wc papiertje. Het bijt wel, dus het is niet erg fijn, maar het werkt goed als je het goed doet
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten