Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2008, 12:05
lucy48
lucy48 is offline
Hoi,

Ik heb twee computers, eentje met xp prof en eentje met home edition. Nu kan ik dus met mn home-edition-computer via verbinding met extern bureaublad wel bij mn prof-computer komen, maar niet andersom. Dit schijnt niet mogelijk te zijn. Maar weet iemand een manier waarop het misschien toch mogelijk is? (wel gewoon via windows' verbinding met extern bureaublad, niet met een ander programmaatje ofzo)

Bij voorbaat dank.
Oud 06-10-2008, 15:43
freyk
freyk is offline
Was het niet zo dat je geen remote desktop op kon zetten met home edition?
Ach, en anders installeer je ultravnc.
Oud 06-10-2008, 23:35
Verwijderd
Dit kan wellicht handig zijn http://www.mydigitallife.info/2008/0...-home-edition/
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 12:16
lucy48
lucy48 is offline
Is dat erg illegaal?
Oud 07-10-2008, 13:31
Verwijderd
Het lijkt me niet compleet legaal maar waar ligt de grens tussen gewoon illegaal en erg illegaal. Het is een optie, of je gebruikt een (volledig legaal) programmaatje zoals ultravnc, dat scheelt je een hoop gekloot.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 14:08
Verwijderd
Het omgooien naar XP Pro is iig niet toegestaan.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 21:09
ILUsion
ILUsion is offline
Gewoon een VNC-server en -client gebruiken, lijkt me het meest legale en makkelijke. Wat ook kan, maar iets meer gedoe is, is hulp op afstand vanop die XP Home-computer.
Oud 09-10-2008, 10:07
Stalker
Stalker is offline
Citaat:
Het omgooien naar XP Pro is iig niet toegestaan.
Maar wordt gedoogd, evenals veranderingen in taal.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2008, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Als je een bijbehorende licentie hebt wel ja. Simpelweg XP Home upgraden naar Pro zonder te betalen zullen ze niet fijn vinden. Nu zul je daar als consument niet direct voor aangeklaagd worden, maar het mag toch niet.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2008, 15:06
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Het wordt NIET gedoogd. Dat de pakkans klein is in een thuissituatie (als je die computer dus niet gebruikt in een publieke omgeving) is waar, maar dat maakt nog niet dat je het mag doen (wat met een gedoogbeleid wel zo is; ook al is het strict gezien illegaal). Veranderingen in taal is iets anders, dacht ik (maar kan even goed illegaal zijn, eigenlijk).

Bekijk het zo: MS heeft XP Home en XP Pro; als ze gedogen dat je XP Home omtovert tot XP Pro, dan is er natuurlijk geen mens die extra gaat betalen voor XP Pro. Net hetzelfde voor Vista; maar dan met hogere prijzen (kijk maar naar Vista Ultimate). Wel is het zo dat MS een programma heeft voor bedrijven, waar ze met een bedrijfslicentie van Vista Business/XP Pro legaal gebruik kunnen maken van oudere versies (met een Vista licentie alle professionele varianten tot Vista (Vista, XP Pro, 2000 Pro, NT4), met een XP Pro-licentie natuurlijk geen Vista meer) En natuurlijk mag je ook maar een beperkt aantal installaties hebben staan (met 1 licentie (voor 1 pc), dus ook maar 1 OS op 1 pc en niet 2000 en XP en Vista op dezelfde licentie). Maar je hebt geen recht om met een licentie van een lager product een hoger product te installeren.

Kortom: trucjes om je cd om te toveren, ze werken wel; maar dat maakt ze nog niet legaal.
Reageren

Regels voor berichten