Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2008, 18:04
Verwijderd
Scheld en/of vloek jij veel? In welke situaties? Doe je dat dan in jezelf, of hardop? Loopt het weleens uit de hand, dat je iemand op zn bek slaat ofzo? Welke scheldwoorden gebruik je dan meestal?

+ Meld hier jouw scheldpartijen en vloekerijen van de dag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2008, 18:14
Verwijderd
Hangt er vanaf in welk gezelschap. Op werk en bij familie hou ik het meestal bij shit en (met mate) kut, af en toe een kreet als DANG of een GGGKKKGGNNGJ. In meer casual situaties gebruik ik ook tering, tyfus, godver. Het meeste hiervan soms ook voor andere woorden geplakt (kutwerk, teringveel, etc). Als ik heel boos of gefrustreerd ben en alleen ga ik soms tegen dingen schoppen en brul ik godverdomme, en soms ook een leuk kettingscheldwoord a la godverdekankergodver. Maar dat gebeurt maar zelden.
Ik heb wellicht een beetje een potty mouth, maar ik krijg de kriebels van mensen die alleen maar "jeetje" en "chips" zeggen. En meestal houd ik het bescheiden.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 18:15
Verwijderd
Pindakaas.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 18:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ja

Bij wijze van pure gewoonte duid ik mensen (in mijn hoofd) vaak aan met een scheldwoord. Ook al heb ik daar vaak geen gegronde reden voor. Dus een vrouw is een kutwijf, een kind is een kankerkoter, een man is een hondenlul etc. etc.

Ik meen het vaak niet eens, maar het is er gewoon ingeslopen. Tja
Oud 22-12-2008, 18:22
Dinalfos
Dinalfos is offline
En verder vloek ik bij het leven. Gewoon omdat het leuk is.
Oud 22-12-2008, 18:30
Nona
Nona is offline
Valt mee. Shit of kut nog wel met enige regelmaat, maar alleen als ik heel erg gefrustreerd raak ga ik verder. Dan is het vaak ook meteen godverdetyfuskankerpokketeringkutzooi en verkoudheid en griep en de mazelen enzo.
Oud 22-12-2008, 18:35
Verwijderd
Ik scheld meestal mensen uit aan wie ik me erger in het openbaar. Bijvoorbeeld in de weg staanders of in de weg lopers. Meestal doe ik dat dan niet hardop, om het netjes te houden, wel stemloze lipbewegingen, terwijl ik ze passeer. Soms hardop, als ik me echt erger aan ze.
Kinderen noem ik meestal 'kutkind'. Volwassenen noem ik graag slet, teringwijf, kutwijf, teringlijer, (vuile) flikker, achterlijke idioot.
En mn favoriete vloekwoorden zijn dan godver(domme), "chixa" (verbastering jesus). Die ik overigens ook gebruik als er (persoonlijk) iets fout gaat of als ik me ergens tegenaan stoot of als iets niet wil lukken of "zoek" is. Zelfde geldt voor de scheldwoorden: tering(zooi), kut(zooi), tyf(us)(zooi), k(o)lere(zooi).
Mijn arrogante/sarcastische/neerbuigende vloek is meestal jezus, bij (uit)lachen komen erbij godver(domme) en tering.
Voor mijn oeps-momenten gebruik ik shit.

Voor vandaag geen persoonlijk vloeken/schelden te melden.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 18:49
Uice
Uice is offline
Ja, vooral 'kut', 'fuck' en 'jezus' zijn goede stopwoordjes. Als ik me stoot 'godverdomme'. Als ik echt boos op iemand ben of iemand echt haat 'kanker', al gebruik ik die ook weleens als het grappig is ('kankerlieve puppies'). Maar zo'n woord moet een beetje zijn impact houden, dus daar ben ik spaarzaam mee. Als je iedereen kankermongool noemt maakt het natuurlijk totaal geen indruk meer. En 'hoer' of 'moffenhoer' zeg ik weleens tegen vriendinnen, als grap.
Oud 22-12-2008, 19:05
Verwijderd
t liefst ziektes en lichaamsdelen en zoveel en zo grof mogelijk, ik kan t echt niet afleren komt door mn boerenvrienden vroegah en die rotterdammers nu en als ik niet kan of mag vloeken gooi ik met dingen
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 19:07
Swlabr
Swlabr is offline
Ja, ik vloek veel. Meestal is dat 'shit', 'fuck' of 'cunt'. Af en toe ga ik over naar 'motherfucker' of 'cocksucker' maar dat alleen als ik me echt erger. 'Dickhead' en 'bitch' zeg ik weleens als grap.
Oud 22-12-2008, 19:36
Verwijderd
Vroeger deed ik vaak dickhead, asshole, cocksucker/dicklicker, bitch zeggen, maar tegenwoordig geen Engels volgens mij.

Ik probeer mijzelf wel aan te leren veel 'rubbish' te zeggen.

edit: net iemand slet en hoer genoemd op msn omdat ie offline is gegaan zonder te antwoorden
slet hoer en teef gebruik ik meestal neutraal/liefkozend/niet-gemeend
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 19:56
Verwijderd
De laatste tijd zeg ik steeds vaker "kanker".
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 19:57
Swlabr
Swlabr is offline
'Silly tart', maar dat is omdat het zo lekker gay klinkt.
Oud 22-12-2008, 20:00
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
De laatste tijd zeg ik steeds vaker "kanker".
ik ook.

als ik me erger aan iemand en die persoon in mn hoofd uitscheld voor bijvoorbeeld 'bloedkankerhoer' of 'blafsarsnegers' ofzo, dan kan ik dat stiekem zo grappig vinden dat ik er zelf om moet lachen
Oud 22-12-2008, 20:01
Lethe
Lethe is offline
Ik zei vandaag: fuck you, ga naar rechts.

Ik scheld niet tegen mensen als ze het kunnen horen. En echt veel vloek ik niet, af en toe kut en godver en jezus.
Oud 22-12-2008, 20:02
Verwijderd
Citaat:
ik ook.

als ik me erger aan iemand en die persoon in mn hoofd uitscheld voor bijvoorbeeld 'bloedkankerhoer' of 'blafsarsnegers' ofzo, dan kan ik dat stiekem zo grappig vinden dat ik er zelf om moet lachen
ohja, ik scheld mensen ook heel vaak uit in mn hoofd met enorm overdreven termen ;x
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 20:02
TopDrop
TopDrop is offline
soms ga ik ook scheldwoorden 'ontleden' in nettere woorden. zoals 'ongecontroleerdeceldelingeninjebloedbaanprostituee' ofzo. dat wil mij ook nog weleens aan het lachen maken.
Oud 22-12-2008, 20:04
Verwijderd
Citaat:
soms ga ik ook scheldwoorden 'ontleden' in nettere woorden. zoals 'ongecontroleerdeceldelingeninjebloedbaanprostituee' ofzo. dat wil mij ook nog weleens aan het lachen maken.
christ xD (dat zeg ik ook nog ja, "christ" in het rijtje van (uit)lachen )

is dat lymfeklierkanker ofzo? ;x
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 20:48
Verwijderd
ik scheld echt tyfusveel als ik me ergens op mijn gemak voel. Voor de rest hou ik me in.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 21:10
AzN
AzN is offline
M'n broertje had gisteren 'n logé, met wie hij de godganse dag lag te stoeien. Ik had hen gistermiddag vriendelijk gevraagd om ermee op te houden, maar vanochtend werd ik tóch door hun gegiechel en gekreun gewekt.. Ja, toen ben ik goed uitgeflipt en heb ik flink met de deuren gesmeten. Toevallig, dit topic, want ik ben in de afgelopen jaren nog nooit zo razend geweest als vandaag .

En oh ja, zegt heel Nederland 'uitflippen' of is dat weer 'n typisch Zuid-Limburgse uitdrukking?
Oud 22-12-2008, 21:17
marrel
marrel is offline
Te veel naar m'n zin In m'n hoofd is sowiso iedereen stom kut idioot en stom en als ik gefrustreerd ben dan vliegen kut fuck en verdomme er ook nogal eens uit. En ik vloek in de auto heel veel maar dan blijf ik wel rustig rijden daardoor dus dat vind ik wel best. Kanker vind ik echt een woord wat niet kan om te schelden eigenlijk.

Oh en AzN bij mijn weten is uitflippen best Limburgs
Oud 22-12-2008, 22:48
Verwijderd
Kanker, verdomme, godver, potjandriedubbeltjes.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 22:49
Tink*
Tink* is offline
Gemiddeld denk ik, wel meer dan ik zou willen. Woorden als 'jezus' en 'naab' komen er zo makkelijk uit. En vooral 'jezus' moet ik niet meer zeggen.
Oud 23-12-2008, 00:51
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik vloek heel veel. Bij het kleinste dingetje dat mis gaat, bijvoorbeeld een pen die bijvoorbeeld op de grond valt, roep ik al godver. Als ik boos ben, komt er vaak -domme achter. Met een bepaalde vriend scheld ik veel met kanker. Al hou ik natuurlijk wel rekening met de omgeving. Als ik bijvoorbeeld op mijn werk ben, en er zijn nog klanten, dan blijft het vaak bij kut, maar zodra ze weg zijn, ga ik los en ontzie ik niemand.
Oud 23-12-2008, 08:40
Verwijderd
Eigenlijk scheld ik alleen veel in mijn hoofd. Ik scheld alleen hardop als er iets fout gaat, en van de rest scheld ik mensen die me irriteren in gedachten uit. En als ik echt heel erg boos ben ook hardop, maar dat is dus ongeveer nooit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2008, 09:03
Verwijderd
Ik zeg ook veel "grutjes".
Met citaat reageren
Oud 23-12-2008, 13:14
Sens.
Sens. is offline
ik gebruik zelden scheldwoorden. Tegen mezelf kan ik wel eens potverdomme of kut mompelen wanneer ik iets stom gedaan heb, iets vergeten ben of er gewoon vanalles misloopt.

In mijn hoofd gebruik ik wanneer ik me irriteer ook wel 'stom mens' of 'onozele trien', maar dat gebeurt dus ook niet vaak. (Dat stom mens is vooral in gedachten tegen mijn moeder ) Schelden met ziektes doe ik nooit, maar in belgië heb ik dat ook nog nooit gehoord. In het begin vond ik dat heel erg gek, maar nu ben ik er al aan gewend

In ruzies met mijn broers scheld ik al lang niet meer. Al heb ik hen wel een hele tijd 'eikels' gebruikt, geen flauw idee waar ik dat vandaan komt.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2008, 13:19
Laisve
Laisve is offline
Bij mij is het altijd óf kut, óf jeeeee - zus christus. Verder scheld ik eigenlijk weinig.
Oud 23-12-2008, 14:37
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ehm. Ik roep vaak kut, eerst riep ik ook regelmatig 'poep' maar ik ben zo ongeveer overgestapt naar 'shite'.
Bollocks roep ik ook graag. Godverdomme en jezus scheld ik niet zo vaak mee, eigenlijk zeg ik alleen godverdomme als ik iets belachelijk grappig vind.Tyfus roep ik soms, maar kanker eigenlijk nooit.
Oud 23-12-2008, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Te veel naar m'n zin In m'n hoofd is sowiso iedereen stom kut idioot en stom en als ik gefrustreerd ben dan vliegen kut fuck en verdomme er ook nogal eens uit. En ik vloek in de auto heel veel maar dan blijf ik wel rustig rijden daardoor dus dat vind ik wel best. Kanker vind ik echt een woord wat niet kan om te schelden eigenlijk.

Oh en AzN bij mijn weten is uitflippen best Limburgs
Ik zeg flippen iig.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2008, 18:58
Missy
Missy is offline
Ik zeg redelijk vaak jezus christus. Vooral als ik aan het werk ben. Dan lukt iets niet en dan hoor je Jezus Christus door de winkel heen. Niet heel handig. Schelden doe ik wel af en toe, maar opzich niet zo heel veel. Ik zet overal kut voor als ik aan het schelden ben.
Oud 23-12-2008, 19:05
Verwijderd
Ik scheld wel veel ja. Meestal in m'n hoofd of als ik iemand z'n naam niet weet noem ik hem die 'lul'. In het verkeer ben ik helemaal erg want dan schreeuw ik tegen iedereen en noem iedereen trut of lul of gek. Verder scheld ik veel en gebruik worden als kut, tyfus of klere als extra nadruk, kutwerk, tyfuszooi etc.
Als ik van sommige mensen hun naam niet meer weet zeg ik ook vaak Hé lul ofzo .
Met citaat reageren
Oud 23-12-2008, 21:13
Verwijderd
Wat mag naab betekenen, Tink?

Verder scheld ik echt heel veel en behoorlijk ordinair Hetgeen standaard gepaard gaat met voornamelijk kanker en kut. Tering zeg ik eigenlijk als ik soort van verbaasd ben. In het Engels fuck, lowlifer, retard, dumbfuck, prick.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2008, 22:10
Tink*
Tink* is offline
Een verbastering van n00b dat dan n44b wordt en dus spreek ik het uit als naab.
Oud 24-12-2008, 10:10
Cherry Springs
Maar dat is nauwelijks schelden.
Ik noem mensen de laatste tijd ook vaak sufkip. Geen idee waarom.
Oud 24-12-2008, 11:02
Verwijderd
Ik zeg nogal vaak 'kut'. Kom er ook niet af, al het andere bekt gewoon niet zo lekker. En bij vlagen kan er een 'godverdomme' uitknallen, als ik m'n thee omstoot of een stapel boeken uit m'n handen laat vallen en vervolgens de spiegel omgooi, dat idee. Dat vind ik zelf eigenlijk niet zo leuk, maar een vriendinnetje van mij gebruikt het continu (alleen bij haar klinkt het schattig) en dat neem ik dan toch over. Het is me wel gelukt om de 'Jezus' er een beetje weer uit te halen, maar dan ga ik nu 'jee' of zelfs 'jeetje' roepen, wat ook niet cool is natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 24-12-2008, 17:08
Fantôme
Fantôme is offline
ik scheld een beetje te vaak met 'kut' en eigenlijk moet ik dat afleren. ben het ook al minder aan het doen
Oud 25-12-2008, 10:10
Missy
Missy is offline
Citaat:
Maar dat is nauwelijks schelden.
Ik noem mensen de laatste tijd ook vaak sufkip. Geen idee waarom.
Ik had een tijdje dat ik heel veel kippenneuker zei. Gelukkig ben ik dat kwijt.
Oud 25-12-2008, 10:49
Verwijderd
Ik scheld vrij veel. Dat is goed, want schelden en vloeken vermindert de kans op longkanker.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2008, 12:37
Verwijderd
Als je vloekt dan breekt er iets V.v
Dus ik vloek niet.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2008, 13:18
Verwijderd
Die snap ik dus niet. Als er een vloek valt, breekt er iets. JA WAT DAN?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2008, 13:27
Swlabr
Swlabr is offline
Dan breekt het en dan moet je nog één kopen. It's economical, stupid.
Oud 25-12-2008, 13:50
Cherry Springs
Citaat:
Ik scheld vrij veel. Dat is goed, want schelden en vloeken vermindert de kans op longkanker.

Ik vloek vreemd genoeg niet als ik mijn teen stoot. Ik weet ook niet waarom want ik moet om dingen die minder vervelend zijn wel vloeken ofzo. Maar dan stoot ik mijn teen en dan krimp ik in elkaar en trek ik mijn mond open maar komt er geen geluid uit. Misschien komt dat omdat andere mensen die ik ken hun teen stoten en meteen moord en brand schreeuwen en ik daar niet zo gelukkig van word.
Oud 25-12-2008, 14:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Die snap ik dus niet. Als er een vloek valt, breekt er iets. JA WAT DAN?
Hij is wel beter dan de slogans die door websitebezoekers gesuggereerd worden.

Naam: Ingeee! 11-12-2008
Noem eens een andere naam dan de Naam van Jezus!

Naam: jap 11-12-2008
vloeken is voor zwakken,
ga liever pannekoeken bakken.

Naam: Lucas 08-12-2008
Je bent geen echte man, als je niet zonder vloeken kan !

Naam: Ruben 28-11-2008
Wees jezelf! Vloek niet!

Naam: Irmgard 25-11-2008
Ben je stoer??? Geef dan het goede voorbeeld en vloek niet!!

Naam: irmgard 25-11-2008
vloeken is net als vallen. Het doet heel erg veel pijn

Naam: thijs 18-11-2008
Help ! Vloekverslaafd ?
Hoe dan even je mond !

Naam: sarah 03-11-2008
slogan voor luisteren?

Naam: stacey 15-10-2008
Stop met vloeken anders kwets je andere mensen en dat kan bij jou zelf ook pijn doen!!!!

Naam: jordi 15-10-2008
het enige goede scheltwoord is
kleedje

Naam: leon 15-10-2008
nooit schelden !!!!!!!

Naam: Savannah(L) 15-10-2008
Vloeken? Waarom?

Naam: nick 15-10-2008
vloeken doet pijn vloeken doet verdriet ga dus niet vloeken doe het niet.

Naam: manon 15-10-2008
vloek is kwestbaar , vloeken doet pijn!
warrom pest je het is toch niet fijn?

Naam: sanne 11-10-2008
HEEELP!!!!.....ik vloek

veel mensen vloeken uit machteloosheid....eigelijk vragen ze om hulp

Naam: naomi margaroli 01-10-2008
Vloeken is fout
Of
Vloeken is heel verkeerd

Naam: Annemarie Wakker 01-10-2008
Ik vin het heel erg dat er gevloekt wordt, ik pik dat niet. Vaak doe ze het nog express ook!
Oud 25-12-2008, 14:01
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Als je vloekt dan breekt er iets V.v
Dus ik vloek niet.
:')
Oud 25-12-2008, 14:02
Cherry Springs
Verwijderd
Citaat:
Ik vin het heel erg dat er gevloekt wordt, ik pik dat niet. Vaak doe ze het nog express ook!
Met citaat reageren
Cherry Springs
Citaat:

Naam: irmgard 25-11-2008
vloeken is net als vallen. Het doet heel erg veel pijn

Naam: stacey 15-10-2008
Stop met vloeken anders kwets je andere mensen en dat kan bij jou zelf ook pijn doen!!!!

Naam: jordi 15-10-2008
het enige goede scheltwoord is
kleedje

Naam: nick 15-10-2008
vloeken doet pijn vloeken doet verdriet ga dus niet vloeken doe het niet.

Naam: manon 15-10-2008
vloek is kwestbaar , vloeken doet pijn!
warrom pest je het is toch niet fijn?

Naam: naomi margaroli 01-10-2008
Vloeken is fout
Of
Vloeken is heel verkeerd

Die zijn vooral pakkend.
Oud 25-12-2008, 14:03
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:

*knip*
godverdomme
Oud 25-12-2008, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Even een tripje maken met de Godver-Express.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten